Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
DBS Gepost door DBS op donderdag 01-03-2007 om 22:29:44
Komende vrijdag (2 maart) blikt Hiphop In Je Smoel (HIJS) uitgebreid terug op de veelbesproken tv uitzending van Yo VPRO Raps. Mike Redman, Allstar Fresh en Deams zullen aanschuiven bij Hiphop In Je Smoel.

Het leek zo mooi: een thema-avond hiphop op de VPRO. De meeste hiphop grootheden zaten in de studio en zoals de VPRO het zelf noemde: "Het wordt een feestje van de Nederlandse hiphop.” De avond zou jammer genoeg een slecht gemonteerde en rommelige avond worden zonder plaats voor discussie. Veel artiesten die aanwezig waren in de studio zijn zwaar teleurgesteld over het resultaat en zijn ook van mening dat er geen plaats voor discussie was.

Er is voldoende stof blijven liggen die besproken kan worden en daarom zal het radioprogramma Hiphop In Je Smoel op Kink FM volledig gewijd worden aan een terugblik. Mike Redman, Allstar Fresh en Deams zullen uitgebreid aan het woord komen.

Via de website www.hiphopinjesmoel.com is er inmiddels ook al een column geschreven over de veelbesproken tv uitzending.

De Hiphop In Je Smoel radioshow is een unieke combinatie van nieuwe hiphop tracks, klassiekers, interviews, reportages, live gasten, DJ-mixen en veel meer. Zoals de naam al doet vermoeden: geen urban of r&b maar HIPHOP!

Het radioprogramma is iedere vrijdag op zaterdag van 00:00 - 02:00 te beluisteren via Kink FM (www.kinkfm.com). De volgende dag is het mogelijk om de podcast van de show te downloaden.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-03-2007 @ 23:19:30 ]
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 01-03-2007 om 23:36:02
ik vind het eigenlijk nogal gehuil allemaal
ís er een keer iets over Nederlandse hiphop op tv, wordt er weer allemaal gezeurd

het is ook nooit goed
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Liquid
Gepost door Liquid op vrijdag 02-03-2007 om 00:04:55
Ik vind het goed dat deze mannen hun eigen tijd krijgen om hun verhaal te vertellen, maar je kan van een eenmalig programma (2 uurtjes) toch ook niet verwachten dat ze elk detail en elke gebeurtenis van de nederlandse hiphop even kunnen bespreken. Al moet ik wel zeggen dat ik de montage kut vond.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 02-03-2007 om 00:40:15
mensen zeuren ..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
DBS Gepost door DBS op vrijdag 02-03-2007 om 10:45:37
Zeuren?

Alle discussies werden afgekapt..

ik ben benieuwd vanavond..
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 02-03-2007 om 11:13:45
Ja, precies; alle discussies!! Als iedereen zijn eigen vervolgshow gaat inrichten, dan wordt het een ellenlange verhaal. Al die ego's willen zich dolgraag profileren... Zo kan iedereen die deelnam aan de show wel een eigen vervolg aan het gebeuren geven .. denk niet dat veel mensen daarop zitten te wachten ..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 02-03-2007 om 12:47:37
Kben het er wel mee eens dat er geen compleet beeld geschetst is. Er zijn belangrijke namen niet genoemd of er is te weinig aandacht aan besteed, de vertegenwoordiging van de 'nieuwe lichting' was nogal een lachertje, hoewel Appa me wel 100% meeviel. Daar komt ook nog bij dat de tijd waarin er gediscussieerd werd over de beef van Ex en Brain of het wel of niet commercieel zijn van Opgezwolle veel nuttiger besteed had kunnen worden.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 02-03-2007 om 12:50:06
Hiphop moet je niet over discussiëren. Maar naar luisteren.

Zeiken om het zeiken, lijken wel een stelletje ambtenaren.
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 02-03-2007 om 12:59:43
fok dat, die gasten krijgen ervoor betaald dus ze moeten ook een goed beeld schetsen, anders moet je geen journalistiek programma gaan maken maar bij TMF gaan werken ofzo.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 02-03-2007 om 13:08:35
Huus, hoe ga jij in twee uur een volledig beeld van hiphop schetsen?
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 02-03-2007 om 13:10:31
ze hebben gewoon teveel hooi op hun vork genomen. Ik vond het wel vermakelijk, alleen niet echt heel boeiend. Hoorde wel dat het goedbekeken show was, volgens mij heeft heel hiphoppend nederland gecheckt om daarna zoveel mogelijk commentaar te kunnen geven

maar om er nou uitgebreid NOG eens over na te praten... sjeah, je kan toch verwachten dat het televisie is en het meer knippen dan overblijven is van tig uur opnames.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-03-2007 @ 13:11:42 ]
cml.exe
Gepost door cml.exe op vrijdag 02-03-2007 om 13:21:50
Dat is het probleem,. Je moet geen ontopic dingen eruit knippen als je wel 20 minuten Amerikaanse zooi erin hebt zitten.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Huussuh Gepost door Huussuh op vrijdag 02-03-2007 om 13:39:51
Quote:
Özcan schreef op 02-03-2007 @ 13:08
Huus, hoe ga jij in twee uur een volledig beeld van hiphop schetsen?


Volledig is onmogelijk in twee uur, maar ze hadden volgens mij andere dingen aandacht moeten geven. Zo is er gewoon niets gezegd over het feit dat Allstar Fresh tweede is geworden bij een DJ battle in NY, waar onder andere Cash Money Jazzy Jeff ook aan meededen. Deams heeft met Guru en Big Daddy Kane samengewerkt, is niets over gezegd. Extince en zn oude crew zijn op een trip in NY geweest waar ze als eerste Nederlander daar optrad. Allemaal onderwerpen die ik belangrijker vind dan de zoveelste discussie over Brain en Ex, over Saul van Stapele en de OP en of Opge nu wel commercieel is of niet. Ze hadden andere onderwerpen moeten aansnijden, dan was de tijd beter benut geweest.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 02-03-2007 om 15:32:39
Het was wel een tamme aangelegenheid. Maar het is dus sowieso onmogelijk om iedereen bijeen te krijgen. Daarnaast denk ik niet dat ze bijvoorbeeld een bekvechtende Def P. en S van S in beeld zouden brengen, ik denk dat ze dat niet eens zouden doen; face-to-face..

Ik zou het eigenlijk vrij nutteloos vinden trouwens als ze over de belevenissen van extince in Amerika zouden berichten. De man is er niets eens om het verbaal toe te lichten... dat soort shit hoort meer in een documentaire over bijvoorbeeld Extince, of Nederlandse rappers in Amerika thuis...
Ik begrijp wel dat er zoveel tumult is. Ik snap alleen niet dat mensen niet ook blij zijn... Dan doet Hilversum een keer iets met hiphop, wordt het volledig de grond ingeboord...

Dat ze naar het ontstaan van hiphop in Amerika verwezen vond ik trouwens ook irrelevant. Dat hadden ze beter beknopt kunnen doen, aan het begin of zo..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 02-03-2007 om 15:36:33
wat een kut tijd ook echt 12-2, alsof ik kink fm ga luisteren als ik voor de disco chickies hossel
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 02-03-2007 om 15:37:23
dan down je de podcast
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 02-03-2007 om 15:42:23
ben je gek, ik heb geen show nodig om te weten waar die sjit vandaan komt

das voor pappies die hiphop luisteren sinds ze ongv 8mile hebben gezien of peeps die een beetje spotlight willen op hun eigen carriere door onzinnig de betweter uit te hangen

heb je echte intresse in die dingen dan neem je zelf initiatief om kennis te vergaren, dan wacht je niet af tot de hype zo ver is dat zelfs de publieke omroep ff het discovery kanaal gaat uithangen over hiphop

je kan die sjit toch niet defineren aangezien het een state of mind / lifestyle / genre is
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 02-03-2007 om 15:45:08
hmm best mooi gezegt Ossie
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Sadar
Gepost door Sadar op vrijdag 02-03-2007 om 15:47:41
lifestyle? Tis muziek, de "lifestyle" die er bij zou horen is pure bull.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-03-2007 @ 15:48:30 ]

----------------------------------------
son get wrec
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 02-03-2007 om 15:49:09
niks bull, het is voor iedereen iets anders.
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 02-03-2007 om 15:50:01
rap=muziek
hip hop = lifestyle

nice simpel example bv is baggy pants... reden : in de bak mag je geen riemen dragen (potentiel moordwapen/zelfmoord middel)

rap is 1 van de elementen in hip hop weer
----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 02-03-2007 om 15:51:05
jahh woord dap, mi mattieee
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Sadar
Gepost door Sadar op vrijdag 02-03-2007 om 16:01:34
bedankt voor de pointer osiris, maar het programma heet toch Yo VPRO Raps?

Ik weet niet hoor, maar ik vind het nogal gay als je je leven inrichting naar een bepaald stereotype. En dap, als het voor iedereen wat anders is, dan IS het geen levensstijl, dat zou veronderstellen dat we allemaal dezelfde levensstijl zouden hebben.
----------------------------------------
son get wrec
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 02-03-2007 om 16:04:28
dap bedoelde meer dat het voor jou mss geen lifestyle is, maar voor hem wel..
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 02-03-2007 om 16:05:25
als ik zeg 'telefoon', dan zeg ik toch niet dat iedereen dezelfde telefoon heeft. Iedereen heeft 'een' telefoon, voor iedereen kan dat anders zijn. Het 1 sluit het ander niet uit,
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 02-03-2007 om 16:05:53
ja dap mijn zeer goede vriend, dat heeft osiris ook al opgemerkt
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Sadar
Gepost door Sadar op vrijdag 02-03-2007 om 16:12:48
Ja dat snap ik, maar het punt van osi was eerst dus dat hiphop een bepaalde kleur telefoon is. maargoed fok deze discussie
----------------------------------------
son get wrec
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 02-03-2007 om 16:14:05
Je hebt ook verwiselbare frontjes
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op vrijdag 02-03-2007 om 16:14:44
sowieso domme discussie. doe waar je je goed bij voelt ofniet l2
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op vrijdag 02-03-2007 om 16:15:06
wat als je batterij op is
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
_Osiris_
Das Eisern Händschen
Gepost door _Osiris_ op vrijdag 02-03-2007 om 16:16:41
Quote:
Sadar schreef op 02-03-2007 @ 16:01

Ik weet niet hoor, maar ik vind het nogal gay als je je leven inrichting naar een bepaald stereotype.



dit is de meeste domme zin ooit.
Heel het menselijke leven draait om het vormen van stereotypes: film, reclames, geld, banen, aanzien, luxe artikelen etc dragen hier allemaal aan bij

jij wil zeggen, als je je anders gaat gedragen dan je bent door kleding/slang etc te gaan dragen/aan te meten om geaccepteerd te worden tot een bepaalde doelgroep

terwijl dap/ik zeggen dat de definitie hiphop/rap voor menigeen anders is. het is niet zoeken naar conformatie om uit je eigen onzekerheid te komen, het is een expresie van je eigen unieke zelfzijn

wat totaal niet in verband staat met het reeds gemelde


ps. tis dan meer dat ik meld ongeacht de kleur van je telefoon, de functie van het apparaat blijft het zelfde
of je nu een nokia met ali b ringtone heb of nog een pocketline swing met 16bits onyx-slam dr op

[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-03-2007 @ 16:19:19 ]

----------------------------------------
did you call me the N word? you did not just call me the N word, im no noob!
L2N
twezus
Gepost door L2N op vrijdag 02-03-2007 om 16:16:42
Kapowski zit op die goede frequentie

Dek, dan pak je je pager natuurlijk!!
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Sadar
Gepost door Sadar op vrijdag 02-03-2007 om 16:31:25
respect voor jou, einde discussie.
----------------------------------------
son get wrec
DBS Gepost door DBS op vrijdag 02-03-2007 om 23:59:04
Shit gaat beginnen..

http://www.kinkfm.com/luisteronline.php
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 03-03-2007 om 00:00:32
Quote:
DBS schreef op 02-03-2007 @ 23:59
Shit gaat beginnen..

http://www.kinkfm.com/luisteronline.php

Ik luister.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 03-03-2007 om 00:11:49
wat een kk gezeik aan mijn hoofd man die kerel.
----------------------------------------
Zwolle
rame
Gepost door rame op zaterdag 03-03-2007 om 00:19:35
niet zo chagrijnig he
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.