Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 [4] 5 ]
Arnieee Gepost door Arnieee op dinsdag 05-06-2007 om 17:57:43
In combinatie? hoe bedoel je precies?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-06-2007 @ 17:58:28 ]
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 05-06-2007 om 17:58:13
Of je mic uit je uitgang halen en in je ingang stoppen
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 05-06-2007 om 17:59:30
Njah, dus niet je speakers. Het zal je verbazen hoeveel mensen dat doen.

Gewoon naar de mediamarkt gaan ofzo, daar kun je wel wat fatsoenlijke handel halen. Koptelefoontje en simpel micje.

Arnieee Gepost door Arnieee op dinsdag 05-06-2007 om 18:00:00
Ik heb een sennheiser hd 457 is dit oke?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-06-2007 @ 18:00:58 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 05-06-2007 om 18:01:08
Je moet een koptelefoon gebruiken op het moment dat je opneemt ipv speakers, dat probeer ik je te vertellen.

Of als je de winkel bedoelt, bestel dan via www.feedback.nl

Finger
Gepost door Finger op dinsdag 05-06-2007 om 18:02:39
Speakers wil ook best hoor (niet te hard natuurlijk) kun je gelijk makkelijk de wav's over elkaar heen zetten.
Arnieee Gepost door Arnieee op dinsdag 05-06-2007 om 18:30:44




Er is nog iets wat ik niet snap van dat cool edit

Hoe kan je het algemen volume opegooie zonder dat de bass enso door het rode gebied gaan ik bedoel ik heb mp3's van bijvoorbeeld 50 cent ik noem wat en dat klinkt 10x keer harder :/
het is kk irri vooral in de auto hoor je geen reet ook al staat ie snoeihard


IK moet alle mogelijk audio volumes in windows OP MAX zette om mijn muziek een beetje te horen dit is toch compleet geflipt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat de fk is het probleem
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-06-2007 @ 10:15:06 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 00:40:31
edit edit edit edit editttttttah!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 05:20:24 ]
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op zondag 10-06-2007 om 03:46:52
huh je kunt het toch gewoon openen? file > open, midibestand kun je openen.

Maar een midicontroller heeft daar niet veel mee te maken toch, of bedoel je de vraag anders?
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 05:19:26
Juist ja een midi bestand kan ik idd zo openen zoals je zei MAARRRR als ik het dan afspeel heb ik geen geluid, wie legt me uit jongens wtf er aan de hand is. Ik weet het is niet geluidsinstellingen en dan je midi-volume aanzetten want als ik de .midi open met WMP heb ik wel geluid jajaja

edit; @ arnie je moetje samples gewoon normalizen en compressen en shit homie leeesss dan wat die mensen jou gezegd hebben en als je het dan niet snapt moet je terugkomen ja?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 05:21:23 ]
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op zondag 10-06-2007 om 13:23:56
Weet iemand hoe hij in FL studio in group tracks kan maken?
Je kan wel alle kanalen als send gebruiken maar ik wil meerdere kanalen van de mixer naar 1subgroup routen.
In Cubase kan dit heel makkelijk door een group track aan te maken maar bij FL kan ik dit niet vinden.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:01:04
OK jongens ik kick hem ff mijn vraag want dit is echt belangrijk anders kan ik vannacht op me werk geen beat maken!
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 10-06-2007 om 18:03:07
Ik zie je vraag niet vent?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:04:49
Volgens mij klopt dat wel en moet je dan eerst in fl die samples er weer op gooien?
Maar wat wil je nou precies met die midi doen dan?
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:07:38
nee check het zit zo; ik open de midi file in fruity loops.. Dan kan ik kiezen of ik alleen de bass wil openen of ook de ditdat blabla hoeveel kanalen dus. Stel ik kies alleen de bas; dan tekent hij in piano roll de bassline zoals hij normaal in het mp3'tje ook is (het gaat om reggae loops in dit geval, daar wil ik wat shit uithalen) maar als ik deze dus afspeel hoor ik niks.
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:11:12
nee klopt dat heb ik ook je kan er wel een andere sample overheen zetten dan hoor je hem wel
ik heb in het verleden wel eens midi's bewerkt voor op mijn oude telefoon.
Dan pakte ik een nieuwe sample en copieeerde dan die track daar op berwerkte hem copieeerde hem terug delete dan die nieuwe sample en savede hem dan en daan hoorde je wel gewoon dat midi geluid op die nieuwe track.
Beetje omlachtig maar werkte wel.
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:14:47
WTF haha ik snap er nog niet zo gek veel van maar ik ga proberen of ik er wat mee kan, thnx
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:14:51
Ik heb het nu net ff geprobeerd en wel voor elkaar gekregen.
Heb mijn midi controlle op 2 gezet en bij de rest van de tracks ook.
Toen kreeg ik wel gewoon die midi geluiden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:15:31 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:15:18
Oh maar ik heb dus geen midi controller, of bedoel je gewoon dat ding uit fruity loops (lijkt me onwaarschijnlijk)
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:15:49
nee ik bedoel gewoon bij midi opties.
En dan poort nummer op 2.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:16:15 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:17:57
Sorry maar ik ben nog altijd te toy met die shit, voor vannacht wist ik niet dat midi bestond.

Maar ik ga het ff stapje voor stapje vragen aan jou.

Ik heb dus de bassline lopen maar hij doet het niet, als ik in mijn step sequencer dan op bass klik krijg ik een pop-up met de channel settings voor dat kanaal, die moet ik hebben right? Ok daar heb ik de port op 2 ingesteld, maar ik heb nog geen geluid. Wat ben ik vergeten of heb ik niet begrepen?
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:18:29
screen komt er aan.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:23:14 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:20:14
Je bent net een soort helpdesk man maar ik vind het wel dope!
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:23:23

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:26:13
Ik heb nu dus hetzelfde gedaan als jij maar nog werkt het niet, ik zal wel even een screenshotje maken.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:30:05 ]
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:33:04
Nu weet ik het ook niet meer hoor
Het 1ige wat ik nog bedenken ik gewoon een andere sample er overheen plaatsten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:33:50 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:35:58
Haha oke jammer maar niets aan te doen, ik weet ook niet waarom het niet werkt hoor. Nog 1 vraagje; welke versie van fruity loops gebruik je eigenlijk haha (zou het daaraan kunnen liggen? misschien was die midi functie bij mijne nog niet zo ill uitgebouwd ofzo, ik rock versie 5)
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:37:10
ik 3 dus dat is het niet.
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:43:52
Haha nee dat is het zeker niet. Ik heb nu btw die 3xOSC eroverheen gezet en in dat kanaal dus de pianoroll gekopieerd van de midi-bass zegmaar. Ik hoor wel het basloopje nu dus maar dan met de 3xOSC geluiden, dat zou betekenen dat ik hem moet finetunen als een maddddderfucker om hem identiek te krijgen, maar dat is niet wat jij bedoelde met een andere sample eroverheen plaatsen of wel?

Wat ik uit je andere uitleg kan opmaken is dat je dan nog het loopje aanpast in in dit geval de 3xOSC piano roll, en hem dan weer kopieert naar de bass piano roll.. als je dat gedaan heb flikker je de 3xOSC weer eruit.. maarrr dan heb ik nog steeds geen geluid van de midi-bass..

haha ik weet ook niet wat het is hoor misschien ligt het wel aan mijn fruity maar gek word ik er iig wel van

edit: HET IS GELUKT!!!

die 3xOSC shit werkte wel maar met de bas had ik het nog niet helemaal in de gaten, tot ik een gitaar rifje erin gooide en die ook precies zo klonk als in de midi.. perfect! thnx man
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:45:44 ]
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:45:13
nee klopt maar als je hem dan als midi opslaat hoor je in je audioplayer wel gewoon weer die bass.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:47:05 ]
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:47:56
Ik hoor hem dus nu ook al in mijn 3x OSC vet leip

edit; alleen voor de drums werkt dat niet maar voor het gitaartje ook gewoon.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-06-2007 @ 18:48:21 ]
Finger
Gepost door Finger op zondag 10-06-2007 om 18:50:17
midi is ook wel een goede oefening om te kijken hoe composities in elkaar zitten.
Vent
Gepost door Vent op zondag 10-06-2007 om 18:56:47
Ja klopt alleen normaal ben ik daar nauwelijks mee bezig, zelf composeren.. omdat ik toch bijna alles sample. Bas enz doe ik meestal wel zelf maar ik snap het shit is aan.

Oh en nu alvast even een vraag aan marsman; jij speelt je eigen basloopjes in met je basgitaar toch? Ik ben van plan dit ook weer te gaan doen, heb een tijd basgitaar gespeeld maar heb hem moeten verkopen om mijn draaitafels aan te schaffen. Nu is mijn vraag aan jou; hoe sluit je hem aan op je PC en wat is hier allemaal voor nodig? Als ik ergens een tweedehands basgitaar op de kop tik, moet ik dan per se een versterker hebben ertussen? (lijkt me wel want mixer is het alternatief en ik heb alleen een DJ-mixer en via dat ding kan het niet volgens mij)

Let me know
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op maandag 11-06-2007 om 16:56:25
Quote:
Vent schreef op 10-06-2007 @ 18:56
Ja klopt alleen normaal ben ik daar nauwelijks mee bezig, zelf composeren.. omdat ik toch bijna alles sample. Bas enz doe ik meestal wel zelf maar ik snap het shit is aan.

Oh en nu alvast even een vraag aan marsman; jij speelt je eigen basloopjes in met je basgitaar toch? Ik ben van plan dit ook weer te gaan doen, heb een tijd basgitaar gespeeld maar heb hem moeten verkopen om mijn draaitafels aan te schaffen. Nu is mijn vraag aan jou; hoe sluit je hem aan op je PC en wat is hier allemaal voor nodig? Als ik ergens een tweedehands basgitaar op de kop tik, moet ik dan per se een versterker hebben ertussen? (lijkt me wel want mixer is het alternatief en ik heb alleen een DJ-mixer en via dat ding kan het niet volgens mij)

Let me know


er zijn verschillende manieren...
als ik opneem, neem ik gewoon direct op (dus het ruwe materiaal)
en pas ik dat in een beat met een vst versterker
als het dan klaar is zou je eigenlijk het ruwe materiaal door een echte versterker moeten halen
met een microfoon er voor.

maar zover kom ik meestal niet
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 11-06-2007 om 16:58:34
Ik begrijp het niet helemaal als je het direct inplugt krijg je toch veel beter kwaliteit dan dat je een mic voor je versterker zet?(correct me if im wrong)
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op maandag 11-06-2007 om 17:08:21
Quote:
aprofourz schreef op 11-06-2007 @ 16:58
Ik begrijp het niet helemaal als je het direct inplugt krijg je toch veel beter kwaliteit dan dat je een mic voor je versterker zet?(correct me if im wrong)

op zich wel, deze theorie gaat ook eerder op voor
electrische-gitaren omdat je dan dat echte distortion
gevoel hebt (of wah wah, overdrive, doubler)
maar zou ook op die manier voor bassgitaren het zelfde werken denk ik
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-06-2007 @ 17:09:16 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Mutz
Gepost door Mutz op maandag 11-06-2007 om 17:14:30
nah.. ligt er puur aan wat voor amp je hebt. Zit er een line-out/line-in op voor je effecten (dus tussen preamp en eindversterker) dan kun je die rechtstreeks aan de pc hangen, maar dan mis je wel de sound van je eindversterker,, dus mic ervoor geeft denk ik wel het beste geluid
Vent
Gepost door Vent op maandag 11-06-2007 om 18:19:27
OK OK laat ik dit ff duidelijk maken; IK HEB GEEN MIC. hehe maar ik wacht wel ff op marsman ben benieuwd wat zijn manier is.
Marsman Gepost door Marsman op dinsdag 12-06-2007 om 17:36:17
Ik heb hem direct aangesloten op mijn mengpaneel. In dat mengpaneel zit een voorsversterker ingebouwd, iets wat jij waarschijnlijk op je mixer niet hebt. Wat je wel kan doen is een kleine voorversterker aanschaffen voor 20 euro en daarmee op je mixer aansluiten.

Bij een basgitaar is het niet echt veel mooier om het geluid op te nemen met mic voor de versterker. Het maakt niet veel verschil. Steeds meer artiesten gooien hun versterker bij optredens en opnames aan de kant en doen een klein voorversterpedaaltje voor de mixer en klaar.
Het enige nadeel daarvan zou zijn bij optredens, dat je jezelf misschien niet goed terughoort zonder versterker naast je, omdat de acoustic en de mix in die tent dan niet goed is. Maar vent, jij hebt daar geen last van, omdat je geen optredens doet.
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 12-06-2007 om 17:43:01
Aight thnx man, dan kan ik eens rond gaan neuzen voor een tweedehands basgitaar, heb mijne moeten verkopen namelijk een tijd geleden. Die voorversterker sluit ik dan aan op m'n mixer en die mixer zit gewoon aangesloten op m'n pc.. toch? tnx for the info iig man
Marsman Gepost door Marsman op dinsdag 12-06-2007 om 17:51:09
Exactly! Maar wees voorzichtig met het aanschaffen van een tweedehands basgitaar.. Ben zelf ook aardig bedonderd, mankeerde nogal veel aan dat ding.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-06-2007 @ 18:05:35 ]
Thymozie
Gepost door Thymozie op woensdag 13-06-2007 om 14:19:13
Quote:
GIANT schreef op 13-05-2007 @ 12:40
Ja ik..

fl studio 6.0 - fix.zip - 0.12MB

deïnstalleer FL, verwijder registry met bijvoorbeeld Registry Mechanic. Installeer FL opnieuw, gebruik vervolgens de crack hierboven.

Zelf heb ik 't nog niet geprobeerd, dat ga ik zo doen.




Peace


Die fix werkt... maarrrr:
FL werkte weer, maar na 3 dagen was de fix weer verlopen

iemand die me kan helpen? thanx
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 13-06-2007 om 14:22:04
ik heb fl 7. als je wilt moet je ff pmen
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op donderdag 14-06-2007 om 19:00:20
Kick:

Weet iemand hoe hij in FL studio in group tracks kan maken?
Je kan wel alle kanalen als send gebruiken maar ik wil meerdere kanalen van de mixer naar 1subgroup routen.
In Cubase kan dit heel makkelijk door een group track aan te maken maar bij FL kan ik dit niet vinden.

----------------------------------------
www.andersniemand.nl
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 14-06-2007 om 19:04:41
Quote:
Thymozie schreef op 13-06-2007 @ 14:19
(...)

Die fix werkt... maarrrr:
FL werkte weer, maar na 3 dagen was de fix weer verlopen

iemand die me kan helpen? thanx

kan niet, de fix zet de datum een paar jaar terug zodat de register code blijft werken...
staat je datum van je pc nog wel goed dan?

Quote:
SpaAndersNiemand schreef op 14-06-2007 @ 19:00
Kick:

Weet iemand hoe hij in FL studio in group tracks kan maken?
Je kan wel alle kanalen als send gebruiken maar ik wil meerdere kanalen van de mixer naar 1subgroup routen.
In Cubase kan dit heel makkelijk door een group track aan te maken maar bij FL kan ik dit niet vinden.

als je bij insert 2 kijkt: naast inster 2 zit 1 als je daar op het grijze knopje drukt (in de vorm van een pijltje) onder het volume.
dan wordt die geel en verschijnt er een send knopje met de hoeveelheid volume die ja daar heen wil sturen.
Zet je daar 100 neer en draai je de main uit,
dan heb je dus insert 2 naar 1 gerout,

En zo kan ja al je inserts naar 1 of naar welke jij ook wil sturen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-06-2007 @ 19:10:33 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op donderdag 14-06-2007 om 22:00:23
Thanks, maar zover was ik al.
Je kan dus wel paralel senden maar ik wil echt een specifieke subgroup maken.
Even voorbeeld van wat ik bedoel:
Op kanaal 1 heb je een kick met wat FX
op kanaal 2 heb je een snare met wat FX
op kanaal 3 heb je hihats.

Deze drie kanalen wil ik dan alledrie naar een subgroup sturen zodat ik FX, volume over de gehele drums kan aanpassen door 1 groepskanaal te gebruiken.

Als je dat via een send doet beinvloed je alleen het parallele signaal.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 15-06-2007 om 03:03:02
daaaaaaaaaamn jongens.
Ik bn nu al 2 uur bezig met het installeren van 'n werkende FruitLoops versie! nix werkt verdomme, al die cracks zijn expired.
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 15-06-2007 om 03:27:33
jah k hoop niet dat dat die ene is die je mij hebt gepasst of was jij dat niet. zou wel fokt op zijn, mijn cool edit pro 2 is wel net klaar met downloaden. nu alleen geen tijd voor, net vrij van mn werk.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op vrijdag 15-06-2007 om 04:28:02
op 1 of andere manier ben ik egwoon klaarwakker. Ik ga CC checken!
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op maandag 18-06-2007 om 19:48:40
weet iemand of je een specifieke sample die ik zelf geknipt hebt,..of je die op het exacte bpm kan zetten waarin je werkt ,normaa zoek ik altijd zelf naar de juiste snelheid etc.

(ik bedoel dan niet de detect tempo functie ,maar die sample zelf wil ik precies op die snelheid hebben )

bvd !!!
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: 1 2 3 [4] 5 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.015 sec.