Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
selio Gepost door selio op woensdag 22-11-2006 om 19:19:24
Dag mensen,

Ik ben een studente communicatie en doe onderzoek voor een bekend platenmaatschappij. Deze platenmaatschappij kampt met het volgende probleem: urban is vet hip, een trend maar toch verkopen de cd's minder dan andere genres. Concerten worden uitverkocht, merchandising gaat hard maar de legale verkoop van cd's valt enorm tegen. Nou weet iedereen dat Internet hierbij een hele grote rol speelt, wrm zou je kopen als je kan downloaden maar toch is het zo dat de urban-people iets anders beweegt..Want urban is tegenwoordig meer in dan andere genres en die lopen harder dan urban, terwijl andere genres ook gedownload kunnen worden...Graag hoor ik jullie mening hierover...???
rame
Gepost door rame op woensdag 22-11-2006 om 19:21:33
Ouderen kopen meer dan jongeren en die kopen meer de algemene muziek

Dance loopt ook niet
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op woensdag 22-11-2006 om 19:23:37
urban kids zijn van de download generatie, en concerten enzo kun je niet downloaden
----------------------------------------
betta believe that
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op woensdag 22-11-2006 om 19:25:48
maar waarom 3 topics aanmaken????
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 22-11-2006 om 19:26:20
Vergrijzing + Downloaden.
rame
Gepost door rame op woensdag 22-11-2006 om 19:26:37
vrijwel alle jongeren zijn van de download generatie, ik hoor vaak genoeg mensen in de winkel zeggen: ''die kun je toch ook downloaden''
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-11-2006 @ 19:27:08 ]
dap
038
Gepost door dap op woensdag 22-11-2006 om 19:36:03
cd's vallen in alle stromingen tegen, ik snap niet waarom je hiphop (of urban zoals jij het wil noemen) eruit pikt. Zoals je vast wel weet is het geld te verdienen met concerten, of de muziek dan uiteindelijk via cd's of downloads (legale of illegale) bij mensen komt..
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op woensdag 22-11-2006 om 19:36:18
jah maar alternatieve kids bijv zijn eerder geneigd naar hard to get cdtjes, het komt doordat urban de dominante popcultuur is dat mensen het allemaal wel geloven en eerder downen. Als dit in de Gabberpiet house dagen al mogelijk was dan downloade men dit het meest. @rame
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-11-2006 @ 19:36:51 ]

----------------------------------------
betta believe that
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op woensdag 22-11-2006 om 19:46:16

1. Sommige gasten willen niet met Urban geassocieerd worden, omdat ze de term Urban gewoon gaar vinden..
2. Echte diehard underground hiphop gasten kopen bijvoorbeeld een opgezwolle album of Raymzter album in plaats van een Urban artiest.
3. Mensen vinden albums veels te duur tegenwoordig en gaan die shit kopieren. Tsjah spijtig voor de artiest, maar het werkt wel als een lopend reclame vuurtje en hierdoor verdient hij of zij zijn DO tijdens de live optredens en krijgt zo de credits ipv de platenbazen!
----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
rame
Gepost door rame op woensdag 22-11-2006 om 19:47:22
''Urban'' is de noemer, valt opgezwolle/raymzter in de winkels ook onder
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op woensdag 22-11-2006 om 19:52:14
weet ik.. en dat veroorzaakt vette irritaties.. dus hou hiphop gewoon onder fockin hiphop, dancehall onder dancehall, reggae onder reggae (want ja dit zie ik zo nu en dan ook onder Urban staan!), R&B onder R&B en klaar geen gekut. Bij de Fame bijvoorbeeld... stond alles onder urban.. een irritante grote kutbak vol met troep. Nu staat alles geloof ik weer onder die thema's. 10 keer beter!

ff om op dat punt terug te komen.. ray en opge zijn wel ff voorbeelden die niet met Urban vergeleken willen worden of ik dat hokje geplaatst te worden. En ik weet niet over welke label ze het heeft, maar Topnotch bijvoorbeeld.,. die verkoopt echt wel goed hoor. Grotendeels allemaal rauwe dope artiesten en heel veel klinken niet als de nu standaard commerciele urban sound.
----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 22-11-2006 om 19:52:22
Ik denk trouwens dat er ook méér muziek wordt gemaakt dan - pak 'm beet - 20 jaar terug..

iedereen kan nu op zijn zolderkamer een plaat opnemen, met behulp van de computer..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-11-2006 om 19:53:23
Juist omdat het een hype is lijkt het me dat veel 'liefhebbers' verder niet zo veel waarde hechten aan bijvoorbeeld originele cd's of het steunen van de scene. Van een echte harde Urban kern valt denk ik niet te spreken, het zijn vooral kids die luisteren wat ze opgedrongen wordt via muziekzenders en hun sociale omgeving.

en woord naar hieronder, het lijktme dat in deze vraagstelling met 'Urban' gewoon alles tussen Sean Paul en Cannibal Ox bedoeld wordt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-11-2006 @ 19:57:15 ]

----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 22-11-2006 om 19:53:45
Laten we het niet gaan hebben over wat er onder 'urban' valt en wat niet.
rame
Gepost door rame op woensdag 22-11-2006 om 19:54:57
Sorry, maar als je geirriteerd raakt omdat hiphop onder urban staat ben je nogal zielig

Zo groot zijn die bakken vaak ook niet, Fame is een uitzondering
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op woensdag 22-11-2006 om 19:56:22
jonge wat boeit jou dat paps.. mij irriteerd het, maarre het ging over waarom het niet verkoopt. Mijn visie staat boven in dus voor de mensen die nu net checken.. check boven in.. klaar ga daar maar ff over discusseren!
----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
rame
Gepost door rame op woensdag 22-11-2006 om 19:57:30
jaja ik maak er geen probleem van hoor

zou wel handig zijn als de topicstarter er wat meer op in gaat, de vraag is volgens mij zo ongeveer wel beantwoord
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 22-11-2006 om 19:59:42
ja, het antwoord is volgens mijn theorie: er is een overschot aan aanbod,

het is net als met de rechtse politieke partijen; door de versplintering zie je het bos niet meer...

er is gewoon téveel muziek nu, .. dat komt mede door..

Quote:

Ik denk trouwens dat er ook méér muziek wordt gemaakt dan - pak 'm beet - 20 jaar terug..

iedereen kan nu op zijn zolderkamer een plaat opnemen, met behulp van de computer..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-11-2006 @ 20:00:18 ]

----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Mip
Gepost door Mip op woensdag 22-11-2006 om 21:51:51
-cd's zijn te duur >>> internet is gratiesh, en we blijven ten slot van rekening nederlanders

-iedereen kan cd's opnemen tegenwoordig >>> de kwaliteit van de gemiddelde cd daalt

-de opkomst van de MP3-speler >>> muziek luisteren mensen voornamelijk via een MP3-SPELER of de computer. waarom zou je nog een cd kopen?! je zet een cd, zet em om in mp3, gooit em op je empeedrie en vervolgens hapt de cd stof in de kast
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op woensdag 22-11-2006 om 21:54:51
Release shit op vinyl, de mensen die dat kopen zijn meestal trouwe pappies.
En voor cd's moet je wat extra's bieden dan alleen een cd'tje, een doosje en een boekje met bedankt allemaal mensen die ik als luisteraar toch niet ken.
Waar is de tijd gebleven dat bijvoorbeeld de lyrics in het boekje stonden.
Of denk bijvoorbeeld aan extra digitale content.
Maar beter is fuck al die poespas, en dan gewoon die prijs omlaag tot rond de €10.
Dan zullen de verkopen wel stijgen denk ik, maar de winst en de omzet dan misschien niet, en daar zal het voor de maatschappij wel om gaan.
Huussuh Gepost door Huussuh op woensdag 22-11-2006 om 21:55:25
Ja, maar haar vraag was juist waarom de verkoop van Urban cd's het in vergelijking met andere genres het zo slecht doet, terwijl het op dit moment juist een hype is. De meeste antwoorden in dit topic zijn op elk willekeurig muziekgenre toepasbaar.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 22-11-2006 om 21:59:15
Ik geloof die stelling niet eens. Sello kan wel van alles beweren, kom met die feiten.
melle
Gepost door melle op woensdag 22-11-2006 om 22:10:07
Underground hiphop verkoopt wel aardig volgens, ik denk dat de meeste mensen die indie dingen luisteren wel snappen dat je het echt moet supporten om het in leven te houden.

Het `probleem` is weer dat er relatief weinig mensen naar luisteren, maar daarom is het underground natuurlijk.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op donderdag 23-11-2006 om 00:21:18
Ik koop eigelijk alleen 'classic' cd's. Dus cd's met een sterke prijsvermindering zodat ik ze toch in mijn cd rek heb staan. Als ik nou een pas uitgekomen cd echt heeel goed vind koop ik hem ook. Maar ik ga geen 20 euro aan een cd geven zonder dat ik weet hoe goed hij is.

----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 23-11-2006 om 00:53:11
vinyl koop ik.

cd's die onder 'urban' vallen volgens al die winkels [edit: en waarvan ik weet dat ze er zijn], heb ik in 99% van de gevallen al in mn bezit of weet hoe ik ze vind. Ik koop pas cd's als ik ze t geld waard vind.

c-mon n kypski albums, alle3, koop ik omdat ze fokking dope zijn, of t nou hiphop is of niet.
guru, jazzmatazz, kopen.
top-notch hoek ook wel wat..
wat minder bekenden supporten..enzo. maar:
Ik heb had Ali b - petje af hier..om die te luisteren koop ik m niet? even uitlachen en verder.

Denk dat er veel aanbod is op "urban"-gebied, en dat de mensen, vooral jeugd, massaal internet gebruikt om shit te checken, en dan kritisch kopen.

Sommige cd's van artiesten koop ik blind(als ik ze al niet ken). Op t "urban"-gebied zijn veel nieuwelingen, die ik dus niet zo snel koop. ooktoch?

De rest gebruiken ze voor kleding, condooms, uitgaan en drugs nzo. niet aan cdzaken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-11-2006 @ 03:01:45 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 23-11-2006 om 09:41:16
ik denk dat het is omdat Urban nou niet echt een heel trouwe fanbase heeft die al honderd jaar urban luistert
ze luisteren het op tv, in de clubs, en dat is het
en zoals altijd is er de vraag: is iets populair omdat het veel gedraaid wordt of wordt het veel gedraaid omdat het populair is?
ik denk het eerste, die hele urbanhype is vrij inwisselbaar met andere stromingen

dus dat, + dat hele verhaal van internet en mp3spelers enzo

en omdat het kutmuziek is
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 23-11-2006 om 10:22:52
Volgens mij koop ik ook maar een klein deel wat volgens de winkels onder urban valt, dus over dat andere deel: op TMF enzo is steeds meer interactie, en worden ze naar t internet gelokt met reclamespotjes enz. Dan ga je snel downloaden.
selio Gepost door selio op donderdag 23-11-2006 om 12:11:01
Mensen even voor de duidelijkheid..Ik begrijp de kracht van internet maar begrijp wel dat allerlei soorten muziek gedownload kunnen worden..Noem maar op, maar toch lopen die cd's harder dan ''urban''..
Nieuwe cd's van bijv. bekende artiesten als snoop dogg moeten binnen een bepaalde tijd 20.000cd's verkopen, het rare is dat de helft maar over de toonbank gaat..
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 23-11-2006 om 12:12:40
urban is voor 16-jarige mannetjes. 16-jarige mannetjes hebben geen geld.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op donderdag 23-11-2006 om 12:16:16
omdat het populair is. en bij de pop groep(die eigenlijk geen fok geeft om muziek) is downloaden vooral van toepassing. andere genres(waaronder ook eckte hiphop) hebben misschien minder aanhang, maar wel sterker aanhang, yaheard
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
FlexMasterA
GEEF MIJ DIE GEILE MOEDERS!!!!!!
Gepost door FlexMasterA op donderdag 23-11-2006 om 12:17:37
word @ freeky
----------------------------------------
Ik Ben Was en Blijf een motherfucking MoederNeuker!!!!!1
appie
Your feeling lucky punk ?
Gepost door appie op donderdag 23-11-2006 om 14:50:33
ik denk ook omdat het komt doordat urban populair is er meer artiesten door de labels op de markt gegooid worden, bij de rock enzow komen alleen de goeden aan platen contract, er is gewoon veel te veel urban crap die een cd in de winkel hebben liggen. Dus dan vallen de verkoopcijfers in algemeen tegen, want mensen zijn niet gek en gaan geen onzin kopen.
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 23-11-2006 om 14:59:00
Urban is nu even de populaire stroming, en de doelgroep heeft daar niet een echt diepe interesse in. Veel mensen zullen wel zeggen dat ze die nieuwe cd van Snoop Dogg tantu dope vinden, maar hem ook kopen doen ze dan weer niet.

Maar volgens mij geld dit voor vrijwel elk genre, niet alleen urban.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 23-11-2006 om 15:46:36
Quote:
selio schreef op 23-11-2006 @ 12:11
Mensen even voor de duidelijkheid..Ik begrijp de kracht van internet maar begrijp wel dat allerlei soorten muziek gedownload kunnen worden..Noem maar op, maar toch lopen die cd's harder dan ''urban''..
Nieuwe cd's van bijv. bekende artiesten als snoop dogg moeten binnen een bepaalde tijd 20.000cd's verkopen, het rare is dat de helft maar over de toonbank gaat..


Selio even voor de duidelijkheid..

-Jongeren luisteren heel vaak naar Urban, ze zijn n doelgroep voor urban.
Wie zitten er t meest op internet? Jep, jongeren.

andere muziek wordt gekocht door een veel grotere groep, die niet zo klein is als alleen een groep jongeren.

duidelijk.
Finger
Gepost door Finger op donderdag 23-11-2006 om 16:57:43
Wat mij betreft komt dat omdat er tegenwoordig bijna geen hiphop albums meer uit komen die de moeite waard zijn om te kopen.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 23-11-2006 om 16:58:50
Quote:
Finger schreef op 23-11-2006 @ 16:57
Wat mij betreft komt dat omdat er tegenwoordig bijna geen hiphop albums meer uit komen die de moeite waard zijn om te kopen.


oei, nu krijg je een hoop bagger over je heen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Finger
Gepost door Finger op donderdag 23-11-2006 om 17:02:47
Kom maar op, maar het is een feit dat zodra iets in is er een hoop shit uit komt om snel een graantje mee te pikken.

Vind zowiezo dat er sins 1999/200 er per jaar maar 3 a 4 echt goede cd's uit komen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-11-2006 @ 17:04:50 ]
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 23-11-2006 om 17:04:40
Maar dat staat toch los van de artiesten die niet aan hypes doen en gewoon albums droppen?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Bazshisj Gepost door Bazshisj op donderdag 23-11-2006 om 17:05:50
cd's verkopen is oldskool aan het worden, binnenkort word alles digitaal gereleased.. zo gaat mijn album in ieder geval gereleased worden.
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
Finger
Gepost door Finger op donderdag 23-11-2006 om 17:08:10
Nee hoor de meeste mensen gaan voor het geld als ze dat ruiken en als ik er veel aan kon verdienen deed ik het zelf denk ik ook wel.
(Heb het wel over amerikaanse artiesten wat ik luister bijna geen nederlandse shit dus kan ik geen meening over geven)
The_TJ Gepost door The_TJ op donderdag 23-11-2006 om 17:09:07
Quote:
Bazshisj schreef op 23-11-2006 @ 17:05
cd's verkopen is oldskool aan het worden, binnenkort word alles digitaal gereleased.. zo gaat mijn album in ieder geval gereleased worden.

Word up. Dance wordt tegenwoordig ook vaak digitaal gereleased.
En wat te denken van de JVT? Die zijn groot geworden van een digitale release.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-11-2006 @ 17:09:31 ]

----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
rame
Gepost door rame op donderdag 23-11-2006 om 17:09:51
zoals ik al zei, dat Urban minder verkoopt dan anderen is niet helemaal waar

Dance bijvoorbeeld verkoopt al helemaal geen reet

Het is omdat jongeren het gratis willen en ouderen zullen eerder iets kopen

Jan Smit bijvoorbeeld verkoopt best dik

John Legend verkoopt wel goed, is ook Urban maar toch wat meer voor ouderen ook

Ook de kwaliteit bepaald het

Ik heb mensen gehoord dat de nieuwe van Janet Jackson niet goed is, van Diddy niet goed is, ze veranderen van stijl en klinken vaak gewoon kut

Ali B verkoopt ook geen ene reet omdat hij gewoon niet in de goede doelgroep valt, van mensen die er geen geld aan uit willen geven dus

En wat meer Underground verkoopt in vergelijking denk ik best goed inderdaad, die mensen hebben er vaak wat meer liefde voor
Finger
Gepost door Finger op donderdag 23-11-2006 om 17:11:09
Quote:
Bazshisj schreef op 23-11-2006 @ 17:05
cd's verkopen is oldskool aan het worden, binnenkort word alles digitaal gereleased.. zo gaat mijn album in ieder geval gereleased worden.


Ik denk niet dat dat een succes word de meeste mensen (waar onder ook ik) hebben liever iets tastbaars met een leuk boekje.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-11-2006 @ 17:16:59 ]
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 23-11-2006 om 17:15:15
Die term urban had nooit uitgevonden mogen worden.
----------------------------------------
Days to come
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 23-11-2006 om 17:16:53
Quote:
Finger schreef op 23-11-2006 @ 16:57
Wat mij betreft komt dat omdat er tegenwoordig bijna geen hiphop albums meer uit komen die de moeite waard zijn om te kopen.


Is ook gewoon zo.. probeerde ik ook te zeggen met mn post.

Dance verkoopt goed...maar niet in de FRS. er wordt veel vinyl gekocht, ook in hiphop.
DopeR
Gepost door DopeR op donderdag 23-11-2006 om 17:17:11
Urban geeft me hoop, binnenkort zet ik een tattoo van Urban op m'n hoofd.
Bovendien kan ik geen enkele hiphop cd opnoemen die het kopen waard is, alleen twee cd's van Eminem vond ik wel het kopen waard omdat ik die gewoon altijd op repeat kon laten staan.
----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op donderdag 23-11-2006 om 17:18:57
Eh ja, dat is jou mening.

Ik vind genoeg cd's het waard om te kopen, bijvoorbeeld om de cover ofzo.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
rame
Gepost door rame op donderdag 23-11-2006 om 17:19:24
exactly, er zijn genoeg cd's het kopen waard
Finger
Gepost door Finger op donderdag 23-11-2006 om 17:20:27
ja vind ik ook maar alleen geen nieuwe.
En oude cd's komen niet meer bij de recordsales op omdat ze al zijn meegerekend.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-11-2006 @ 17:24:19 ]
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op donderdag 23-11-2006 om 17:22:59
Ik ben tegenwoordig heel selectief in het kopen van hiphop cd's terwijl ik vroeger elke week wel een kocht.
----------------------------------------
Days to come
 Index / Muziek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.