Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Naadz Gepost door Naadz op zondag 04-03-2007 om 20:27:56
Hey,

Ik ben een beetje aan het kijken naar nieuwe studiogear maar ik ben tegen wat vraagstukken aangelopen. Ik ben nu bij het punt; de mixer.

De situatie hier is nu als volgt:


Mic Headphone Boxen
|
ESI Maya 44 PCI geluisdkaart
|
PC

Zoals je ziet doe doe ik nu alles rechtstreeks op de geluidskaart; ik heb een ESI Maya 44 PCI geluidskaart met fantoomvoeding erin. Mijn externe versterker en mijn condensatormic zitten hier rechtstreeks op aangesloten. Maar aangezien ik vaak hoor dat alles betere kwaliteit heeft als je er een mixer tussenzet, ben ik daar eens naar gaan kijken.

Mijn vraag is nu; waar moet een mixer aan voldoen? Er moet natuurlijk fantoomvoeding op zitten, anders kan ik niets met mijn mic. Is de mixer ook automatisch een versterker? Dat ik daar rechtstreeks mijn headphone en boxen op aangesloten kunnen worden?

De opstelling zou dan als volgt worden:

Mic Headphone Boxen
|
Mixer
|
ESI Maya 44 PCI geluisdkaart
|
PC

Is dat correct? Gaat dat werken?

En, om alles even samen te vatten.. Is het zinvol om een mixer aan te schaffen? Zoja, voldoet iets als dit ( http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=9767 ) dan?
sTooN Gepost door sTooN op maandag 05-03-2007 om 00:12:21
waaarom wil je die aanschaffen dan?
als het goed gaat zoals je nu doet.

ik zou niet weten waarom je een mixer ertussen moet douwen.
ik zou zeggen hoe meer ertussen, dus hoe meer aansluitingen,
misschien meer kans op ruis of kraak weet ik veel.

mixer schaf je aan als je meerdere inputs nodig hebt.
heb je die nodig dan????
ik wil misschien ooit een geluidskaart dat ik met multi-tracks kan opnemen.
maa das weer een ander verhaal
miskien dat je hier iets aan hebt!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 05-03-2007 @ 00:14:57 ]
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0066 sec.