Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Wintertuin
Gepost door Wintertuin op maandag 27-11-2006 om 17:09:01
Opgepoetst! - hiphop ontmoet poëzie en vice versa
Opgepoetst! is een nieuw concept van Literair Productiehuis de Wintertuin; dichters poetsen hiphop tracks op, MC's poetsen gedichten op. Je hoort bijvoorbeeld Michelle van Jiggy Djé als gedicht, of het gedicht Hoetegenwie van Tsead Bruinja als hiphop nummer.

Deelnemers vanuit de hiphopscene zijn Jiggy Djé, Wudstik en Het Oostfront. De dichters die meedoen zijn Tsead Bruinja, Sieger M.G. en Anneke Claus. Def P zal deze unieke avond hosten.

Wanneer? vrijdag 1 december
Waar? Doornroosje, Nijmegen
Hoe laat? deur open 20.00 uur, aanvang 20.30 uur
Hoeveel? 10 euro (8,80 euro met CJP, 8 euro voor studenten)

Meer info: Wintertuin
Online reserveren: Doornroosje




Afgelopen zaterdag had Opgepoetst! een preview in Apeldoorn
Jiggy Djé en Sieger MG lieten hun nieuwe tekst voor het eerst horen aan het publiek.

Sieger trapte af met 2 eigen gedichten. De gedichten sloegen goed aan bij het publiek. Siegers stijl kenmerkt zich ook door een goede flow, en past daarom lekker in een hiphopsetting. Wel gaat hij meer de diepte in dan de meeste hiphoppers, maar dat lijkt mij juist een pluspunt.
Na zijn twee gedichten droeg hij zijn nieuwe tekst voor. Van de originele tekst van Jiggy Djé was weinig overgebleven. Sieger heeft juist de thema's en een paar sleutelwoorden/zinnen gebruikt van Jiggy's 'Ik ben alleen' gebruikt om de sfeer van de tekst neer te zetten. Zowel Sieger als Jiggy waren erg tevreden over het resultaat.

Na Sieger was het Jiggy's beurt. Jiggy had een DJ meegenomen, die met nieuwe samples en beats live scratchte. Jiggy begon met de bewerking van Siegers gedicht 'Voor mensen met vleugels', dat gaat over een man in Parijs, die zich met vleugels op van de Eiffeltoren stortte, omdat hij dacht dat hij kon vliegen. Jiggy had, net als Sieger, weinig overgelaten van de originele tekst. Het resultaat was een mooie hiphoptrack, waarin het zelfde onheilspellende gevoel naar voren kwam als in het gedicht van Sieger.

Jiggy vervolgde zijn set met natuurlijk 'De kleren van de keizer'. Het publiek de DJ en Jiggy zelf gingen nu helemaal los. Opvallend was het mooie samenspel (hoe moet je het anders noemen) van de DJ en Jiggy.

Al met al een goede en gave preview, die veel belooft voor vrijdag 1 december, Doornroosje!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-11-2006 @ 11:12:37 ]
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 27-11-2006 om 17:13:36
Nijmegen is wel ver, zijn de resultaten van deze avond later nog ergens terug te vinden?

Vind het wel een leuk concept namelijk en ben benieuwd
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Jeppa
De Kapitein!
Gepost door Jeppa op maandag 27-11-2006 om 20:17:10
Quote:
Wintertuin schreef op 27-11-2006 @ 17:09
Wanneer? vrijdag 1 december

die veel belooft voor zaterdag 1 december, Doornroosje!


klopt niet helemaal volges mij
----------------------------------------
Ik ben die gast die vastberaden tachtig jonko's achter elkaar klapt,
en lam praat omdat ik daarna met gemak acht flessen drank klaar.
Wintertuin
Gepost door Wintertuin op dinsdag 28-11-2006 om 11:45:20
Quote:
MuSS070 schreef op 27-11-2006 @ 17:13
Nijmegen is wel ver, zijn de resultaten van deze avond later nog ergens terug te vinden?

Vind het wel een leuk concept namelijk en ben benieuwd


Als het goed is, gaat deze show het land door toeren. Opgepoetst! is namelijk uitgekozen voor Special FX, een project van het Nederlands Popinstituut. Meer info hier: http://www.popinstituut.nl/popinstituut/special_fx.4500.html

@Jeppa: Dank! Ik heb het aangepast.
Wintertuin
Gepost door Wintertuin op donderdag 30-11-2006 om 12:38:49
Gratis naar Opgepoetst!?

Zie: https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=18223
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op donderdag 30-11-2006 om 16:07:00
Ik ben erbij, heb het net geregeld...maar nog 1 vraagje, ik moet me om 20.00 melden bij de kassa, is het een probleem als ik net iets later ben (misschien half 9 ofzo)
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 01-12-2006 om 00:47:55
ey wie gaan hierheen ?
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 01-12-2006 om 15:15:55
Ik ...Voor de rest weet ik niet
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-12-2006 @ 15:16:19 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 01-12-2006 om 18:04:09
Damn ik kom er net achter dat ik vanavond waarschijnlijk niet kan komen
Echt heel kut dit, maar een maat van me die mee zou gaan had vandaag ook z'n eerste werkdag in Eindhoven (ver rijden), en die belt nou net op dat ie dus niet echt zin meer heeft om naar Nijmegen te rijden
Opzich wel begrijpelijk, maar hij stond samen met mij op de gastenlijst...
...Dus als iemand anders hier nog bij wil zijn, moet ie het nu even laten weten (wel zeker er zijn dan), dan regel ik het even via de mail met de namen enzo
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Vent
Gepost door Vent op zaterdag 02-12-2006 om 13:15:03
Waarrom hebben de underground feestjes in NL altijd van die wacke namen?
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zaterdag 02-12-2006 om 13:33:55
''Opgepoetst'' vind ik ook wel een kutwoord eigenlijk ja hehe, maar kan iemand vertellen of het nog dope was daar?
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Wintertuin
Gepost door Wintertuin op zaterdag 02-12-2006 om 14:53:26
Woei! Het was een keivette avond!
Mooie verdichte raps en verrapte gedichten gehoord!
Complimenten voor het publiek trouwens! Hele relaxte sfeer en veel respect (bah vies woord) voor alle artiesten.

Oh ja: En open mics zijn gaaf!
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.