Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /   [Pagina: [1] 2 3 ]
fresh-n-drivin
Gepost door fresh-n-drivin op donderdag 01-03-2007 om 15:38:46
premtime . .naar gemist? en dannuh kijken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-03-2007 @ 15:39:44 ]

----------------------------------------
TILBURG
dap
038
Gepost door dap op donderdag 01-03-2007 om 15:44:09
prem is een oetlul.
Boswottels
Gepost door Boswottels op donderdag 01-03-2007 om 15:54:59
prem is zoo dope

bloodz zijn kk mongole!!!

chappies hij zei zo ja en als er nou een blood uit rotterdam komt zie je heb dan als familie
zei die blood zo
je weet toch een bloed met elkaar verbonden

chappies
djayen
de liefste
Gepost door djayen op donderdag 01-03-2007 om 16:00:42
Kansloos geblaat
----------------------------------------
joden
Wick-ED Gepost door Wick-ED op donderdag 01-03-2007 om 16:05:01
whaha ik had het gezien, gasten met pipa's om te surviven enzo
----------------------------------------
Velen vinden van die flow dat ie vet vloeit.
Finger
Gepost door Finger op donderdag 01-03-2007 om 16:30:20
HAhaha wat een sukkels.
fresh-n-drivin
Gepost door fresh-n-drivin op donderdag 01-03-2007 om 16:36:35
zit iemand hierbij?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-03-2007 @ 16:45:43 ]

----------------------------------------
TILBURG
Mc-V Gepost door Mc-V op donderdag 01-03-2007 om 16:51:03
Quote:
fresh-n-drivin schreef op 01-03-2007 @ 16:36
zit iemand hierbij?


Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 01-03-2007 om 17:13:07
prem is illustratief voor de ondergang van het publieke net..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Pintoo
mat swa
Gepost door Pintoo op donderdag 01-03-2007 om 17:17:50
prem was ook een keer hier in zeeland naar arnemuiden gegaan om uit te vinden waarom de mensen daar het niet zo op negers hebben al die vissers daar wilde hem niet te woord staan
Boswottels
Gepost door Boswottels op donderdag 01-03-2007 om 17:22:34
ook was keer ander prog hier in zeeland voor de haat tussen arnemuiden en yrseke
Rave
No sleep till Amsterdam
Gepost door Rave op donderdag 01-03-2007 om 17:29:34
Ik vind geel een veel mooier kleurtje.
----------------------------------------
http://www.last.fm/user/Neody
Beyond focus... graduated from the ranks of hopeless
Mip
Gepost door Mip op donderdag 01-03-2007 om 20:07:42
te triest dit

te grappig om te zien hoe laag sommige mensen hun IQ is, en daaar ook nog eens trots op zijn
rame
Gepost door rame op donderdag 01-03-2007 om 20:15:14
haha in Tilburg
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 02-03-2007 om 15:05:50
ssst josdeboss zit bij the bloods strax leest ie dit
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Roikuh
Eindhoven/Strijp-S
Gepost door Roikuh op vrijdag 02-03-2007 om 15:18:56
Haha nederland is geen ghetto
Als je een cliq vormt om je stad te represente en als je probs hebt maar om in de cliq te komen coke hosselle oid dan fok hun..
----------------------------------------
Props Bennekel Edi en Stratum
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op vrijdag 02-03-2007 om 15:54:11
geen geintjes, swike hangt met bloods
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 03-03-2007 om 10:50:34
prem is dope
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op zaterdag 03-03-2007 om 10:58:47
wannabe amerika.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 03-03-2007 om 11:38:45
wat een nerds
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 03-03-2007 om 11:50:50
Ik had vroeger ook een gang waarmee we the A-team naspeelden.
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 03-03-2007 om 11:52:39
Kan ik jullie nog steeds inhuren livio?
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 03-03-2007 om 12:04:00
Als je een probleem hebt en je kunt ons vinden!
Jspr
Gepost door Jspr op zaterdag 03-03-2007 om 12:04:15
wat een sjappies, alsof de echte bloods ooit van die lui hebben gehoord.

jezus het ook nog allemaal goedpraten, hij krijgt toch geen werk, hij heeft dus niks aan school dus gaatie roven. ja hoor trek een net pak aan ga solliciteren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-03-2007 @ 12:14:40 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
genocide
y'all know
Gepost door genocide op zaterdag 03-03-2007 om 13:38:22
damn, die prem is wel een sukkel kan niet eens bloods deftig uitspreken. En die blood pappies zijn ook wel gay alleen denk ik dat na een tijd hen nood om zich zelf te bewijzen zo groot ga worde (ene wilt nog stoerder zijn dan de andere) er wel problematische toestande kunnen komen.

En veel rappers blood? ik ken er maar een paar the game, cypres hill en euh...

maar die jamaicaan op het einde is dope, vooral met zon klompe, hij doet me denke aan method man
----------------------------------------
heavy weight bomber
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 03-03-2007 om 13:40:05
Quote:
damn, die prem is wel een sukkel kan niet eens bloods deftig uitspreken


no offence hoor, maar Nederlanders vinden ook dat Belgen vreemd praten
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zaterdag 03-03-2007 om 21:59:31
Die Jamaicaan op het einde vond ik inderdaad opmerkelijk. Vond hem op de een of andere manier echt vet...
En tja die Bloods zijn gewoon om te huilen met de pet op...verloren gasten die alles geloven wat anti"systeem-NL" is...mawfakkers
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
genocide
y'all know
Gepost door genocide op zaterdag 03-03-2007 om 23:40:53
Quote:
V.I.P. schreef op 03-03-2007 @ 13:40
(...)

no offence hoor, maar Nederlanders vinden ook dat Belgen vreemd praten


non taken, ja maar vond hem net iets kutter dan de gemiddelde nederlander
----------------------------------------
heavy weight bomber
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 04-03-2007 om 18:07:23
Quote:
Pintoo schreef op 01-03-2007 @ 17:17
prem was ook een keer hier in zeeland naar arnemuiden gegaan om uit te vinden waarom de mensen daar het niet zo op negers hebben al die vissers daar wilde hem niet te woord staan


whahahaha... typisch
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op zondag 04-03-2007 om 18:09:52
is Prem niet die lul die zei dat kanker een zege van god is??!
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
djayen
de liefste
Gepost door djayen op zondag 04-03-2007 om 18:10:57
Ja dat is 'm
----------------------------------------
joden
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zondag 04-03-2007 om 18:12:32
hahaha bloods.

Wij hebben er een ook tijdje in onze stad last van gehad, maar 6 december waren ze plotseling allemaal verdwenen..
----------------------------------------
Zwolle
Replay
...
Gepost door Replay op maandag 05-03-2007 om 13:48:18
bloods en crips...hmm heb ik boek over gelezen, van sal van stapele..maar ehh dat heb ik al een paar x gezegd in topics die ook over bloods gaan.
----------------------------------------
....
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 15-03-2007 om 08:22:43
Quote:
Jspr schreef op 03-03-2007 @ 12:04
wat een sjappies, alsof de echte bloods ooit van die lui hebben gehoord.

jezus het ook nog allemaal goedpraten, hij krijgt toch geen werk, hij heeft dus niks aan school dus gaatie roven. ja hoor trek een net pak aan ga solliciteren.


Gast.. ik verbeter anderen niet graag maar;
Een aantal échte Bloods uit Amerika zijn naar o.a. Nederland gekomen om zich hier als het ware te "voortplanten". Die zijn hier dus nog steeds de boel aan het motiveren. En die lui, die bij de Nederlandse Bloods zitten, hebben geen geld. En al helemaal geen geld om 'n net pak te betalen. Hij heeft dus niks aan school, dus hij is ongeschoold en heeft 'n achterstand in Taal. Zit ie dus ook nog mee. Denk je dat ze iemand zónder diploma... zonder net pak of iets dergelijks aannemen? Dat is meestal moeilijk.

Maar oke, ik geef toe.. sommigen stellen zich aan met die guns. Zíj zijn degenen die nu al die ellende aan het starten zijn door guns en andere wapens bij zich te hebben. Zij zorgen voor problemen. Als nu iemand nóg zo dom is (of juist slim?) start ie de Nederlandse Crips. Maar dat moet voorkomen worden.. dat zou echt niet best zijn!

(Of hebben ze dat al?)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2007 @ 08:25:22 ]
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 15-03-2007 om 08:37:37
haha totaal geen medelijden met die gasten.

Geen geld voor een pak? Nog nooit met een pak gesolliciteerd en met een blowlucht werd ik toch elke keer aangenomen.
Geen school gehad? Mijn probleem zeker? Er zijn ook baantjes die niet zoveel verdienen waar geen enkele opleiding voor nodig is. Het is beter dan niets. Ze moeten die kids wel eens wat bijleren ja.

Maar ze moeten t zelf ook zien..
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op donderdag 15-03-2007 om 08:44:54
idd, 90% van het werk heb je niet eens een pak nodig, helemaal het werk zonder diploma's heb je echt geen pak voor nodig hoor. En dat soort werk is er genoeg, productie/schoonmaak werk is er altijd wel.
Daar kijken ze ook echt niet naar je strafblad of cv of wat dan ook.. dat soort werk kan (bijna) iedereen doen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2007 @ 08:45:41 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 15-03-2007 om 09:07:57
Ja maar dan verdien je geen 1000,- per week met niks doen dus dat werk is dan natuurlijk niet goed/aansprekelijk genoeg voor deze poldergangsters .
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 15-03-2007 om 09:24:05
jep, daarom zei ik, ze moetne t zelf ook zien. Ze moeten er zelf ook een beetje(want zo erg is t niet) voor over hebben om er bovenop te komen. Maar ze willen dat niet, dus houdt t op. Vrijwillig dan.
poppekontje Gepost door poppekontje op donderdag 15-03-2007 om 11:15:29
Ja man , Swike zit daar bij geloof ik.

Die zit hier ook op het forum.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op donderdag 15-03-2007 om 11:20:08
nie fucken met mij me beste matti is een blood
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op donderdag 15-03-2007 om 11:23:24
http://img.photobucket.com/albums/v694/lilcripfolyf/Crips.jpg
L2N
twezus
Gepost door L2N op donderdag 15-03-2007 om 11:24:14
Ofniet passie!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
-pascool-
Dubbelepuntnegen.
Gepost door -pascool- (Oscars Official) op donderdag 15-03-2007 om 11:25:09
zeker
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 15-03-2007 om 13:04:17
Quote:
GIANT schreef op 15-03-2007 @ 08:22
(...)

En al helemaal geen geld om 'n net pak te betalen. Hij heeft dus niks aan school, dus hij is ongeschoold en heeft 'n achterstand in Taal. Zit ie dus ook nog mee. Denk je dat ze iemand zónder diploma... zonder net pak of iets dergelijks aannemen? Dat is meestal moeilijk.

Aan wie ligt dit? Ik ben het er volkomen mee eens dat het lastig is vanuit een minderheidspositie. Maar niemand kan mij wijsmaken dat ze er niet zelf voor kiezen. Taalachterstand? Dan moeten ze naar school gaan, krijgen ze nog verdorie een diploma ook. Geen net pak? Maar wel 18 fubu bakken van 3 meier het stuk.
Wat een gelul, iedereen in Nederland kan werk vinden dat bij hem of haar past en als je geen vuilnisman wil worden dan moet je ervoor leren. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze snuiters via de Bloods een mooi pensioen ontvangen straks. Worden allemaal uitkeringstrekkers (als ze dat al halen) waar de belastingbetalers voor betalen. Dat verschrikkelijke zorgstelsel in Nederland, het systeem, waar ze zich zo hard tegen afzetten.

Quote:

Als nu iemand nóg zo dom is (of juist slim?) start ie de Nederlandse Crips. Maar dat moet voorkomen worden.. dat zou echt niet best zijn!

(Of hebben ze dat al?)

Je praat alsof je er alles van weet en vervolgens weet je niet dat er al jaren lang crips actief zijn in Nederland.
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op donderdag 15-03-2007 om 15:46:06
uh livio, dat is weer een beetje kort door de bocht
het is natuurlijk een vicueuse circel
veel gasten hebben geen ruimte om thuis te hangen (laag inkomen ouders) en zijn geneigd van jongs af aan op straat te chillen.. als mensen zich vervelen gaan ze bezigheden zoeken.. elkaar een beetje opstoken enz.. als een oudere jongen uit de wijk ineens blood is geworden maakt dat veel indruk om de jongeren er omheen.. het geeft een (welliswaar korte termijn) doel, en een soort gezin.. het geeft ook een sterker gevoel als je bij een groep hoort.
En als je eenmaal blood bent, kom je niet meer zo makkelijk uit dat wereldje.
Er eventjes mee stoppen en een baantje zoeken is makkelijk gezegd, maar wanneer je merkt op illegale wijze veel sneller geld te kunnen verdienen, is het wel lastig daar ineens mee te stoppen om van 8 tot 18 te gaan schoonmaken. Eventjes naar school gaan is voor jou makkelijk gezegd, je komt uit een millieu waar dat van je verwacht wordt. Zij ondervinden juist druk van hun omgeving wanneer ze UIT dat wereldje stappen (vgl maar als jij ineens met je havo of whatever was gestopt). En dan kan je wel zeggen "fok je omgeving mensen moeten wel slim genoeg zijn om zichzelf te redden".. nou dat mensen de druk van hun omgeving vaak niet tegengaan, ook al is het om heel domme dingen te doen, heeft een heel land ons al laten zien tijdens de tweede wereld oorlog.. inclusief gegoede burgerij.. voeg daar maar eens wat frustraties aan toe van het leven dat deze jongens leiden, en dan kan je misschien wat meer begrip voor hun situatie hebben.. want geloof me ze zouden graag met je van plaats ruilen

ik praat het niet goed ofzo, ik zeg alleen dat om dit soort shit te verhelpen we er eerst begrip voor moeten hebben, en moeten inzien dat we in dezelfde situatie en met dezelfde achtergrond misschien wel hetzelfde hadden gehandeld
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2007 @ 15:51:11 ]

----------------------------------------
www.mcsurya.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 15-03-2007 om 16:00:41
Ik ben graag kort door de bocht.

Ik snap wel dat zoiets groeit vanaf jongsafaan en ik kan me volledig vinden in je verhaal, dat valt niet te ontkennen.

Maar ik blijf erbij dat zoiets een keuze is die ze bewust kunnen maken. Zo is een vroegere mattie van me uit heel die onzin gestapt en heeft gekozen voor zijn toekomst en leert nu voor registeraccountant. Dit is uiteraard een uitzondering, maar het geeft aan dat het wel kan.
De kern van het probleem is natuurlijk veel complexer dan hoe ik het schets. Ik zet het allemaal nogal zwart/wit neer, gedeeltelijk om een discussie in stand te houden en gedeeltelijk uit gemakszucht.
Veelpleger
Surya
Gepost door Veelpleger op donderdag 15-03-2007 om 16:36:11
klopt, zo zit een jonge die ik kende (na zn 3e studiejaar aan de universiteit) nu in een opvangcentrum voor drugsverslaafden en verkoopt fietsen op straat

et gaat om de gemiddelde persoon, maar de kans is groot dat je niet onder 1 van die 2 extremen valt

maar je hebt gelijk om je verhaal zo te zetten dat het in elk geval toont dat er hoop is om wat te veranderen, zelfs vanuit een kutsituatie..
het heeft alleen geen zin om dat op een denigrerende toon te doen, want dat werkt averechts
----------------------------------------
www.mcsurya.nl
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op donderdag 15-03-2007 om 16:50:47
ik heb die reportage ook gezien en ze moet dan om de zoveel tijd met geld aankomen. maar wat ik hypocriet vind is dat ze zeggen dat ze op een of andere manier aan geld moeten komen omdat ze nergens mogen werken. terwijl als je iemand berooft dan neem je geld weg bij iemand die daar waarschijnlijk wel hard voor heeft moeten werken. en behalve dat kun je iemand zo'n een trauma bezorgen als je iemand met een wapen bedreigd.dan beweren dat het niet eerljk is in deze maatschappij. is dat dan wel eerlijk vraag ik me dan af.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 15-03-2007 om 17:10:29
Quote:
AceInc schreef op 15-03-2007 @ 16:50
ik heb die reportage ook gezien en ze moet dan om de zoveel tijd met geld aankomen. maar wat ik hypocriet vind is dat ze zeggen dat ze op een of andere manier aan geld moeten komen omdat ze nergens mogen werken. terwijl als je iemand berooft dan neem je geld weg bij iemand die daar waarschijnlijk wel hard voor heeft moeten werken. en behalve dat kun je iemand zo'n een trauma bezorgen als je iemand met een wapen bedreigd.dan beweren dat het niet eerljk is in deze maatschappij. is dat dan wel eerlijk vraag ik me dan af.



Ze denken niet na als ze mensen overvallen. Ze hebben 1 doel: geld in 't zakkie hebben. Effe tegen Livio; ik praat alsof ik er alles van weet, omdat ik zelf uit 'n achterbuurt/projectbuurt (hoe je het ook noemen wil) kom. Ik ben zelf ook straatjochie geweest. M'n ouders gingen uit elkaar toen ik 2 was. M'n vader was er niet voor me. In de jaren dat ik 4/5/6 was beloofde m'n vader me vaak mee te nemen naar het dierenpark of 'n wandelingetje door het bos en meer dingen, maar hij kwam z'n beloftes nooit na, dus ik altijd op straat wachten op mijn vader, tot hij zou komen. Ik werd daar dus letterlijk ziek van. Van verdriet lag ik met koorts in bed. Ik begon schijt te krijgen aan de situaties thuis (m'n moeder sloeg me met alles wat ze in handen kreeg. Ik hield er flinke plekken aan over) en ging ik op straat. Ik vond 'n iemand die als 'n soort broer voor me was, leerde me straatvechten, van me afbijten door (leerde me scheldwoorden die ik kon gebruiken als weerwoord) en de rest ken je zelf wel. Verder was ik zowieso agressief door wat mijn ouder me flikten. Als klein jochie kun je die haat/stress gewoon niet verwerken en raak je steeds meer gestresst wanneer je het opkropt (wat ik dus altijd deed). Ik schaamde me als ik ging huilen. Ik schaamde me als ik verdrietig was. Het is dus tóch ergens goed te praten waarom die Bloods zo leven. Mijn moeder verhuisde naar 'n klein dorpje waar ik na een aantal jaren pas tot rust kwam, ik ben nu ook meer rustig, ik kan nóg steeds flink agressief worden, maar dan moet je me echt kwaad gemaakt hebben. Maar de pijn van vroeger heeft 'n flinke wond achter gelaten. Ik heb bepaalde psychische aandoeningen aan over gehouden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 15-03-2007 @ 17:12:07 ]
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op donderdag 15-03-2007 om 17:12:15
Quote:
livio schreef op 15-03-2007 @ 13:04
(...)
Aan wie ligt dit? Ik ben het er volkomen mee eens dat het lastig is vanuit een minderheidspositie. Maar niemand kan mij wijsmaken dat ze er niet zelf voor kiezen. Taalachterstand? Dan moeten ze naar school gaan, krijgen ze nog verdorie een diploma ook. Geen net pak? Maar wel 18 fubu bakken van 3 meier het stuk.
Wat een gelul, iedereen in Nederland kan werk vinden dat bij hem of haar past en als je geen vuilnisman wil worden dan moet je ervoor leren. Ik kan me ook niet voorstellen dat deze snuiters via de Bloods een mooi pensioen ontvangen straks. Worden allemaal uitkeringstrekkers (als ze dat al halen) waar de belastingbetalers voor betalen. Dat verschrikkelijke zorgstelsel in Nederland, het systeem, waar ze zich zo hard tegen afzetten.

(...)
Je praat alsof je er alles van weet en vervolgens weet je niet dat er al jaren lang crips actief zijn in Nederland.



Dit vind ik wel heel mooi verwoord en daarom verdiend livio bijdeze een word office 95
 Index / Radio, televisie en film /   [Pagina: [1] 2 3 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0144 sec.