Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 2 3 [4] ]
brutus_barrakus
creative crew guy
Gepost door brutus_barrakus op donderdag 22-03-2007 om 22:20:57
verstand of mannelijkheid ?
----------------------------------------
men riding dragons trowing wolves at maggots
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 22-03-2007 om 22:21:13
Gozert hoe oud ben je man? het enige wat je kan is schelden fock jou en JF. Ga lekker ergens anders zielig lopen doen.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
JF project
blurr
Gepost door JF project op donderdag 22-03-2007 om 22:21:35
wat heb ik jou nou weer misdaan
----------------------------------------
www.boomr.nl/ferry
lexxxxie
Mista L tot de G
Gepost door lexxxxie op donderdag 22-03-2007 om 22:21:48
ja in jullie eigen topic bv..
die loopt ook errrrug lekker
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 22-03-2007 om 22:22:15
Je hebt mij niks misdaan, jullie moeten niet komen fronten op 't gooi klaar!
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
JF project
blurr
Gepost door JF project op donderdag 22-03-2007 om 22:22:25
tis hier veel gezelliger

luisteren naar hoe mensen anderen nadoen en daarmee proberen weg te komen
----------------------------------------
www.boomr.nl/ferry
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op donderdag 22-03-2007 om 22:22:44
meisjes, t spijt me, ik wou jullie geen pijn doen, begrijp me!

nee maar ff serieus props voor deze pokoe playlistshit
Ak-hiphop Gepost door Ak-hiphop op donderdag 22-03-2007 om 22:22:53
verstoor ik je homofiele droomwereldje knul zo focking achterlijk
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op donderdag 22-03-2007 om 22:23:25
Poco vertel nog eens hoe een goede mattie je van l2n bent, zelfs dat is boeiender
jamme
Catweazle
Gepost door jamme op donderdag 22-03-2007 om 22:24:01
JF, voeg daden bij je woorden. Laat die geripte tekst/track dan zien/horen? Maak je beweringen hard. Heb je gelijk, is dat goed. Heb je ongelijk, ben je gewoon een hater..
niet tegen je persoontje gericht, maar tegen je gedrag..moest ik even kwijt... Bewijze of zwijgen dus
dap
038
Gepost door dap op donderdag 22-03-2007 om 22:27:00
hou een sop allemaal. JF drop die track of kappen.
jamme
Catweazle
Gepost door jamme op donderdag 22-03-2007 om 22:27:42
voila dap weet..
hier verdwijnen berichten, weird dude
Majestics
Hell Squad 101
Gepost door Majestics op donderdag 22-03-2007 om 22:36:57
mensen doen stoer zeg
lexxx maakt je kapot eerlijk is eerlijk..
en kom niet met je bent zo hood want wat weet je nu van die andere persoon niks dus kom niet lullen...
en als je zo graag lexxxie wil dissen waarom begin jij dan niet AK ?
leipe boelers hiero
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 22-03-2007 om 22:38:51
is hier beef?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
dap
038
Gepost door dap op donderdag 22-03-2007 om 22:39:19
nee en nou doorlopen.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op donderdag 22-03-2007 om 22:39:55
Aan: KayC
Datum: 22-03-2007 Afzender: JF project
Onderwerp: RE: ahahaha

Per.verz - ander meisje

De desbetreffende track.
Als iemand hier inziet dat ik flow heb gejat, teksten heb gejat of dergelijke dan mag die dat zeggen hahahaha.

http://www.speedyshare.com/497927398.html
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-03-2007 @ 22:43:27 ]

----------------------------------------
Zwolle
Jspr
Gepost door Jspr op donderdag 22-03-2007 om 22:40:21
dap ga je stoer doen tegen mij?
----------------------------------------
http://img80.imageshack.us/img80/6913/laughq.jpg
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op donderdag 22-03-2007 om 22:44:40
hehehe gewaagd jesper
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op donderdag 22-03-2007 om 23:58:21
JF is homo!
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op vrijdag 23-03-2007 om 01:33:52
shit.. er zet hier iemand zich voor aap en het zijn niet Lex en KayC
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
revo
Daarom
Gepost door revo op vrijdag 23-03-2007 om 07:07:17
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-03-2007 @ 08:45:18 ]
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 23-03-2007 om 07:22:28
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-03-2007 @ 08:45:00 ]

----------------------------------------
argh
Kapowski
Ejje et al eheurt? meichie kracht wegleupt kaamp
Gepost door Kapowski op vrijdag 23-03-2007 om 07:24:26
-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-03-2007 @ 08:45:09 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op vrijdag 23-03-2007 om 08:43:41
Geef nu maar gewoon feed op die track ik zie een aantal paginas bullshit sjonge jonge pubertjes!
Owja ik moet eerlijk zeggen dat ik deze track ook wel dope vind(had ik niet gedacht)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 23-03-2007 @ 08:44:50 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 24-03-2007 om 11:22:00
oke dan ik wou tog nog ff nader toelichten nu ik in 1 of andere vage status ben van de avond en nog niet gemaft heb, oftewel, je hebt massel, hehe
dope man KayC nieuwe nickname (voor mij dan) en ik vind ook dat je gelijk frisse shit dropt hehe props zeg ik je alvast
dan kan ik daarna zeuren..
komtie..!

------------------------------------------------------------------------------

*INHOUD
de emotie die je aan de tekst toevoegd is goed, je kan proeven hoe lastig je het vindt
ikzelf schrijf ook altijd het beste over shit dat ik gewoon echt kwijt moet

#want jij was meer waard voor mij dan het winnen van de loterij#

ondanks de nice flow toch wat commentaar op deze zin..
dit vind ik namelijk de enige zin in je hele verse die ik niet krachtig vind klinken, klinkt een btje cliché ofzo..
hij komt zegmaar niet echt aan doordat iets van waarde vergelijken met een loterij of geld of prijzen of shit zo voor de hand ligt

bij zoiets moet je echt lekker diep gaan, je kan leuke zeer creatieve shit hiermee bedenken zoals,

want jij was meer waard voor mij dan de enige kokosnoot uit de palmboom
ofzo gewoon lekker grappig even..
of ietsje serieuzer maar wat meer woordspelingachtig
want jij was meer waard voor mij dan ik met je toegevoegde waarde

wat ik nu trouwens hier als voorbeeld geef flowt nog weer over de laatste snaar vd halve maat en ook over de eerste van de volgende halve maat, daar kan je ook mee spelen
maar om het niet al te ingewikkeld te maken kan je dus ook gewoon de flow doorzetten in een hele maat
maar dan hoop ik dat je niet rookt
ik heb daar wel eens mee gekloot en behalve dat je een anderhalve bar doorflowt na 1 normale bar flow
is het punt eigenlijk dat je je pauzes op andere plekjes zet
veel spelen met pauzes!
daarmee krijg je die nare flowtjes


verder is je manier van schrijven heel toegankelijk, daarmee bedoel ik erg goed te volgen..
dus niet van de hak op de tak maar stukje voor stukje goed verwoorden en uitbouwen tot het volgende climaxje of punchline

ik heb me altijd afgevraagd wat dat soort dingen zijn als de rap geen battle is
maar ik denk dat het hele sterke zinnen zijn, soort van one-liners gewoon he
en misschien is het raar als ik in zo'n soort van track punchlines benoem maar..

weet dat ik je mis en weet dat ik je kiss maar weet ook dat het beter is

dit vind ik in de gedachte erachter wrm je hem hebt geschreven echt fijn, ik hou van die zinnen
met zwaar beladen gevoelens geladen zegmaar heheh
deze zin geeft me het gevoel dat er iets is waarmee je beter niet kan doen wat je eigenlijk wil.
lekkere driekwart flow as like you already know

alleen dingen als weet dat ik je kiss vindik neit echt erbij klinken, btje kinderachtig verwoord zegmaar en ik vind ook ddat zo'n flauw woordje de sfeer uit die zin haalt
het klinkt wel een btje knullig vind ik, dat weet dat ik je kiss
een mooi verlengstuk van de flow, maar niet echt lang voer nagedacht volgesmij had je die zin uit moeten werken dan was ie tof geweest
door zo'n woordje als kiss of in z'n geheel 'weet dat ik je kiss,' eigenlijk een stukje filler in de zin gewoon vindik
het klinkt echt gewoon een btje flauw hehe

wat je ook erg lekker doet is nadat je de eindrijm van een bar hebt geplaatst die terugrijmt op dezelfde klanken voor 2 of 4 bars lang..
dat je dan bij of op de 1e snaar in de komende zin dezelfde rijm plaatst
waardoor de overgang van zinnen soepeler loopt


-----------------------------------------------------------------------------

*ABOUT FLOW*
je hebt een rustig doorvloeiende zinsuitspraak, dat klinkt erg lekker bij die emo tracks, niet dat gehakkel maar ook volle stem enzo dopeness..
je hebt een (foutloze) flow, lekkere variatie ook
en met dat foutloos wil ik niet zeggen onverbeterbaar heheh nee maarik meende dat je je basslijnen netjes meepikt dus..

om eerlijk te zijn vond ik eerst altijd je woordformulering niet dope, simpel en geen juist of lekker gebruik gemaakt van onbenadrukte en benadrukte lettergrepen (de afwisseling daartussen of welke van de twee op of naast de snaar etc.)
en dat creeërt of sloopt je flow

paar dingetjes die je echt lekker hebt geplaatst

bijv..1. weet dat ik je mis en weet dat ik je kiss maar weet ook dat het b/eter is
2. de gevoelens die ik krijg als ik steeds naar je f/oto's kijk

is hetzelfde principe


vanaf : ''ik hoop dat je begrijpt de gevoelens die ik krijg als ik steeds naar je foto's kijk'' t/m : grote meid

door een ij-klank op de eindsnaar van de 1e zin van 2 bars te plaatsen klinkt dat lekker omdat je drie keer diezelfde klank in de zin gebruikt
dit is ook ene goeie methode om iets vloeiender te laten lopen of als je nog een paar woorden ter toevoeging van je zin wil..
om bijvoorbeeld een flow af te maken kan je dus ook kiezen voor klanken ipv echt helemaal te rijmen
soms vind ik klanken zelfs vetter klinken


vanaf : ''ik hoop dat je begrijpt de gevoelens die ik krijg als ik steeds naar je foto's kijk'' t/m : grote meid

en heel dat stuk daartussen maak je gebruik van alleen deze klanken, maar je plaatst ze anders op de snare, d'r naast zoals ervoor of erachter, hehe..
zoiets vind ik een must dat je echt moet kunnen bij rappen
een soort van staaltje muzikaliteit ofzo
want tog hoor ik mc's die na een paar jaar rappen gewoon nog steeds niet hun woorden helemaal lekker naast de snaar kunnen plaatsen, en ik vind ook dat je met dit nummer pas hebt laten zien dat je zoiets 'alleraardigst'
onder de knie heb'

ipv gewoon de -i-klank op de snaar te zetten plaats je de benadrukte lettergreep van het eerdere 2lettergrepige rijmwoord op de snare
dit soort ''afwijkinkjes'' eigenlijk maken 'je' of een flow interessanter, en door een krachtigere delivery op een bar die voor de snaar stopt te zetten kweek je echt aggressie door de combo van snelle flows en aggressieve delivery zegmaar..
in het geval wat je nu hebt gedaan komt er nog een on- en be-nadrukte lettergreep na de snaar valt wat echt qua flow lekker doorrolt en dan kan je kiezen om die flow door te laten lopen of een nieuwe te laten beginnen
hier ben ik zelf echt fan van, doe het zelf ook en vind zoiets geiler klinken op een track dan versnellingen hehe,
ik weet niet of je ook werkelijk zo denkt onder het schrijven zoals dat ik erover nadenk, misschien lul ik wel veel te moeilijk en doe jij alles gewoon lekker op gevoel..
dat is ook nice natuurlijk.. maar,
ik flowde eerst alles op gevoel, neuriede wat of schreef gewoon iets..

nu maak bijvoorbeeld ook een geluidje bij elke plek waar ik een benadrukte klank wil ( in my mind dan) of zet een tussenwoordje precies op de plek tussen 2 regels, maakt opzich niet uit waar als je goed kan plaatsen
dat kan je wel
dus moet je maar eens proberen, makkelijkste is aan het einde/begin van de zin natuurlijk waardoor ik of jij makkelijker/handiger de woorden kan plaatsen..

hiermee bedoel ik dat je niet naast de 1e basslijn zou flowen bijvoorbeeld omdat je een woordje geplaatst hebt na je 1e bar, zodat je dan direct invalt op de kick of een sub-bass

en dan bedoel ik de backupyells van mij bijvoorbeeld in goeie positie zodat je echt gewoon strak kunt flowen en dát zonder nadenken serieus..!
het lijkt heel flauw omdat het gewoon zo'n woordje is dat je na afloop van je Spit pas dr achterplakt fzo weetjewel..
maar als je dat al van te voren doet, blijft er minder ruimte/mogelijkheid eigenlijk zegmaar om ergens 'naast' te flowen (naast een basslijn)
omdat je ook al tussen ritmes van 1/4e maten doorrapt
immers, kun je tussen elke zin een lidwoord of een YO, BITCH of NIGGER je kent het wel..

dit is iets wat ik zelf heb uitgeprobeerd á uitgevonden
daarom zalt ook wel echt een kutmaniertje zijn fzo want het klinkt totaal niet logisch om die tussenwoordjes eerst te doen..
ik zou het toch een keer proberen, ik doe het niet altijd..
maar wel op strategische plekjes, zoals na een zware punchline of woordspeling ofzo waar je de flow moet compenseren
het namelijk lang niet altijd voor dat je een leuke brag of boast lijn verzint die hard is, lekker flowt en ook nog 'ns een aantal lettergrepen rijm per zin heeft..
in fact,
vaak heb ik altijd als ik van die kings zinnen schrijf dat ze of gewoon in 1 keer helemaal fitten, of tis gewoon kut om em er echt lekker tussen te leggen..
je komt bijvoorbeeld net een lettergreep ademtekort wat jullie veel bij mij hoor(d)en hoop ik
dit komt vaak door dat je net verkeerd invalt, dat je de draad van je flow kwijtraakt kan ook natuurlijk maar daar zijn geen snufjes voor..
of je moet zoals ze bij Jedi Mind Tricks in dezelfde golven flows gaan rappen
dus bijvoorbeeld per maat van 4 zinnen de flow van daarvoor herhalen, pas hier wel mee op..!
want als het een saai en standaard flowtje is kun je de hele track vergeten
gedurfde gok dus opzich om zo een track te maken
ik heb het nog nooit geprobeerd
oh trouwens met een flow van over 1 maat kan je leuk freestylen, en het leuke daaraan is dat je natuurlijk nooit elke keer dezelfde soort flow krijgt
maar wel ongevéer dezelfde..
en dan kan je gaan kijken wat lekker klinkt etc.
Guy had een keer een nummer gemaakt van flows uit freestyles dat was voor mij de 1e keer dat ik een nummer van hem heb gekregen die ik wel ns opzet
oftewel, goeie shit dus om ook eens te proberen


dit is wel echt kiemen met zinnen, zinslengtes maar vooral lettergrepen
audiocats hebben een hekel aan de 16 aantal lettergrepen per zin, is alleen voor tekstschrijvers en newbs weetjewel
en toch kun je best mooi kloten als je een btje op de lettergrepen let
als je bijv tegen de verhouding van elkaar in een halve maat volschrijft krijg je een driekwart-flow
natuurlijk wist je dat al, maar je kan dus ook ff aankloten met die shit..


it zijn een paar maniertjes die ik onder andere wel fijn vind,
kan me voorstellen dat sommigen hier daar totaal geen zin in hebben en liever die strakke 4 bar samenhangsel flow schrijven zoals patreez dat zo goed kan..

ik kan je wel vertellen je tekst en delivery moeten nice zijn wil je dit doen.. aangezien je toch ergens anders punten moet scoren omdat je met weinig variatie flowt..
opzich kun je dit ook wel een keer proberen want door alleen maar te spelen met de woorden rondom de snaar heb je wel die doorloop flow, maar toch met variatie
dit vind ik alleen geen leuke manier van schrijven

like I said, een must als mc is je woordplaatsing..
Robian is hier king in, alleen het grappige is dat je Robian met een laag gemiddelde lettergrepen rijm een toffe track ziet fixen
alles draait om je eigen kennen eigenlijk, focus op de shit die je het beste ligt en probeer dan ook zeker nog meer te oefenen

Robian is dope, maar ik vindt dat hij als mc wel iets meer mag rijmen, mijn smaak misschien..
maar het is dus wel een beetje kiezen of delen
als voorbeeld
ga je voor een lekkere 4 lettergrepen rijm over de snaar heen of kies je voor een wat minder lettergrepen rijm zodat ie zo lekker voor de snaar valt, wat dan misschien weer wel of niet beter klinkt als je rekening houd met je 2 bars flow van daarvoor


als je een stukje tekst hebt van een aantal bars, kan hoe je invalt in het begin van de bar of hoelang je een bepaalde lettergreep uitspreekt en vasthoud heel erg veel invloed hebben op hoe het totale plaatje uiteindelijk gaat klinken(voornamelijk qua flow, maar ook door lettergrepen in te slikken of toe te voegen kan een rijm lekkerder gaan klinken)
net na een snaar invallen bijvoorbeeld waardoor je de volgende bar op de kick, of voor of zelfs na de kick kan plaatsen..
maar dit kan ook zonder na de snaar in te vallen, je kan em natuurlijk ook meepikken en over de snare de 1e lettergreep van je multi zetten en de laatste lettergreep van je multi op de kick
leuke is dan weer dat je dan ook nog weer kan kiezen voor beklemtoonde of onbeklemtoonde lettergrepen op de kick of snaar
prachtig of niet

oftewel
stel je zweeft over een snare heen kan je ook met dat bepaalde rijmwoord een basslijn van de volgende bar pakken
of misschien wel de volgende kick er in 1 keer er bij pakken

stel dat je dit precies tussen 2 maten in doet heb je afhankelijk van de beat een bass meer of minder waar je dan ook goed rekening mee kan houden omdat je tussen de ritmes doorzweeft eigenlijk..
als je dit doet is de plaatsing van je pauzes heel erg belangrijk

een stukje flow schrijven is toch eigenlijk met een tekst over de basslijn gaan, en zo goed mogelijk ook..!
ik zeg niet dat zoveel variatie allemaal dope is, teveel is nooit goed..
dit deed ik eerst gewoon zo weinig mogelijk terugvallers eigenlijk
met terugvallers bedoel ik een herhaalde flow van een bar of misschien 2
een stukje dat je teruglaatkomen, en zo zou je dan ook flows met verhaallijnen kunnen combineren..
dit klinkt maf he..!
ja klopt, maar ik ben er zeker van dat je dit moet kunnen combineren.. hoezo??
heel simpel, flows geven een bepaalde feeling aan wat je zegt, zoals ik al eerder in de post heb gementioned(VB. korte en aggressieve flows over een slachtpartij zal qua matching van onderwerp beter klinken dan zeikerig rekkend over al je snaren heen

nu zeg je misschein, haha ja dat doe ik toch automatisch eigenlijk al..?
flows uitzoeken die bij de zinnen passen, en ja..
dat gebeurt inderdaad..
en je hoort ook geen mensen zeuren over verkeerd gekozen flows bij het onderwerp hahaha
maargoed wanneer je standaard al die basslijnen perfect meepikt kun je dit kleine dingetje meepikken

zelf vindt ik dat fukking kut soms, omdat ik dan een subbass gewoon oversla, omdat ik er gewoon neit altijd op let
gelukkig als je al tijdje schrijft gaat het al bijna vanzelf

maar nooit vanzelf foutloos..!
wil je meer over deze shit horen fzo vraag maar raak aan DGE..!
hij was de 1e hier die daar moeilijk over begon te doen tegen mede forumers, 'hè..!
ik weet nog dat ik het neit eens was met hem over toen hij het woord texaco met de -e- op de snaar zette terwijl de benadrukte klemtoon op -a- ligt

maargoed, ik d8 dus das fout, maar nee ook hiermee kan spelen wat je wil gehehe

dus denk dan aan wat voor emotie je track eigenlijk gaat dragen voordat je em schrijft..
je kan je flows ook op de beat afstemmen, zoals je bij deze track erg goed gedaan hebt,
het is nl een 'zeurtrackje' (neh grapje hoor, zo vind ik het onder die catagorie vallen..) en dan rek je even ergens tussen 2 lettergrepen in om de 1e lettergreep van de multi dan op snaar te krijgen omdat ie er anders voor zou vallen

ongetwijfeld heb je gekeken wat lekkerder klonk
(qua plaatsing van je multi's bij de snaar)

probleem bij mij is soms dat ik alles net niet perfect op de beat zet, dat komt bij mij dan vaak doordat bij deze roker soms een lettergreep meer of minder er al voor kan zorgen dat ik lekker door kan rollen naar de volgende pauze

pauzes:!!!! belangrijk!!
veel mee kutten qua waar hoe lang etc,
hierbovenin staan wat kneepjes eventueel over hoe je nou in hemelsnaam moet kiezen tussen een flow van 1 of 2 lettergreepjes minder,
of soms bijvoorbeeld kan ik alleen de kick meepakken in het begin van de bar
omdat ik in een pauze op adem moet komen
maar vaak werken kneepjes alleen als je het een paar keer geprobeerd hebt en de fijnste dr tussenuit kan kiezen
als je zelf een eigen maniertje vindt of al gevonden hebt is dat natuurlijk nog mooier



maar het moet dus ook weer niet te easy/snel afgedaan zijn

dat je zelf kan kijken naar hoe je misschein een eigen favoriete flow ofzo uitbouwt tot een heel ander flowtje door een lettergreep erbij te doen of weg te halen

als ik dan het nieuwe resultaat hoor en vergelijk vindik het altijd erg verrassend..

wil je dan je flow nog verbeteren moet je gewoon echt een btje lettergreepritme-gevoel kunnen hebben
of dat kweken, hehe, door gewoon te oefenen..
(FREESTYLEN!)
sinds ik dit serieus heb genomen en nu zo'n jaartje me improvisaties overal drop is me woordplaatsing echt vooruit gegaan
ik heb het hier iemand op de site eerder horen zeggen een tijdje geleden
toen geloofde ik bijna niet dat freestylen ook maar iets te maken had met wat ik op papier schrijf

geloof mij, als je in een freestyle uit improvisatie een rijmwoord voor, na en op de snaar kan plaatsen hoe je maar wil vliegen de flowtjes soepeler uit je pen
echt zo,
omdat die feeling met freestylen ontwikkeld kom je dus minder snel in de knup met bijvoorbeeld een mooi Brag lijn die net neit uitkomt

nu wil ik neit zeggen dat als je freestyled je neit meer in de knoop komt ergens in je tekst qua flow ofzo
maar ik weet nog dat toen ik nog neit freestylede
ik eerst niet eens lette op plaatsing, maar deed ik uit gevoel
blijkbaar een sterk punt van me, maar met freestylen krik je dus echt die woordplaatsing mee omhoog
maar dat niet alleen, ook je klankgevoel
wanneer een mc een jaar met freestylen bezig gaat komt ie geskillder terug, neem dat van mij aan
en het scheelt echt een hoop! (nu is freestylen lastig om doorheen te bijten omdat het in het begin gewoon verkankerd gaat en ik van iedereen kan begrijpen als je het gelijk opgeeft want dat heb ik toen ook gedaan
maarja oefening baart kunst zeggen ze, en als je het eenmaal een btj kan dan wordt het steeds leuker en ga je ook elke vrije minuut op de fiets gebruiken om die boom naast het fietspad belachelijk te maken omdat ie scheve wortels heeft fzo

tis een soort van training-cockpit voor ons rapper piloten heheh


als je dat onder de knie hebt kan je freestylen en daar flows uit jatten
het zal je verbasen hoe je soms perongeluk dat ene woord nu net wel lekker plaatst terwijl dat 3 weken terug in een track van je niet wou lukken..

neem bijvoorbeeld experimentele flows op (freestyleflows, flows over bepaalde plekken van de beat, je kan bijvoorbeeld kijken of het lekker is om als er bij een beat de snare aan het einde vd maat er niet is ook gewoon te schrijven alsof hij er niet is)
ja ik weet ook niet wat het resultaat zou kunnen zijn, maar het is ook weer 1 zo'n dingetje dat een refrein misschein aanstekelijk kan maken omdat je lekker doorrolt met die flow

herschrijf ze qua flow, perfectioneer en schrijf het in de context van waar je de tekst over wil schrijven,

of pas ze aan elkaar aan tot ze 'zo' ingewikkeld zijn..
dat je niet standaard 1 pauze per 4 bars met eindrijm op de snaar creeërt..
want 1 pauze per 4 bars is toch het kudde-dier waar elke mc vanaf wil wijken, tenminste ik vind wel dat dat moet



----------------------------------------------------------------------------------

*STEMGEBRUIK*

je hebt een soort van zachtheid in je stem ook, je gebruikt 'm heel anders dan dat ik je altijd hiervoor heb horen doen
en dan wat ik van je gewend ben.
veel minder aggressief en toonvaster dan eerst. ik denk dat je eerst zat te schreeuwen achter de mic(klopt dat?)
deed ik eerst ook, toch is het leuker om een zuivere stem te horen vindik.
nja voor aggressie en schreeuwen zijn zo bepaalde soort tracks voor maar ik raad je aan meer richting dat warme stemgebruik gaan zoals dit hier

uhm, ik vind iets heel raars aan je stem, of nja niet echt raar..
maar het mooie is dat als jij een woord uitspreekt met een onbenadrukte lettergreep aan het einde dat je een ander soort stemgebruik uitlsaat voor die dode lettergreep
en je slikt het een klein btje in, typisch Zwolsch..
goeie zaak vind ik, is veel minder snel irriterend dan een nare zachte G of een vreselijk fout accent zoals platte klinkers


ik hoop dat wanneer je weer een pompende track maakt ik nog steeds een btje zuiverheid van je stem hier kan horen, dat zou vet klinken denkik


----------------------------------------------------------------------------------

ik weet niet wrm, maar ik lijk wel gek zal zo eens kijken wat voor een lulverhaal ik gehouden heb, slaat allemaal op KayC
niet om het 1 of ander maar het lijkt me leuk als je nog eens een paar keer zo'n sprong van het ene naar het andere niveau zou maken
of vind je dat er niks beter is dan anders..? want als dat zo is zou dat jammer zijn omdat ik hier alleen resultaat van hbe gehoord

denk je dat je vooruit bent gegaan?
stel bijvoorbeeld op flowen.
dan kan je daarna je lyrickal skills extra aand8 geven, om inhoud en uitstraling te compenseren
en zodra je dan beide tevreden over bent meer de nadruk op rijms leggen, of, als je rijm belangrijker vind dan flow....


gewoon doen waar je je lekker bij voelt, uiteindelijk is muziek make toch een gevoels-iets
en als je geen feeling hebt voor ritme kan je beter alleen teksten gaan schrijven fzo omdat je niet door een paar kneepjes toe te passen opeens allerlei dingen perfect kan uitvoeren

zoals een versnellingszin die schrijf ik soms perongeluk gewoon op gevoel
maar om er 1tje in te calculeren is niks bij mij, omdat ik dan de lettergrepen niet goed heb qua hoeveelheid ofzo

kun je nagaan, komt het toch nog grotendeels van wat je kan met je muziek, hehe

en kan je alles wat ik hierboven voorgelegd heb gewoon aan de kant leggen en verder gaan met je ding

maarja vernellingen zijn toch een bitch..
ik ben er nooit echt goed in geweest, omdat het echt secuur is en de articulatie bij bepaald klankgebruik ook wel eens problemen wil opleveren
bijvoorbeeld als ik veel s-en, ch-en en sch-en in een zin heb kweek ik veel kwijl bij het uitspreken van die nare klanken en loop ik aan het einde van de take meer met speeksel te gooien dan met woorden..

ik kan je over versnellingen eigenlijk geen aars vertellen
ik weet niet eens of je met de 32 punten die je uitkiemt over de bar heen een ander ritme zou kunnen volgen door 1 lettergreep te skippen op 1 van de 32 punten
ik weet ook niet hoe veel je met de flow kan spelen met die versnellingen
volgensmij valt dit best tegen omdat je aan veel dingen moet voldoen om een lekkere versnelling te produceren
-soepel hakkelen
-articulatie
-woordplaatsing

ik wil dit nog wel onder de knie krijgen maar je kan beter geen vernellingen in je track stoppen dan een halve foute


----------------------------------------------------------------------

alles wat ik eerst naar vond klinken bij jou heb je nu juist lekker
namelijk stemgebruik en/of delivery, flow

maar wat ik het leukste om te zien vind is dat jij zo'n track schrijft..
niet zo raar opzich
maar je bent niet de persoon waarvan ik verw8 die zich in dit soort shit goed kan uitdrukken of dat misschien wel kan maar niet wil

grappige is dat ik door je stemklanken gelijk al een btje medelijden met je kreeg toen je de 1e regel deed..

ik heb nog niet zoveel bijster veel stijlen of whatever hoe je het wil noemen van je gehoord..
maar ik denk dat je stem wel bij de meeste beats echt lekker klinkt, je hebt namelijk een vrij zuivere stem met een lekkere onderdreun
daar heb je massel mee


dan nog wat vraagjes voor jou

wat voor een apparatuur heb je..?

toen ik dit hoorde was het eerste wat ik me afvroeg wrm je die battle no-showde op polemo omdat ik hier graag tegen had willen battlen maarja..

samengevat hehehe..

ik vind het fijn klinken hoe je met het plaatsen van woorden speelt, en weet elke keer met de nodige rust tussen je zinnen door de basslijn te pakken..

stem is dope(geworden
ik vond je teksten nooit zo interessant nu is dit zware koek waar je nu over schrijft, maar ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt eigenlijk
niet te omheen draaiend, in het refreintje wordt precies beschreven hoe en wat

ps.want nu.. ben je een grote meid(die zin)

dat is wat ik hier ergens in deze feedbom gezegd had, door die pauze erin na -want nu- zorgt ervoor dat -meid- lekker strak op de snaar zit.
het geeft ook een btje speels effect aan je flow


nja heb me best gedaan ik was erg verrast en ben nog waus van de vrijdagavond en tjekte het en ik weet niet..
big surprise is het wel

ik weet ook niet of je hier wel eigenlijk wat aan hebt want misschien loop ik nu te vertellen wat je grotendeels al wist..
misschien denk je goed dat ik dat even aankaart...
wat dan ook, als je denkt alleen op gevoel te schrijven, let dan op die kleine dingetjes hierboven

ik vind je nu iemand die niet echt heel sterke punten heeft, je woordplaatsing is lekker en de flow een eigen ding
deze tekst is zwaar, ik wist neit dat je over zware dingen kon schrijven, had eerst nl alleen je Zwolle Zuid tracks gehoord


elke mc kent z'n eigen muziek van binnen naar buiten.. claimen we..
ik denk dat het een goed idee als de poster van een liedje of zijn eigen nummer..
dat ie er dan ook bij zet op welk specifieke gebied(woordformulering, woordspelingen, metaforen en al die lyrick kunstjes)
maar ook gewoon op
(audio totaal of delivery of flow of wat je dan ook maar kan verzinnen)

niet hem laten horen wat ie wil horen natuurlijk
maar dat de mc's richtingen aangeven..
waarbij ze natuurlijk weten wat ze beter onder de knie willen krijgen

das makkelijker helpen
het punt is, dit vind ik een chille track van een niet al te hoge muziekreputatie of whatever
uh zoals niet de 'top' van het internet ofzo ja weet ik vele het klinkt echt belachelijk volgesmij internettop hehehehe
maar dit is waard om te feeden
als mensen in hun openingspost zouden droppen wat ze zich over hun eigen muziek kwaliteit/vermogen willen weten enzow

dat als je van een Hakkel flow af wil dat je dat dan gewoon zegt, dan is feed ook zo gegeven, anders duurt het een eeuw of krijg je van 1 persoon een nuttige tip die je kan gebruiken en de rest lult nog na over wat ze 12 slap geouwehoer topics terug besproken hebben
niet om het 1 of ander maar ik vind dat er best wat voor odnernomen mag worden fzo
ik vind feed geven ook best leuk als ik de tijd heb..
maar het is ook zo stom hetzelfde trucje aan 30 andere nieuwkomers uit te leggen

en er staat ook zo damn veel troep altijd in de audio corner

alleen de bekende namen vallen op, en verder krijgen mensen ook geen reet aand8

ik ben hier serieus in als mensen het nodig vinden feed te ontvangen krijg je die van mij
en nee voor vlugge mondjes dat houd niet in dat ik me dan opeens superdope vindt omdat ik mensen feed uitdeel en dat zo cool is, nee
dat doe ik omdat ik geloof het of niet het best aardig vind om te feeden
eigenlijk net opzoek naar kleine trucjes die anderen gebruiken om de boel lekker te laten klinken
en opzoek naar de kleine foutjes natuurlijk
op beide manieren leer ik iets bij over schrijven,
en dan ook naar het resultaat te kijken het lijkt me leuk als het helpt
en dan stel ik me ook beschikbaar om feed te geven aan mensen
maar daar zitten wel voorwaardes aan,

zoals dat ik hoop dat ik neit gelijk voor mafketel wordt uitgemaakt wanneer ik dit bericht post..



ohja en de hoeveelheid uitleg heeft vrij weinig te maken met hoe goed je bent of ik je vind, hehe

ik vraag dit serieus, enige reacties, ik wil na mijn toetsweek, das de week nadat we vrij zijn van Pasen allemaal voor mij

best 1 of ander maf dingetje organiseren waarin iedereen die behoefte heeft aan mijn quasi intelligente gelul me daar mag vertellen wat ie van me wil
ik kijk wat ik kan doen en misschien helpt het, misschein niet wie zal het zeggen
het gaat er iig om dat die gasten hier een kans krijgen te weten wat rap schrijven of hiphop maken inhoud,
aangezien je hier al uitgelachen wordt als je niet met meer dan 1 lettergreep rijmt en als volkomen logisch tot idioot of niet straat-zijnde G wordt verklaard

en dan ben je neit next-level


nee maar ik wil dit best doen voor een aantal mensen, niet allemaal tegelijk natuurlijk, hehe, en zeker niet te veel het zal dan wel zeer hoogstwaarschijnlijk beetje bij beetje gaan ofzo




opzich btje raar om een emo track zo kritisch te analyseren,tuurlijk
door kleine dingen te feeden, maar echt feeden doe ik volgensmij helemala niet
ik herinner je er meer aan wat je beter en minder doet en wat voor dingen je eventueel zou kunnen proberen

p'z KayC
hoop snel weer iets van je te horen

nja dr staat allemaal shit in deze post, lees m ajb
lijkt me leuk
ik start nog een keer een topic fzo

geen feed voor lexie goudsmit want die neem ik niet zo serieus hahahah

ps. van te voren zeg ik alvast dat ik weinig zin heb in dat mensen me nu gaan uitmaken voor egotripper omdat ik bereid ben mensen te helpen met hun hobby''s

tis misschien een btje raar om over jezelf te zeggen dat je de mensen hier kunt helpen omdat je dr genoeg vanaf weet

klinkt ook zo stom..!
plus FF vind je dan niet meer stoer..

maar als er mensen zijn die neit last krijgen van een minderwaardigheidscomplex wanneer ze er alleen al aan denken dat ik ga doen alsof ik het beter weet..

ja ben ik nu 'ns een keertje al het commentaar voor..? hehehehe fijn is dat

neh maar serieus dan zijn jullie welkom bij mij, maar bedenk wel dat m'n feed geen deadlines gaat krijgen
en hebt ook geen maximum feed anvraag fzo je mag me melden dat je een trackie hebt en ik wil het voor je tjekken dan bepaal ik dan hoeveel commentaar ik dr op las laat

tis niet gegeven dat ik overal even uitgebreid doe
en de slechtere hebben niet de langere lijsten feed
logisch..

oke p'z let me here

ik stel geen deadlines













[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-03-2007 @ 17:00:33 ]
Naadz Gepost door Naadz op zaterdag 24-03-2007 om 11:44:23
Hoe heet deze beat?
die Lange
HARD
Gepost door die Lange op zaterdag 24-03-2007 om 11:46:22
DAMN keer een feedback haha
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 24-03-2007 om 11:57:11
jooo shit ik had niet eens zin om het af te lezen
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zaterdag 24-03-2007 om 11:59:14
drop die collabo over gouden kooi
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 24-03-2007 om 12:02:33
Quote:
Brandt schreef op 24-03-2007 @ 11:57
jooo shit ik had niet eens zin om het af te lezen


Misschien dat je het een keer moet waarderen als iemand zo'n feed dropt.

Verder wat ik je al in pm heb gezegd, ik waardeer dit echt..serieus. hier kan ik echt wat mee.
maar aangezien ik nou weg moet, en ik geen zin heb om een lullige response te geven.
ga ik er later op de dag uitgebreid op reageren.
----------------------------------------
Zwolle
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op zaterdag 24-03-2007 om 12:13:00
WTF, Spelbreker
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 24-03-2007 om 12:28:57
haha, spelbreker holang heb je daar aan gezeten
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op zaterdag 24-03-2007 om 12:33:30
Die feed is de halve pagina

Waarom is een geen :o smiley met een open mond
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-03-2007 @ 12:34:47 ]

----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zaterdag 24-03-2007 om 12:43:28
Props aan Spelbreker voor die shit!
Weer iemand erbij die een mooie lap tekst over flow zou kunnen schrijven.
Alleen boeit mij de theorie achter het flowen niet meer, ik probeerde het weleens voor mezelf in een model te zetten en alles, maar dat is lang niet zo leuk als gewoon op gevoel die shit doen.
Er zijn namelijk best veel aspecten van flow die zeer moeilijk tot onmogelijk uit zijn te drukken in woorden.
Nogmaals props aan de Spelbreker voor z'n uitgebreide feed.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 24-03-2007 om 12:47:52
Quote:
KayC schreef op 24-03-2007 @ 12:02
(...)

Misschien dat je het een keer moet waarderen als iemand zo'n feed dropt.

Verder wat ik je al in pm heb gezegd, ik waardeer dit echt..serieus. hier kan ik echt wat mee.
maar aangezien ik nou weg moet, en ik geen zin heb om een lullige response te geven.
ga ik er later op de dag uitgebreid op reageren.


doe ik ook wel, en dat weet hij zelf ook wel,
twas niet zozeer lullig bedoeld,
maargoed
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 24-03-2007 om 13:47:50
haha, JF je hebt gelijk
ik heb dat reffrein onbewust gekopieerd van Per Verz denk ik

----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Angelix
jeweetwie
Gepost door Angelix op zaterdag 24-03-2007 om 15:13:24
Goede track, maar nog een beetje te basic.
----------------------------------------
Ik beschouw mezelf een held in dit,niet volgens opinie
maar omdat ik mezelf geweldig vind.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 24-03-2007 om 16:16:12
je hebt een soort van zachtheid in je stem ook, je gebruikt 'm heel anders dan dat ik je altijd hiervoor heb horen doen
en dan wat ik van je gewend ben.
veel minder aggressief en toonvaster dan eerst. ik denk dat je eerst zat te schreeuwen achter de mic(klopt dat?)
deed ik eerst ook, toch is het leuker om een zuivere stem te horen vindik.
nja voor aggressie en schreeuwen zijn zo bepaalde soort tracks voor maar ik raad je aan meer richting dat warme stemgebruik gaan zoals dit hier
-------------------------------------

Ja, het klopt dat ik eerst meer schreeuwde in de mic dan nu.
Maar je hebt gelijk, ik digg mijn stemgebruik op deze track ook meer dan op de vorige.


ik weet niet wrm, maar ik lijk wel gek zal zo eens kijken wat voor een lulverhaal ik gehouden heb, slaat allemaal op KayC
niet om het 1 of ander maar het lijkt me leuk als je nog eens een paar keer zo'n sprong van het ene naar het andere niveau zou maken
of vind je dat er niks beter is dan anders..?[/b]
-------------------------------------

Nee, je hebt gelijk.
Er valt zeker nog wel wat te verbeteren.
En dat ik krijg te horen dat ik kwa niveau een sprong heb gemaakt is altijd leuk natuurlijk.
En tuurlijk blijft het hier niet bij.


wat voor een apparatuur heb je..?
---------------------------------

Behringer mic, Plus een Edirol usb audio capture.

Dit zijn de vragen die je had voor mij, voor de rest thanx voor je Tips en alle andere.
Ik ga ze zeker meenemen voor mijn volgende tracks.

----------------------------------------
Zwolle
Naadz Gepost door Naadz op zaterdag 24-03-2007 om 18:06:57
Fok al die negatieve reacties van KayC flowt niet dit dat.. Dit is kenkedope shit! KayC; je stem is dope, refreintje klinkt goed, tis gewoon lekkere shit. Collabo met Lex is geslaagd vind ik, dikke props voor jullie allebei gaste.
revo
Daarom
Gepost door revo op zaterdag 24-03-2007 om 18:19:13
Collabo met lex kan alleen maar slagen
Alsof lex nummers wil maken met iemand de kut rapt, respect voor dit
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-03-2007 @ 18:33:21 ]
omebob
AFCA
Gepost door omebob op zaterdag 24-03-2007 om 18:28:40
kayc heb gewoon een kankerharde stem, precies mijn smaak zonder geslijm of whatever dit moest er even uit.. props gozer!
----------------------------------------
forever young! afca cbs..
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op zaterdag 24-03-2007 om 21:02:21
ik heb nog ff gekeken of ik er wat tussen kon plakken
staan wat dingetjes bij

ennuh, dat refrein idd is goed gedaan
niet te simpel neit te moeilijk, zodat de boodschap zeker bij ieder overkomt

hoop snel weer vj te horen p'z

Edit:

@DGE net geen uur hehe op een gegeven moment bleef maar typen
staat ook veel algemeens tussen,
maar zo lijkt het net alsof ik er heel veel vanaf weet

mja een serieuse feed van mij is ook wel zo'n jaartje terug

en @Iminic ja sorry jongen ik had je battle af kunnen hebben geheheh
zondag staat ie dr
[ Dit bericht is gewijzigd door op 24-03-2007 @ 21:45:56 ]
 Index / Drop je eigen audio /   [Pagina: 1 2 3 [4] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0088 sec.