Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
limon
Gepost door limon (Oldschool) op woensdag 28-05-2003 om 09:35:59
Quote:
AMSTERDAM - Het loon van de ministers in Nederland moet worden verdubbeld. Dat zegt oud-minister Roelf de Boer van Verkeer woensdag in een interview met Trouw. De LPF'er is daarnaast van mening dat de salarisstructuur van bewindslieden veranderd moet worden om zeker te weten de beste kandidaten in de regering te krijgen.

Volgens De Boer is tijdens de jongste formatie een aantal kandidaten voor regeringsposten afgevallen, omdat zij het zich financieel niet konden veroorloven terug te vallen naar een salaris van 120.000 euro per jaar. De oud-minister is verder van mening dat de grote verantwoordelijkheid die een rol als bewindsman met zich meebrengt, beter gecompenseerd moet worden.


Hoe gek is Nederland? Zijn er mensen die de als volksvertegenwoordiger willen optreden en dan niet willen terugvallen op een salaris van een kwart miljoen gulden? Het is een baan waar je op basis van hart en ziel aan moet werken, niet op basis van een pot met goud! Naast dat kwart miljoen hebben ze een auto+ chauffeur, etc.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
GZA&RZA
Would you like some coffee?
Gepost door GZA&RZA op woensdag 28-05-2003 om 09:48:44
Idd wat een onzin, ze verdienen al meer dan genoeg. Als ze de extra voor hun lonen nou eens besteden aan de hoge werkloosheid. Daar heb je nog wat aan. Balkenende staat voor ellende!
----------------------------------------
"We are not retreating - we are advancing in another Direction."
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op woensdag 28-05-2003 om 12:54:59
godverdomme! mense die zoiets vinden mogen niet op een lijst komen!!!!!!! ik vind dat het evenveel moet verdienen als een gewone job als arbeider! enkel dan doen enkel de mensen die het echt willen doen het!
araphor Gepost door araphor op woensdag 28-05-2003 om 14:05:52
Laat dat salaris inderdaad maar lager dan het bedrijfsleven. Mensen die van het bedrijfsleven overstappen naar politiek moeten dit doen om iets bij te dragen aan de politiek, niet om er zelf financieel beter van te worden. Als een ministersposten financieel aantrekkelijker worden dan functies in het bedrijfsleven, komen er niet de juiste mensen op af, ben ik bang.

Helaas is geld voor veel mensen belangrijker dan het landsbelang.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op woensdag 28-05-2003 om 18:53:23
*zucht*
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
creech
Limited Edition
Gepost door creech op donderdag 29-05-2003 om 20:13:26
Willen bezuinigen op je ambtenaren apparaat en je eigen saliris omhoog willen hebben. Wat klopt hier niet ?
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
spam
do not enter
Gepost door spam op maandag 02-06-2003 om 22:49:05
Wel heel erg hypocriet om MEGA veel te bezuinigen, en dan vervolgens je eigen salaris omhoog te schroeven van hetzelfde geld...

Ik vind trouwens 9 duizend en nog wat euro's bruto per maand al echt veel. Er was dan wel een vergelijking met het buitenland, en daarmee vergeleken staat Nederland onderaan, maarja alsof dat een reden is tot verhoging?
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 03-06-2003 om 12:55:00
Quote:
spam schreef op 02-06-2003 @ 22:49:05
Wel heel erg hypocriet om MEGA veel te bezuinigen, en dan vervolgens je eigen salaris omhoog te schroeven van hetzelfde geld...

* Mip dacht hetzelfde *
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 03-06-2003 om 13:16:41
Het gaat hier wel om een ex-(lpf) minister die het voorstel doet. Niet om een van de huidige...
Verder zijn de kosten van alle ministers niet een van de grootste kosten plaatjes op de begroting, ook niet als je het salaris verdubbelt. Je kan het echter niet verkopen dat iedereen zijn loon moet matigen en dat je moet bezuinigen en tegelijk je eigen loo euh vergoeding verdubbelen.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
araphor Gepost door araphor op donderdag 05-06-2003 om 08:54:08
DEN HAAG - Het kabinet zal geen stappen ondernemen om de salarissen van ministers te verhogen. Minister-president Balkenende schrijft dit in een brief die woensdag naar de Tweede Kamer is gestuurd. (Nu.nl)

Kijk, zo hoort het.
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 05-06-2003 om 20:28:09
Balkenende rules!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.