Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 26-10-2006 om 11:01:48
Quote:
Geachte Lezer,

Kenneth Foster werd, op twintig jarige leeftijd, in 1996 veroordeeld als bestuurder van een vluchtauto na de moord op Michael LaHood jr door zijn vriend Mauriceo Brown. Hoewel Kenneth niet direct aanwezig was bij de moord en claimt niet te hebben geweten wat er gebeurd was tot na zijn aanhouding, wat wordt bevestigd door de werkelijke dader, werd zijn straf gelijk gesteld aan deze waardoor Kenneth werd veroordeeld tot de doodstraf. Het argument dat Kenneth had kunnen weten dat zijn vriend tot zulke dingen in staat was omdat ze samen in een gang zaten werd verworpen door een rechter in 2005 die de zaak moest herbeoordelen. Hierop ging de staat in hoger beroep dat het dit keer won met hetzelfde argument. Kenneth is nu dertig jaar en zal voor 2 november horen wanneer hij wordt geëxecuteerd.

De reden dat u dit leest is omdat ik, Jav’lin, mij het lot van Kenneth zeer persoonlijk aantrek en zijn, in mijn ogen, onterechte veroordeling op de volgende manier onder de aandacht wil brengen.

Aanstaande zondag 29 oktober zal ik een videoclip opnemen van de protesttrack ‘Walk With Me’ die ik maakte tegen het besluit om hem te executeren.

Nu hoor ik u al denken, welk subsidiepotje zal nu zijn aangesproken om de volgende rapper ‘bekend’ te maken over de rug van een ander? Hoewel ik deze vraag begrijp, kan ik hem alleen beantwoorden met een wedervraag: welke Nederlandse carrière van een rapper heeft er baat bij om gelieerd te worden aan een Death Row cliënt die ook nog toegeeft bevriend te zijn (geweest) met een moordenaar.

De enige reden waarom deze clip wordt opgenomen is omdat ik geen andere manieren bezit om dit onrecht onder de aandacht te brengen en ik heilig geloof dat Kenneth in ieder geval een nieuw proces verdient. Kenneth had voor deze veroordeling geen strafblad en hoewel lid van een gang, zoals zeer veel jongeren in de talloze achterstandwijken van Amerika, niet bekend stond als een gewelddadig persoon. In mijn ogen was hij de verkeerde persoon op de verkeerde plaats.

Ik vraag u geen begrip voor zijn situatie of de mijne in deze. Dit is geen publiciteitstunt maar een smeekbede, laat mij in ieder geval alles in mijn macht gedaan hebben om deze moord tegen te gaan.

Met vriendelijke groet,
Jav’lin

http://www.freekenneth.com
http://www.javlin.tk


Javlin - Walk with me (WMA)
Replay
...
Gepost door Replay op donderdag 26-10-2006 om 11:44:54
zo, ik ga als ik thuis ben ff checken
----------------------------------------
....
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op donderdag 26-10-2006 om 15:35:27
Goeie zaak had al iets op Tv gezien over deze gast, en dat proces is echt idioot verlopen. Dope dat ze dit doet. sowieso vind ik Javlin een dope MC
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Replay
...
Gepost door Replay op donderdag 26-10-2006 om 15:39:57
WMA file doet het niet bij mij
----------------------------------------
....
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op zondag 29-10-2006 om 14:11:38
Dope track.. Jav'Lin maakt ille shit!
----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
Bazshisj Gepost door Bazshisj op zondag 29-10-2006 om 14:16:54
jav'lin is de shit

jav'lin - sage mixtape soon

peace
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
dap
038
Gepost door dap op zondag 19-08-2007 om 14:13:27
http://abcnews.go.com/TheLaw/Story?id=3475381&page=1

wow ze is gewoon paar maanden geleden met die gast getrouwt, terwijl die daar in de usa niet echt lang meer heeft.
Leyla
Gepost door Leyla op zondag 19-08-2007 om 14:26:57
Pfff, zou niet in haar plaats willen zijn, ongelooflijk dit, zo moeilijk...

30 augustus is al bijna, is er geen kans dat ze 'm alsnog vrijlaten ofzo? Wat een mongolen zeg.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 31-08-2007 om 22:45:09
Wow..


Kenneth Foster gered van executie, Jav'lin extatisch!

Death Row gevangene Kenneth Foster is gisteren op het nippertje aan zijn doodvonnis ontsnapt nadat gouverneur Rick Perry zes uur voor de executie de straf omzette naar levenslang. Kenneth zat vast voor medeplichtigheid aan moord als chauffeur van de auto die de dader van het plaats delict vervoerde. Hoewel Kenneth er nooit een geheim van heeft gemaakt dat dit een slechte beslissing was en geloofde dat hij zeker een bepaalde mate van straf verdiende omdat hij wist van de op handen zijnde beroving van Michael LaHood Jr., vond hij samen met een groot aantal supporters dat de doodstraf een veel te zware straf was daar hij niet verantwoordelijk was voor de dood van het slachtoffer. Ook de werkelijke dader van dit delict, de vorig jaar geëxecuteerde Mauricio Brown, heeft van meet af aan toegegeven dat Kenneth op geen enkele manier verantwoordelijk was of had kunnen voorzien dat Mauricio zijn slachtoffer zou doodschieten. Na een aanbeveling van een zes koppig team van de 'Board of Pardons and Paroles' restte de gouverneur niets anders dan deze aanbeveling op het nippertje over te nemen.

De zaak van Kenneth Foster kwam in Nederland in het nieuws door de onaflatende inzet van de Rotterdamse Tasha Narez-Foster die in Nederland vooral bekend is van haar Hip Hop werk onder de artiestennaam Jav'lin. Jav'lin die na vele briefwisselingen met Kenneth overtuigd raakte van de noodzaak om zich op zijn zaak te storten heeft niet alleen een single en muziekvideo opgedragen aan Kenneth, maar heeft ook in Amerika de nodige opschudding veroorzaakt door een stroom van protesten te leiden waarin zelfs Aartsbishop Desmond Tutu en oud president Jimmy Carter werden betrokken die hierdoor via een brief protesteerden tegen de op handen zijnde executie van Kenneth. Door het gerenommeerde nieuwsblad L.A. Times wordt Jav'lin de drijvende kracht achter deze beweging genoemd. Zelf zegt zij dat de omzetting van het doodsvonnis het resultaat is van de inzet van vele mensen en is zij vooral extatisch dat Kenneth niet door deze straf om het leven gebracht zal worden. Voor Jav'lin heeft de zaak een nog persoonlijkere tint gekregen daar ze drie maanden terug in het huwelijk trad met de man die zij tot gisterenavond nog nooit heeft kunnen aanraken.

Kenneth Foster wacht nu een levenslange gevangenisstraf en zijn vroegste kans op vrijlating zal zijn in het jaar 2036. Jav'lin wil iedereen bedanken die Kenneth vanuit Nederland heeft gesteund in de campagne voor het redden van zijn leven. Voorlopig verblijft zij nog in Texas waar ze eindelijk met haar man in eenzelfde ruimte, zonder afscheiding, kan verblijven.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 01-09-2007 om 00:00:59
wow

het lijkt wel een film
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op zaterdag 01-09-2007 om 17:41:28
Quote:
dap schreef op 31-08-2007 @ 22:45
Voor Jav'lin heeft de zaak een nog persoonlijkere tint gekregen daar ze drie maanden terug in het huwelijk trad met de man die zij tot gisterenavond nog nooit heeft kunnen aanraken.


hm dat is wel heel apart.. trouwens 3 maanden terug? toen ging ze nog met heist toch?
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
dap
038
Gepost door dap op woensdag 05-09-2007 om 14:12:18
apart ja..

hehe geenstijl weer hoor:

Quote:
Victory voor Roffadamse rapster Jav’Lin! Ze heeft een gestreden en gewonnen. Mede door haar inzet is Kenneth Foster op het nippertje aan de dood ontsnapt. Een paar uur voor het toedienen van de dodelijke injectiespuit is het doodvonnis omgezet naar levenslang. De gouverneur kon de tenenkrommende muziekvideo niet meer aanzien en is gezwicht. Wat heeft meneer Foster dan op zijn kerfstok? Hij zit vast voor medeplichtigheid aan moord.

Want hij was de chauffeur die de moordenaar naar plaats delict bracht. Doodstraf voor dit vergrijp druiste in tegen het rechtsgevoel van de Roffadamse Jav’Lin en ze is gaan strijden voor het leven van Kenneth. In haar lobby heeft ze aartsbischop Desmond Tutu en oud president Jimmy Carter betrokken. En het heeft geholpen. Ondanks de heftige tegenlobby die Kenneth nog immer dood wil.
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op woensdag 05-09-2007 om 18:53:06
hm, dus vlak nadat met heist uit was is ze met em getrouwd? ik kan me zelf zo een situatie niet voorstellen, maar als zij dr gelukkig van wordt moet ze het vooral doen.. sowieso big up dat het is gelukt om zn straf om te zetten, ze heeft er veel moeite ingestoken. ik vind het alleen wel minder dat heist in de clip van "walk with me" speelt (als de moordenaar welliswaar), en vervolgens gedumpt wordt voor de echte kenneth foster
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
poppekontje Gepost door poppekontje op woensdag 05-09-2007 om 19:02:20
waar kken ze die kerel vand an ? of hoorde ze het en vond ze het zo onterecht dat ze een track heeft gemaakt en toen ze die leit horen aan de man ze die maar gelijk heeft zijn getrouwd.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.008 sec.