Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Optredens, festivals en parties /
EtnikzSoldier
Etnikz biatch
Gepost door EtnikzSoldier op donderdag 08-02-2007 om 15:08:19
In het Multicenter gaat vrijdag 2 maart een rapcursus van start. De rapper Brand gaat deze cursus verzorgen. Deze rapper is al zo’n vijf jaar bezig met hiphop en heeft al op diverse plaatsen door het hele land opgetreden. Onlangs was hij nog te zien in de Stadsschouwburg in Utrecht. Tijdens deze cursus zal hij worden geassisteerd door de rapper Seip, met wie hij de groep Etnikz vormt.
De cursus bestaat uit tien lessen, die elk anderhalf uur zullen duren. Deze raplessen worden elke vrijdag om 19.00 uur gegeven. Tijdens deze cursus wordt het rappen zelf aangeleerd, maar ook komt de geschiedenis en achtergrond van hiphop regelmatig aan de orde. Op deze manier zal je alles leren over termen als wordplay en flow en zal je begeleid worden in het leren rappen, maar tegelijkertijd zul je ook te weten komen wie de grondleggers van hiphop zijn en wat als leefstijl precies inhoudt. Deze rapcursus zal afgesloten worden met een hiphopavondje, waar iedere deelnemer aan de cursus kan laten zien hoe hij heeft leren rappen.
Ook is Brand, de rapper die de cursus geeft, in het bezit van een opnamestudio. Wanneer jij een echt talentvolle rapper blijkt te zijn, is er dus een kans dat jij in deze studio een track op mag komen nemen. De cursus is niet alleen bedoeld om te leren rappen, maar ok om gewoon samen met hiphop bezig te zijn.
Er zijn geen kosten verbonden aan de deelname aan deze rapcursus. Je kunt je elke werkdag van 19.00 uur tot 22.00 uur en op woensdag van 13.00 uur tot 17.00 uur in het Multicenter, Kastanjeweg 1a, inschrijven voor deze cursus. Je kunt je inschrijven in de hanghoek, die op de derde verdieping van het Multicenter is gevestigd.
Ter afsluiting zal er een hiphopavond plaatsvinden, waar diverse hiphopacts van Udense bodem op zullen treden. Daarnaast kunnen ook degenen die de cursus hebben gevolgd, optreden om hun geleerde kunsten te vertonen. Brand zal de host van deze avond zijn en zal nog het een en ander uitleggen over de rapcursus. Wanneer je nog eventuele vragen hebt over de cursus, kun je eveneens die avond bij hem terecht.


----------------------------------------
6 juni: Southbombing 2 uit, Releaseparty @ 013, Tilburg
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op donderdag 08-02-2007 om 15:12:34
Dope initiatief.
Leuk dat jullie hier mee bezig zijn. Zo kan de je hiphop in Uden (?) aanwakkeren.

----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op donderdag 08-02-2007 om 15:34:10
Heel dope initiatief, ook al woon ik zelf in Uden ik denk dat ik pas, maar succes ermee
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
EtnikzSoldier
Etnikz biatch
Gepost door EtnikzSoldier op donderdag 08-02-2007 om 15:34:35
Aight, thnx

nou maar hopen dat voldoende mensen zich in gaan schrijven om er iets dopes van te maken

peace
----------------------------------------
6 juni: Southbombing 2 uit, Releaseparty @ 013, Tilburg
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op donderdag 08-02-2007 om 15:35:54
Spirit voelt zich te goed, maar vet idee

met je GTA letters
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2007 @ 15:39:00 ]
EtnikzSoldier
Etnikz biatch
Gepost door EtnikzSoldier op donderdag 08-02-2007 om 15:51:22
Haha ja ik ben helemaal geen held met photoshop, dus ik ben allang tevreden met dit

en @ spirit, thnx, maar waarom doe je niet mee dan? het is niet alleen voor mensen die nog niet kunnen spitten he, het is de bedoeling dat iedereen samen met hiphop bezig is. En ter afsluiting van die cursus wordt er ook nog een hiphopavond gegeven, als je alleen interesse hebt om daar op te treden, moet je het ook maar even zeggen en wat tracks ofzo laten horen, dan kan ik je ook vast wel programmeren voor die avond.

Ik heb Overflow en ook een DJ al benaderd

peace

----------------------------------------
6 juni: Southbombing 2 uit, Releaseparty @ 013, Tilburg
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op donderdag 08-02-2007 om 16:05:38
Quote:
EtnikzSoldier schreef op 08-02-2007 @ 15:51
Haha ja ik ben helemaal geen held met photoshop, dus ik ben allang tevreden met dit

en @ spirit, thnx, maar waarom doe je niet mee dan? het is niet alleen voor mensen die nog niet kunnen spitten he, het is de bedoeling dat iedereen samen met hiphop bezig is. En ter afsluiting van die cursus wordt er ook nog een hiphopavond gegeven, als je alleen interesse hebt om daar op te treden, moet je het ook maar even zeggen en wat tracks ofzo laten horen, dan kan ik je ook vast wel programmeren voor die avond.

Ik heb Overflow en ook een DJ al benaderd

peace

Na, ik zal erover denken. Zowieso verdien je props voor het hiphopvolk van Uden bij elkaar brengen.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op donderdag 08-02-2007 om 22:14:32
mijn zus woont in Uden.. maar voor mij is het een beetje uit de buurt.. dope initiatief wel..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Halve_Zool
tot de schijt ons dood
Gepost door Halve_Zool op donderdag 08-02-2007 om 23:42:00
ik weet 't niet hoor.. met die rapcursussen

tuurlijk zijn er heus wel dingen die je kan leren, maar ik vind dat 't uit jezelf moet komen.. een echte rapliefhebber/beginnend rapper gaat toch niet op "rapcursus" Krijg je zo niet allemaal van die talentloze wannabe rappertjes die we toch al teveel hebben in nederland?

het mooie van rap vind ik juist dat het een kunst is.. er zijn (op wat dingetjes na) geen vaste regels die je kan/moet doen om een track dope te maken, dat is dus de kunst.. en dat kan je in principe alleen jezelf aanleren, zo niet dan doe je niet je eigen ding.. snappie wat ik bedoel?
----------------------------------------
Uit verscheidene onderzoeken is gebleken dat ik hoogbevaagd ben.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op donderdag 08-02-2007 om 23:48:25
Quote:
Halve_Zool schreef op 08-02-2007 @ 23:42
ik weet 't niet hoor.. met die rapcursussen

tuurlijk zijn er heus wel dingen die je kan leren, maar ik vind dat 't uit jezelf moet komen.. een echte rapliefhebber/beginnend rapper gaat toch niet op "rapcursus" Krijg je zo niet allemaal van die talentloze wannabe rappertjes die we toch al teveel hebben in nederland?

het mooie van rap vind ik juist dat het een kunst is.. er zijn (op wat dingetjes na) geen vaste regels die je kan/moet doen om een track dope te maken, dat is dus de kunst.. en dat kan je in principe alleen jezelf aanleren, zo niet dan doe je niet je eigen ding.. snappie wat ik bedoel?


Woord, maar toch denk ik dat als er een cursus hier in de buurt zou zijn, ik even een kijkje zou nemen...
Niet om alles wat zij zeggen op te volgen enzo, maar meer om te zien of er nog wat van valt op te steken.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
EtnikzSoldier
Etnikz biatch
Gepost door EtnikzSoldier op vrijdag 09-02-2007 om 02:06:09
Het kan ook zo zijn dat je die 'wanna-be rappertjes' voldoende leert en de juiste richting opstuurt, waardoor ze wel op de juiste manier bezig zijn, daarom ga ik ook informatie geven over de geschiedenis van hiphop als leefstijl.

en bovendien kan het een duwtje in de goede richting zijn voor mensen die oprecht interesse hebben voor hiphop, maar er nog niet veel van af weten en er de middelen niet voor hebben.

ik weet dat ik zelf, toen ik net met hiphop begon en hier ook terecht interesse voor had, aan een breakdance cursus heb meegedaan, die door de lastcrewsaders werd gegeven en hier heb ik gewoon echt dik veel over hiphop geleerd en dat heeft ook de basis gelegd voor mijn visie op hiphop. Ik ben weliswaar na een half jaar gestopt met breaken, maar ben daarna gaan rappen en heb in die tijd veel opgestoken.

iedereen vind dat de huidige staat van hiphop kut is door al die trendhoppers, nou dan is dit een initiatief om verbetering te brengen. Mensen die niet oprecht met hiphop bezig zijn haken toch wel af, al vaak genoeg gezien.

en @ Spirit: laat maar horen als je interesse hebt, zou dope zijn als zoveel mogelijk Udense mc's hun bijdrage leveren aan de opbouw van dit
----------------------------------------
6 juni: Southbombing 2 uit, Releaseparty @ 013, Tilburg
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op vrijdag 09-02-2007 om 18:22:58
Leuk idee! suc6 met jullie idee...

zeg wel in je curcus dat ze een eigen style moeten creeeren
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2007 @ 18:23:54 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
EtnikzSoldier
Etnikz biatch
Gepost door EtnikzSoldier op zaterdag 10-02-2007 om 01:29:37
ja dat is zeker de opzet

de worden rapcursus en les wekken hele strenge en strakke associaties op, maar zo moet het ook niet worden gezien, het is meer in de trend van 'hiphopvorming', maar zo kun je het moeilijk gaan presenteren he

de eerste inschrijvingen stromen nou langzaam binnen, dus ik heb er wel goede hoop op

peace
----------------------------------------
6 juni: Southbombing 2 uit, Releaseparty @ 013, Tilburg
 Index / Optredens, festivals en parties /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0102 sec.