Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 15-03-2007 om 19:37:10
Canadezen: meer respect voor zeehondenjacht

Quote:
DEN HAAG - Gehuld in traditionele jaagdracht van zeehondenvel stonden drie zeehondenjagers uit Canada donderdag in Den Haag oog in oog met dierenrechtenactivisten. De jagers vinden dat hun Europese tegenstanders geen enkel benul hebben van de Canadese traditie van de zeehondenjacht.

„Wij hebben jaren gespaard om vandaag onze stem te laten horen, het is moeilijk opboksen tegen de miljoenenlobby van de Europese dierenorganisaties”, zo meldde een woordvoerder.

De drie jagers komen uit het noordoosten van Canada. Twee van hen, moeder Aaju en zoon Aggu Peter zijn Inuit. Het bestaan van hun gemeenschap is voor een groot deel afhankelijk van natuurlijke hulpbronnen, zoals de zeehond.

De Canadezen demonstreren tegen het importverbod op zeehondenproducten, dat Nederland wil instellen. Donderdagmiddag bieden zij een petitie aan in de Tweede Kamer om aan te geven dat dit verbod in strijd is met eerdere toezeggingen van Nederland voor steun aan de inheemse bevolking.


http://www.flickr.com/photos/robertgalbraith/tags/sealhunt/ , klikken op eigen risico.. geen fijne beelden. Echt smerige lui ..
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op donderdag 15-03-2007 om 19:44:12
nare hossels
----------------------------------------
betta believe that
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op donderdag 15-03-2007 om 20:45:33
hmm ik zou een voorstander ervan zijn om zo'n foto hier te droppen voordat pappies grappig gaan doen dapje van me
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op donderdag 15-03-2007 om 20:48:39
we moeten de rollen es omdraaien.
Zo'n jager zijn armen inkorten, beentjes bij elkaar binden en op zijn buik leggen. En dan half-dood knupplen en villen.

Na zijn revalidatie natuurlijk even vragen of hij zijn beroep voort zet.
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op donderdag 15-03-2007 om 20:48:55
Dit komt omdat dit opgeheerlijkt word door popiconen zoals Tom Green, die geen respect tonen voor zeehonden!
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Swerious_Linez
Oh shit
Gepost door Swerious_Linez op donderdag 15-03-2007 om 20:56:04
echt ziek dit
----------------------------------------
"Ze spelen vals, maar toch verliezen ze" - Supadupah
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op donderdag 15-03-2007 om 20:57:57
'Gehuld in traditionele jaagdracht van zeehondenvel stonden drie zeehondenjagers uit Canada donderdag in Den Haag oog in oog met dierenrechtenactivisten.'

Owned?
----------------------------------------
argh
Duck-MC
Gepost door Duck-MC op donderdag 15-03-2007 om 22:24:32
aardig leip
----------------------------------------
Whahahaha
Huussuh Gepost door Huussuh op donderdag 15-03-2007 om 22:31:07
wat een zielige kuttraditie, hardpoennekschot voor die tjappies


----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op donderdag 15-03-2007 om 22:33:16
Met zo'n lekker vachtje vraag je ook er wel een beetje om hoor.
Jakyman Gepost door Jakyman op donderdag 15-03-2007 om 22:44:57
word naar strijker
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 16-03-2007 om 00:09:12
ze zouden de rollen eens om moeten draaien bij die gruwelijke nederlanders. In een hokje stoppen dat niet groter is dan hijzelf en dan met een grote slang op de penis zetten , dan geven we hem alleen te eten om hem in leven te houden en laten we hem daar ze hele leven staan.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
jamme
Catweazle
Gepost door jamme op vrijdag 16-03-2007 om 11:06:05
moet het mss langs de andre kant bezien. ik ben tegen de zeehondenjacht als het gaat om bont enz. maar als je inuit bent, gebruik je normaal bijna alles van de zeehond die je gedood hebt en ze vermoorden er ook niet meer dan nodig.
dus dat is niet te vergelijken met de foto's die je hierboven kan bekijken. hier gaat het hem enkel om de bont en bovendien zijn de jagers hier geen inuit...
LayD Space
Gepost door LayD Space op vrijdag 16-03-2007 om 11:20:46
ik ben dus heel rg tegen die shit he...

kenker zielig mang k ging net filmpjes kijken kenker erg


----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 16-03-2007 om 12:56:19
mensen reageren altijd zo hypocriet als t om bont gaat... dan ist zielig en dit dat en iedereen walgt van foto's maar savonds dan wel gewoon karbonade eten en shit...
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 16-03-2007 om 13:02:41
jij bent nu een beetje hypocriet, die koeien worden (ondanks dat ze in kooitjes staan) toch beter geslacht, en de zeehond heeft dan wel weer een vrij leven totdat ie wordt doodgeknuppeld, maar dit is vele malen bruter dan een koe slachten.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 16-03-2007 om 13:08:29
feit is dat ze allebij afgeslacht worden zodat de mens ervan kan profiteren en ik weet niet of j wellis gzien hebt hoe ze kipnuggets maken maar dat vond ik misselijkmakender dan deze shit

als j dan kiest om je uit te spreken tegen het afslachten van dieren trek dan 1 lijn en ga niet met 2 maten meten want dat is hypocriet
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 16-03-2007 om 13:09:15
nee ik vind het voor de vacht gewoon vele malen erger, aangezien ze de restr gewoon wegsmijten, tja. meningen verschillen he. maar die kipnugget shit weet ik niet, heb je foto's oid?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 16-03-2007 om 13:14:03
hmm ja zag die shit op tv maar ik kan wel ff zoeke fso

hold on

http://www.ciwf.nl/inactie/legkippen/film/film.html

het is niet wat ik gzien heb maar hoe kan j t lot van deze dieren nou minder wreed vinden dan dat van die zeehonden?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2007 @ 13:21:54 ]

----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
LayD Space
Gepost door LayD Space op vrijdag 16-03-2007 om 15:43:08
Quote:
Jspr schreef op 16-03-2007 @ 13:02
jij bent nu een beetje hypocriet, die koeien worden (ondanks dat ze in kooitjes staan) toch beter geslacht, en de zeehond heeft dan wel weer een vrij leven totdat ie wordt doodgeknuppeld, maar dit is vele malen bruter dan een koe slachten.


wacht even wacht even wacht EVENNNN

ik ga filmpje zoeken ja k heb ooit gevonden op youtube...

-laat maar geen zin
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2007 @ 16:02:49 ]

----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Seubie Gepost door Seubie op vrijdag 16-03-2007 om 15:55:33
Hallal vlees ofzo wordt de koe toch opgehangen aan een vleeshaak en dan stukken er vanaf gesneden ? levend welteverstaan (kan me vergissen)
LayD Space
Gepost door LayD Space op vrijdag 16-03-2007 om 16:03:40
grootste gedeelte van de dieren word gewoon levens de strot doorgesneden.. ga is zoeken op youtube dan.. kk erg wat je dara tegenkomt hoor..

ik eet bijna niks aan vlees
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 16-03-2007 om 16:08:27
heuy die mensen moeten ook eten.. alleen omdat een zeehondje schattig is vinden mensen het erg..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Critical Gepost door Critical op vrijdag 16-03-2007 om 16:11:20
heb al eerder van die filmpjes gezien, shit is ziek en vies
maarja, die zeehondjes hebben een beter leven dan van die batterijkippen ofzo snapje
niet dat ik dit probeer recht te praten, ik vind het ook zielig
maar dat het zo zielig is komt vooral omdat zeehondjes er zo lief uitzien, en koeien gewoon ugly zijn lijktme
----------------------------------------
zelfs de sky is geen limit voor mij
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 16-03-2007 om 16:15:11
Quote:
Critical schreef op 16-03-2007 @ 16:11
heb al eerder van die filmpjes gezien, shit is ziek en vies
maarja, die zeehondjes hebben een beter leven dan van die batterijkippen ofzo snapje
niet dat ik dit probeer recht te praten, ik vind het ook zielig
maar dat het zo zielig is komt vooral omdat zeehondjes er zo lief uitzien, en koeien gewoon ugly zijn lijktme


dat is precies wat ik bedoel.. ik vind dit soort gezeik altijd zo hypocriet.. dat is net als met in Korea dat ze honden eten en mensen allemaal heisa maken.. terwijl dat gewoon een jarenlange traditie is en weet ik het.. ik wil mensen wel eens zien als er een of andere actie groep moeilijk doet omdat ze in Nederland varkens slachten..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 16-03-2007 om 16:18:57
Ritueel slachten (dhabiha)

Het hoofdartikel over de islamitische manier van slachten staat hier

Net als joden kennen moslims voorschriften voor het slachten van dieren voor consumptie. De belangrijkste voorwaarden die in acht genomen moeten worden voordat het vlees is toegestaan voor consumptie (halal) zijn:

* De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten.
* De slachtplaats moet rein zijn.
* De slager moet zorgdragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden.
* Het dier wordt met de kop richting Mekka geplaatst.
* Normaal gesproken begint een moslim alles wat hij doet met de woorden "Bismillahe arrahmaane arrahiem" (in de naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle). Aangezien slachten niet wordt gezien als een daad van barmhartigheid of genade, wordt hier tijdens het slachten van afgeweken. Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter in plaats daarvan de woorden Bismillah, Allahu Akbar (in naam van God, God is groot) uit. Hiermee betoont de slachter zijn dankbaarheid en respect voor Diegene (God) die in het voedsel voorziet.
* In één beweging wordt de halsslagader doorgesneden die hersenen van bloed voorziet. Door het plotse verlies van bloedtoevoer (bloeddruk) naar de hersenen verliest het dier zeer snel het bewustzijn. Het ruggemerg, de snelweg van zenuwbanen die van de hersenen naar de spieren lopen, blijft echter intact. Door het verlies van bloedtoevoer naar de hersenen ontstaan spontane ontladingen in de hersenen (vergelijkbaar met een epileptisch insult). Deze prikkels worden via het ruggemerg aan de spieren doorgegeven. De spieren van het dier trekken hierdoor samen (convulsies) en knijpen het bloed uit de spier. Alhoewel dit er vervelend uit ziet is het dier niet meer bij bewustzijn en voelt het geen pijn meer. Bloed wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt als medium voor het kweken van bacteriën. Vandaar dat eliminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is.

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 16-03-2007 om 16:23:18
Ja ik weet niet ligt eraan. Kijk als die mensen ervan moeten leven dan heb ik wel zoiets van ok. Maar wtf doet een inuit helemaal hier ik bedoel dan ben je ook geen inuit meer maar gewoon een handelaar. En als je die beesten dood puur om het geld ach ja dan vind ik het zonde. Laat ze dan gewoon lekker verder leven en laat de natuur gewoon met rust.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
LayD Space
Gepost door LayD Space op vrijdag 16-03-2007 om 16:46:06
ik zou ook best wel een hele mooie bont matel willen hebben maar gewoon uit principe koop ik die niet..


----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 16-03-2007 om 16:49:01
je kan ook een neppe kopen. Maar ik eet wel gewoon vlees ofzo wil me niet als 1 of andere wereldveranderaar voor doen. Maar ik heb zoiets van dood dieren alleen om van te eten en niet voor jassen en dat soort luxe artikelen want dat is gewoon niet nodig.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 16-03-2007 om 16:50:01
moet je je voorstellen dat er reuzen zijn die met hengels met haakjes waaraan hamburgers bungelen ons proberen te vangen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2007 @ 16:50:19 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
LayD Space
Gepost door LayD Space op vrijdag 16-03-2007 om 16:50:18
k eet bijna geen vlees.. alleen gehakt.. en soms wat kipfilet.. cordonbleu kan ook nog wel..
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 16-03-2007 om 16:51:49
Ik heb altijd al voetbalschoenen van zeehondenleer gewild..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 16-03-2007 om 16:57:32
Quote:
Jspr schreef op 16-03-2007 @ 16:50
moet je je voorstellen dat er reuzen zijn die met hengels met haakjes waaraan hamburgers bungelen ons proberen te vangen.


hehe wat een stom voorbeeld
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jspr
Gepost door Jspr op vrijdag 16-03-2007 om 17:05:39
weet ik
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 16-03-2007 om 18:03:55
Quote:
mixxman schreef op 16-03-2007 @ 16:49
je kan ook een neppe kopen. Maar ik eet wel gewoon vlees ofzo wil me niet als 1 of andere wereldveranderaar voor doen. Maar ik heb zoiets van dood dieren alleen om van te eten en niet voor jassen en dat soort luxe artikelen want dat is gewoon niet nodig.


Je hebt kleding toch ook nodig... en kom niet aan met j kan toch ook andere stoffen gebruiken want j kan ook prima leven op vegaburgers...
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op vrijdag 16-03-2007 om 18:06:44
Wat een aanstellers hier man, het zijn dieren jah beesten om het beter te zeggen. gewoon eten die handel.
Met dat zielige gedoe.
----------------------------------------
Zwolle
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op vrijdag 16-03-2007 om 18:07:33
Quote:
KayC schreef op 16-03-2007 @ 18:06
Wat een aanstellers hier man, het zijn dieren jah beesten om het beter te zeggen. gewoon eten die handel.
Met dat zielige gedoe.



right, lekker biefstuk, medium gebakken op mijn bord... en mooie jas met bontkraag ..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
mixxman
Gepost door mixxman op vrijdag 16-03-2007 om 18:54:10
Quote:
tisjongek schreef op 16-03-2007 @ 18:03
(...)

Je hebt kleding toch ook nodig... en kom niet aan met j kan toch ook andere stoffen gebruiken want j kan ook prima leven op vegaburgers...


Bullshit. Ik kom daar wel mee aan. Voor kleding zijn er zoveel stoffen die je kan gebruiken en alles is te imiteren tegenwoordig. Met voeding is dat een stuk moeilijker want je moet gevarieerd eten en als jij kleding even hoog hebt staan als voedsel ben je gay.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op vrijdag 16-03-2007 om 19:25:18
Ga op het Partij van de dieren forum spammen ofzo.

De zeehonden die door eskimo's worden geslacht worden helemaal leeggehaald en elk deel word gebruikt, dat is bij koeien/varkens niet zo. Wat lopen mensen dan daarop te zeiken terwijl ze op hun Big Mac zitten te kauwen?

Bovendien zijn vegetariërs gay
[ Dit bericht is gewijzigd door op 16-03-2007 @ 19:25:38 ]

----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
tisjongek
gek!
Gepost door tisjongek op vrijdag 16-03-2007 om 19:26:15
Quote:
mixxman schreef op 16-03-2007 @ 18:54
(...)

Bullshit. Ik kom daar wel mee aan. Voor kleding zijn er zoveel stoffen die je kan gebruiken en alles is te imiteren tegenwoordig. Met voeding is dat een stuk moeilijker want je moet gevarieerd eten en als jij kleding even hoog hebt staan als voedsel ben je gay.


j kan best gevarieerd vegetarisch eten dus dat argument gaat niet op...
en j hebt kleding gwoon nodig j kan lullen wat j wilt.

Kap nou es met dat hypocriete gelul over bont terwijl je wel vlees naar binnen propt trek 1 lijn of trek er geen
----------------------------------------
Hou je niet van langharige duitse mannuh?
Danve
Gepost door Danve op vrijdag 16-03-2007 om 20:08:11
Vegatariers hebben volgens mij niks tedoen en uit verveling gaan ze bedenken hoe ze de wereld wel niet zouden kunnen beteren. JA LATEN WE GEEN VLEES GAAN eten kanker toch op man, inplaats van het niet te eten kan je het beter wel eten zodat het niet bederft en het beest niet niks voor niks is gestorven.
----------------------------------------
Big L: "I wasn't poor i was po' i couldn't afford the O-R"
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op vrijdag 16-03-2007 om 20:35:20
Vegetarïers/veganisten prima, behalve die prekerige types die mij een schuldgevoel willen aanpraten omdat ik wel beest eet.
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 16-03-2007 om 20:43:22
Quote:
strijker schreef op 16-03-2007 @ 20:35
Vegetarïers/veganisten prima, behalve die prekerige types die mij een schuldgevoel willen aanpraten omdat ik wel beest eet.


Whaha woord, doe wat je wil, maar dring het andere niet op


(hetzelfde als geloof btw, voorlichten natuurlijk, maar opdringen..)
----------------------------------------
argh
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 16-03-2007 om 21:04:16
Quote:
strijker schreef op 16-03-2007 @ 20:35
Vegetarïers/veganisten prima, behalve die prekerige types die mij een schuldgevoel willen aanpraten omdat ik wel beest eet.


word up mattie
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 16-03-2007 om 21:07:45
Quote:
Danve schreef op 16-03-2007 @ 20:08
Vegatariers hebben volgens mij niks tedoen en uit verveling gaan ze bedenken hoe ze de wereld wel niet zouden kunnen beteren. JA LATEN WE GEEN VLEES GAAN eten kanker toch op man, inplaats van het niet te eten kan je het beter wel eten zodat het niet bederft en het beest niet niks voor niks is gestorven.


Wat een kutargument, dat aanbod is er alleen maar omdat er vraag naar is, als de vraag minder is, komt er automatisch ook minder aanbod.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0096 sec.