Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op dinsdag 20-03-2007 om 14:23:27
Quote:
Nieroth schreef op 20-03-2007 @ 14:18
Dat kan je nu wel zeggen, maar ik geloof er geen kut van.
Als jou moeder/vader iemand die echt dicht bij je staat op sterven ligt, maar diegene kan geholpen worden met een transplantatie.. dan denk je echt wel anders.
Denk niet dat je zoiets kan zeggen mits je het meemaakt, je weet nooit hoe je dan reageert, of ergens over denkt.


je hoeft me niet te geloven.
maar ik geef je wel gelijk over dat dan de situatie wel anders is, maar dan hou ik nog steeds vast aan mijn overtuiging.
De dood is niet iets ergs, het is maar hoe je er tegen aankijkt.
----------------------------------------
Zwolle
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 20-03-2007 om 14:23:43
Ja wat Nieroth zegt (eerste gedeelte) ben ik het dus mee eens.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 20-03-2007 om 14:24:15
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier van beslissen heeft, en dat je die manier ook moet respecteren.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 20-03-2007 om 14:25:43
Op het moment dat je niet dezelfde overtuigingen hebt als in dit geval KayC is het erg moeilijk/onmogelijk om jezelf in zo'n situatie te verplaatsen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2007 @ 14:26:10 ]
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op dinsdag 20-03-2007 om 14:27:57
Quote:
livio schreef op 20-03-2007 @ 14:25
Op het moment dat je niet dezelfde overtuigingen hebt als in dit geval KayC is het erg moeilijk/onmogelijk om jezelf in zo'n situatie te verplaatsen.


precies.
----------------------------------------
Zwolle
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 20-03-2007 om 14:28:17
Quote:
KayC schreef op 20-03-2007 @ 14:23
(...)

je hoeft me niet te geloven.
maar ik geef je wel gelijk over dat dan de situatie wel anders is, maar dan hou ik nog steeds vast aan mijn overtuiging.
De dood is niet iets ergs, het is maar hoe je er tegen aankijkt.

De dood is niet iets ergs nee, ben ik het helemaal mee eens.
Daarom kwam ik ook met het voorbeeld van iemand anders dan jijzelf die wel heel dicht bij jou staat.
Als een naaste overlijd, heb je er zelf natuurlijk veel meer last van dan wanneer je zelf overlijd, maar even heel cru gezegd.
Ik zelf zou ook niet zo nodig gered hoeven worden als ik op sterven na dood ben.. maar stel, over 20 jaar, je bent getrouwd.. je hebt kinderen.. je weet wat een verdriet het verlies van jou dan teweeg zou brengen.
Je kan jezelf, en je gezin dit allemaal besparen en nog jaren weer gewoon van je gezin kunnen genieten, je kinderen zien opgroeien etc. Ik denk dat je dan er sowieso over na denkt, dat je standpunt dan echt wel veranderd.
Ik ken je natuurlijk niet, weet verder je precieze beweegredenen ook niet, het is ook geen veroordeling, maar just my 2 cents.. wat je ermee doet is voor jezelf ^^
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 20-03-2007 om 14:30:16
Ben ik het geheel mee eens, wijs mannetje!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 20-03-2007 om 14:30:35
de dood is voor mij het ergste.
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 20-03-2007 om 14:31:22
Voor mij is het niet het ergste, je zal er zelf vrij weinig van voelen en je hebt er geen verdriet van, alleen het verdriet dat de mensen die van je houden hebben lijkt me heel erg.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Sadar
Gepost door Sadar op dinsdag 20-03-2007 om 14:31:40
het heeft sowieso weinig zin om met mensen te gaan discussieren met een geloofsovertuiging als die een rol in die discussie speelt
----------------------------------------
son get wrec
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 20-03-2007 om 14:32:40
Quote:
Stoeprand schreef op 20-03-2007 @ 14:31
Voor mij is het niet het ergste, je zal er zelf vrij weinig van voelen en je hebt er geen verdriet van, alleen het verdriet dat de mensen die van je houden hebben lijkt me heel erg.


daar gaat het niet om, als iemand in mijn omgeving overlijdt vind ik dat ook heel erg, maar tijd heelt alle wonden zeggen ze. En ik denk dat er niets is na de dood, dat de hele wereld doorgaat zonder dat ik daar ooit wat van mee zou krijgen, dat lijkt me zo kut.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2007 @ 14:32:58 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 20-03-2007 om 14:33:19
ik wel best alles afstaan maar ik wil wel dat het dan bij een normaal iemand terecht komt en niet bij 1 of andere psychopaat(verkrachters en dat soort sjimmies).
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op dinsdag 20-03-2007 om 14:33:24
Quote:
Sadar schreef op 20-03-2007 @ 14:31
het heeft sowieso weinig zin om met mensen te gaan discussieren met een geloofsovertuiging als die een rol in die discussie speelt


word.
gelijk begint iedereen te zeggen dat je je stil moet houden, omdat je er gewoon respect voor moet hebben...

ik lok ook geen discussie meer uit denk ik nu..
----------------------------------------
BEATS!
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 20-03-2007 om 14:33:55
Quote:
Stoeprand schreef op 20-03-2007 @ 14:30
Ben ik het geheel mee eens, wijs mannetje!

ik heb dit persoonlijk meegemaakt met mijn moeder, die vorige week woensdag is overleden aan kanker (niet aan de donor(longen) dus).
Ik ga me niet opwinden over mensen die het niet willen, nogmaals: eigen keuze.
Maar veel mensen bekijken het heel kortzichtig (no offence), en niet zoals ik het beschreef.
Meer mensen zouden er echt over moeten nadenken, mensen aan het denken zetten is altijd goed ^^
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op dinsdag 20-03-2007 om 14:34:16
Quote:
Stoeprand schreef op 20-03-2007 @ 14:30
Ben ik het geheel mee eens, wijs mannetje!


Misschien dat je een keer voor jezelf moet leren praten.


----------------------------------------
Zwolle
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op dinsdag 20-03-2007 om 14:34:18
Jspr jou lijkt het dus heel erg als je uitvindingen van de toekomst mist enzo, je bent er in het verleden ook niet bij geweest, ben je daar nu verdrietig om? vast niet, waarom maak je je hier dan druk om vraag ik me af?

Ik praat ook wel voor mezelf hoor KayC, maak je geen zorgen, alleen als iemand een goed argument heeft of een mening en ik ben het daar mee eens kan ik me daar bij aansluiten dat is het geval nu, en Nieroth gecondoleerd en veel sterkte man.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2007 @ 14:36:09 ]

----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Jspr
Gepost door Jspr op dinsdag 20-03-2007 om 14:40:52
nee dat niet, gewoon het feit dat ik weet dat de dood er ooit aankomt, dat lijkt me eigenlijk het ergste.

en nieroth damn man, gecondoleerd.


oh naar mixxman, ik wou dat ik kon zeggen dat mn donorshit alleen naar mededonoren mag gaan, maar helaas kan dat niet.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-03-2007 @ 14:41:46 ]

----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
mafcase
zie signature
Gepost door mafcase op dinsdag 20-03-2007 om 14:41:47
gecondoleerd nieroth
----------------------------------------
BEATS!
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op dinsdag 20-03-2007 om 14:43:51
Quote:
Nieroth schreef op 20-03-2007 @ 14:33
(...)
ik heb dit persoonlijk meegemaakt met mijn moeder, die vorige week woensdag is overleden aan kanker (niet aan de donor(longen) dus).
Ik ga me niet opwinden over mensen die het niet willen, nogmaals: eigen keuze.
Maar veel mensen bekijken het heel kortzichtig (no offence), en niet zoals ik het beschreef.
Meer mensen zouden er echt over moeten nadenken, mensen aan het denken zetten is altijd goed ^^


Ik heb je volgens mij al gecondoleerd.
maar zoals sommige mensen zeggen het is moeilijk om iemand te begrijpen die praat uit zijn overtuigingen, net zoals het moeilijk is om met iemand te praten die net een dierbare heeft verloren. want je praat dan met je emoties.
maar ik hou vast aan mijn overtuigingen ongeacht welke situatie dan ook.
----------------------------------------
Zwolle
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op dinsdag 20-03-2007 om 14:49:16
Quote:
KayC schreef op 20-03-2007 @ 14:43
(...)

Ik heb je volgens mij al gecondoleerd.
maar zoals sommige mensen zeggen het is moeilijk om iemand te begrijpen die praat uit zijn overtuigingen, net zoals het moeilijk is om met iemand te praten die net een dierbare heeft verloren. want je praat dan met je emoties.
maar ik hou vast aan mijn overtuigingen ongeacht welke situatie dan ook.

ja zonder meer dat ik ook niet helemaal objectief ernaar kijk, daarom ga ik jou ook niet aanvallen ofzo, iedereen heeft z'n eigen redenen voor het wel of niet zijn van donor.
Maar zelfs met mensen die overtuigingen hebben als die van jou, wil ik mijn kant ook wel kwijt.
Zoals in m'n vorige bericht ik het ook zei: Ik probeer mensen wat meer te laten nadenken in ieder geval over dit.
Veel mensen hebben als 1e reactie al van: Nee dat doe ik niet, ik ga dood zoals ik ben, en denken er vervolgens niet dieper over na, kijken niet naar de andere kant van het verhaal.
Wat je keuze ook is maakt me echt niets uit, als je maar wel er goed over hebt nagedacht ^^
----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op dinsdag 20-03-2007 om 18:01:04
oja, ik wil ook wel donor worden
krijg je die brief vanzelf als je 18 wordt?
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op dinsdag 20-03-2007 om 18:01:31
Ik had hem vandaag en ben net paar dagen 19, dus ik weet niet.
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 20-03-2007 om 18:05:18
Quote:
Kapowski schreef op 20-03-2007 @ 12:56
Net een brief gehad,


woord g iik ook vandaag
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
Liquid
Gepost door Liquid op dinsdag 20-03-2007 om 18:15:35
Volgens mij kreeg je die brief gewoon automatisch na je 18e ja.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op dinsdag 20-03-2007 om 18:16:09
Oprotten, van mij krijgen ze helemaal niets!
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op dinsdag 20-03-2007 om 18:39:00
Nieroth gecondoleerd man, zware shit! ik hoop dat je veel steun kunt vinden bij de mensen waar je van houdt.
je moeder rockt vast verder daarboven!! dat geloof ik iig.


Donor, ja!


----------------------------------------
www.serife.nl
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 20-03-2007 om 19:05:38
Tijd genoeg nog om te beslissen hoop ik. Als ik nu een brief zou krijgen zou ik t niet toelaten. Wel ben ik bloeddonor.
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 20-03-2007 om 19:21:03
Quote:
Sadar schreef op 20-03-2007 @ 12:58
ik hecht geen waarde meer aan me lichaam als ik dood ben.
upnorth
Geile Scheisse!
Gepost door upnorth op dinsdag 20-03-2007 om 19:33:45
Alles behalve mn penis.
----------------------------------------
Days to come
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 20-03-2007 om 19:34:37
Willen ze mn longen hebben
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 31-03-2007 om 13:13:54
Ik heb 'm ook gekregen deze week, ik twijfel nog. Ik wil sowieso wel een keuze doorgeven, ja of nee,
ik vind het geen keuze die je aan nabestaanden ofzo moet overlaten, dat vind ik lullig voor hen.
Dat is gewoon jouw verantwoordelijkheid op iemand anders afschuiven.

Mijn lichaam is niets, ook al geloof ik in het hiernamaals, ik geloof ook dat ik niets meeneem
van de aarde, dus ook niet m'n lichaam. Die gaat toch alleen maar verrotten onder de grond,
laat ik dan tenminste nog één keer een laatste donatie doen, nog één keer anderen helpen.
Ik heb veel discussies hierover gehad met andere moslims, er zijn er ook veel die geloven dat,
wanneer iemand jouw lever krijgt bijvoorbeeld, en diegene vermoordt dan iemand daarna,
dat het dan wordt gezien als jouw schuld, omdat jij de reden bent dat hij nog leeft, en hij
dat kan doen dankzij jouw lever. Ik vind dat gewoon bullshit, dat klinkt echt fockin onredelijk,
en als er iemand niet onredelijk is, dan is het God wel. Er staat ook nergens in bv. de Koran dat
orgaandonatie verboden is, dus het blijft een persoonlijke overweging, een persoonlijke keuze.
Het heeft naar mijn mening geen nut om het geloof hierbij te halen.
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
poppekontje Gepost door poppekontje op zaterdag 31-03-2007 om 13:23:27
Ik wil alleen me gezicht houden , of naja houden , iig dat ze het niet gebruiken maar begraven.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Leyla
Gepost door Leyla op zaterdag 31-03-2007 om 13:24:47
Ja, m'n huid kan ik bijvoorbeeld niet doneren, want ik moet ritueel gewassen worden, dat kan dan niet.
Maar organen zijn geen probleem.
En ogen, die kan je toch sowieso niet doneren? Dat zie ik nergens staan namelijk, alleen je hoornvlies...
----------------------------------------
Life's not a bitch - Aesop Rock
The_TJ Gepost door The_TJ op zaterdag 31-03-2007 om 14:28:55
Quote:
Leyla schreef op 31-03-2007 @ 13:13
...er zijn er ook veel die geloven dat,
wanneer iemand jouw lever krijgt bijvoorbeeld, en diegene vermoordt dan iemand daarna,
dat het dan wordt gezien als jouw schuld, omdat jij de reden bent dat hij nog leeft, en hij
dat kan doen dankzij jouw lever. Ik vind dat gewoon bullshit, dat klinkt echt fockin onredelijk...

Das inderdaad heel onredelijk, je kan niet redelijkerwijs verwachten dat (en bent dus ook niet verantwoordelijk voor) iemand die besluit een moord te plegen nadat jij hem een orgaan hebt gegeven. Geef je iemand die op sterven ligt de kans om verder te leven, dan is hij zelf verantwoordelijk voor wat hij met die kans doet.

Ik geloof dat om goed te leven je moet proberen de gevolgen van jouw daden te voorzien en daar naar te handelen, maar dat houdt niet in dat je uit angst voor je eigen hachie iemand anders het leven weigert. En ik stel me zo voor dat een eventuele god mensen op dezelfde manier beoordeelt.

Overigens weet ik nog niet of ik donor wordt, wil ik eerst met mijn ouders overleggen. Ik zie er geen bezwaar tegen, maar kan me voorstellen dat nabestaanden het geen prettig idee vinden.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op zaterdag 31-03-2007 om 16:04:13
ik wacht nog steeds op die brief die ik zou krijgen, wil wel donor worden
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zaterdag 31-03-2007 om 16:05:23
ik heb mijn brief al ruim 2 jaar in de kast liggen.. ik ben er nog niet uit.. en ben er ook niet zo mee bezig..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-03-2007 om 17:47:14
Ik niet vind het toch creepy.
En mensen redden hoeft niet die zijn er toch te veel (en ja ik weet wel als jij iets hebt dan wil je dat ook maar toch).
LayD Space
Gepost door LayD Space op zondag 01-04-2007 om 09:41:33
ben ook donor alleen me ogen en mn hart blijven ze van af..

mijn ogen zoals weet ik niet meer al zei indentificeren me enzo en mn hart ja nee dat gaat m gewoon niet worden dat is datgene waar ik waar ik mee heb gevoeld en alles.. nja dats het <3 hartje dan enzo.. nja jullie snappen me punt denk ik wel...

zo van:

dat komt uit de bodem van mn hart..

mn hart is gewoon van mij en mijn mensen en dingen en alles zitten daar 'soortemetvan' in.. en dat alles dat is van mij en niet van iemand anders..

voor de rest mogen ze allessss pakken..
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op zondag 01-04-2007 om 12:24:27
gevoel zit in je hersens hoor, dan moet je die niet doneren. dat kan nu nog niet maar wie weet dat ze over een aantal jaar gedeeltelijke hersentransplantaties uit kunnen voeren... lijkt me wel kk freaky trouwens, krijg je ineens gedachten of herrinneringen van een ander te zien..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
LayD Space
Gepost door LayD Space op zondag 01-04-2007 om 13:10:21
ja ik weet het zit in je hersenen

maar toch je moet me punt snappen.. wat ik doe doe ik kwa gevoel vanuit mn hart.. sommige dingen dan
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Lil-Psyhoss
Hell was full, so I came back
Gepost door Lil-Psyhoss op maandag 02-04-2007 om 04:52:12
Quote:
SLM040 schreef op 31-03-2007 @ 16:05
ik heb mijn brief al ruim 2 jaar in de kast liggen.. ik ben er nog niet uit.. en ben er ook niet zo mee bezig..


Ik heb hem nu een jaar in de kast liggen en ben er ook nog niet uit..
Misschien denk ik er over 20 jaar wel heel anders over.. En als k morgen doodga ofzo, dan beslist mn voogd over mij..
----------------------------------------
The greatest battles are the thoughts in our head.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 02-04-2007 om 08:54:42
ik geef ze alles, mensen die niet geven ook niet ontvangen, wel zo redelijk

gecondoleerd naar Nieroth
props voor Kay dat je dr open over praat kill
Schaduw Gepost door Schaduw op maandag 02-04-2007 om 09:04:24
van mij mogen ze ook alles. Al een jaartje of 2 trouwens.
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 02-04-2007 om 09:36:14
ja daar ben je dan weer scotoe voor he, mogen ze eindelijk eens alles van je hehe
eliyanna
I love hiphop
Gepost door eliyanna op dinsdag 10-04-2007 om 23:02:54
Nooit van mijn leven!
Ik vind het een kut idee!
----------------------------------------
www.berrybleck.nl
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0164 sec.