Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 17-11-2006 om 18:30:58
Vinden jullie dit nou marteling of niet?
http://www.nu.nl/news/888820/10/Nederlandse_militairen_martelden_in_Irak.html

Ik zeg absoluut niet. Vooral links schreeuwt natuurlijk moord en brand ivm de verkiezingen maar dit is toch bullshit? Kom op zeg, je moet die gasten toch wel een beetje onder druk kunnen zetten? Hoe ga je anders nog wat antwoorden los krijgen? Harde geluiden, fel licht en een paar emmers water, als dat al marteling is.
Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 17-11-2006 om 18:34:03
Mensen langdurig uit hun slaap houden vind ik zeker wel een vorm van marteling.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 17-11-2006 om 18:34:38
Nee marteling zou ik het niet willen noemen. Maar er staat ook niet hoe het precies gegaan is, als ze bijv. dagen/wekenlang nonstop keiharde herrie om hun oren hebben gehad en constant in het felle licht moesten kijken terwijl ze om de 10 minuten een emmer water over hun hoofd krijgen vind ik alweer een ander verhaal..
----------------------------------------
Jos de Boss
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op vrijdag 17-11-2006 om 18:38:11
ik vind marteling een vervelend woord... ik noem het een windows help functie bij het verkrijgen van informatie..
kom op .. die gasten zeggen niets als ze erop blijven wachten
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 17-11-2006 om 18:41:06
Hm. Mja, als ze bv langer dan 60 uur achtereen wakker zijn gehouden door ze telkens nat te spuiten, dat gaat wel wat ver. Het is idd lastig te beoordelen als je niet weet hoelang achtereen die technieken gebruikt zijn. Maar de technieken opzich vind ik geen marteling en al die ophef gelijk vind ik zwaar overdreven.
Halve_Zool
tot de schijt ons dood
Gepost door Halve_Zool op vrijdag 17-11-2006 om 18:41:07
ik vind dat ze in ieder geval niet moeten zeuren om een fel licht als ze zwarte brillen op hadden.
----------------------------------------
Uit verscheidene onderzoeken is gebleken dat ik hoogbevaagd ben.
Pila
Boven De 18
Gepost door Pila op vrijdag 17-11-2006 om 18:43:08
word @ HZ..

@ strijker.. pcies wat ik dacht, het gaat wat ver, maar je weet wat vroegah gebeurde..
zet ze maar onder stroom, een voor een je vingers eraf, dagenlang in een houten kist in volle zon.. kom op man.. eigenlijk zijn wij softies vergeleken bij de echte guerilla mofo's
----------------------------------------
maak je koud als ijs en steek je met een lepel
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 17-11-2006 om 18:50:24
Ja idd, als je hoort wat er in sommige landen nog gebeurt, daar walg ik gewoon van. Maar ik erger me er dan wel kapot aan als er in dit soort gevallen gelijk over marteling gesproken wordt. Sorry, maar we leven helaas niet in een Teletubbie-wereld, je kan niet altijd lief zijn.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 17-11-2006 om 18:53:16
Quote:
Liquid schreef op 17-11-2006 @ 18:34
Mensen langdurig uit hun slaap houden vind ik zeker wel een vorm van marteling.

----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Lonnie
Niet wokken, maar glocken.
Gepost door Lonnie op vrijdag 17-11-2006 om 18:54:26
spam
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 21:09:27 ]

----------------------------------------
LateNightOwnage!!!!11
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 17-11-2006 om 18:55:16
@VIP&Liquid: wat vind je dan langdurig genoeg om over marteling te spreken? 1 nacht, 2, 5?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 19:04:15 ]
volumebeats Gepost door volumebeats op vrijdag 17-11-2006 om 19:26:01
Absolute onzin dit..

Dit zijn gewoon normale verhoormethoden van de mivd.

Die gasten proberen je gewoon mentaal te breken, zodat je info los laat.

Als er ook lichamelijk geweld is geweest, is het een ander verhaal natuurlijk.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 19:36:10 ]
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op vrijdag 17-11-2006 om 22:13:22
Ey man het is het oorlog ga toch weg, als ik daar zat en je moest shit weten bijvoorbeeld waar mensen zaten die je nog moest pakken ofzo en ze willen niks zeggen dan geef ik ze de kans en anders gewoon kogel door de knieen ofzo :o wat is het probleem oorlog is oorlog :S
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 17-11-2006 om 22:39:28
Quote:
Stoeprand schreef op 17-11-2006 @ 22:13
Ey man het is het oorlog ga toch weg, als ik daar zat en je moest shit weten bijvoorbeeld waar mensen zaten die je nog moest pakken ofzo en ze willen niks zeggen dan geef ik ze de kans en anders gewoon kogel door de knieen ofzo :o wat is het probleem oorlog is oorlog :S

De humanist...

Natuurlijk is dit marteling. En als jij wil zeggen dat in oorlog alles geoorloofd is, ben je gek in je hoofd.
Verkrachtingen, martelingen, afgehakte lichaamsdelen, allemaal geoorloofd... yeah, right.
Interrogatiemethoden zijn heus wel genoeg onderzocht om, zonder lichamelijk te pijnigen, informatie los te krijgen. En anders pech; je mag een man niet, onmenselijk behandelend, onterend en van zijn rechten ontnemend, bijna tot de dood of tot een dode geest martelen.
Ook dat "zij" het doen, is een belachelijk argument; als je jezelf de geciviliseerde übermensch Europeaan vind, gedraag je dan zo, laat zien dat je een beter mens bent.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 22:40:14 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op vrijdag 17-11-2006 om 22:44:06
Quote:
Iminic schreef op 17-11-2006 @ 22:39
(...)
De humanist...

Natuurlijk is dit marteling. En als jij wil zeggen dat in oorlog alles geoorloofd is, ben je gek in je hoofd.
Verkrachtingen, martelingen, afgehakte lichaamsdelen, allemaal geoorloofd... yeah, right.
Interrogatiemethoden zijn heus wel genoeg onderzocht om, zonder lichamelijk te pijnigen, informatie los te krijgen. En anders pech; je mag een man niet, onmenselijk behandelend, onterend en van zijn rechten ontnemend, bijna tot de dood of tot een dode geest martelen.
Ook dat "zij" het doen, is een belachelijk argument; als je jezelf de geciviliseerde übermensch Europeaan vind, gedraag je dan zo, laat zien dat je een beter mens bent.


Dan moet je oorlog ook verbieden.
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
rame
Gepost door rame op vrijdag 17-11-2006 om 22:46:22
ja was het maar zo makkelijk he
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op vrijdag 17-11-2006 om 22:58:32
Ey gast ik weet niet wat je lult met een uber shit maar ik ben geen hitler ofzo je moet gewoon schijt hebben weet je kijk hoe die irakezen onschuldige mensen daar martelen ja ONSCHULDIG en dan mag je hun niks trug doen en moet je ze met een veertje kietelen om info los te krijgen rot een eind op man, gewoon afschieten die handel!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 17-11-2006 om 23:15:30
Quote:
Stoeprand schreef op 17-11-2006 @ 22:58
Ey gast ik weet niet wat je lult met een uber shit maar ik ben geen hitler ofzo je moet gewoon schijt hebben weet je kijk hoe die irakezen onschuldige mensen daar martelen ja ONSCHULDIG en dan mag je hun niks trug doen en moet je ze met een veertje kietelen om info los te krijgen rot een eind op man, gewoon afschieten die handel!

Hieruit blijkt jouw vermogen om ruimdenkend te zijn; ik maak jou niet uit voor Hitler, het was slechts een overdrijving om aan te tonen dat de meeste mensen zich elitaire Europeanen voelen, denkend dat andere continenten minder waard zijn dan zij en dat daar barbaarse methoden en gebruiken bij horen.
Iemand mag je "afschieten", zoals je dat subtiel verwoordt, als deze een serieuze, heftig vijandige bedreiging is.
Ontneem je het leven van een persoon, met slechts het motief dat het oorlog is en deze persoon niet meewerkte aan het verstrekken van informatie, is gewoon barbaars en eigenlijk niets anders dan moord.

En het is nogal dom om mensen af te schieten van wie je informatie nodig hebt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 23:17:44 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op vrijdag 17-11-2006 om 23:21:10
Nee maar je weet wat ik bedoel die mensen vermoorden onschuldige mensen enzo en dan gaan mensen hun verdedigen terwijl hun juist de boosdoeners zijn. En dan krijgen die nederlanders weer een celstraf ofzo zoiets zie je dan weer aankomen terwijl dat wat ze doen alleen goed is.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 17-11-2006 om 23:24:32
Quote:
Stoeprand schreef op 17-11-2006 @ 23:21
Nee maar je weet wat ik bedoel die mensen vermoorden onschuldige mensen enzo en dan gaan mensen hun verdedigen terwijl hun juist de boosdoeners zijn. En dan krijgen die nederlanders weer een celstraf ofzo zoiets zie je dan weer aankomen terwijl dat wat ze doen alleen goed is.


hey, goed en slecht bestaat alleen in disneyfilms
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 17-11-2006 om 23:26:39
Quote:
Stoeprand schreef op 17-11-2006 @ 23:21
Nee maar je weet wat ik bedoel die mensen vermoorden onschuldige mensen enzo en dan gaan mensen hun verdedigen terwijl hun juist de boosdoeners zijn. En dan krijgen die nederlanders weer een celstraf ofzo zoiets zie je dan weer aankomen terwijl dat wat ze doen alleen goed is.

Wat maakt hen meer boosdoeners dan degenen die even boos doen tegenover de boos doeners, heet dat rechtvaardiging?
Zouden deze boosdoeners dan ook niet gestraft moeten worden op dezelfde, boos doende wijze? En deze weer op hun beurt?
Dat lijkt me nogal dom. Jij bekijkt het slechts vanuit één perspectief: "Wíj, almachtige Hollanders, zijn de goeden en iedereen tegen wie wij vechten is de vijand, de boosdoener."
Sowieso zouden soldaten of legerofficieren geen eigen rechter moeten spelen en zouden krijgsgevangenen als krijgsgevangen berecht moeten worden door een objectieve rechtbank.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op vrijdag 17-11-2006 om 23:29:34
Damn, straks word het zonder eten naar bed gaan ook al gezien als zware kindermishandeling ofzo.
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op vrijdag 17-11-2006 om 23:35:02
Quote:
MTijn schreef op 17-11-2006 @ 23:29
Damn, straks word het zonder eten naar bed gaan ook al gezien als zware kindermishandeling ofzo.

Als je die kinderen, gevangen genomen, na de oorlog ingestuurd te zijn, en blind gemaakt te zijn, nat spuit met brandslangen en vernedert, terwijl zij hun lafhartige vijand niet kunnen zien en niet aan hun martelende demon kunnen ontsnappen door te gaan slapen of naar hun kamer te gaan, zou het toch zware mishandeling zijn?
Precies, denk eens wat dieper na, voordat je loze opmerkingen loost.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-11-2006 @ 23:35:49 ]

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 17-11-2006 om 23:52:36
Voor zover ik het kan beoordelen was deze aanpak gewoon binnen de grens van het toelaatbare, gegeven de omstandigheden. We hebben het hier, naar ik aan mag nemen, niet over onschuldige burgers die spontaan uit hun knusse woonkamer gerukt zijn. Die gasten zijn echt wel wat gewend. Ze mogen zich gelukkig prijzen dat we hun methoden niet gebruiken.
Je doet dit soort dingen niet graag, het is zeker niet niks. Maar je moet ook realistisch zijn, in een oorlogssituatie is geen ruimte voor pacifisme.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 00:07:33
Natuurlijk geen pacifisme, maar je kan humanistisch blijven.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op zaterdag 18-11-2006 om 05:09:46
word, al blijf ik er bij dat je niet weet hoe die shit gegaan is.
----------------------------------------
Jos de Boss
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op zaterdag 18-11-2006 om 11:49:41
Quote:
Iminic schreef op 17-11-2006 @ 23:35
(...)
Als je die kinderen, gevangen genomen, na de oorlog ingestuurd te zijn, en blind gemaakt te zijn, nat spuit met brandslangen en vernedert, terwijl zij hun lafhartige vijand niet kunnen zien en niet aan hun martelende demon kunnen ontsnappen door te gaan slapen of naar hun kamer te gaan, zou het toch zware mishandeling zijn?
Precies, denk eens wat dieper na, voordat je loze opmerkingen loost.


Damn son, laat een vogeltje vrij ofzo.
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 18-11-2006 om 11:52:47
@TS

Dat is psychische marteling, en geen physice marteling.

Ik wil jou wel eens horen nadat je constant wakker bent gehouden met van die denegrerende dingen.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 13:07:25
Quote:
MTijn schreef op 18-11-2006 @ 11:49
(...)

Damn son, laat een vogeltje vrij ofzo.

Ha... ha.. ha.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 18-11-2006 om 13:31:55
Ok, Iminic. Als je in een oorlogssituatie zit en krijgsgevangenen hebt en ze hebben belangrijke, strategische informatie waarmee je in de nabije toekomst je voordeel kan doen en daardoor veel onnodige slachtoffers kan voorkomen. En ze weigeren (uiteraard) die info prijs te geven als je het ze gewoon vraagt. Wat mag je dan, in jouw opinie, wel doen om ze toch zover te krijgen?

+ nogmaals @VIP&Liquid: wat vind je dan langdurig genoeg om over marteling te spreken? 1 nacht, 2, 5?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-11-2006 @ 13:33:09 ]
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 13:38:18
Quote:
strijker schreef op 18-11-2006 @ 13:31
Ok, Iminic. Als je in een oorlogssituatie zit en krijgsgevangenen hebt en ze hebben belangrijke, strategische informatie waarmee je in de nabije toekomst je voordeel kan doen en daardoor veel onnodige slachtoffers kan voorkomen. En ze weigeren (uiteraard) die info prijs te geven als je het ze gewoon vraagt. Wat mag je dan, in jouw opinie, wel doen om ze toch zover te krijgen?

Niet meer dan deze persoon gevangen houden en hem maximaal 4 uur achter elkaar verhoren, nu en dan wat eten, en een bed.
Verder zou je hem kunnen manipuleren door taal en niet door middel van lichamelijke / psychische middelen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 18-11-2006 om 13:42:45
Oké, goede verzorging dus.. en taalmanipulatie, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 13:47:57
Nou, hem ompraten, gewoon net als een verhoor bij een misdrijf, bijvoorbeeld.

----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 18-11-2006 om 13:51:46
Respect voor een ieder's opvattingen hoor, maar dat is echt te naïef voor woorden. Zeg dan gewoon dat je, volgens jou, dus niks mag doen om info los te krijgen.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 13:54:34
Als deze persoon geen bedreiging vormt, mag je niks doen, nee.
Maar zoals je net zei, dat er levens op het spel staan, dan mag je mensen nog niet mishandelen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 18-11-2006 om 13:58:46
Quote:
Iminic schreef op 18-11-2006 @ 13:54
Als deze persoon geen bedreiging vormt, mag je niks doen, nee.
Maar zoals je net zei, dat er levens op het spel staan, dan mag je mensen nog niet mishandelen.


Ait, ieder zn opvattingen. Het is natuurlijk ook makkelijk speculeren zolang het ver-van-je-bed shit is.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 18-11-2006 om 14:01:29
Ja, dat is waar.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op zaterdag 18-11-2006 om 15:38:54
Leuk voor je dat je het niet met me eens bent Iminic. Maar shit, jou standpunten zijn echt die van een gefrusteerde vrijheidstrijder. Als die gasten belangrijke info hebben en ze willen het niet zeggen vind ik het meer dan normaal om zulke lichte methoden toe te passen. Kijk als ze erge shit doen ben ik het er ook niet mee eens, vingers breken en vernederen als in die gevangenis (niet dat ze dat als verhoormethode gebruikten), dat vind ik ook te ver gaan. Als je ze eten en een bed geeft komt er natuurlijk nooit iets uit.
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
rame
Gepost door rame op zaterdag 18-11-2006 om 15:41:24
Mensen die van plan zijn anderen te vermoorden mogen best wat klappen krijgen vind ik
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op zaterdag 18-11-2006 om 18:17:50
word @ MTijn
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zaterdag 18-11-2006 om 18:26:34
Beetje een dom bericht... waarom zou dat marteling zijn.. marteling is iemand lichamelijk en geestelijk kapot maken op een langere tijd. Ja, het is oorlog en ze zitten gevangen, dan zijn zulke dingen wel veroorloofd, zolang ze maar niet gaan doden of edele delen/delen van het lichaam wordt afgehakt....

beetje dom bericht, hoerige publiciteitstunt....


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op zaterdag 18-11-2006 om 18:29:00
hier was de politiek al lang van op de hoogte,
maar hier willen ze nog gauw een paar zetels mee winnen...
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.