Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 28-12-2006 om 15:15:56
Weet niet of het al is gedropt.. maar dit gaat gewoon over wat ik al eerder heb gezegd.. over dat nummer van We Gaan Los dat die beat dus onrechtmatig is verkregen..

Partsquad's Pissig Over Stiko Jnr.'s Gestolen Productie Op Hun Debuut
Posted By hoodnews on 12:02
Source: Spookradio | State
Category: Muziek •

"Het is te zielig voor woorden, een beat aanbieden die je niet hebt gemaakt." - DJ Jerry (The PartySquad)

Stiko Jnr, officieel de producer van de Partysquad-albumtrack Doe Je Ding Dan, heeft toegegeven de beat te hebben gestolen van het eveneens uit Den Haag afkomstige productieduo The Generalz, zo vertelde Jerry van The Partysquad op Tweede Kerstdag in Spookradio op 100%NL. "Het is te zielig voor woorden, een beat aanbieden die je niet hebt gemaakt."

Het verhaal dat Doe Je Ding Dan niet de enige productie op het eerder dit jaar verschenen Partysquad-album De Bazen van de Club is die gejat is, doet al een aantal maanden de ronde. De New Yorkse producer Slantize zou verantwoordelijk zijn voor de track We Gaan Los, en niet het Amsterdamse duo Zero31Musiq. "Eén van hen tweeën liegt," aldus Jerry. "Tot ik weet hoe het zit, wil er niet over oordelen." Maar volgens de MySpace-pagina van Slantize heeft The Partysquad tegenover hem al toegegeven dat de beat onrechtmatig aan hen is verkocht en weigeren dj Jerry en mc Ruben verantwoordelijkheid te nemen. In een drie maanden oude blog-entry kondigt hij aan juridische stappen te nemen.

De kwestie Doe Je Ding Dan kwam The Partysquad pas afgelopen weekend ter ore. Volgens Jerry is Stiko Jnr door het stof gegaan en kunnen de publishing-rechten (die nog niet waren uitgekeerd) op naam van DJ Eren van The Generalz worden overgezet. Jerry: "Dit had iedereen kunnen gebeuren. (...) Je vertrouwt er op dat als een producer met een beat aankomt, hij 'm heeft gemaakt. Zeker als hij er voor tekent."

The Generalz hadden de bewuste track ooit opgestuurd naar Citton & Stiko Jnr, die momenteel aan hun debuutalbum werken. Maar, zegt DJ Ali tegen Statemagazine.nl over laatstgenoemde: "Ik hoef zakelijk niets meer met hem te maken te hebben." Voor de Haagse producers pakt de affaire echter misschien niet eens slecht uit. Dankzij Stiko Jnr hebben ze namelijk wel hun eerste officiële release te pakken en The Partysquad is inmiddels wel benieuwd naar hun andere beats, aldus Ali. De tweede Generalz-release is trouwens al een feit, ze hebben een track op de vorige week verschenen cd DatVinnikCoke, het resultaat van Brainpowers talentenjacht i.s.m. Coca Cola.

In de radioshow kraakt Jerry ten slotte een paar harde noten: "Dit is wel typisch voor urban en voor hiphop in Nederland. Er zijn een paar partijen heel serieus bezig die proberen dit soort dingen serieus aan te pakken maar je hebt altijd van die clowns rondlopen die de hele boel verzieken voor anderen. Dit zijn de redenen dat we een hele grote scene hebben maar dat we allemaal moeten strugglen om groter te worden. Omdat dit soort clowns het verpesten voor de rest. (...) Laat ze alsjeblieft lekker stoppen. Als je het doet voor de chickies, moet je gewoon stoppen."

Dit schandaal zal overigens geen financiële gevolgen hebben voor de mannen van The Partysquad. De ‘producers’ hebben hun handtekening gezet op een contract dat verklaart dat ze de beats zelf hebben gemaakt en zijn hier dus zelf verantwoordelijk voor. The Partysquad is alleen bang voor imagoschade.

Beluister het radiofragment hier: http://blog.spookradio.nl/?p=92

( dit is dan nog wel het mooiste zelfs Spookradio wordt als bron vermeld bij pp2g.. hahaha kreeg toch wel ff een glimlach )


----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op donderdag 28-12-2006 om 15:17:26
oh ja ik las niet goed
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-12-2006 @ 15:18:10 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
TC rapper SVA
dodelijke shit mijn teksten dan he
Gepost door TC rapper SVA op donderdag 28-12-2006 om 15:18:54
beetje triest
maar volgens mij gebeurd het all the time
----------------------------------------
overdedreven dang
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0072 sec.