Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op woensdag 25-10-2006 om 22:54:16
Ze moeten echt de scholing verbeteren. En het ouderschap moet eigenlijk ook meer/beter begeleid/gecontroleerd worden. Weet je hoeveel stemgerechtigden er straks niet eens kunnen lezen en schrijven?
Ik weet het niet trouwens..
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 25-10-2006 om 23:38:39
k zeg niet dat domme mensen niet mogen stemmen van mij, maar dat ongeinformeerde mensen niet mogen stemmen wat mij betreft. Is een groot verschil.
----------------------------------------
Jonkonize!
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 25-10-2006 om 23:48:26
Amerika heeft nog altyd het beste stemsysteem.

Stemrecht is geen stemplicht. Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar in Belgie ben je verplicht te stemmen vanaf je 18de. Als je niet gaat krijg je een boete.

Dus gewoon invoeren dat mensen kunnen stemmen van hun 18de en niet moeten.
Scheelt al een hoop bullshit votes.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 25-10-2006 om 23:49:05
In Nederland ben je ook niet verplicht te stemmen.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 25-10-2006 om 23:49:51
Wat klagen jullie dan
Mensen die niet geinteresseerd zijn gaan toch gewoon niet stemmen.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 25-10-2006 om 23:50:36
verplicht stemmen is wack, dan krijg je allemaal mensen die zomaar een knop gaan indrukken... beter dan maar niet stemmen voor dat soort mensen.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 25-10-2006 om 23:51:05
Quote:
Xflipit schreef op 25-10-2006 @ 23:49
Wat klagen jullie dan
Mensen die niet geinteresseerd zijn gaan toch gewoon niet stemmen.


ja maar je hebt ook mensen die wel gaan stemmen omdat hun vriendjes zeggen dat die partij dope is, maar ze zelf niet weten waar ze pp stemmen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-10-2006 @ 23:51:29 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op woensdag 25-10-2006 om 23:54:23
Quote:
RijmPiet schreef op 25-10-2006 @ 23:51
(...)

ja maar je hebt ook mensen die wel gaan stemmen omdat hun vriendjes zeggen dat die partij dope is, maar ze zelf niet weten waar ze pp stemmen.


Dat is democratie...
Je kan iedereen zijn politieke keuze in twijfel trekken.
Als die partij hun goed lijkt heeft de propaganda indruk gemaakt.
En dat is nog altyd het grootste doel van een stemming, stemmen hosselen
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 25-10-2006 om 23:59:33
het lijkt me niet dat het de bedoeling is van democratie dat mensen door demagogische praktijken hun keuze maken (al gebeurt dat wel). het lijkt me eerder dat mensen kiezen voor iets waar ze echt achter staan, mensen weten dit pas als ze voldoende informatie over de politiek hebben. Hoe weet je dat iemand stemt op iets waar degene echt achter staat? een simpele test afnemen waarin wordt getest of ze weten waar hun partij voor staat. Willen of kunnen mensen deze test niet maken/halen dan hebben ze geen tijd gestoken in het overwegen van hun stem en hoeven ze dus ook niet te stemmen.
----------------------------------------
Jonkonize!
rame
Gepost door rame op donderdag 26-10-2006 om 00:06:58
Voor zoiezo met een test te beginnen zou je moeten weten hoeveel mensen een onzin stem uitbrengen, volgens mij is dat te verwaarlozen, iedereen heeft wel zijn reden om ergens op te stemmen al is het maar dat je meer kinderbijslag wilt of meer geld naar defensie

mensen die er niks vanaf weten stemmen waarschijnlijk ook meestal niet
poppekontje Gepost door poppekontje op donderdag 26-10-2006 om 00:13:58
Ik heb er werkelijk geen verstand van. Ik hoor idd iedereen praten over kk balkenende maar niemand heeft me nog goed uit kunnen leggen wat er mis is aan hem.
Behalve zijn brilletje en dat het een kk zooitje in NL is.

Ik vind het geen slechte zaak dat ik er nu niets van af weet. Als ik mag stemmen ga ik een maand van te voren wel kijken hoe en wat.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 26-10-2006 om 08:56:06
Je zou kunnen beginnen met af en toe gewoon eens het journaal kijken
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 26-10-2006 om 10:12:26
Begin anders met het jeugdjournaal!
----------------------------------------
Days to come
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 26-10-2006 om 14:19:15
http://www.kidsweek.nl/
----------------------------------------
Jonkonize!
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op donderdag 26-10-2006 om 14:52:48
Quote:
RijmPiet schreef op 25-10-2006 @ 23:59
het lijkt me niet dat het de bedoeling is van democratie dat mensen door demagogische praktijken hun keuze maken (al gebeurt dat wel). het lijkt me eerder dat mensen kiezen voor iets waar ze echt achter staan, mensen weten dit pas als ze voldoende informatie over de politiek hebben. Hoe weet je dat iemand stemt op iets waar degene echt achter staat? een simpele test afnemen waarin wordt getest of ze weten waar hun partij voor staat. Willen of kunnen mensen deze test niet maken/halen dan hebben ze geen tijd gestoken in het overwegen van hun stem en hoeven ze dus ook niet te stemmen.


Daar heb je geen test voor nodig... gewoon zeggen " je mag pas stemmen als je minstens diploma X heb" en heeft wie dat niet heeft gehaald of heeft iets lagers mag niet stemmen.

Dan kan je net zo goed zeggen.. wie zoveel belasting betaald mag stemmen. Je gaat dan een beetje het verleden terug halen.

Lijkt mij niet handig en het is veelste duur.


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op donderdag 26-10-2006 om 15:43:57
Quote:
Dopoloog schreef op 26-10-2006 @ 14:52
(...)

Daar heb je geen test voor nodig... gewoon zeggen " je mag pas stemmen als je minstens diploma X heb" en heeft wie dat niet heeft gehaald of heeft iets lagers mag niet stemmen.

Dan kan je net zo goed zeggen.. wie zoveel belasting betaald mag stemmen. Je gaat dan een beetje het verleden terug halen.

Lijkt mij niet handig en het is veelste duur.



Het is niet noodzakelijk zo dat als je een lager diploma hebt dat je minder van politiek weet...
Ik zeg niet dat er zo geen gevallen zijn maar ik ken mensen genoeg op hoger niveau dat zich geen bal voor politiek interesseren. En andersom dan mensen op lager niveau dat er wel genoeg van afweten om hun stem te verantwoorden.

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Ouwe_Stoffel Gepost door Ouwe_Stoffel op donderdag 26-10-2006 om 16:55:42
Mensen die niets van politiek weten en die toch gaan stemmen, hebben kenbaar toch een reden om hun stem aan die partij te geven.. Ze hebben dus blijkbaar toch een voorkeur en daar gaat het tenslotte om. Ookal kies je op de partij met de leukste naam, die mensen willen dus blijkbaar worden bestuurd door de partij met de leukste naam. Mensen die hun stem laten afhangen van anderen, identificeren zich dus met die ander en stemmen daarom ook op die partij. Ze zullen waarschijnlijk dezelfde aspecten belangrijk vinden. Het stemmen opzich is immers toch een eigen mening, je kunt die mening toch nooit helemaal objectief beoordelen, de ene partij spreekt je meer aan als de ander, veel mensen kunnen hun beweegredenen daartoe niet uitleggen. Je kunt dus moeilijk een toets gaan doen waarbij men de politieke kennis zal testen, daar stemmen een gevoelskwestie is.
The_TJ Gepost door The_TJ op vrijdag 27-10-2006 om 01:23:06
Quote:
Xflipit schreef op 25-10-2006 @ 23:48
Amerika heeft nog altyd het beste stemsysteem.

Niet helemaal waar, Amerika heeft juist een van de slechtste. Met kiesmannen stemmen is hopeloos ouderwets en beïnvloed de uitkomst (Al Gore weet je nog?), en de opkomst ligt maar tussen de 50-60%. In Nederland ligt de opkomst rond de 80% en kan er niet per ongeluk een partij aan de macht komen die de meerderheid van Nederland niet wil. De interresse in stemmen van veel mensen in de VS strekt nier verder dan prom queens en sherrifs.

Maar misschien is het in België wel zo slecht geregeld dat Amerika een goed voorbeeld lijkt
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.