Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 03-04-2007 om 11:22:15
Quote:
Ziek schreef op 03-04-2007 @ 11:20
dat doe ik ook altijd, maar bij veel tracks kom je er gewoon niet uit..en dat ligt niet aan mij hehe.

Dat is iets anders, maar er zijn serieus zooo veel gasten die vragen, hoe maak je in de club? hoe maak je candyshop?
Een beetje kortzichtige visie is dat, sowieso ben ik muziek theorie ook aan het bestuderen voor mn melodieskills
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 09-04-2007 om 15:03:48
yo wie heeft er nog links naar vette gratis VSTis? ik wil echt beetje met die dingen gaan kloten..
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 09-04-2007 om 15:24:58
ik zoek altijd fijne vst's, download de demo en als die me bevalt "koop" ik ze..

gratis vst's zijn er veel... ik zal even kijken.

edit:

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=DVXA,DVXA:2005-11,DVXA:en&q=free+vst

hahaa.

www.vst4free.com

nog nooit op gegoogled maar daar vind je wel wat.

Ik zoek altijd naar een bepaald soort vst's en zoek op fora naar die dingen, en kom dan vaker op pagina's van mensen die voor de hobby enkele vst's hebben gemaakt.

http://www.xs4all.nl/~awolfe/stuff.htm

die is wel relaxed, je kunt m daar niet meer downloaden en ik heb m zelf ook niet meer(verloren met installeren nieuwe FL). Misschien kun je m nog ergens vinden.

http://klaprap.hopto.org/oli4/index.php << daarvan heb ik vandaag gedownload, ken t verder niet.

op www.kvr-audio.com kun je ook plugins zoeken, en aanvinken dat je alleen freeware wilt.

Oordeel trouwens niet elke vst op t uiterlijk of je eerste indruk. In combinatie met andere plugins of als je zelf wat kloot kun je er vaak toch iets mee maken.

succes
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2007 @ 15:32:59 ]
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 09-04-2007 om 15:30:03
wat doen VST's eigenlijk, ik lees er altijd over maar snap geen drol waar het over gaat
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op maandag 09-04-2007 om 15:33:29
Quote:
Arihasj schreef op 09-04-2007 @ 15:30
wat doen VST's eigenlijk, ik lees er altijd over maar snap geen drol waar het over gaat


Quote:
VST is een afkorting van "Virtual Studio Technology" . Het is een standaard voor virtuele muziekinstrumenten (VSTi) of effecten (VSTfx) die werd ontwikkeld door Steinberg, de makers van o.a. Cubase.

VST wordt momenteel door de meeste software voor muziekproductie ondersteund en er zijn ook programma's die enkel bestaan om een VSTi of VSTfx te "hosten" . Het is ook mogelijk om zelf deze effecten of instrumenten te ontwerpen met behulp van bijvoorbeeld Synthedit. Het is de meest gebruikte architectuur voor plug-ins , concurrentie bestaat uit platformen als LADSPA en DSSI voor Linux, Apple Computer's Audio Units, Microsoft's DirectX, Digidesign's AudioSuite, Real Time AudioSuite, en TDM.

FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zondag 15-04-2007 om 17:46:54
aaight thanx ziek, weet je mss nog eentje waarmee je een beetje westcoast synths kan maken?
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zondag 15-04-2007 om 17:58:02
Niet direct eerlijk gezegd...

Als je ermee bezig bent ontdek je wel bepaalde plugins. Als ik wat weet post ik t.
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op zondag 15-04-2007 om 17:59:14
Quote:
FreakyFreek schreef op 15-04-2007 @ 17:46
aaight thanx ziek, weet je mss nog eentje waarmee je een beetje westcoast synths kan maken?

Minimoog vst
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op maandag 30-04-2007 om 21:26:30
oke veelgestlede vraag al,

maar hoe maak je een deuntje bijvoorbeeld van 20 seconde in fruityloops kleiner totdat je hem zo hebt dat die wel helemaal afloopt maar niet door gaat tot het einde van je pad(dus dat je niet hebt dat die nog 10 sc door loopt) ik weet het is iets met mul time of pitch en em dan eerst op auto zetten en dan resampelen

maar als ik t goe dan word t geluid anders en kan ik em dus niet resamplen zou iemand dat een x duidelijk willen uitleggen?


----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Finger
Gepost door Finger op maandag 30-04-2007 om 21:39:00
Dan moet je zorgen dat het bij je sample zo staat als bij die gele pijl.
En als je die sample dan in piano roll afspeeld loopt ie niet langer door.
Ik hoop dat dit het antworod was want je vraag staat een beetje onduidelijk geformuleerd.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op maandag 30-04-2007 om 22:33:51
oke dat helpt wel denk ik

maar beter geformuleerd

ikl heb een deuntje van 20 sec

me bpm is 90

ik heb 20 hokjes in me pad ofzo

ik sleep me sample der in die 20 sec duurt

maar dat blok van 20 hokjes duurt 10 sec en dan begint die weer op nieuw

terwijl me deuntje van 20 sec nog door loopt en dus ook weer op nieuw begint waardoor ze door elkaar heen lopen

nu kun je dat deuntje toch zo maken dat die wel in die 20 hokjes past en niet langer door loopt?
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Swike
Newskool
Gepost door Swike op dinsdag 01-05-2007 om 00:14:48
Rechtermuisknop op de channel waar je die sample hebt staan en cut itself aanvinken.
----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 01-05-2007 om 02:27:20
Je kunt inderdaad doen wat Swike zegt, maar als je wilt dat je wel de hele sample hoort kun je bij de sample instellingen de rechtermuisknop op de draaiknop "Time" klatsen, en daar iets kiezen, 1 bar, 2 bars, etc. Dan past hij precies.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 01-05-2007 om 13:07:03
oke this is how we do it:

ga naar je channel settings (linkermuis op sample (in je pattern))
pak het knopje crf en draai het een ministukje, zodat er niets veranderd en zodat er een rode streep aan beide kanten staat bij je golfdingetje onderaan :p
klink dan bij 'loop' use loop point aan en de sample stopt zodra (in piano rol) je balkje ophoud. op deze manier kan je ook samples loopen van meer dan 16 'beats per bar' want piano rol kent geen lengterestrictie. hoop dat dit helpt

succes ermee

edit: zo vervorm je je sample niet en hou je hem zoals in het origineel. als je het doet zoals ziek wordt ie bijvoorbeeld 2 keer zo snel.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-05-2007 @ 13:08:14 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op dinsdag 01-05-2007 om 13:33:04
wat een problemen met FL man,
Samplen met reason gaat echt lekker
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 01-05-2007 om 13:48:06
ik heb echt nog nooit problemen met samplen gehad hoor bigsam
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op dinsdag 01-05-2007 om 13:50:56
ok, het lijkt zo overbodig veel werk, met reason is het echt peace of cake, (vind ik)
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op dinsdag 01-05-2007 om 16:37:21
Quote:
Ziek schreef op 01-05-2007 @ 02:27
Je kunt inderdaad doen wat Swike zegt, maar als je wilt dat je wel de hele sample hoort kun je bij de sample instellingen de rechtermuisknop op de draaiknop "Time" klatsen, en daar iets kiezen, 1 bar, 2 bars, etc. Dan past hij precies.


ja als k dat doe, gaat dat deybthe kanker snel, dan is die niet eens 2 sec, bij elke beat of bars wat jij zei...

maar ik zal nog evne gaan proberen alvast bedankt allemaal!
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 01-05-2007 om 17:05:52
na het knippen van een sample is het weinig werk om de sample goed te zetten hoor, ik probeer het alleen duidelijk uit te leggen.

@Fhiela; Ik weet niet hoe groot je sample is, maar je kunt de sample minder vaak laten afspelen, inkorten(knippen), sneller maken(time), elkaar laten overlappen, of elkaar laten afkappen(cut itself).

Als jedoet wat ik zei, krijg je inderdaad vaak hele snelle samples, maar het ligt eraan wat je wil.

@MOD, Uiteindelijk kun je dus beter je sample goed knippen zodat je m niet in hoeft te korten met crf? Ik gebruik die ook vaak, maar meer om het einde van de sample terug te laten komen aan het begin, leuk effect.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-05-2007 @ 17:09:57 ]
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 01-05-2007 om 20:16:56
Quote:
Ziek schreef op 01-05-2007 @ 17:05
@MOD, Uiteindelijk kun je dus beter je sample goed knippen zodat je m niet in hoeft te korten met crf? Ik gebruik die ook vaak, maar meer om het einde van de sample terug te laten komen aan het begin, leuk effect.


ik heb niks gezegd over inkorten. als je je sample net ietsjes bewerkt met crf, echt een fractie; zodat de hele sample tussen 2 rode streepjes staat, en dan doe je loop, dan kun je je sample precies in pianorol afknippen waar je wil.

en los daarvan kan je idd ook nog gaan kutten met time enzo maar als je al een bpm hebt waar je sample op past dan hoeft dat niet

het voordeel van deze methode is dat je, waar normaal maximaal 16 beats per ber in je pattern passen, er nu zoveel bpb inpassen als je wil, zolang als je sample is. je moet de ample alleen in pianorol zetten; kleine moeite zou ik zeggen

ik doe het altijd zo en krijg het altijd precies zoals ik het wil zonder enige moeite en zonder de sample 2 keer zo snel te maken.

maarja ieder zn ding. en mocht dit op een of andere manier echt niet werken moet je je sample ff in stukken knippen zodat ie wel in je patterns past van 16 bpb.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 01-05-2007 om 20:29:21
Ja ik ben eigenwijs, Snap wat je bedoelt nou, heb ik ook gedaan maar doe het nu met time.zowiezo gok ik wel hoeveel bpm het moet zijn en of de sample erin past zonder veel te snel te worden, lukt altijd.

links en rechts van de rode streepjes, wordt niet afgespeeld.Daarom dacht ik dat je m ging knippen. Wel leuk effect trouwens, probeer ook eens het einde van de sample weer reversed aan t begin van je sample te krijgen met crf. Dan krijg je n soort slapback, weetniet hoe ik t anders moet zeggen.
Rick-010 Gepost door Rick-010 op woensdag 02-05-2007 om 18:03:06
Hoe instaleer je die VST's?
LAUWESHIT
if you hustlin and get it walk about and dont spit
Gepost door LAUWESHIT op woensdag 02-05-2007 om 18:13:49
in FL:
- lijst met plug-in's openen via de mixer.
- klikken op ...more,
- rechtsonderaan die lijst dan op "refresh" klikken,
- en dan "fast scan" (recommended).

Als het om VSTi gaat moet je een pattern openen. rechtermuisknop op een geluidsbestand, gevolgd door insert. en dan de VSTi aanklikken.
----------------------------------------
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. - Plato
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op woensdag 02-05-2007 om 18:31:45
Maar als je ze gedownload hebt moet je ze wel eerst in de map van FLstudio zetten > plugins>vst .
Rick-010 Gepost door Rick-010 op maandag 14-05-2007 om 20:15:36
heeft of kent iemand dope vst's waar je dirty south/crunk beats mee kan maken?
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op maandag 14-05-2007 om 20:55:01
in fl gewoon beetje fucken met wasp, sytrus, dx10, keys enz. zit vast wel wat tussen wat naar jou smaak is
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Rick-010 Gepost door Rick-010 op maandag 14-05-2007 om 21:23:19
Quote:
Master Of Disaster schreef op 14-05-2007 @ 20:55
in fl gewoon beetje fucken met wasp, sytrus, dx10, keys enz. zit vast wel wat tussen wat naar jou smaak is
dat vraag ik tog niet
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op dinsdag 15-05-2007 om 20:48:04
damn ik had net een vrede bass,
kom er alleen achter dat de bass de accapella en de drums beetje weg drukt enzo :S
hoe kan dat? en hoe kan ik het oplossen
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 16-05-2007 om 07:25:05
Heb je compressie geprobeert Sam..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
shortylee
Ondertitel
Gepost door shortylee op woensdag 23-05-2007 om 19:30:58
met welk programma mixen jullie af?
Finger
Gepost door Finger op woensdag 23-05-2007 om 19:34:25
gewoon met fl.
shortylee
Ondertitel
Gepost door shortylee op woensdag 23-05-2007 om 19:37:05
en wat voor effect gebruik je meestal dan? per kanaal snap ik het wel. maar als ik dan bij master bijv: multiband compressor ofzo erop gooi verpest het dat alleen maar..
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 23-05-2007 om 19:38:51
Heb je de Tsletch al geprobeert of een rubytube vst. die klinken wel fijn
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Finger
Gepost door Finger op woensdag 23-05-2007 om 19:39:02
Geen gewoon alle kanalen goed afmixen dan hoef je bij master niks te doen.
Devill Gepost door Devill op dinsdag 05-06-2007 om 20:09:22
Wie weet hoe je het beste in cooledit de beat onder de acca zo goed als weg kan laten halen? Dus dat je alleen maar de acca hebt! ??
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op dinsdag 05-06-2007 om 20:14:17
ken niet want dan wordt het ontzettende kut kwaliteit
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Devill Gepost door Devill op dinsdag 05-06-2007 om 20:59:04
de acca hoeft ook niet helemaal clean maar zo ver mogelijk... weet iemand dat?
----------------------------------------
[url]http://soundcloud.com/zakalulu[/url]
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 05-06-2007 om 21:03:23
Is niet te doen gap
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 05-06-2007 om 21:08:23
volgens mij wel
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 05-06-2007 om 21:10:57
Will ok wel met sommige tracks maar echt super wordt het nooit.
Met die onderandere graphic equalizer is het me wel eens aardig gelukt.
Maar een nummer met teveel toonhoogtes en deuntjes is zo goed als omogelijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-06-2007 @ 21:16:41 ]
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 05-06-2007 om 21:56:58
er was ooit es een progamma waarmaa je de instrumental naast het orgineel te leggen en daarmee te filteren

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op dinsdag 05-06-2007 om 22:07:07
Je kan de instrumental als noise pattern ofzo inladen en dan op track dat pattern doen, maar het resultaat is vaak gaar.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op maandag 11-06-2007 om 19:10:53
Het is wel te doen neem ik aan.. Ik hoor soms acapellas met een hele zachte beat nog op de achtergrond. Het gaat uiteindelijk om het wegfilteren van bepaalde frequenties enzo...

Maar eigenlijk heb ik geen idee hoe je het moet doen. Wel hoe je de stem weghaalt van een track [wordt trouwens ook lelijk].
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
melle
Gepost door melle op zaterdag 30-06-2007 om 23:04:18
Hoe kan je er voor zorgen dat als je iets sampled wat bijvoorbeeld naar links gepanned staat in Audition, je alleen het linker kanaal sampled en dat kopieert naar het rechter kanaal zodat het weer stereo is als het ware (bijv. zorgen dat een kick die alleen in het linker kanaal speelt 'normaal' klinkt).

Is vast heel simpel maar ik kijk er over heen voor mn gevoel.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Hof van Jaeden
Koning der Armen
Gepost door Hof van Jaeden op zondag 01-07-2007 om 09:19:38
Quote:
melle schreef op 30-06-2007 @ 23:04
Hoe kan je er voor zorgen dat als je iets sampled wat bijvoorbeeld naar links gepanned staat in Audition, je alleen het linker kanaal sampled en dat kopieert naar het rechter kanaal zodat het weer stereo is als het ware (bijv. zorgen dat een kick die alleen in het linker kanaal speelt 'normaal' klinkt).

Is vast heel simpel maar ik kijk er over heen voor mn gevoel.


Het linker kanaal selecteren [doe je door hem hoog te selecteren rond het witte lijntje in de wav editor zeg maar] en dan letterlijk het linker kanaal kopiëren en PASTE OVER in het rechter kanaal doen. Dat zou moeten werken. [Ik gebruik CEP2.0, maar werkt exact hetzelfde volgens mij.]
----------------------------------------
Check www.hofvanjaeden.com!
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op maandag 02-07-2007 om 09:02:19
Ik vroeg me af of er een bepaalde manier is om plaatsamples goed te laten klinken.

Het is namelijk wel vet met al dat gekraak, maar wat minder kraak zou toch ook wel chill zijn .

Ik probeer het nu met verschillende equalizers en alles. maar misschien weet één van jullie een betere manier...

pz
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 02-07-2007 om 09:06:06
cool-edit en dan ff bij noisereduction kijken en dan heb je ook nog fx waves dat is voor een vst programma(fl oid) en dan kan je de crackles verwijderen.
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op maandag 02-07-2007 om 09:07:53
aaiiight, thnx man

Kan ik eindelijk m'n plaatjes uit '34 mooi laten klinken!


----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
shortylee
Ondertitel
Gepost door shortylee op zaterdag 07-07-2007 om 17:39:29
soms klinkt de sample echt precies goed alleen dan ruist hij te hard en klinkt een andere sample dan weer minder mooi. is hier een effect voor ofzo? dat je bijv: je bass gewoon keihard kan pompen zonder dat de kwaliteit er slecht van word. heb al gekloot met compressor eq maar het lukt niet echt. iemand die hier iets op weet?
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 07-07-2007 om 18:27:04
ik zou toch wel de ruis verwijderen voor dat je gaat eqen..en bedoel je de bassline of kick
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0284 sec.