Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
SynQ Gepost door SynQ op donderdag 08-02-2007 om 23:23:08
Geef jullie mening maar!
Onthoud wel dat ik voor de eerste keer iets schrijf

Grtz!

Ben ik een MC, of een wannebee?
Ik probeer voor de eerste keer te rappen,
een engeltje zit op mijn tong te kakken.
De rijmen slagen op niks, het engeltje denkt "mss nog wat pis?"
Ik stik bijna, het zijn de woorden die ik mis.
Iedereen praat over multi's en flow,
ik ben een newbie en ken er geen zak van yo!
WOW eindelijk een woord in mijn hoofd,
ben ik nu een MC? Tuurlijk! Nu nog de flow!
flow bow wow, what's the difference,
they're all bitches and Ho's, no?
Jullie breken me wrschlk af tot in men graf,
het kan me niet deren, want ik wordt ooit DE mc van het land!
Dan koop ik een mooi stuk grond met huis,
een zwembad en een grote tuin.
Daarna kom ik tot bij u thuis met mijn engeltje op de tong,
dan kieperen wij heel uw tuin vol met mijn stront!
Jaja, dit was mijn eerste rijm,
vergeet niet, ooit steek ik U voorbij


Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 08-02-2007 om 23:26:53
Quote:
SynQ schreef op 08-02-2007 @ 23:23
ik ben een newbie en ken er geen zak van yo!


mooi dat je het zelf herkent..
probeer daarom niet met zulke teksten te komen maar met inhoudelijk wat sterkere teksten. Dan zullen mensen meer feedback geven..

Je snapt zelf wel.. dat dit crap is.. ( met alle respect natuurlijk het is je eerste keer )

bedenk wel.. als je het 'mc zijn' wat serieuzer wilt nemen je beter eerst inhoudelijk sterke shit gaat maken.. of juist helemaal niet en dan als de malle gaat rijmen..

wat jij wilt.. Check tutorials.. check andermans teksten en audio's.. en vind het pad waar je heen wilt..

Ajoe
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
SynQ Gepost door SynQ op donderdag 08-02-2007 om 23:34:39
Vind ik allemaal oké, maar van het begin teksten schrijven met een sterke inhoud is niet mogelijk...

Wrschlk zullen het voor mij in het begin véél shitteksten zijn, omdat ik liever eerst het rijmen onder de knie krijg door zo snel mogelijk proberen te rijmen en niet minutenlang na te denken over een rijm om hier een mooi inhoudelijke tekst te kunnen neerzetten...

Ik probeerde hier te rijmen over hoe slecht ik het wel niet kan en ik vind dat er toch 2 lijnen tussen zitten die ik zelf grappig vind
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 08-02-2007 om 23:36:48
waarom zou je een toy tekst zetten met bull shit rijm..
beter ga je inhoudelijk gewoon goede shit tonen.. en daarna met je rijm en zo beginnen.. nja dat is mijn streven althans..
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
Seubie Gepost door Seubie op donderdag 08-02-2007 om 23:39:06
Als ik jou was zou ik minder over de toekomst nadenken, en meer denken hoe je nu je skills en rijms kan verbeteren, ten eerste om over een onderwerp teksten te maken, en niet een bullshit rijmpje als hier staat, en gewoon door je tekst nog is een paar keer door te lezen voordat je em dropt, desnoods verbeteringen aanbrengen, en mischien zelfs de FAQ lezen ? kusjes
SynQ Gepost door SynQ op donderdag 08-02-2007 om 23:43:21
maar ik kan toch onmogelijk goede inhoudelijke teksten schrijven als ik nog maar beginner ben?

Ik moet dus eerst gewoon teksten schrijven met inhoud die wrschlk als crap gaan rijmen en daarna mijn rijmen verbeteren?

Hoe lang ga ik wel niet zitten aan 1 tekst dan?
Ik dacht altijd dat rappen in het begin met flow moet komen zonder u iets aan te trekken van de inhoud en de rijm. U hersentjes eerst trainen op het snelle rijmen en daarna naar uw inhoud gaan zien...

Btw: die tutorial heb ik volledig gelezen.
Seubie Gepost door Seubie op donderdag 08-02-2007 om 23:44:22
wat maakt het uit hoelang je aan een tekst zit ? zolang je maar tevreden bent over het eindresultaat, want hier kan je toch niet tevreden over zijn ?
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op donderdag 08-02-2007 om 23:49:09
gewoon heel veel teksten schrijven tot je uiteindelijk zelf ook zoiets hebt van hier mag ik best trots op zijn
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 08-02-2007 om 23:49:10
kijk nu krijg je feed van mij en seubi..
maar als je over 2 teksten nog zulke bull shit uitkraamt.. zul je een stuk minder krijgen omdat er geen inhoud is..

inhoudloze shit is leuk om totall loss op te gaan in een discotheek ( check lil'jon bijvoorbeeld of ying yang twins )

maar als tekst is het mad saai om zulke teksten te lezen.. het is ook beter voor je zelf om een inhoudelijk sterke tekst te maken zodat je niet op gare woorden gaat rijmen maar op moeilijkere woorden, zodat je ook gelijk gaat nadenken over een tekst of de rijm wel inhoudelijk klopt wat je dus beter maakt in skills..
maar das mijn mening... je kan er mee doen wat je wilt..

zulke teksten kan een beetje rapper freestylen.. voor een inhoudelijk 'sterkere' tekst zit je toch wel een half uurtje tot een uurtje langer dan wat je nu hebt gemaakt denk ik..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2007 @ 23:51:01 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
SynQ Gepost door SynQ op donderdag 08-02-2007 om 23:50:32
Ik ben hier toch tevreden over, toch omdat het op 2 minuten op papier stond.

Ik dacht dat inhoudelijke teksten pas komen nadat je op snelheid kan rijmen. Voor als je uw eigen tracks wil maken bv. Als je snel kan rijmen gaat het rijmen voor inhoudelijke tekskt toch véél makkelijker?

Ik wou dus gewoon eerst leren spitten.
Blijkbaar verkeerd dus.
Dan zal ik maar is brainstormen over een inhoudelijke tekst, al doe ik liever spitten, ook al is het shit...
Seubie Gepost door Seubie op donderdag 08-02-2007 om 23:50:58
Tip :
Nooit op rijmsites kijken, dan ga je geforceerd rijmen waardoor je tekst 99% van de tijd minder wordt..
Hyreme
Gepost door Hyreme op donderdag 08-02-2007 om 23:53:03
@ synq..

je mag natuurlijk er mee doen wat je wilt.. ieder heeft zo zijn weg..
ik ben na een aantal jaar af en toe schrijven ( wat inhoudelijk sterkere teksten.. niet zulke hoogstaande rhymes etc ) ook maar eens begonnen met opnemen en shit.. maar je merkt zelf wel dat je meer moet gaan rijmen om het lekker te laten flowen.. dan pas je je tekst aan zonder dat de inhoud verloren gaat..

Quote:

Ik ben hier toch tevreden over, toch omdat het op 2 minuten op papier stond.

zulke teksten kan ik freestylen.. als je er 28 minuten langer aan had besteed had je een veel betere tekst gehad.. ( denk ik )
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-02-2007 @ 23:55:09 ]

----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
SynQ Gepost door SynQ op donderdag 08-02-2007 om 23:55:13
okido.

Btw: weten jullie welke intrumentals de eerste 2 battles zijn in 8 mile.
De 3de is van mobb deep maar de eerste 2 heb ik geen naam van, of is die speciaal gemaakt voor de film??
Sadar
Gepost door Sadar op vrijdag 09-02-2007 om 00:05:50
als je liever een kankergare tekst schrijft in 2 min dan een normale tekst in 30 min, weet ik niet waarom je nog schrijft.
----------------------------------------
son get wrec
TemplEofHipHop
click the link...and let it sink
Gepost door TemplEofHipHop op vrijdag 09-02-2007 om 14:13:10
Na alles te hebben gelezen vind ik dat iedereen deze jongen voldoende info heeft gegeven om aan de slag te kunnen. Ik wil alleen nog 1 ding kwijt aan de jongen die deze tekst schreef.
------------------------------------------------------
Je schrijft alsof je overmorgen al Jezus' eerstgeborene wil zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt websites met biografiën van bekende MC's. Bekijk er eens 1 en zie dat sommige daarvan wel 15jaar lang hebben moeten ploegen om ook maar 1 platendeal te krijgen. Het begint bij in jezelf te geloven.

Een MC is een muzikant, een pianist ook. Het zou goed voor je zijn om eens een conservatorium te bezoeken en te kijken hoe hard en serieus sommige muzikanten daar werken om beter te worden. Doe het niet voor de erkenning, doe het gewoon omdat rappen is wat je wil doen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2007 @ 14:16:23 ]

----------------------------------------
wanna demand your rights? I understand your plight, but do the knowledge if ya plan to fight
revo
Daarom
Gepost door revo op vrijdag 09-02-2007 om 14:14:18
Quote:
Sadar schreef op 09-02-2007 @ 00:05
als je liever een kankergare tekst schrijft in 2 min dan een normale tekst in 30 min, weet ik niet waarom je nog schrijft.
SynQ Gepost door SynQ op vrijdag 09-02-2007 om 16:56:33
Ik zal het onthouden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2007 @ 18:28:21 ]
melle
Gepost door melle op vrijdag 09-02-2007 om 17:01:45
Quote:
SynQ schreef op 08-02-2007 @ 23:55
okido.

Btw: weten jullie welke intrumentals de eerste 2 battles zijn in 8 mile.
De 3de is van mobb deep maar de eerste 2 heb ik geen naam van, of is die speciaal gemaakt voor de film??


Eerste is Onyx - Last Dayz
Tweede is Show & AG - Next Level (Nyte Time Remix)
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
SynQ Gepost door SynQ op vrijdag 09-02-2007 om 17:39:36
Mercie melle
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-02-2007 @ 17:40:09 ]
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0077 sec.