Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
Bibelot
Dordt=Dope!
Gepost door Bibelot op dinsdag 16-01-2007 om 20:26:15
Datum: zaterdag 10 februari 2007
Open: 20:00
Aanvang: 21:00
Normaal: € 13,00
CJP: € 11,00

Website Bibelot

Je kan er tegenwoordig onmogelijk omheen: de Nederlandstalige hiphopgroep Opgezwolle, afkomstig uit, jawel, Zwolle! In 1997 leerden de heren elkaar al freestylend kennen op de stoep voor de Zwolse poptempel Hedon. In 2001 deden ze mee aan de finale van de Grote Prijs van Nederland en brachten ze hun eerste album getiteld ‘Spuugdingen op de Mic’ uit. Nu, vijf jaar en vier albums verder, domineert Opgezwolle de Nederlandse hiphopscène. Met hun laatste album, het in 2006 uitgebrachte ‘Eigen Wereld’, heeft Opgezwolle vriend en vijand verrast. Het is een zeer vooruitstrevend album met invloeden uit allerlei muziekstijlen, wat half december gevolgd werd door een heuse albumfilm met in de hoofdrol acteur Cees Geel! Check in Bibelot hoe MC’s Steez & Rico met Beatcreator/DJ Delic de boel op stelten zetten met hun broeierige mix van opzwepende grooves, samples en te gekke raps!

----------------------------------------
31-01 Dordt=Dope met o.a. Diggy Dex, Manu en Appa! Check www.bibelot.net
Fhiela
nee
Gepost door Fhiela op dinsdag 16-01-2007 om 20:26:38
vetjes!
----------------------------------------
Smoke likes youre life is depending on it..
Benzin
VLAMMEN
Gepost door Benzin op dinsdag 16-01-2007 om 20:31:29
OK mooi das hier in de buurt

Ik ga daarheen.

edit: wat is de +support? bekend of gaan we verrast worden?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-01-2007 @ 20:32:28 ]

----------------------------------------
first name Sean
last name Price
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op dinsdag 16-01-2007 om 21:17:37
ze hebben dag van te voren 9 Februari beestenboel 3
doen ze dat echt 2 keer achter elkaar?
Mindstate
Gepost door Mindstate op dinsdag 16-01-2007 om 21:27:16
Damn dat is hier nog geen kwartier vandaan, hier ga ik duidelijk bij zijn
Sadar
Gepost door Sadar op dinsdag 16-01-2007 om 21:28:41
woon je in dordt?
----------------------------------------
son get wrec
Mindstate
Gepost door Mindstate op dinsdag 16-01-2007 om 21:32:52
Ridderkerk, maar ben dat weekend in Zwijndrecht
RinseGangsta
Gepost door RinseGangsta op vrijdag 19-01-2007 om 21:56:48
Quote:
Benzin schreef op 16-01-2007 @ 20:31
OK mooi das hier in de buurt

Ik ga daarheen.

edit: wat is de +support? bekend of gaan we verrast worden?


''Opgezwolle + supports: Blaxtar & Che''
Van de site van bibelot...

Ben hier waarschijnlijk bij...
gggmizzle
bumaye
Gepost door gggmizzle op zaterdag 20-01-2007 om 06:08:38
is het n btje relaxed stappen verder in dordrecht? ga er naar toe vanuit breda en laatste trein vertrekt om 00:44 als k het goed heb... gaan er niet vanuit dat we dat redden dus..
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 20-01-2007 om 10:51:23
Supportacts: Blaxtar & Che
Blaxtar is een in Amsterdam woonachtige rapper die net als Opgezwolle zijn oorsprong heeft in Zwolle. Hiphop heeft voor hem een diepere betekenis, dat draagt hij uit tijdens workshops op scholen, bedrijven en universiteiten, maar voornamelijk in zijn songteksten. In deze workshops, waar hij uiteindelijk zijn vaste werk van heeft gemaakt, gebruikt hij hiphop als assertiviteitstraining. Blaxtar is dus hiphop in hart en nieren, zowel in zijn werk als op het podium!

Het begin van de nederhopact Che begon in 2003, samen met Macro deed hij veel live ervaring op en werd hij geboekt als voorprogramma van Osdorp Posse, Extince en het Zweedse LoopTroop. Na het uitbrengen van de EP ‘Tuba Stijl; Blazen’ richtte hij zich op zijn eigen shows en is hij intussen bezig met zijn eerste volledige album.
Che is wel eens het ‘schoolvoorbeeld van verbetering en vooruitgang’ genoemd en probeert dit ook na te streven. De stijgende lijn blijft zichtbaar en elke show wordt gezien als een meetpunt in een leerproces. De basis van vloeiende raps en pompende doch muzikale beats maken van de liveshow een bescheiden maar pakkende ontmoeting met de liefhebber!
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Wijze_uit_het_oosten
of niet...
Gepost door Wijze_uit_het_oosten op zaterdag 20-01-2007 om 12:18:29
Quote:
Bibelot schreef op 16-01-2007 @ 20:26
[...] Check in Bibelot hoe MC’s Steez & Rico met Beatcreator/DJ Delic de boel op stelten zetten met hun broeierige mix van opzwepende grooves, samples en te gekke raps!


Steez is toch niet meer
----------------------------------------
"Bring your girl she'll see...forgetting about you 'cause of Kubus biets."
JMSneep
ja toch
Gepost door JMSneep op zaterdag 20-01-2007 om 17:30:08
aight! ik ben er ook.

vorig jaar was het om 00:00 wel afgelopen, was een lange show en typhoon in het voorprogramma. Dus die trein haal je wel denk ik!
wil blaxtar nu wel weer eens zien, vind hem na ozmoses wel relaxed.
RinseGangsta
Gepost door RinseGangsta op zondag 04-02-2007 om 19:41:46
Weet iemand of dr nog kaartjes over zijn? Want dan rijd ik morgen na school nog eventjes langs het GWK.
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op zondag 04-02-2007 om 23:33:21
is uitverkocht ik wou ook gaan maar volgens de bibelot website is et helemaal uitverkocht..

----------------------------------------
bla
T-MooN-J Gepost door T-MooN-J op zaterdag 10-02-2007 om 17:44:29
Hier nog even voor de NIET-opletters. Ik heb al een Topic geplaatst met de volgende mededeling.

Ik heb de prijsvraag voor opgezwolle in de bibelot gewonnen op www.hiphopagenda.nl maar omdat ik geen vervoer heb kunnen regelen en zelf al plannen had om naar Jiggy Dje te gaan in Arnhem ga ik dus niet naar dordrecht.

Dit is dus een kans voor de mensen die willen gaan en geen kaarten hebben.
Ik sta op de gastenlijst onder de naam Tomas Juricka + 1 iemand die je mee mag nemen.

Ben jij nou de oplettende lezer ga dan en maak er een feetsje van.

Tomas Juricka
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op zaterdag 10-02-2007 om 18:45:36
dit wordt echt een bout feest
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0156 sec.