Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
hakkie Gepost door hakkie op dinsdag 19-09-2006 om 21:36:13
Beste mensen,

nu heb ik cool edit pro in huis liggen en vroeg ik me af hoe ik het beste een track kon maken van thuis?
Ik heb gewoon een standaard micreoon en het programma.. (programma om op te nemen, windows media player of voicerecorder, tenzij iemand iets beters weet graag vermelden)

nu is mijn vraag, als ik de beat in de 2e vak doe bij cool edit en bij de eerste vak me tekst, dan hoor ik me stem heeeeeeeeeeel licht en de beat gewoon normaal..

weet iemand hoe ik dit oplos?

bedankt
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 19-09-2006 om 23:00:11
Programma om op te nemen is juist Cool Edit.

Wat je moet doen is je microfoon even bijstellen via standaard windows mixer. Mocht dat niet echt werken kun je altijd je beat wat zachter zetten. Resultaat is niet bepaald optimaal, maar beter dan niets.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 19-09-2006 om 23:09:32
Je moet op het geluidsdingetje (geen idee hoe ik het anders moet noemen) rechtsonderin je taakbalk klikken, dan naar microfoon en dan geavanceerd, dan kan je als het goed is mic boost aanvinken, waardoor je stem een stuk harder te horen is.. maar hierdoor krijg je wel extra ruis.
Als ik jou was zou ik de tutorial van mx ff doorlezen, daar staat meer info in.
----------------------------------------
Jos de Boss
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0067 sec.