Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
araphor Gepost door araphor op dinsdag 15-04-2003 om 13:58:39
Volkert v/d G. is veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf, in plaats van het geeiste levenslang. Van deze 18 jaar zal waarschijnlijk nog een paar jaar afgaan, in de praktijk zal dit waarschijnlijk neerkomen op 12 jaar.

Vinden jullie deze straf voldoende? Had Volkert levenslang moeten krijgen?
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-04-2003 om 15:05:46
geen levenslang, maar 18 veels te weinig! Vooral omdat je er maar 12 overhoudt
RHYME
read tha signature
Gepost door RHYME op dinsdag 15-04-2003 om 15:11:03
who cares ned heeft een fucked up juridischsysteem
hij moest dit in irak ofzo hebben gedaanz.........
----------------------------------------
DON'T JUDGE THE UNKNOWN SO DON'T JUGDE ME
araphor Gepost door araphor op dinsdag 15-04-2003 om 15:31:01
Quote:
RHYME schreef op 15-04-2003 @ 15:11:03
who cares ned heeft een fucked up juridischsysteem
hij moest dit in irak ofzo hebben gedaanz.........

Begrijp ik goed dat jij hem de doodstraf gunt?
RHYME
read tha signature
Gepost door RHYME op dinsdag 15-04-2003 om 16:05:03
i dont give a fuck voor mijn part laten ze hem vrij
----------------------------------------
DON'T JUDGE THE UNKNOWN SO DON'T JUGDE ME
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 15-04-2003 om 16:25:55
Levenslang is in NL niet echt levenslang maar 24 jaar ofzo

Maarja is 12 jaar normaal voor moord?
Ik vind niet dat de straf hoger moet zijn omdat hij een politicus was...
Rylane Gepost door Rylane op dinsdag 15-04-2003 om 16:32:06
Ieder ander die een moord pleegt krijgt nog geen 10 jaar!!

Is het eerlijk om Volkert 18 jaar te geven omdat Fortuyn nu toevallig een politicus is? Volgens de rechter was het vanwege het feit dat de democratie is aangetast, wie durft nu zijn mening nog op tv te zeggen.

Maar ze gaan waarschijnlijk toch nog in hoger beroep, dus dit zegt nog lang niet alles..
----------------------------------------
Just like this..
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 15-04-2003 om 16:32:55
dat is niet waar Mip, je hebt ook levenslang in NL. Er zijn maar een paar mensen die dat hebben, maar het bestaat echt en die mensen gaan dood in de nor.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
araphor Gepost door araphor op dinsdag 15-04-2003 om 16:55:46
Inderdaad. Er zijn mensen in Nederland die levenslang hebben. Zij komen dus -niet- meer uit de gevangenis. Levenslang wordt vrijwel alleen gegeven bij meervoudige moord en moord in combinatie met ernstige zedendelicten.

De andere straffen, zoals die 18 jaar van Volkert, vind ik nogal krom. Er is namelijk een wet die zegt dat veroordeelden na 2/3 van hun straf vrij komen. Volkert zit dus in principe 11 jaar, waarvan hij het laatste jaar meer buiten is dan in de gevangenis, wegens de verplichte inburgeringscursus. Tien jaar in cel dus.

Nederland valt trouwens nog mee, in België worden mensen na 1/3 van de tijd al vrijgelaten, in Duitsland is dit na de helft van hun straf.
spam
do not enter
Gepost door spam op dinsdag 15-04-2003 om 18:13:53
Ik vind de straf terecht.
Levenslang is idd levenslang. Levenslang is trouwens nog nooit gegeven voor een enkelvoudige moord en volkert had ook geen strafblad en er is ook geen gevaar voor herhaling. (ik hoop tenminste niet dat er nog zo'n flapdrol als pim fortuyn over 12 jaar opstaat )
Als de straf dan toch hoger had gemoeten kon dit toch maar 20 jaar zijn, maar 2 jaar langer dus...
Ik vind het wel belachelijk dat er standaard 1/3 van de straf afgaat, waarom geeft de rechter anders nog 18 jaar en niet gelijk 12? De minister van justitie is hier wel mee bezig om dit te veranderen, maarja maakt voor volkert natuurlijk geen bal meer uit.

Ik ben blij dat de rechter heeft laten zien dat hij onafhankelijk is van alle uitspraken die zijn gedaan door politici en door een deel van de Nederlanders. Het zou belachelijk zijn dat alleen omdat pim is vermoord de dader een levenslange straf zou moeten krijgen. Een moord is een moord en pim is niks meer dan een ander slachtoffer.

Owja echt lachen die reacties van die lui die bij die zitting aanwezig waren, wat triest zeg om boe te gaan roepen tijdens de bekendmaking van de strafmaat.. Het zat er al lang aan te komen deze straf het leek wel een voetbal wedstrijd.
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 16-04-2003 om 00:43:10
sja als iemand anders iemand ZONDER reden vermoord en evenveel straf krijgt hij had in zijn ogen wel een reden, dus heeft eerder psychische hulp nodig maar in Belgie kom je nu niet vrij na 6 jaar hoor je moet hier ook min 12 jaar zitten denk ik def p zei op tegenwicht dat er aan hem werd gevraagd hoe snel hij reed, en hij niet wou antwoorde omdat hij dan ook nog is een boete zou krijge dus ik vind dat 18 jaar te licht is... HIJ MOEST OOK DIE BOETE KRIJGE!!! waar gaat t in nederland toch naartoe! djeeeeezus!
spam
do not enter
Gepost door spam op woensdag 16-04-2003 om 22:23:02
omdat hij niet wou zeggen hoe hard hij reed moet hij een hogere straf krijgen dan 18 jaar?
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op donderdag 17-04-2003 om 00:26:54
ja ik meende dat echt


.......



NOT!
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op donderdag 17-04-2003 om 13:18:15
12 jaar hhmmm, kan Volkert tenminste allemaal boeken schrijven over zijn motivaties Pim te vermoorden en zijn idealen etc. Dan komt hij eruit en verdient hij miljoenen aan het verkoop van zijn boeken .

----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0072 sec.