Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Elmero
Rotterdam
Gepost door Elmero op maandag 02-10-2006 om 20:32:25
Quote:
Binnenkort komt er een nieuw Raymzter album aan, genaamd Rayvolutie. Als voorproefje zal er een mixtape verschijnen, met enkele snippets van het nieuwe album en exclusieve shit. De tape bevat een hoop gastbijdrages van o.a. Typhoon, THC, Salah Edin, Caprice, Mr. Probz, Duvelduvel, Appa, Jiggy Djé, en de zangeres Rajae el Mouhandiz.

Verder is Raymzter 19 augustus j.l. naar Ibiza vertrokken om een project op te nemen met de fluitist/componist Chris Hinze. In april 2007 wordt een theatertour aan het muziekproject verbonden, genaamd Serieuzere Zaken. Het project met Chris Hinze is zoals Raymzter zelf zegt: ''Een heel nieuw ding qua sound".

Ook zijn er nieuwe clips op tv te zien; Vrouw of Bitch? wordt al geruime tijd vertoond. Deze track is de B-kant van Vechten Op Het Schoolplein, een remix met bovengenoemde Chris Hinze. De clip van dit nummer is deze week The BOX Bom en komt ieder uur voorbij op The BOX. De single ligt deze week in de winkels.
Bovendien komt er een clip van Vrij, een nummer met Caprice. In deze track worden de verschillende kanten en perspectieven van vrijheid belicht. Het nummer is geproduceerd door producer Sonic, waarmee Raymzter tegenwoordig veel samenwerkt.


Weer iets om naar uit te kijken.

_Frank_
Da's Logisch
Gepost door _Frank_ op maandag 02-10-2006 om 20:33:12
Duvel komt!
----------------------------------------
Toch leuk, zo'n streepje
Als je in m'n schoenen stond, mocht je ze eerst ff poetsen
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 02-10-2006 om 20:34:25
Ik vind Raymzter heel dope, kan niet wachten op zn nieuwe album en mixtape
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Rem
Tourist
Gepost door Rem op maandag 02-10-2006 om 20:35:28
ik vind ray koning, maar over het algemeen dig ik die solotracks echt veel meer
dan die met featurings. maar eerst horen dan bitchen hehe.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 02-10-2006 om 20:37:20
Ja, dat is waar, maar aan de andere kant zijn de meeste namen uit dat rijtje wel erg dope, dus ik ben toch ook wel benieuwd naar die mixtape.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op maandag 02-10-2006 om 20:43:23
Ik vind zijn shit iets té gemaakt. Iets te filantropisch allemaal... worden langzamerhand clichés, die boodschappen van hem
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Elmero
Rotterdam
Gepost door Elmero op maandag 02-10-2006 om 20:43:32
Quote:
Rem schreef op 02-10-2006 @ 20:35
ik vind ray koning, maar over het algemeen dig ik die solotracks echt veel meer
dan die met featurings. maar eerst horen dan bitchen hehe.


Inderdaad, maar hoe dat komt ?! 'Ut is wat ut is' vind ik bijvoorbeeld niet echt tof, terwijl 'levenslessen' wel weer hard is.

Wordt afwachten dus, maar check et sowieso.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-10-2006 @ 20:44:38 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op maandag 02-10-2006 om 20:43:44
een featuring met Typhoon
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
dap
038
Gepost door dap op maandag 02-10-2006 om 20:44:16
Ray is een van de weinig rappers die met kennis rapt.. practisch alle tracks van hem voel ik wel.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 02-10-2006 om 21:04:50
ik wacht met smacht
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 02-10-2006 om 21:46:07
ik diggte maar weinig van die mass beats van rayacties
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Tony
Onverbeterlijk
Gepost door Tony op maandag 02-10-2006 om 21:59:38
ik vond ze wel dope, maar niet byzonder ofzo. ik kijk ernaar uit!
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 02-10-2006 om 22:00:57
Quote:
dap schreef op 02-10-2006 @ 20:44
Ray is een van de weinig rappers die met kennis rapt.. practisch alle tracks van hem voel ik wel.

uh uhhh
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
LIL'J
poesje!
Gepost door LIL'J op maandag 02-10-2006 om 22:01:31
ik vond ray gewoon zwaar dope in the choice, kijk er zeker naar uit
Huussuh Gepost door Huussuh op maandag 02-10-2006 om 22:08:51
Wel dope dat die clip The Box Bom is, meestal zijn dat van die gare urbantracks.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
cml.exe
Gepost door cml.exe op maandag 02-10-2006 om 22:13:08
Zonder Raymzter zat ik hier niet
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op maandag 02-10-2006 om 23:47:37
Raymzter is 1 van dé nlrappers
1 van dé dopeste

en dat bericht kotm van pp2g right? haha,, tenminste, kreeg net de link naar dat bericht op die site haha
pie pie toe djieeee g
Elmero
Rotterdam
Gepost door Elmero op dinsdag 03-10-2006 om 09:53:11
Quote:
die Lange schreef op 02-10-2006 @ 23:47
Raymzter is 1 van dé nlrappers
1 van dé dopeste

en dat bericht kotm van pp2g right? haha,, tenminste, kreeg net de link naar dat bericht op die site haha
pie pie toe djieeee g


www.hiphopinjesmoel.com
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op dinsdag 03-10-2006 om 11:35:21
hiiiihiiiii pp2g ook hiiihiiii
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op dinsdag 03-10-2006 om 11:47:53
beter word die track met beef vet
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
brendan
sir
Gepost door brendan op dinsdag 03-10-2006 om 12:07:11
Quote:
Özcan schreef op 02-10-2006 @ 20:43
Ik vind zijn shit iets té gemaakt. Iets te filantropisch allemaal... worden langzamerhand clichés, die boodschappen van hem


hoezo iets te gemaakt?
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 03-10-2006 om 13:45:29
Quote:
dap schreef op 02-10-2006 @ 20:44
Ray is een van de weinig rappers die met kennis rapt.. practisch alle tracks van hem voel ik wel.

word, hopelijk haalt het dit jaar nog.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
QaaZ
Le Rustique
Gepost door QaaZ op dinsdag 03-10-2006 om 16:55:55
haha 2e album is nu pas een jaar oud denk dus ik denk dat het volgend jaar ergens word. Opgeduveld 2 zou ook nu uit moeten komen tog ?
----------------------------------------
Hey rasta ! Heb je marlboro?
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 03-10-2006 om 16:56:20
lees vooral t duvel topic qaaz..
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 03-10-2006 om 17:00:52
Quote:
dap schreef op 02-10-2006 @ 20:44
Ray is een van de weinig rappers die met kennis rapt.. practisch alle tracks van hem voel ik wel.


wOrd!

vind wel dat ie regelmatig in nummers,1 line heeft t die beter gekund had..beetje slappe metaforen soms maar dat mag bij mij de pret niet drukken

verder kunnen er nog een hoop van hem leren
----------------------------------------
www.serife.nl
foshow Gepost door foshow op dinsdag 03-10-2006 om 17:19:46
ik heb die track al met caprice muhhahaah
hijs best dope
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 03-10-2006 om 18:39:31
ik denk dat zo'n beetje iedereen die track wel heeft
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Ayda
Gepost door Ayda op dinsdag 03-10-2006 om 18:53:04
dope!
----------------------------------------
rolmetdieapen
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zondag 08-10-2006 om 15:31:40
Een artikel over Raymzter, over z'n nieuwe album, over de mixtape en een soort van theatertour nu te checken op State
----------------------------------------
Jos de Boss
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 08-10-2006 om 15:42:50
Quote:
V.I.P. schreef op 03-10-2006 @ 18:39
ik denk dat zo'n beetje iedereen die track wel heeft


ik niet?
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op zondag 08-10-2006 om 17:55:53
Raymzter in serieuzere zakenOp tournee met Chris Hinze, Rayvolutie begin 2007

Een nieuw album, een mixtape, een theatertour met één van 's lands bekendste fluitisten en een samenwerking met een Colombiaanse rapster: genoeg redenen om even bij te praten met Raymzter.

Chris Hinze: geoefende crate-diggers zullen de naam kennen van jazz-, new age- en wereldmuziekplaten die de Nederlandse fluitist sinds de jaren '60 uitbrengt. Raymzter benaderde hem voor de single-remix van Vechten op het Schoolplein, en die samenwerking krijgt in april 2007 een vervolg met een theatertour.

Die samenwerking is opvallend, aangezien Chris Hinze zijn commerciële piek had in de jaren '70 en tegenwoordig muziek maakt in de luwte. "Ja, hij is niet echt van onze tijd, hè?" beaamt Raymzter. "Ik heb veel beats gemaakt met mijn eigen samplertje, en op zoek naar samples kwam ik vaak bij platen van artiesten als Chris Hinze en Hubert Laws uit, die goed te gebruiken zijn omdat het instrumentale muziek is - dat is makkelijker te samplen. Voor mijn laatste album hadden DJ Mass en ik een track gemaakt, Vechten op het Schoolplein, waarin een synth-fluitje zat, en het leek me leuk om voor een single-versie dat live ingespeeld te hebben. Toen ik er achter kwam dat Chris Hinze nog actief was heb ik contact met hem gezocht en gevraagd of hij het zag zitten om samen te werken. Hij woont nu op Ibiza, maar bleek in Amsterdam te zijn op dat moment. Dus ik ben langsgegaan, heb hem het nummer laten horen, en hij was direct enthousiast. We hebben samen een nieuwe versie van Vechten op het Schoolplein opgenomen, met live fluit, gitaar en Rhodes, en een paar maanden later liet hij me weten dat hij het wel zag zitten om nog verder samen te werken. Hij zoekt iedere keer weer nieuwe uitdagingen, hij zoekt het experiment op, wat dat betreft zitten we op één lijn."



Reden genoeg om een keer naar Ibiza te vliegen en uitgebreid samen te werken. "We hebben daar twee weken lang samen geschreven, geoefend en opgenomen. Zangeres Rajae el Mouhendiz werkt ook mee aan het project. Wat er uit gekomen is, gaat de vorm krijgen van een theatertournee, Serieuzere Zaken, die in april 2007 in première gaat. Een albumrelease is nog onzeker: als we een goede manier kunnen vinden om het uit te brengen gaan we dat doen, maar tot nu toe zijn daar geen concrete plannen voor. Qua muziek is het iets volkomen nieuws: ik neem de teksten voor mijn rekening, dat is wel gewoon de Raymzter die mensen kennen. Chris verzorgt de muziek, en dat is heel anders dan ik gewend ben om overheen te rappen - als muzikant is hij niet van deze wereld, en bovendien kan hij stukken voor hele orkesten componeren. Zelfs als je als rapper het idee hebt dat je experimenteel en gedurfd ben blijk je op zo'n moment toch nog heel erg te denken in geijkte hiphopmaten - refreintjes van 8 maten, verses van 16, dat soort dingen. Ik weet niet eens hoe je Serieuzere Zaken moet gaan noemen, dingen als new jazz of new soul dekken de lading niet. Toen we net begonnen dacht ik dat het misschien zou gaan klinken als Guru's Jazzmatazz, maar dat heeft nog steeds een duidelijke hiphop-basis - dit gaat veel verder. Ik denk dat het in ieder geval wel populair gaat worden in coffeeshops, daar is het relaxed genoeg voor." Een brede grijns: "Ik rap nu bijvoorbeeld over een stuk dat Chris ooit gecomponeerd heeft voor Peter Tosh, maar nooit verder uitgewerkt. Wij hebben er samen in de studio iets heel anders van gemaakt, maar toch: Chris Hinze, Peter Tosh en Raymzter, hoe dope is dat?"

Maar voordat hij in de theaters op het toneel verschijnt komt er nog een album uit van de Raymzter die we kennen. "Rayvolutie moet begin 2007 verschijnen - ik wacht nog op een gastbijdrage en dan is 'ie af. Ik kan niet zeggen wie, maar het is iemand die niet mag ontbreken op een album dat Rayvolutie heet - kun je zelf gaan gokken wie het is. En in oktober ben ik van plan de Raymzter Mixteep Vol. 1 uit te brengen met daarop snippets van het album, een soort tipje van de sluier. Daarop komen ook gastbijdragen van artiesten uit de Nederlandse hiphopscene die ik waardeer, mensen als Salah Edin, THC, Opgezwolle, Typhoon, Mr. Probz, Appa, die over bestaande instrumentals heen rappen. Maar het wordt geen Straatremixes ofzo, geen vertaalde overbekende refreintjes op overbekende beats van 50 Cent, daar pas ik voor. De mixtape wordt straks gratis uitgedeeld bij optredens en ter download aangeboden."



Rayvolutie wordt net als voorganger Rayacties in eigen beheer uitgebracht ("tenzij er straks nog een partij is die het tegen mijn voorwaarden uit wil brengen", en de DIY-instelling is deze keer nog duidelijker aanwezig door ook de opnames volledig in eigen hand te houden. "Dat nieuwe album is het eerste dat ik in z'n geheel heb opgenomen in mijn eigen studio aan huis, en dat beviel me goed. Ik werk met ProTools, het voordeel daarvan is dat je heel makkelijk onderdelen van een beat die een producer me stuurt aan kunt passen. Ik houd er niet van om met z'n tweeën of drieën achter de computer te zitten en aan muziek te werken, ik beslis liever alleen over mijn muziek. Ik ben geen studio-engineer wat techniek betreft, de definitieve mix ga ik niet helemaal zelf doen, maar ik kan genoeg om het ongeveer zo te krijgen zoals ik wil. Een ander voordeel van een eigen studio is dat ik nu andere mensen de kans kan geven om goedkoop op te nemen - gasten uit de buurt die ik wel zie zitten en die wat steun kunnen gebruiken vraag ik geen geld, aan mensen met wie ik niets heb en die een studio nodig hebben vraag ik huur."

Ook buiten de landsgrenzen reikt Raymzter de samenwerkende hand. "Wat er ook nog aan zit te komen is een samenwerking met een Colombiaanse rapster, Diana Avella. Die zag ik een tijdje terug hier in Amsterdam optreden tijdens een avond vol Latijns-Amerikaanse muziek, en ik was direct verkocht. Ze is 21, ziet er uit als een onschuldig modepopje, maar op het podium verscheurt ze de microfoon. Ze moest terug naar Colombia, ze studeert daar nog, maar als het goed is komt ze de komende zomer weer hierheen en kunnen we opnemen. Wat mij aantrekt, buiten dat ze een goede mc is, is het feit dat ze uit een hele andere wereld komt. In Bogota is het leven echt nog een stuk harder dan waar dan ook in Nederland - zij heeft pas echt verhalen van de straat te vertellen. Daar kunnen al die zogenaamde straatrappers van hier beter eens naar luisteren...ook al is het Spaanstalig."

De nieuwe single van Raymzters tweede album Rayacties is de dubbele A-kant Vechten op het Schoolplein (remix) / Vrouw of Bitch? , die deze week uitkomt.

door Jacco Hupkens; beeld: Rajae el Mouhendiz (boven), Rose Mary de Boer (midden), 5Oct06


----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 08-10-2006 om 18:01:27
vet
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 08-10-2006 om 18:05:01
Ik ben heel erg benieuwd moet ik zeggen, naar zowel die mixtape als het album, en al helemaal die nieuwe shit.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 08-10-2006 om 18:06:38
ben benieuwd, ik vind zijn solo dingen ook meestal beter zonder gastbijdrages
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op zondag 08-10-2006 om 18:12:05
bron: State
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.