Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op donderdag 01-02-2007 om 15:48:19
ben bezig met een producer uit den haag ,om wat tracks te maken ,deze beat is van shadowville dus er komt een andere beat onder ,maar dit is de eerste verse en wilde graag kritiek erop
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=627047&songID=4952168

fock die bullshit,een doelwit,als duif die op het doelzit
doel op het wit van een melk gebit,hou die smoeldicht
te jonge mensen rappen,iedereen heeft wat te zeggen
vader je mag het hebben,kan jouw woord vrede brengen
tis het boord dat stoort,toen jij je op kinderen worp
ik vind je gestoordt,word nu door je verleden vermoord
pis op een pastoor,ik vind het maar een pissebed
tor die past op het koor,betast een kind dat ligt in bed
het slachtoffer groeit op,trauma maakte hem gestoord
offerdt het boord aan god, nu is zijn gebed verhoord
vorm woorden tot kogels,blaas kogels door kerken
storm van zwarte vogels,op de dag dat ik sterf en
aanbidden van jezus is continue leed vermaak
ken de bijbel niet,maar dat is hoe het me tegen staat
voordat je tegen me staakt,of een menigte mij haat
ben de enige die praat......
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op donderdag 01-02-2007 om 16:27:39
lekkere beat. lekkere flow. goed te verstaan.
maar die tekst, daar snap ik echt nix van.
titel heb je wel doop gevonden trouwens hehe

een cursus nederlandts kan ook geen kwaadt trouwens, maar dat terzijde
----------------------------------------
BEATS!
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op donderdag 01-02-2007 om 18:04:33
macfase:bedankt man ,dat nederlands komt door my dyslectie ,gebruik het niet als excuus maar ik zal op de spelling letten hehe

over de inhoud van de tekst,de eerste 4 is meer gewoon duidelijk praat volgens mij ,met de zin ''tis het boord dat stoort'' bedoel ik het boord van een pastoor/priester,dat ze dragen dat hem stoorde toen hij kinderen misbruikte,dus tegen ze geloof is ,en met ''word door je verleden vermoord'' is dat het misbruikte kind opgroeid,en dus hem opzoekt om hem te vermoorden ,misschien vergezocht ,maar vond dat als je er iets langer over nadenkt dat het wel duidelijk was geweest(algemeen bedoelt)
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
poppekontje Gepost door poppekontje op donderdag 01-02-2007 om 18:13:24
Haha die vage teksten krijg je er niet uit , dat doet hij al zolang ik hem ken.

Flow is wel ait maar mag wat uitbundiger naar mijn idee , wel chill weer eens wat van je te horen.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op donderdag 01-02-2007 om 18:19:27
haha @joey

maar toch wel nieuwsgierig,is het vage tekst omdat het niet kant en klare shit ,dus dat er direkt wordt gezegd wat er bedoeldt word, of omdat ik,niet om me met blaxter te vergelijken,wat diepzinnigere shit spit, begrijp me niet verkeerd bedoel dit allemaal niet arrogant ofzo maar soms heb ik het idee dat het merendeel hier directe shit prefereert boven wat diepzinnigere shit ?
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op donderdag 01-02-2007 om 18:52:47
Sommige dingen zijn inderdaad wat vergezocht hehe maar ik snap je tekst nu wel geloof ik

maar.. diepere shit.. godslastering.. volgens mij heb jij alleen maar wat tegen die pastoor.. Ik vind geloof heel interessant maar ben zelf ook min of meer atheïst.. dus ik was ook zeker benieuwd naar je tekst.. maar ik vind dat als je een tekst over godslastering wilt schrijven, dat je dan wel betere punten kunt uitkiezen. dat een pastoor zich vergrijpt aan kinderen heeft nix met zijn geloof te maken. dat komt gewoon omdat die pastoor gek is in z'n hoofd. schrijf dan een diss naar die pastoor
----------------------------------------
BEATS!
poppekontje Gepost door poppekontje op donderdag 01-02-2007 om 18:58:39
Ja man dat heb ik idd liever , jij moet vooral jou ding doen.

Maar het is vaag , omdat de woorden overkomen alsof ze willekeurig ergens staan. Ik zie slechts af en toen een verbandje hier en daar met religie voor de rest begrijp ik uit sommige lines wat er gebeurd of bedoelt word maar hoe dat aansluit bij het verhaal en zelfs je vorige en volgende zin is me een raadsel.


Maar waarschijnlijk kan ik dit wel waarderen als je over een paar jaar je eigen stijl meester ben weetje
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Able
EX-P,you know the name
Gepost door Able op donderdag 01-02-2007 om 19:04:35
Quote:
mafcase schreef op 01-02-2007 @ 18:52
Sommige dingen zijn inderdaad wat vergezocht hehe maar ik snap je tekst nu wel geloof ik

maar.. diepere shit.. godslastering.. volgens mij heb jij alleen maar wat tegen die pastoor.. Ik vind geloof heel interessant maar ben zelf ook min of meer atheïst.. dus ik was ook zeker benieuwd naar je tekst.. maar ik vind dat als je een tekst over godslastering wilt schrijven, dat je dan wel betere punten kunt uitkiezen. dat een pastoor zich vergrijpt aan kinderen heeft nix met zijn geloof te maken. dat komt gewoon omdat die pastoor gek is in z'n hoofd. schrijf dan een diss naar die pastoor


ik snap wat je bedoelt inderdaad ,maar omdat ik zelf geloof koppel aan mensen die het''werk'' van god doen zeg maar,maar toch zich er niet naar gedragen zeg maar dat gaat er bij mij niet in ,maar dope dat je er serieus op reageerdt ,ben niet tegen het geloof ,snap alleen niet dat sommige mensen er zich zo op blind kunnen staren ,maar ik denk dat in de volledige track het allemaal wat duidelijker wordt!
Joey:haha ja ik zal me ding ook blijven doen
----------------------------------------
rood de kleur dat zegt dat ik het niet heb
haat dat accent,tis waarom ik op gratis biets rap
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0065 sec.