Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 18-03-2007 om 14:38:26
The Sopranos


About The Show
The Sopranos is an American television drama series broadcast on the HBO network. The show is about a fictional Italian-American Mafia family in Northern New Jersey that is led by mob boss Tony Soprano. The program has enjoyed six successful seasons and filming of final episodes began in July 2006. The final season is split into two runs. The first run of 12 episodes concluded with the airing of "Kaisha" on June 04, 2006. According to the official HBO website, the last nine episodes are scheduled to begin broadcasting on April 8, 2007.[1]

Since first airing in 1999, the show has become a cultural phenomenon. The program has gained wide popularity and exceptional critical acclaim for its groundbreaking view into the Mafia lifestyle, the American family, the Italian-American community, the effects of violence on the human soul, and the grey area between what society considers morally right and wrong. Like many other HBO programs, The Sopranos is intended for mature audiences because of adult issues and depictions of violence, frontal nudity, drug use, and strong language.

The series stars, among others, actors James Gandolfini, Lorraine Bracco, Edie Falco, and Michael Imperioli. The cast is large and several members have been recognized for their acting ability. It highlights the difficulties faced by Tony Soprano (Gandolfini), Boss of the DiMeo Crime Family in suburban Northern New Jersey, as he tries to balance the often conflicting requirements of his home life and the criminal organization he heads.


Links
http://www.hbo.com/sopranos/
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sopranos
http://www.the-sopranos.com/

Dat deze nog geen eigen topic had, damn...Ik ben echt zwaar verslaafd aan deze serie, zit nu zelf bij aflevering 4 van Seizoen 3! The Sopranos is echt de shit, je moet het wel vanaf het begin volgen anders is het niet vet, want volgens mij krijg je het ook wel eens op Nederland 3 laat op de avond. Zomaar tussendoor een keer kijken is dus niet relaxt, gewoon beginnen bij seizoen 1. Echt een aanrader dit!
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Mip
Gepost door Mip op zondag 18-03-2007 om 14:41:30
ik ben er ooit aan begonnen maar het kon mij helaas niet echt boeien..
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 18-03-2007 om 14:57:08
Ja kwestie van smaak denk ik, ik vind het echt een dope serie moet ik zeggen. Soms gebeurd er in 1 aflevering niet zoveel, maar blijft het wel boeien. Gewoon een rustige serie soms, maarja als je een mafia-serie hebt waarbij elke aflevering iemand gekilled wordt is het ook niet meer boeiend...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op zondag 18-03-2007 om 15:58:36
Ik heb alle afleveringen gezien, wel een van mijn favo series. Binnekort komt het 2de deel van seizoen 6, wordt ook baws.....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 18-03-2007 om 16:01:11
Ben ook groot fan, heb de boxen hier staan.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 18-03-2007 om 16:18:10
Ja is de serie nou nog steeds lopende dan in Amerika? Ik zie in de winkels t/m Seizoen 6, deel 1 liggen dacht ik...

@ Livio, heb Seizoen 1,2,3 ook gekocht, niet gedownload. Doe ik trouwens nooit, DVD's downloaden
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 18-03-2007 om 16:18:47
Ik ook niet, als iets koel is wil ik een origineel in mijn kast hebben staan.

KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 18-03-2007 om 16:19:38
Wel zuur die megabox heeft alleen season 1-5
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 18-03-2007 om 16:38:15
Ik heb seizoen 1 en 2, ga er binnenkort aan beginnen. Idd zuur van die megabox, lijkt mij dat die slecht verkoopt en iedereen gewoon wacht op de complete box. Anders beetje lelijk gezicht als je die 'megabox' koopt en daarnaast straks gewoon seizoen 6 los erbij.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 18-03-2007 om 16:40:14
Vind het ook wel raar dat Seizoen 6 ineens in twee delen moet worden verdeeld, beetje profiteren denk ik, maar toch ga ik die straks ook wel kopen natuurlijk...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 18-03-2007 om 16:45:10
Ja, van die halve seizoen boxen vind ik helemaal vreemd, was bij Lost geloof ik ook. Maar is Sopranos een beetje te vergelijken met bepaalde gangsterfilms ofzo, of is het echt iets anders ?
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op zondag 18-03-2007 om 17:01:15
Nee is niet echt te vergelijken met een gangster film ofzo. Het heeft wel een beetje de ''typische'' gangsterpersonages enzo, maar je leert ze ook kennen in het dagelijks leven zeg maar.

Tony Soprano die een school uitzoekt voor z'n dochter om te gaan studeren bijv., maar ook afpersingen etc. van zaken waarin de mafia verwikkeld zit, afrekeningen voor ''snitches'' enzo hehe. Nja, tis moeilijk om te omschrijven, je moet het gewoon zien en volgen, ik vind het een hele wrede serie in ieder geval...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 18-03-2007 om 17:03:54
Verdomme, hier stond dus een heel verhaal met een ode aan The Sopranos, maar ik heb kennelijk iets niet helemaal goed gedaan.

Maargoed komt ie weer:

Sopranos is niet te vergelijken met bepaalde gangsterfilms, omdat het eigenlijk helemaal geen gangsterserie is. De serie gaat juist over de familie Soprano en dan met name het gezin en hun dagelijkse problemen zoals zoveel mensen die hebben. Daarnaast is er natuurlijk het maffiagedeelte, met de rivaliteit binnen de familie en tussen verschillende andere families.

Ik vind het in ieder geval echt een ontzettende aanrader en onwijs verslavend. Kijk maar eens een aflevering, ik denk dat het je zal verrassen.


Liquid
Gepost door Liquid op zondag 18-03-2007 om 17:34:34
Klinkt dope, beetje het dagelijkse leven van iemand die toevallig gangsterbaas is zeg maar? Ik ga denk ik vanavond de eerste aflevering maar eens aanzetten.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 28-03-2007 om 19:32:45
Heb je al wat gekeken Liquid?

Haha ik heb vanmiddag een grappige aflevering gezien, Pine Barrens heet ie, aflevering 11 ofzo van Seizoen 3, echt te grappig, in die sneeuw, misschien dat Livio weet?
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 28-03-2007 om 19:34:43
Pff, seizoen 3 is ook alweer ruim een jaar geleden, die scène zegt me zo 1 2 3 niets.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 28-03-2007 om 19:36:35
Dat Christopher en Paulie die Rus moeten vermoorden, en dat ze 'em in een vloerkleed meenemen achterin de wagen naar het bos, maar dat ie daar ontsnapt en daardoor komen hun middenin dat bos vast te zitten
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 28-03-2007 om 19:37:24
oja, dit heb ik ook altijd al eens willen zien, hoor er goede verhalen over
maar halverwege invallen is ook zo nep, dus ik koop wel eens een heel seizoen denk ik
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 28-03-2007 om 19:41:13
Quote:
Monn-E schreef op 28-03-2007 @ 19:36
Dat Christopher en Paulie die Rus moeten vermoorden, en dat ze 'em in een vloerkleed meenemen achterin de wagen naar het bos, maar dat ie daar ontsnapt en daardoor komen hun middenin dat bos vast te zitten


Hehehe ja, dat ze verdwalen en bevriezen.
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 28-03-2007 om 19:47:17
Ja idd

Christopher: For all we know, he could be out there stalking us.
Paulie: With what? His cock?

...En nog meer van die uitspraken, echt te dope
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-03-2007 @ 19:47:32 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 11-04-2007 om 11:09:00
Net de nieuwste aflevering gedownload straks even kijken.
Episode 78 "Soprano Home Movies"
http://www.hbo.com/sopranos/episode/season6/episode78.shtml

""My estimate? Historically? Eighty percent of the time it ends in the can like Johnny Sack. Either that or the loading dock at Cozarelli's."

Flashback to 2004: Tony is outside Johnny Sack's and takes off through the woods as the Feds approach. He tosses his gun in the snow. From a neighbor's upstairs window, a teenaged boy watches. Later that night, the kid digs through the snow to find the gun and fires it - a new toy.

Six AM on a 2007 morning, the Soprano family is roused from bed by the cops banging on the door. "Is this it?" Carmela asks. It's the Essex county cops with a warrant for Tony's arrest on a weapons charge: an illegal firearm containing hollow point ammunition."

Komt een proces tegen tony
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 11-04-2007 om 15:29:51
Duurt nog wel even voordat ik daar ben, ik ben nu bij Episode 5 van Seizoen 4...

Vanochtend nog een aflevering gekeken, waardoor ik te laat op school was hehe, waar ik ben is het nu zo dat Adriana afspraken heeft met de po' po'
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 11-04-2007 om 19:16:32
Heheh dat wil ik ook weer, binnekort ze weer eens allemaal kijken. Ik heb maar 2 seizoenen op dvd, vind dat wel het chillst kijken, maar die shit is duuuuurrrr. Nu eerst maar eens die nieuwe gaan kijken.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 11-04-2007 om 19:35:38
Ja laatst was het het zo'n weekend bij V&D dat je de derde serie (waarvan dan ook) gratis kreeg...dus toen hoefde ik alleen Seizoen 4 + 5 te betalen en niet 6

...Toen bleek die dinsdag ook nog 'es een extra koopavond te zijn bij V&D waarbij je 30% ofzo korting kreeg op je 2de aankoop. Ik wist dat van tevoren dus had ze laten sealen en kwam dinsdagavond terug om nog 'es die 30% eraf te halen.

Conclusie: +/- 75 euro betaald voor 3 hele seizoenen (naja Seizoen 4,5 & 6-deel 1). Normaal gesproken zou dat me 140 euro hebben gekost!

Edit: Seizoen 1,2,3 had ik al een tijdje...
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-04-2007 @ 19:36:26 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 18-04-2007 om 15:42:51
Tsjezus nieuwe aflevering is weer dope, spanning komt erin
http://www.hbo.com/sopranos/episode/season6/episode79.shtml
Niemand die dit ook wekelijks volgt?
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op maandag 11-06-2007 om 13:31:18

The Soprano's - S06E21 - FINALE EPISODE - Title: Made in America
Episode Number: 86 | Season Num: 6 | First Aired: Sunday June 10, 2007 | Prod Code: n/aLaatste sopranos aflevering ooit, is gister uitgezonden in amerika en nu te vinden bij de bekende torrent sites. Damn geen nieuwe sopranos meer...................
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 11-06-2007 om 17:01:43
ye sopranos zijn wel baas, ben er aan begonnen maar toen werd het terras weer dus kijk het van de winter wel weer denk k
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op maandag 11-06-2007 om 17:46:55
Weet iemand of het 2de deel van Seizoen 6 ook al te koop is in de winkel?
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Liquid
Gepost door Liquid op maandag 11-06-2007 om 20:15:35
Quote:
Monn-E schreef op 28-03-2007 @ 19:32
Heb je al wat gekeken Liquid?

Haha ik heb vanmiddag een grappige aflevering gezien, Pine Barrens heet ie, aflevering 11 ofzo van Seizoen 3, echt te grappig, in die sneeuw, misschien dat Livio weet?


Beter laat dan nooit......maar ik heb intussen de eerste twee afleveringen gezien So far so good, ik vind er een erg dope sfeer omheen hangen, lijkt me een erg goede serie gebasseerd op die eerste twee episodes!
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Leyla
Gepost door Leyla op maandag 11-06-2007 om 20:18:00
Laatste aflevering viel tegen lees ik?

http://www.nu.nl/news/1109960/62/Fans_boos_over_laatste_aflevering_Sopranos.html
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 11-06-2007 om 20:19:32
Sukkels die fanboys, het is geen GTST waar alles weer achterlijk moet, gewoon een normaal einde, net als in de realiteit.
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op dinsdag 12-06-2007 om 01:03:39
Ik vond het einde ook dope, vooral al die aanwijzingen in dat restaurant dat er nog iets gruwelijk verkeerd gaat. Maar dat zien we niet. Goed einde van een briljante serie die 6 seizoenen goed blijft.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op donderdag 29-11-2007 om 13:26:30
Po po po!!! Zag net het 2e deel van het laatste seizoen in de winkels liggen, kan ik gelijk door met de laatste afleveringen. Ben ondertussen bij Seizoen 6, deel 1, en dan de 1 na laaste aflevering ofzo, dus komt goed uit...

Nog niks verklappen hierzo!
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op donderdag 06-12-2007 om 14:40:10
Deel 2 van het laatste seizoen binnen, jammer dat het ten einde loopt, mag van mij nog wel even duren...
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 09-01-2008 om 19:29:49
Laatst de allerlaatste aflevering gezien, viel vies tegen, is zomaar een vaag eind...jammer

Wat niet wegneemt dat het alsnog een van de beste serie's ooit is natuurlijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-01-2008 @ 19:30:21 ]

----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
VaderJakob Gepost door VaderJakob op maandag 28-01-2008 om 23:53:58
Quote:
Monn-E schreef op 09-01-2008 @ 19:29
Laatst de allerlaatste aflevering gezien, viel vies tegen, is zomaar een vaag eind...jammer

Wat niet wegneemt dat het alsnog een van de beste serie's ooit is natuurlijk.

Afgezien dat het vet kut is dat het zo plotseing eindigt vind ik het een passend - het verwijst begrijp ik naar een gesprek eerder in de serie waarin gezegd wordt dat de dood gewoon is alsof het licht uitgaat.
Verder zijn alle mensen die aanwezig zijn in die bar mensen die nog beef hebben met Tony uit eerdere seizoenen. Dus wie goed had opgelet weet watskeburt....
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-01-2008 @ 23:54:38 ]

----------------------------------------
hoge bomen vangen veel bliksem
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op zondag 10-02-2008 om 20:32:42
Sinds gister begonnen met kijken, dvd box 1 in de pocket. Ben nu bij aflevering 5, werkt nu al verslavend, heel nice tot nu toe.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op dinsdag 11-03-2008 om 22:14:09
Quote:
KRStarr schreef op 10-02-2008 @ 20:32
Sinds gister begonnen met kijken, dvd box 1 in de pocket. Ben nu bij aflevering 5, werkt nu al verslavend, heel nice tot nu toe.


*kick*

dit was 1 kleine maand geleden inmiddels ben ik bij Seizoen 5 . Shit is echt fucking vet en moeilijk om 'uit te blijven'. Vriendin checkt het ook, zijn even ver ongeveer en heb echt psycho kijkuren. Normaal snachts als ik tv check val ik best snel in slaap maar dit houdt echt de aandacht....

ben nu dat Carmine overleden is, vlakna scheiding van Tony en Carmela en vlakna dat Junior Corrado vrijgesproken is.

Ben zwaar benieuwd naar einde, heb expres niets gechecked qua spoilers.

Ik heb nu ook al het gevoel wat ik bij oa Friends ook had dat het gewoon echt oneindig door zou mogen gaan.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 11-03-2008 @ 22:15:39 ]

----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
Snacky Gepost door Snacky op donderdag 20-03-2008 om 12:43:37
AH CRAP, dat wist ik nog niet, dus tony gaat scheiden... ja zat er wel aan te komen... ik was zeer verslaafd aan deze serie toen die net uit was, k heb volgens mij tot seizoen 4 gezien, maar dat is al een tijdje terug.

ik heb dit altijd een briljante serie gevonden, enkel om het feit dat het gewoon heel realistisch is, prachtig toch dat een maffia baas naar de zielenknijper gaat en indd. er gebeurd niet altijd evenveel, maar het heeft me altijd bezig gehouden, geweldige serie, alleen jammer dat die dude friking 25 miljoen per aflevering wou...
----------------------------------------
I'll piss on your mpc, give you a urine sample
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op donderdag 20-03-2008 om 13:04:05
Damn sorry dude hahha. Ik las ook beetje en iedereen was er wel al voorbij, maja als je bij season 4 bent al dan komt het al gauw dus ben je weer up to date dan.

Ik ben nu klaar met seizoen 5 en ga aan 6 beginnen.

Ben dus bij....
Spoiler:
Tony B en Adriana zijn al vermoord, en Johnny Sack is gearresteerd na de ruzie met Phil"

----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.