Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /   [Pagina: [1] 2 ]
Anneke Gepost door Anneke op dinsdag 19-12-2006 om 19:48:24
Hallo!!

Wij moeten een marketingplan schrijven voor een open podium in de 013 in Tilburg. En we moeten hiervoor onderzoeken waarom hiphoppers zich hier niet voor inschrijven. Daarom heb ik een aantal vragen voor jullie..

Ooit wel eens meegedaan aan een open podium? zo nee, waarom niet?

Wat valt je tegen bij een open podium? en wat zou je graag willen zien?

Ooit wel eens bij het open podium van de 013 geweest? En wat vond je goed en wat mag er anders?

We zouden het fijn vinden als mensen hier een antwoord op kunnen geven, de 013 gaat ons marketingplan bekijken en misschien gebruiken ze die van ons wel.

Dit betekent dus dat jullie mening telt!!
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 19-12-2006 om 19:53:09
Hiphop is geen idols, leent zich niet voor een 'open podium'. Daar zijn de betere freestyle avonden in bijvoorbeeld Amsterdam veel beter omdat je daar met je eigen publiek bent, lijkt me ...
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 19-12-2006 om 19:53:12
wij noemen het meestal open mic....
meestal kost inschrijven te veel en is de prijs die je kunt winnen te weinig
ook moet je van te voren zorgen dat er veeeeel publiek is...

Edit:
Ook is een grote act van te voren het beste warmmakertje,
want danm is de zaal al barstens vol en zijn er genoeg
mensen die kunnen spitten
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-12-2006 @ 19:54:37 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Lerraimy
Nege-duust
Gepost door Lerraimy op dinsdag 19-12-2006 om 19:55:17
Ik doe wel vaker open mics

Wat je vooral nodig hebt zijn VETTE BEATS, als ge die hebt gaan mensen de mic willen
----------------------------------------
[url]www.lerr.be[/url]
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 19-12-2006 om 19:59:16
Quote:
Lerraimy schreef op 19-12-2006 @ 19:55
Ik doe wel vaker open mics

Wat je vooral nodig hebt zijn VETTE BEATS, als ge die hebt gaan mensen de mic willen

jep dus de gene die het organiseerd moet verstand hebben van hip hop...
dan word het een suc6
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 19-12-2006 om 19:59:30
hiphop zou verboden onderzoeksmateriaal moeten zijn voor studenten, vooral van Fontsys.
Anneke Gepost door Anneke op dinsdag 19-12-2006 om 21:41:16
Quote:
dap schreef op 19-12-2006 @ 19:59
hiphop zou verboden onderzoeksmateriaal moeten zijn voor studenten, vooral van Fontsys.


haha, wat is dat nou weer voor een onzin..

mja iig.. het is zo.. dat het gewoon een open avond is waarbij je een half uur mag optreden. Er is geen battle, er is geen prijs, de entree gratis en het inschrijven ook!

Wat het idee hierachter is, is dat je voor publiek kan optreden, je nummers kan laten horen, erkenning dus.

En evt... als je echt goed bent, willen ze je gaan ondersteunen..
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 19-12-2006 om 21:43:26
Quote:
Anneke schreef op 19-12-2006 @ 21:41
(...)

haha, wat is dat nou weer voor een onzin..

mja iig.. het is zo.. dat het gewoon een open avond is waarbij je een half uur mag optreden. Er is geen battle, er is geen prijs, de entree gratis en het inschrijven ook!

Wat het idee hierachter is, is dat je voor publiek kan optreden, je nummers kan laten horen, erkenning dus.

En evt... als je echt goed bent, willen ze je gaan ondersteunen..


opzich is dat wel een goed idee lijkt me, maar dan moet je wel zorgen voor een beetje naamsbekendheid en kwaliteit

een 'grote' naam erbij kan goed werken
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 19-12-2006 om 21:47:22
je moet iig beginnen met mensen uitnodigen zodat je sowieso een paar acts op het podium hebt. Een optreden eraan vastplakken kan helpen
Doe dat een paar keer en mensen komen zich vanzelf inschrijven..

Het is mss ook meer hiphop arrogantie dat ze gevraagd willen worden
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 19-12-2006 om 21:51:10
kommop zeg, hiphop hoort niet op open podia .. xfactor voor beginners.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 19-12-2006 om 21:52:21
God damn, gasten dap heeft gewoon een punt, wie wilt er nou een mic rippen voor een paar clubkutten.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 19-12-2006 om 21:57:03
Quote:
Stoeprand schreef op 19-12-2006 @ 21:52
God damn, gasten dap heeft gewoon een punt, wie wilt er nou een mic rippen voor een paar clubkutten.

Precies, ik vind dat je alleen als je wetend publiek heb, je het best kan openmic'en.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
melle
Gepost door melle op dinsdag 19-12-2006 om 21:57:48
Andersom, wie wil er nou luisteren naar zolderkamer artiesten met ster aspiraties.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 19-12-2006 om 22:00:41
Quote:
melle schreef op 19-12-2006 @ 21:57
Andersom, wie wil er nou luisteren naar zolderkamer artiesten met ster aspiraties.

Hmmm, ja.

Eigenlijk vind ik gewoon dat je moet openmic'en, wanneer je er zin in hebt.
Dat iemand zoiets organiseert is wel aardig, eigenlijk.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 19-12-2006 om 22:01:06
En nou in het nederlands wtf zijn aspiraties zullen wel van die teven zijn die je komen spotten ofzo, wie wilt er bij een of ander konijnen label zitten waar al die huppelkutten zitten? Als je het zo ver schopt neem dan een fatsoenlijk label.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 19-12-2006 om 22:01:25
Dus laat het lekker zoals het is , iedereen blij. Hiphop heeft echt niks te zoeken bij die gemaakte shit, hiphop is spontaan en een gevoel. Niet op een podium gaan staan met een wack publiek waar je een kunstje doet. Een hiphopavond waar gewoon een goede open mic is , is een veel betere manier. Als je hiphop wil bestuderen moet je het op die manier doen en niet op een open podium.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 19-12-2006 om 22:02:50
weurd @ hierboven
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 19-12-2006 om 22:06:55
''aspiraties'' is normaal nederlands
----------------------------------------
Jonkonize!
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 19-12-2006 om 22:07:48
Anneke, wil je verkering met mij?
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Anneke Gepost door Anneke op dinsdag 19-12-2006 om 23:18:54
Laten we het even duidelijk houden.. het is geen x-factor gedoe...
dat is juist niet wat ze willen...
de 013 loopt daar wel rond.. maar er is geen jury of zo..daar geloven ze niet in.. heeft een artiest talent..dan zien ze dat vanzelf wel..

Maar dat maakt verder niet uit.. want wij moeten een marketingplan schrijven zodat er ook hiphoppers op af zouden komen...

Dus wat is nou een must zodat hiphoppers daar op treden.. (buiten battle's om, dit dacht ik zelf ook al, maar dit is niet het evenement wat zij willen)

Dus stel je voor.. er is een open avond.. het enige wat je daar doet is een half uur optreden.. wat trekt jou nou aan? Wat moeten zij doen zodat jij daar gaat optreden?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op dinsdag 19-12-2006 om 23:21:12
gratis drank en lekkere wijven en ik pak die mic wel
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op dinsdag 19-12-2006 om 23:21:28
Quote:
Anneke schreef op 19-12-2006 @ 23:18
wat trekt jou nou aan? Wat moeten zij doen zodat jij daar gaat optreden?


dokoe, veel dokoe
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op dinsdag 19-12-2006 om 23:23:42
Zorgen dat er niet allemaal breezers rondlopen, hiphop moet gewoon bij hiphop zijn en niet tussen allemaal andere soorten muziek, dat gaat niet werken. Wat rock ofzo zou eventueel nog kunnen maar dan houd t wel op.
----------------------------------------
Jos de Boss
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 19-12-2006 om 23:25:12
Wat mensen in de zaal hebben. Hoeft niet stampvol maar ik vind het niet leuk om voor een handjevol m'n ding te doen.
2 á 3 gratis drankjes. Niet echt een must, maar het is zuur als je ergens optreed en dan voor je eigen dingen moet betalen. Het gebaar is al voldoende.
En ik zou op het eind een jamsessie/openmic sessie er koel vinden.

Hopelijk helpt je dit. Is er meer, PM je me maar.
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 19-12-2006 om 23:28:47
ik heb zelf aan open podium meegedaan op mijn school.. ( op veel aandringen van wat leraren )

je merkt dat mensen niet van doordachte hiphop houden.. en van woordspelingen etc.. maar eerder ik zie je ogen en ik pak je bil vast bull shit.. ( partysquad, darryl etc.. )
er werd wel ruimschoots voor geklapt.. maar dat kwam door de freestyle en beatbox die we er in gemengd hadden.. maarre.. nee.. tis niet het publiek wat rappers zoeken..

dus laat hiphop voor wat het is..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
DopeR
Gepost door DopeR op dinsdag 19-12-2006 om 23:36:53
Ik denk dat een relatief onbekende artiest best graag een half uur op wil treden, en dat het feit dat hij op mag treden enkel al genoeg reden vormt om zich in te schrijven. Zo verwerf je naamsbekendheid en dat is toch hetgeen wat je graag wil als relatief onbekende artiest.
En een leuk publiek zou niet verkeerd zijn, lijkt me namelijk verspilde tijd als je als artiest op moet gaan treden voor zij die niet onder jouw doelgroep vallen (en je dus toch ook weer gauw vergeten, naast het feit dat ze niet meegaan).

[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-12-2006 @ 23:38:03 ]

----------------------------------------
Wii will brainwash you.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 19-12-2006 om 23:48:32
Ik denk dat mensen zich inschrijven als er meer zekerheid is.
zekerheid kan zijn waardering, beloning, het gevoel hebben dat je de kans hebt om je ding te doen, en je ding te laten voelen aan het publiek, en dat er inderdaad een wetend publiek is. Er moeten liefhebbers op afkomen..dan denken de mensen die zich in zullen schrijven, iets over te kunnen brengen.

Dus misschien iets anders erbijdoen... gasten blijven wel hangen na, of tussen een optreden door..van een wat bekendere naam.

Ik kom soms in de 013, als ik er flyer voor de effenaar ofzo..of er iets goeds te zien is. Maar voor dit zou ik niet komen zoals t er nu naar uit ziet..omdat ik geen zekerheid heb dat het dope wordt. Je kunt t beste publiekstrekkers hebben, dat hoeven niet persee artiesten te zijn, maar als die t zijn, hoeven ze helemaal niet commercieel te zijn, liefhebbers komen 'meer' af op 'minder'.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 19-12-2006 om 23:49:55
optreden voor een non-hiphop publiek is echt het kutste om te doen en ik kan het weten!
----------------------------------------
Jonkonize!
Patreez
Gepost door Patreez op dinsdag 19-12-2006 om 23:57:06
hiphop hoort niet op een open podium

hiphop hoort overal!!!
Hyreme
Gepost door Hyreme op dinsdag 19-12-2006 om 23:58:01
word @ rijmpiet..

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dubstep Gepost door Dubstep op dinsdag 19-12-2006 om 23:59:33
Quote:
dap schreef op 19-12-2006 @ 21:51
kommop zeg, hiphop hoort niet op open podia .. xfactor voor beginners.


Volgens wie hoort hiphop er niet? Jullie pauperds willen hiphop 'underground' houden etc etc. Dat is allemaal dikke vette onzin. Niks hoort ergens niet, pff.
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 20-12-2006 om 00:00:07
Quote:
RijmPiet schreef op 19-12-2006 @ 23:49
optreden voor een non-hiphop publiek is echt het kutste om te doen en ik kan het weten!




dit is niet waar!! 1 van mijn betere shows was voor een non-hiphop publiek.. die mensen zijn juist hardstikke cool en willen meedoen.. terwijl veel hiphop publiek zich te gangster voelt om enthousiast te zijn.
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 20-12-2006 om 00:02:19
dat zijn mensen die gewoon interesse tonen..
ik heb nogal veel mensen op mijn school.. die vooral club muziek luisteren.. ( eigenlijk alleen maar.. en iedereen ook nog is.. )

maarre.. nee.. weinig geïnteresseerden..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dubstep Gepost door Dubstep op woensdag 20-12-2006 om 00:04:10
Komt omdat je niet kunt rappen dan, Hyreme. Als jij op dat podium staat moet je mensen kunnen opzwepen; ze laten voelen wat jij wilt dat ze voelen, ze mee krijgen in wat je doet, etc. Ik kan ook helemaal 'los gaan' op club muziek als de DJ gewoon goede platen draait, al zou ik zoiets thuis nooit draaien. Hij weet gewoon wat mensen willen als ze uitgaan; plezier, lol, enthousiasme. En dan ga je naar een hiphop-feest en daar zijn dan allemaal stoere streepjes-gasten van 16 tot 18 die opgezwolle en duvelduvel luisteren en dan helemaal agressief achter in de bus zitten met hun mp3 andere lastig te vallen. Dát is hiphop now-a-days.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 20-12-2006 om 00:06:01
haha hoor hem gaan, gefrustreerd odin?
----------------------------------------
Jos de Boss
Dubstep Gepost door Dubstep op woensdag 20-12-2006 om 00:06:38
kankerhiphop
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 20-12-2006 om 00:10:28
weurd
----------------------------------------
Jos de Boss
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 20-12-2006 om 00:10:39
Quote:
Dubstep schreef op 20-12-2006 @ 00:04
Komt omdat je niet kunt rappen dan, Hyreme. Als jij op dat podium staat moet je mensen kunnen opzwepen; ze laten voelen wat jij wilt dat ze voelen, ze mee krijgen in wat je doet, etc. Ik kan ook helemaal 'los gaan' op club muziek als de DJ gewoon goede platen draait, al zou ik zoiets thuis nooit draaien. Hij weet gewoon wat mensen willen als ze uitgaan; plezier, lol, enthousiasme. En dan ga je naar een hiphop-feest en daar zijn dan allemaal stoere streepjes-gasten van 16 tot 18 die opgezwolle en duvelduvel luisteren en dan helemaal agressief achter in de bus zitten met hun mp3 andere lastig te vallen. Dát is hiphop now-a-days.


Lul niet gast.. je hebt het me nog nooit horen doen dus je kan het ook niet oordelen .. veel mensen vonden het wel goed.. en kreeg groot applaus etc.. maar het is anders dan ik had verwacht.. had meer verwacht dat ze zouden bouncen etc.. mja.. dat kwam pas bij die beatbox.. dat was een opzwepende beat.. pas toen ging iedereen los.. ik had een nogal rustige beat uitgekozen voor dit nummer..

dat kan natuurlijk ook een reden zijn.. mja..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Dubstep Gepost door Dubstep op woensdag 20-12-2006 om 00:11:26
Quote:
Hyreme schreef op 20-12-2006 @ 00:10
(...)

Lul niet gast.. je hebt het me nog nooit horen doen dus je kan het ook niet oordelen .. veel mensen vonden het wel goed.. en kreeg groot applaus etc.. maar het is anders dan ik had verwacht.. had meer verwacht dat ze zouden bouncen etc.. mja.. dat kwam pas bij die beatbox.. dat was een opzwepende beat.. pas toen ging iedereen los.. ik had een nogal rustige beat uitgekozen voor dit nummer..

dat kan natuurlijk ook een reden zijn.. mja..


Ja, dat zeg ik toch sukkel. Dat je mensen moet opzwepen. Jezus. Heb je wel gelezen?
Hyreme
Gepost door Hyreme op woensdag 20-12-2006 om 00:12:10
nee niet echt .. alleen dat van dat ik niet kon rappen (A)

excuus voor dubbele step..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 20-12-2006 om 00:13:32
Niet zo uit de hoogte hè, dubstep.

Open podia zijn kut. Heb jaren terug meegedaan bij een open podium bij mijn op school, staande ovatie en shit, omdat het leuk klinkt, maar verder kan het publiek er niks mee (publiek = leerlingen alle jaren + ouders).

Het is goed om podiumervaring op te doen tho, verder niet. Zoals dap zei, om goed tot je recht te komen moet je open mics rocken.
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 20-12-2006 om 00:25:51
wat is het verschil tusse open podium en open mic?


-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op woensdag 20-12-2006 om 00:26:23
open poduim zit er een gat on stage, dus extra link
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op woensdag 20-12-2006 om 00:29:35
weurd, das alleen voor de eckte eckte
----------------------------------------
Jos de Boss
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 20-12-2006 om 00:29:53
Quote:
-pascool- schreef op 20-12-2006 @ 00:26
open poduim zit er een gat on stage, dus extra link




Open podium vind je vaak op festivals, braderies en scholen. Eigenlijk gewoon kwestie van inschrijven, cd met instrumental meenemen voor de "dj" (de man die op play drukt) en dan doe je je ding 3.30min lang en dan mag de volgende (bijv je buurjongen met zijn neusfluit).

Open mic ken je zelf wel, gewoon met doelgroep publiek, heads die komen voor hiphop

open podium komt iedereen, van je zwager tot je oma tot je overbuurvrouw.

En ja zoals pascool zei, + dat er idd een gat in het podium zit.
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op woensdag 20-12-2006 om 00:33:05
MX let nou is op, je krijgt hier bij dit open podium een half uur om de mic te rocken, geen 3.30 min
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 20-12-2006 om 00:33:11
als er genoeg bier is, is het goed. zeg ik maar altijd.
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 20-12-2006 om 00:33:44
daar heeft patreez groot gelijk in
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-12-2006 @ 00:35:58 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
Patreez
Gepost door Patreez op woensdag 20-12-2006 om 00:34:42
you can say what you want just spell the name right!
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op woensdag 20-12-2006 om 00:35:41
Het is de fout van anneke (?) want als ze haar info checkt weet ze dat je bij een open podia maar één track doet

Maar muss, je hep gelijk hoâ gozâh, je krijg dertag minüteh.
Ghehe, shit is wel nice.

Maare, is dit trouwens niet pr ? Promotie enzo, marketing plannen zijn toch puur gericht op de prijzen en de pr afdeling doet toch de promotie ? (doe zelf ook M&C)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-12-2006 @ 00:36:31 ]
 Index / Optredens, festivals en parties /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0114 sec.