Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 27-10-2006 om 19:25:13
Ik weet niet meer wat ik fout doe, als ik een tekst post hoor ik alleen dat het vet bagger is en als ik vraag om echte feed zeggen ze dat ik meer teksten moet lezen en meer moet luisteren. En dat doe ik ook, maar ik kan maar niet uitvogelen wat ik nou fout doe in mijn teksten, want als ik ze net heb geschreven vind ik ze meestal dope, maar de volgende dag lees ik hem weer en dan is hij gruwelijk bagger. Ik hoor van klasgenoten en mensen dat ze ze kei mooi vinden en zo, en dat is niet uit medelijden want sommige plakken het in agenda's en zo en ik moet nogal eens teksten schrijven voor andere mensen. Ik ben zelfs al uitgenodigd voor een best grote crew (met groot bedoel ik opkomend, binnenkort op The Box) maar ik weet zelf dat mijn teksten en ervaring gewoon te slecht zijn en ik wil dat verbeteren, maar ik weet gewoon echt niet wat ik fout doe, ik zal een van mijn teksten hieronder posten. Advies en tips zijn meer dan welkom.

Het spijt me zo

Zoveel seconden samen, zo veel weken zo veel maanden
Zoveel liefde gegeven en nu moet ik je verlaten
zoveel woorden gezegd, maar nu lijken ze overbodig
Zoveel keer gezegd ' ik hou van je', en nooit gelogen

Als een boodschap in het zand, mijn liefde is vervaagt
Al de liefde weggestroomd als een rivier in het droogste van het jaar
De bladeren zijn gevallen, de bloesem is vervlogen
De bijtjes zijn weggevlogen, op zoek naar andere bomen

Hopelijk begrijp je me

Als winter wind over een weiland, het gras is bevroren
Ook mijn hart is niet meer warm, om nooit meer te ontdooien
Het spijt me zo, dat meen ik echt, het ga je goed
En ik hoop dat je je niet verraden voelt, maar dit gaat niet goed

Ik zal je echt gaan missen, je armen en je lippen
Dat als ik het koud jij me liet ophouden met rillen
Maar we moeten verder gaan, op gescheiden wegen
Maar ik moet gaan want het doet pijn om te spreken... het spijt me zo..
----------------------------------------
argh
Crunx Gepost door Crunx op vrijdag 27-10-2006 om 19:31:33
het is meer een gedicht.
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op vrijdag 27-10-2006 om 19:31:38
ik vind het wel een nette tekst hoor

als ik jou was zou ik doen wat ik zou willen doen. Wanneer jij je teksten goed genoeg vindt en je verwoordt wat je wilt vertellen dan is het toch goed? Als je meer skills wilt zou ik meer rijm erin gooien. Meer multies en dubbelrijm en dat soort shit. Doe gewoon je eigen ding, props
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Masahiro
Gepost door Masahiro op vrijdag 27-10-2006 om 19:33:58
Je roept enkel clichématige beelden op (en zelfs dat lukt niet goed). Doet niks vernieuwends. Blijft teveel aan de oppervlakte. Het helpt denk ik ook niet veel dat je over een pretty played out onderwerp schrijft. Doet me overigens meer denken aan een liedje dan aan een lyric, komt denk ik doordat het zo simpel is. Ik neem aan dat je trachtte een enigzins poetisch-iets te schrijven? In dat geval ben je, naar mijn mening, gefaald. Je probeert je gevoelens te verwoorden op een mooie, originele manier, maar je blijft gewoon haken in een niet-creatieve woordenbrij. Think outside the box. Sla een onbelopen weg in.

Ik zie overigens niet in hoe meer rijm het niveau van zo'n tekst omhoog kan helpen, maar dat kan aan mij liggen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-10-2006 @ 19:35:21 ]
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 27-10-2006 om 19:43:42
Het is eigenlijk de bedoeling elke tekst zo te schrijven dat je hem eigenlijk gewoon kan opnemen, als ze goed genoeg waren. Ik probeer niet poetisch te zijn, maar ik wil niet zo diep gaan dat niemand het nog begrijpt
----------------------------------------
argh
Masahiro
Gepost door Masahiro op vrijdag 27-10-2006 om 19:48:38
Zorg eerst maar gewoon dat je goed met tekst bent en ga dan lekker audio doen, want dit schiet volgens mij niet echt op. De beste manier om beter te worden is overigens door gewoon heel kritisch naar je eigen tekst te kijken. Schrijf een tekst, leg t weg, kijk er een week later weer naar.. geheid dat je er niet meer tevreden mee bent, dat heb ik in ieder geval.
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 27-10-2006 om 19:51:21
Quote:
Masahiro schreef op 27-10-2006 @ 19:48
Zorg eerst maar gewoon dat je goed met tekst bent en ga dan lekker audio doen, want dit schiet volgens mij niet echt op. De beste manier om beter te worden is overigens door gewoon heel kritisch naar je eigen tekst te kijken. Schrijf een tekst, leg t weg, kijk er een week later weer naar.. geheid dat je er niet meer tevreden mee bent, dat heb ik in ieder geval.


Ja dat zeg ik ook, de volgende dag vind ik het bagger, maar ik weet gewoon niet wat ik fout doe. En ik maak nog geen audio's. Maar ik moet dus gewoon dieper schrijven en meer rijm erin gooien?
----------------------------------------
argh
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op vrijdag 27-10-2006 om 19:53:26
kijk het is niet bagger ofzo maar je bent een doodgewone knul van 14 en je zit alleen maar te schrijven over
diepe liefde enzo, als ik ineens met zulke shit kom zal denk ik ook het halve forum platgaan.

verder heb ik geen problemen met je ofzo, en geef ik je de volle vrijheid om skills op te doen, maar snap
dat het tijd kost, dit is je 4e(?) tekste en daan is het doodnormaal om nog wat minpuntjes te hebben

pz, mij ; -)

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
Masahiro
Gepost door Masahiro op vrijdag 27-10-2006 om 19:53:58
Dieper schrijven klinkt geforceerd, je moet gewoon origineler schrijven. En meer rijm wil al helemaal niks zeggen, ik rijm alleen ill omdat het een soort van fetish is geworden en ik het als een uitdaging zie, het garandeert absoluut niet dat je tekst ineens dope wordt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-10-2006 @ 19:54:42 ]
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op vrijdag 27-10-2006 om 19:55:59
Luister 'ik mis je', die shit gaat diep
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 27-10-2006 om 19:56:30
Quote:
Spirit schreef op 27-10-2006 @ 19:53
dit is je 4e(?) tekste



ghahahahahhahhahahhaha gast je weet wel beter


toch..?

ik schrijf tegenwoordig iets van 2 teksten per dag als ik tijd heb, maar het verbetert gewoon niet
----------------------------------------
argh
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op vrijdag 27-10-2006 om 19:59:04
dan zou ik nog maar eens nadenken over het eerste wat ik zei

Quote:
D-on schreef op 27-10-2006 @ 19:59
dat is dus teveel. doe eens wat langer over 1 tekst, een weekje of 2. gewoon blijven verbeteren totdat je er zelf helemaal tevreden mee bent, moet je wel een kritische kijk op jezelf hebben natuurlijk.

en dit natuurlijk
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-10-2006 @ 20:00:18 ]

----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
D-on Gepost door D-on op vrijdag 27-10-2006 om 19:59:44
dat is dus teveel. doe eens wat langer over 1 tekst, een weekje of 2. gewoon blijven verbeteren totdat je er zelf helemaal tevreden mee bent, moet je wel een kritische kijk op jezelf hebben natuurlijk.
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op vrijdag 27-10-2006 om 20:09:00
je moet pas dingen opschrijven als je lines in je hoofd hebt, niet zeggen van: laat ik es ff wat lines gaan schrijven
----------------------------------------
Jonkonize!
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op vrijdag 27-10-2006 om 20:13:14
Ik vind je tekst kut, omdat niks eraan intressant is. Je zegt in feite niks in die tekst.. Doet niet iets van wauw dat is dope, of ok dat is echt.

Het lijkt er meer op dat je gewoon loopt te schrijven om te schrijven. En dat jongeman is de foute instelling.

Overigens dat je teksten leest de dag nadat je ze hebt geschreven, en ze dan kut vindt heb ik ook wel is. Dan gooi ik ze gewoon in mijn la en zie ik ze nooit meer. Volgende keer beter denk ik dan.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op zaterdag 28-10-2006 om 14:49:21
Quote:
Tha_Bre schreef op 27-10-2006 @ 20:13

Het lijkt er meer op dat je gewoon loopt te schrijven om te schrijven. En dat jongeman is de foute instelling.

.



----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zaterdag 28-10-2006 om 14:55:31
deze topic moet ergens anders...
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zaterdag 28-10-2006 om 14:58:22
Quote:
Spirit schreef op 27-10-2006 @ 19:53
kijk het is niet bagger ofzo maar je bent een doodgewone knul van 14 en je zit alleen maar te schrijven over
diepe liefde enzo, als ik ineens met zulke shit kom zal denk ik ook het halve forum platgaan.
...


correctie: het hele forum
+dat we dan hijs/ml75 en weetikveel erbij halen om ook mee te genieten
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-10-2006 @ 14:58:46 ]

----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 28-10-2006 om 15:06:55
Quote:
De Gevallen Engel schreef op 27-10-2006 @ 19:55
Luister 'ik mis je', die shit gaat diep

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
revo
Daarom
Gepost door revo op zaterdag 28-10-2006 om 15:13:47
Quote:
Crunx schreef op 27-10-2006 @ 19:31
het is meer een gedicht.

idd..
maar wel nettjes
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op zaterdag 28-10-2006 om 15:19:07
mooi verwoord.
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op zondag 29-10-2006 om 13:27:11
Thanks voor de serieuze antwoorden, ik zal proberen mijn teksten origineler te maken. Thanks, slotje
----------------------------------------
argh
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0116 sec.