Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zondag 01-04-2007 om 13:44:47
Quote:
Ik kan dit niet luisteren, al die anti-Amerika shit enz.

Wat maakt het nou uit wat voor een mening een rapper heeft. Het moet gewoon dope zijn en dat is het. Kan je het daarna altijd nog met hem oneens zijn....

Damn die brothers aint brothers track doet wel zwaar
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 13:51:14 ]

----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Hyreme
Gepost door Hyreme op zondag 01-04-2007 om 14:27:32
shit dit klinkt facking dope
----------------------------------------
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op zondag 01-04-2007 om 14:38:40
klinkt zeker goed dit.. hier en daar hoor je het oude wu tang geluid weer..
sommige beats zijn me alleen wel wat te druk.

waar slaat die skit met pharrell en nee yo op trouwens?
----------------------------------------
BEATS!
Roikuh
Eindhoven/Strijp-S
Gepost door Roikuh op zondag 01-04-2007 om 14:50:33
Hem em net binnen.. ben nou de 4e track aant luisteren tot nu toe klinkt t zwaar dope
----------------------------------------
Props Bennekel Edi en Stratum
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 01-04-2007 om 15:48:34
Awww mehn deze CD is te fucking dope man, ik ga 'em meteen halen als ie in de winkel is! Gewoon die beats, style, alles, Wu-Tang!
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bazshisj Gepost door Bazshisj op zondag 01-04-2007 om 16:27:58
zieke shit. dope.
----------------------------------------
Rappers zijn contra-Baz dus ik raak hun gevoelige snaar
dap
038
Gepost door dap op donderdag 05-04-2007 om 18:57:49
heb cd en dvd hier, vette beelden.. erg professioneel. Erg goede extra
rame
Gepost door rame op zondag 08-04-2007 om 13:52:50
Ik heb hem gister bij Fame gehaald

Hij is opzich dope al vind ik niet alles goed, het anti-amerika, pro-islam vind ik een beetje veel

De dvd die erbij zit is het geld alleen al waard, veel live beelden en meer
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 08-04-2007 om 14:22:38
Daar ben ik het wel mee eens ja, al vind ik dat anti-amerika/pro-islam vooral in een paar specifieke tracks en niet (hinderlijk) over het hele album. Sowieso vind ik de ophef over de teksten wat overdreven, het is een beetje die Public Enemy stijl alleen dan over moslims/midden-oosten in plaats van negers in Amerika.

Gewoon dik album, erg lekkere beats en die Wu-Tang vibe is wel echt aanwezig. Wat staat er precies op die DVD dap/rame? Hoorde al dat de extra's erg dope waren en dat zou wel een extra reden zijn om hem te kopen.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
rame
Gepost door rame op zondag 08-04-2007 om 14:29:13
Hij brengt in ieder geval hiphop op niveau, ik ben zeker blij met albums als dit

DVD:

Compleet concert van hem/Rza in Frankrijk
Wu-Tang en hij in Amsterdam
Interview met RZA
Interview met Ringz
Fotoalbum
Beelden van in de studio en op tour

en meer extra's
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 08-04-2007 om 14:57:42
Damn, die eerste extra deed het m al, compleet concert?
Maar eens halen als salaris wordt gestort dus.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
rame
Gepost door rame op zondag 08-04-2007 om 14:59:14
Jep, ik heb verder nog niet gekeken, eerste paar minuten van het concert alleen, ben nog te druk met luisteren
rame
Gepost door rame op maandag 09-04-2007 om 12:30:20
schrap mijn mening, het is gewoon een lekker cd'tje
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-04-2007 @ 17:29:43 ]
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op maandag 09-04-2007 om 16:41:23
deze ga ik zeker kopen, damn
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
Oude_Schaterhand
Katslau
Gepost door Oude_Schaterhand op maandag 09-04-2007 om 18:00:52
je kunt m ook checken op 3voor12 luisterpaal.. vrijdag nog wel iig
----------------------------------------
TILBURG 013
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op dinsdag 10-04-2007 om 15:15:40
Cilvaringz Interview met StateMagazine
"Elke keer als ik terugkom in Nederland, word ik chagrijnig als ik zie hoe al die rijtjeshuizen als schoenendoezen naast elkaar zijn geplaatst. Het is er grauw, de mensen op straat zijn kribbig, iedereen rent en loopt te zeuren. Ik wil simpelweg in een mooi land leven waar ik voel dat ik leef en waar ik niet aan het overleven ben. Hier leven mensen in routine. Ze werken van negen tot vijf, gaan snel naar huis en boodschappen doen, eten en dan weer slapen zodat je de volgende morgen weer vroeg op kunt staan om te werken zodat de rekeningen, de belasting en de verplichte verzekeringen betaald kunnen worden"

Dat gezeik kan ik slecht tegen, voor de rest wel dope interview. Vooral zijn uitleg voor Death to America is wel interessant...
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
rame
Gepost door rame op dinsdag 10-04-2007 om 22:03:32
Goed om te lezen, ik kreeg ook het idee van terrorist, al wist ik wel dat hij ook op de Islam afgeeft
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 10-04-2007 om 23:49:54
Props dat ie het zover geschopt heeft, dat vooropgesteld. Ik vind zn lyrics en stem verder niet bijzonder. De Wu-featurings zijn hier en daar wel dope, de beats soms ook. Blabla-skits zijn irritant. De combinatie van rap, islam en anti-amerikanisme komt me behoorlijk de strot uit. Cool dat het een jongen uit Dordt is, maar ik kan niet echt enthousiast worden over dit album.
polpol321
ZLD-GEK!
Gepost door polpol321 op dinsdag 10-04-2007 om 23:52:32
Beats zeer goed verzorgd (In the name of Allah... )...!! Maar overall geen classic... Moet m nog eens goed luisteren

Habibi
EL CAPITANO
Gepost door Habibi op woensdag 11-04-2007 om 01:01:50
had ik al gezegd hoe vet ik die cd vindt. heb hem al 5 keer gehoord. Mad props voor de ontwikkeling van die boy.
vette rijms en een uitgesproken eigen mening. Een echt rapper
----------------------------------------
i don't claim to be the best rapper alive.. but bring me the best rapper alive and i'll eat him alive.. thats right:P
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op woensdag 11-04-2007 om 12:51:28
Er staat een interview met cilvaringz in de stentor zag ik net.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 11-04-2007 om 19:26:58
Cilvaringz was ook in het 2de uur van Lijn 5. Vond het zelf een dope interview. Hierrr te downloaden

Ik digg het album ook wel, niet classic maar wel een hele dope wu release. Ga em mischien kopen want ben toch wel benieuwd naar die dvd....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op vrijdag 13-04-2007 om 07:59:11
Cilvaringz zit bij goedemorgen nederland, zelfde praatje als bij de rest maar ik zag het toevallig.
NoJoke
if you cant stand the heat, get out of the kitchen
Gepost door NoJoke op vrijdag 13-04-2007 om 23:45:14
een vriend van mij heeft em gehaald ik heb em gebrand haha
het klinkt lekker moet nog beter bestuderen.
----------------------------------------
I shall look for you, Lord by praying to you and as I pray I shall believe in you, because we have had preachers to tell us about you. It is my faith that calls to you, Lord the faith such you gave me and made to live in me through the merits of your Son,
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 14-04-2007 om 19:30:57
nu paar nr's geluisterd, 1e indruk is zeer sterk, damn man
V-Rank
Gepost door V-Rank op zaterdag 14-04-2007 om 19:32:59
Mijn mening

Quote:
Na lang wachten toch gekomen. Cilvaringz levert hier een sterk debuutalbum dat smaakt naar meer.

Zeker in het eerste deel van de plaat (track 1 t/m 9) krijg je echt zo'n oud Wu-Tang gevoel. Leuke intro die beknopt het verhaal vertelt hoe Cilvaringz bij Wu-Tang is gekomen en het zet gelijk de sfeer neer. De tweede track, Wu-Tang Martial Expert, heeft een leuke productie van RZA en een scherpe Ringz met leuke lines Cause if they bombing for peace, i'm fucking for virginity wellicht wat played, maar zijn delivery is zo goed dat het me niet kan schelen.
The Weeping Tiger is ook een leuke track, weer een lekkere RZA productie en een goede balans tussen Raekwon en Ringz.

"Death to America" vind ik een jammerlijk mislukte skit/track. Met die uitspraken krijg je alleen maar veel gehaat ook al vertelt hij het in de 3de persoon en zijn het niet zijn eigen woorden.

In The Name of Allah is wellicht de sterkste track van het album, die beat doet me heel erg denken aan Cold World van GZA, sowieso vind ik het eerste gedeelte van het album vergelijkbaar met GZA's Liquid Swords. Jewels met GZA heeft ook een ijzersterke beat, ook al moet ik toegeven dat ik een zwak heb voor zachte halfzingende stemmen in een beat.

Na de 3 nutteloze skits,waar ik de bedoeling en meerwaarde niet van snap, zakt het album een beetje in. Er komt in die tracks ook meer een eigen sound van Cilvaringz naar voren die ik minder geslaagd vind dan zijn Wu-Tang sound. Bij Valentine Day Massacre komt die sound dan wel weer terug.

Zeker een geslaagde plaat dus, en ik vind zeker wel dat de man een eigen sound heeft. Hij is duidelijk beïnvloedt door Wu-Tang, maar aangezien hij daar bij is aangesloten lijkt het me niet raar dat het heel erg op Wu-Tang lijkt.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-04-2007 @ 19:47:06 ]

----------------------------------------
And these rappers need to gather their belongings
Or get wrapped up in their extra long thong strings
rame
Gepost door rame op zaterdag 14-04-2007 om 19:40:39
Daar kan ik me heel goed in vinden
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zondag 15-04-2007 om 01:36:34
Quote:
Quote:Na lang wachten toch gekomen. Cilvaringz levert hier een sterk debuutalbum dat smaakt naar meer.

Zeker in het eerste deel van de plaat (track 1 t/m 9) krijg je echt zo'n oud Wu-Tang gevoel. Leuke intro die beknopt het verhaal vertelt hoe Cilvaringz bij Wu-Tang is gekomen en het zet gelijk de sfeer neer. De tweede track, Wu-Tang Martial Expert, heeft een leuke productie van RZA en een scherpe Ringz met leuke lines Cause if they bombing for peace, i'm fucking for virginity wellicht wat played, maar zijn delivery is zo goed dat het me niet kan schelen.
The Weeping Tiger is ook een leuke track, weer een lekkere RZA productie en een goede balans tussen Raekwon en Ringz.

Ik kan me nog voorstellen dat je het dik, vet, chill, kankerlauw, watdanook vind, maar leuk? Kijk, ik vind het leuk om mn moeder te zien of zo. Maar een 'leuke' Wu-productie?
dap
038
Gepost door dap op donderdag 24-01-2008 om 22:37:41
vanavond 23:30 op fabchannel te checken
ivp015 Gepost door ivp015 op vrijdag 25-01-2008 om 00:42:10
Quote:
dap schreef op 24-01-2008 @ 22:37
vanavond 23:30 op fabchannel te checken


kort optreden. ik hoop dat er morgen in leiden wat meer mensen zijn
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 25-01-2008 om 01:32:30
Was een drukke boel idd....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op vrijdag 25-01-2008 om 11:39:06
Hier was het ook al niet echt druk dus? Snap het niet echt, niks mis met zijn performance ofzo en al zeker niet met de tracks...

Edit:
https://www.nlhiphop.nl/article.php?id=278
[ Dit bericht is gewijzigd door op 25-01-2008 @ 12:03:33 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op vrijdag 25-01-2008 om 14:32:53
Ik snap het wel, het is moeilijker dan vele denken om een zaal vol te krijgen. Cilvaringz heeft gewoon niet genoeg aanhang........
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
 Index / Muziek /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.