Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 27-03-2007 om 19:16:39
Beste leden,

Zoals jullie weten wordt tegenwoordig voor elk wissewasje "hiphop" gebruikt. Zo werdt er door een aantal politieke figuren gerapt (zoals Donner (the DON) ), gebruiken ze raps in commercials (gogem het gordeldier) en bij alles waar ze aandacht wilen van jongeren, nemen ze abc rapjes op.

Het meest recente voorval was met de veeplegers, die een optreden bijwoonde om de jongeren in te laten schrijven bij de poltie.

Nu is de vraag :

Hoe vinden jullie dat er met hip hop omgesprongen wordt (wordt het misbruikt, of juist beter belicht) en wat zijn de positieve en negatieve kanten van de manier waarop het gebruikt wordt '

Licht je mening toe !

Note:
Alle berichten die niet relevant zijn, zullen worden weg-geëdit


Discuseer-se !
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 27-03-2007 om 19:20:11
Ik weet niet, ik bedoel het maakt niet uit dat abc-rap tjappies goed gevonden worden en beschouwd worden als echte hiphop, ik bedoel, de echte blijven toch wel.

maar het is wel jammer dat hiphop niet meer voor jezelf is, nu is het commercieel, bijna niemand rapt meer voor zichzelf.

Maar ach, ik trek me er niet veel van aan (alhoewel donner wel erg was) zolang er nog maar rappers zijn waar ik van kan genieten
----------------------------------------
argh
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 27-03-2007 om 19:20:48
Ik wordt er wel ziek van. Ik bedoel rappers brengen hun standpunten en meningen al na voren met rap en dan moeten overheid/bedrijven zelf maar een manier zoeken om de jeugd te bereiken. Ik vond dat appa daar wel een punt had dat de overheid rap wilde gebruiken om ons te bereiken maar intussen zelf niet luisterde naar wat er in de raps van ons wordt gezegd.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op dinsdag 27-03-2007 om 19:23:19
Jup, ik vind 't echt lomp, die shit met de politiewerving kon ook echt niet. K sta 100% achter de veelplegers. ''Maar och die hype waait toch wel weer over ''.
Kipman
Tilberuchtst
Gepost door Kipman op dinsdag 27-03-2007 om 19:26:32
ik heb schijt laat ze lekker aanklooien ik heb die donner rap zelfs nog nooit gehoord wat bewijst dat als je niet wilt luisteren je niet hoeft te luisteren als er een keer wat leuks bijzit luister je t wel meevallertjes zitten er toch zo af en toe wel tussen
----------------------------------------
Kiphop baby!
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 27-03-2007 om 19:31:51
ik zie dat niet als de muziek dat ik luister. Of iemand nou aan het zingen is dat er een klein vliegje op ze neus zit , of dat hij mee gaat naar diemen zuid is voor mij 1 pot nat.

Daar valt idiote shit als donner rap ook onder , ik heb het ook niet gehoord.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 27-03-2007 om 19:36:39
Quote:
poppekontje schreef op 27-03-2007 @ 19:31
ik zie dat niet als de muziek dat ik luister. Of iemand nou aan het zingen is dat er een klein vliegje op ze neus zit , of dat hij mee gaat naar diemen zuid is voor mij 1 pot nat.

Daar valt idiote shit als donner rap ook onder , ik heb het ook niet gehoord.


Ik kan me hier wel in vinden, eigenlijk is hiphop een veel te ijdele cultuur. Ik heb Hansi Hinterseeer nog nooit horen bitchen dat mensen de Duitse Schlagers verkrachten.

Aan de andere kant vraag ik me regelmatig af wat mensen hiphop nou eigenlijk aandoen.

mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 27-03-2007 om 19:37:33
Quote:
poppekontje schreef op 27-03-2007 @ 19:31
Of iemand nou aan het zingen is dat er een klein vliegje op ze neus zit



hehe maat van me volgde bij die gast rijlessen.Toen die voor de eerste keer de auto instapte zegtie ik vind alles goed zolang de radio maar uitblijf.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Zesco Gepost door Zesco op dinsdag 27-03-2007 om 19:39:32
Wij hebben hiphop ook overgenomen van anderen dus dat maakt het een best lastige discussie. Ik vind dat iedereen die rapt omdat het zn manier is van uiten op wat voor een manier dan ook goed met hiphop omspringt. Zolang het maar met je gevoel is en niet uit eigenbelang.
Bizzy_D
silly bitch
Gepost door Bizzy_D op dinsdag 27-03-2007 om 19:39:32
Ik hoop inderdaad dat de urban-hype een beetje overwaait, iedereen probeert hiphop te zijn nowadays.

Beter gaan ze snel weer terug naar hun punkbandjes!
Periculum
De Alliantie
Gepost door Periculum op dinsdag 27-03-2007 om 19:43:03
Vrij lelijk ook dat er aan de ene kant wordt geroepen dat hiphop slecht is en shit, maar dat het aan de andere kant wel gebruikt wordt voor alles.
----------------------------------------
www.leejee.hyves.nl, liedjes, jeej!
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 27-03-2007 om 19:48:57
hiphop wordt niet gebruikt, de urban hype wordt gebruikt. Die donnerrap en andere onzin van zulk kaliber kun je trouwens ook niet vergelijken met de veelplegers, die traden gewoon op op die party, verder gingen ze echt geen jongeren overhalen om bij de politie te gaan werken of iets in die richting.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 19:50:03
Ik ben van mening dat er maar een hiphop band in nederland bestaat en dat is opgezwolle. voor de rest is het alleen maar Urban. opzich is het wel goed dat er een term is voor dat soort muziek alleen moet hip hop er echt van gedistiansieerd worden want het zijn echt 2 totaal verschillende stijlen.

ik vind hiphop is een vorm van kunst.
het muziekelement RAP is een afkorting voor Rhythm and Poetry. sommige mensen luisteren naar poezie, ik luister naar rap muziek. voor mij is rap dan ook dichten over ritme.
en tegenwoordig hoor ik bijna geen gedichten meer in rap laat staan dat er een ritme onder zit.

verder erger ik me dood aan mensen die de term hiphop misbruiken in de media. als ze soms een paar danseressen zien of lange frans die rapt noemen ze dat meteen hiphop.
maarja tevergeevse moeite want het word alleen maar erger.

----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
livio
Oldschool
Gepost door livio op dinsdag 27-03-2007 om 19:50:06
Die Surya en Dax zijn me toch ook een stelletje sellouts!

Word naar huus' eerste zin.
Mindstate
Gepost door Mindstate op dinsdag 27-03-2007 om 19:51:19
Quote:
livio schreef op 27-03-2007 @ 19:36
Aan de andere kant vraag ik me regelmatig af wat mensen hiphop nou eigenlijk aandoen.


Vaak weten ze niet eens veel van de scene af.. Dus beseffen ze ook niet dat ze een kunstvorm (in mijn ogen) aan het aftuigen zijn..
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 27-03-2007 om 19:51:28
Het is allemaal toch maar tijdelijk. Over 5 a 10 jaar is hiphop/urban commercieel gezien lang niet zo interessant meer als nu. En wat maakt het überhaupt uit? Je weet voor jezelf wat je ‘echt’ vind en wat je wack vindt. En de nietwetenden weten niet, jammer maar helaas. Don’t pay attention, keep diggin’ in them crates.
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 27-03-2007 om 19:51:40
Quote:
Huussuh schreef op 27-03-2007 @ 19:48
hiphop wordt niet gebruikt, de urban hype wordt gebruikt. Die donnerrap en andere onzin van zulk kaliber kun je trouwens ook niet vergelijken met de veelplegers, die traden gewoon op op die party, verder gingen ze echt geen jongeren overhalen om bij de politie te gaan werken of iets in die richting.


Ik doel ook meer op dat het een "hiphop fees"t" was om allochtone jongeren naar de politie te lokken.
Finger
Gepost door Finger op dinsdag 27-03-2007 om 19:52:58
Ach dat waait wel weer over hiphop is in het daar heb je gabbertje tijdperk straks waait de hele meute wel weer achter the next thing aan.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:03:34
en ook door het misbruiken van de term hip hop denken mensen die zich er niet in verdiept hebben gelijk bij hip hop aan wat je op tv ziet. naakte vrouwen, veel geld,drugs en wapens. ten minste ik heb dat ervaren dat mensen zo over hiphop denken.
terwijl volgens mij goede rappers erg intiligente mensen zijn en dat veel meer mensen er naar zouden luisteren.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Huussuh Gepost door Huussuh op dinsdag 27-03-2007 om 20:12:14
alsof jij je verdiept hebt in hiphop, de enige echte hiphop in NL is volgens jou Opgezwolle en de rest is urban.
----------------------------------------
dap schreef op 08-11-2010 @ 17:52
over 2 maanden weet ik al niet meer wie huussuh is.
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 27-03-2007 om 20:25:45
Als ik uit mijn eigen visie kijk en vanuit mijn eigen ogen, Ja er is teveel gedoe met hiphop en rap, waarbij hiphop als mediabron wordt gebruikt i.p.v de bron van belangrijkere dingen met muzikale poezie. het wordt beschamend en je wordt er niet goed van.


Als ik uit hun ogen kijk, kan ik hun gebruik van hiphop begrijpen. Ze proberen natuurlijk de mensen te bereiken en als er toevallig die hype is, proberen ze het ook met die dingen de jeugd aan te sporen. Het is helemaal zo gek nog niet, maar men vergeet wel het weer op tijd te stoppen. Je moet orginaliteit gebruiken, i.p.v elkaar als een trein achterna te rijden en hetzelfde spoor te volgen.

dus, conclusie; allebei hebben gelijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:31:47 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:31:40
Quote:
Huussuh schreef op 27-03-2007 @ 20:12
alsof jij je verdiept hebt in hiphop, de enige echte hiphop in NL is volgens jou Opgezwolle en de rest is urban.


met verdiept bedoel ik er naar luisteren. maar ja ik ben ook niet echt fan van de nederlandse taal als spreektaal voor rapmuziek.

----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op dinsdag 27-03-2007 om 20:32:33
2x word naar Huussuh.

@Die het over RAP = Rythm and Poetry had: Voor zover weet betekent rap snel (Vroeger zij een leraar nog wel eens: "Uit de klas! En rap een beetje." Helaas begon ie toen niet met een beatbox dus betekende het wat anders) en dat duidt erop dat rappen sneller is dan zingen en zoiezo vaak snel is. Waarschijnlijk was er nadat de term ontstaan was iemand die dacht 'Hey! De letters RAP, daar kan je ook Rythm And Poetry van maken en dan klopt het eigenlijk ook wel'

On-topic: Ik erger me er persoonlijk veel aan. Mensen die denken dat hiphop over vrouwen en geld moet gaan en jou gelijk als dom zien ofzo als je van hiphop houdt. En mensen die dan eigenlijk wel rechtse gedachten hebben maar dan toch zeggen dat Kempi tan2 errug is. Ik kan nog wel een heel verhaal typen maar daar heeft niemand wat aan.

@Boven mij: Als je er niks van weet moet je ook niet zeggen dat op Opgezwolle na alles urban is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:33:28 ]

----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 27-03-2007 om 20:36:31
Quote:
AceInc schreef op 27-03-2007 @ 20:31
(...)

met verdiept bedoel ik er naar luisteren. maar ja ik ben ook niet echt fan van de nederlandse taal als spreektaal voor rapmuziek.


Ja dan moet je ook niet komen praten. Er is echt wel meer echte rap dan opgezwolle. Ik weet niet wat jij luistert qua nlhiphop maar het is bullshit om te zeggen dat alleen opgezwolle echte rap maakt. Er zijn zoveel mensen in nederland die "rap" maken dat heeft niks te maken met kwaliteit.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:38:11
Quote:
MTijn schreef op 27-03-2007 @ 20:32
2x word naar Huussuh.

@Die het over RAP = Rythm and Poetry had: Voor zover weet betekent rap snel (Vroeger zij een leraar nog wel eens: "Uit de klas! En rap een beetje." Helaas begon ie toen niet met een beatbox dus betekende het wat anders) en dat duidt erop dat rappen sneller is dan zingen en zoiezo vaak snel is. Waarschijnlijk was er nadat de term ontstaan was iemand die dacht 'Hey! De letters RAP, daar kan je ook Rythm And Poetry van maken en dan klopt het eigenlijk ook wel'

On-topic: Ik erger me er persoonlijk veel aan. Mensen die denken dat hiphop over vrouwen en geld moet gaan en jou gelijk als dom zien ofzo als je van hiphop houdt. En mensen die dan eigenlijk wel rechtse gedachten hebben maar dan toch zeggen dat Kempi tan2 errug is. Ik kan nog wel een heel verhaal typen maar daar heeft niemand wat aan.

@Boven mij: Als je er niks van weet moet je ook niet zeggen dat op Opgezwolle na alles urban is.


dus volgens jou is rap een nederlandse term

en kom niet zeggen dat ik er niks van af weet. ik luister al bijna 10 jaar lang (zonder te overdrijven) 5 uur per dag naar hip hop. hiphop is voor mij een verslaving. ik zou onmogelijk meer zonder kunnen.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 27-03-2007 om 20:42:44
Quote:
AceInc schreef op 27-03-2007 @ 19:50
Ik ben van mening dat er maar een hiphop band in nederland bestaat en dat is opgezwolle.


No offence maar ik nam je toen al niet meer serieus. Dus jij noemt Djiggy Dje geen echte hiphop? Diggy Dex? Jawat? 0118-VIER?

Wat is er zo 'hiphop' aan Opgezwolle wat hun niet hebben?
----------------------------------------
argh
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 27-03-2007 om 20:43:00
Wat is hiphop? wat is de definitieve? wat betekend dat voor jou?

Er zijn geen echte goede omschrijvingen, want iedereen oordeelt anders.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:44:07 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 27-03-2007 om 20:44:34
Ja daar ben ik het opsig wel mee eens, maar hij zegt dat er maar '1 hiphop' is, en dat wou ik even tegenspreken
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:45:35 ]

----------------------------------------
argh
die ene kerel
SLMEARV
Gepost door die ene kerel op dinsdag 27-03-2007 om 20:45:03
redman is kapot hiphop
----------------------------------------
smooth criminal on beatbreaks
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:46:31
Quote:
Bigfoot schreef op 27-03-2007 @ 20:42
(...)

No offence maar ik nam je toen al niet meer serieus. Dus jij noemt Djiggy Dje geen echte hiphop? Diggy Dex? Jawat? 0118-VIER?

Wat is er zo 'hiphop' aan Opgezwolle wat hun niet hebben?


het gevoel voor de muziek hebben.

----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Mx Fortune
Gepost door Mx Fortune op dinsdag 27-03-2007 om 20:46:39
ok terug naar de discussie heren !
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 27-03-2007 om 20:47:51
Ik erger me eraan dat kills als kempi de hele boel komen veramerikaniseren door dingen
na te doen die succes hebben. En door zijn gangstahgedrag denkt iedereen op een negatieve of wacke
manier over hiphop. Bij de plek waar hij zijn pistool trok hebben ze 'Fuck hiphop' opgeschreven.
Zo zie je dat mensen al gelijk aan een soort 50 denken bij Hiphop. Enja, als het succes heeft bij jongeren
lopen politicis er ook gelijk achteraan, dat valt niet te voorkomen.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op dinsdag 27-03-2007 om 20:48:26
Quote:
AceInc schreef op 27-03-2007 @ 20:38
(...)

dus volgens jou is rap een nederlandse term

en kom niet zeggen dat ik er niks van af weet. ik luister al bijna 10 jaar lang (zonder te overdrijven) 5 uur per dag naar hip hop. hiphop is voor mij een verslaving. ik zou onmogelijk meer zonder kunnen.


http://dictionary.reference.com/browse/rap

Het is ook een Engels woord wijsneus

@Spirit: Nee in mn eerste post dacht ik, ik zeg het ff. Daarna komt hij bijdehand doen.

Trouwens wel word naar jou.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:51:49 ]

----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 27-03-2007 om 20:49:52
Ga vooral daarover moeilijk doen.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 27-03-2007 om 20:55:07
Quote:
mixxman schreef op 27-03-2007 @ 19:37
(...)


hehe maat van me volgde bij die gast rijlessen.Toen die voor de eerste keer de auto instapte zegtie ik vind alles goed zolang de radio maar uitblijf.


haha ik ken op mijn beurt de persoon die de clip heeft gemaakt. Hij vond het ook een irritant klote nummer.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:56:16
Quote:
MTijn schreef op 27-03-2007 @ 20:48
(...)

http://dictionary.reference.com/browse/rap

Het is ook een Engels woord wijsneus

@Spirit: Nee in mn eerste post dacht ik, ik zeg het ff. Daarna komt hij bijdehand doen.

Trouwens wel word naar jou.


dat kan wel zo zijn maar en wellicht komt het van het woord snel. maar betekent niet dat rap geen vorm van dichten is dus dat de term Rhytm and Poetry een veel realistischere benaming is.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op dinsdag 27-03-2007 om 20:56:42
Quote:
AceInc schreef op 27-03-2007 @ 20:46
(...)

het gevoel voor de muziek hebben.


Leg uit
----------------------------------------
argh
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 27-03-2007 om 20:57:55
Quote:
AceInc schreef op 27-03-2007 @ 20:56
(...)

dat kan wel zo zijn maar en wellicht komt het van het woord snel. maar betekent niet dat rap geen vorm van dichten is dus dat de term Rhytm and Poetry een veel realistischere benaming is.


van het woord "snel"??

Euh, doe je huiswerk gek... hiphop/rap of wtf... komt uit de getto's die zich in amerika bevinden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:58:49 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op dinsdag 27-03-2007 om 20:58:24
aahhahaha homogezichten!

ben 't met poppekontje eens, ik zie shit als lange frans en donner niet als hiphop.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 20:59:46 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 20:58:52
Quote:
Dopoloog schreef op 27-03-2007 @ 20:57
(...)

van het woord "snel"??

Euh, doe je huiswerk gek... hiphop/rap of wtf... komt uit de getto die zich in amerika bevinden.


moet je niet bij mij wezen ik heb dat niet gezegd
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 27-03-2007 om 21:00:44
rapid = snel

Persoonlijk denk ik dat rap staat voor: Rape And Pillage
Pummety040
Wie zijn moerrrrrr?
Gepost door Pummety040 op dinsdag 27-03-2007 om 21:01:50
Ik vind het een beetje misbruik..
hiphop is er meer om je gevoel te uiten, en niet om aandacht te trekken van je doelgroep ( lijkt mij )
Spirit
sprrrt
Gepost door Spirit op dinsdag 27-03-2007 om 21:02:17
Acelnl, er zijn zoveel meer dingen die echt zijn op Opgezwolle na.
----------------------------------------
I've got my own brand of patriotism, the real meaning of independence.
MTijn
whut!?
Gepost door MTijn op dinsdag 27-03-2007 om 21:03:52
Quote:
Dopoloog schreef op 27-03-2007 @ 20:57
(...)

van het woord "snel"??

Euh, doe je huiswerk gek... hiphop/rap of wtf... komt uit de getto's die zich in amerika bevinden.


Het gaat om het woord he Goku, niet de muziek zelf.
----------------------------------------
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 27-03-2007 om 21:05:54
Quote:
Spirit schreef op 27-03-2007 @ 21:02
Acelnl, er zijn zoveel meer dingen die echt zijn op Opgezwolle na.


aangezien er veel mensen zijn die het hermee niet eens zijn zal ik mijn stelling terugtrekken. maarja het blijft gewoon een mening niet voor niets begin ik mijn zin met "ik ben van mening...."
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op dinsdag 27-03-2007 om 21:06:02
Now what you hear, is not a test, I'm rhythm and poetrying to the beaaat
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op dinsdag 27-03-2007 om 21:06:48
Quote:
MTijn schreef op 27-03-2007 @ 21:03
(...)

Het gaat om het woord he Goku, niet de muziek zelf.


ja toch gohan.

hehehehe...
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Jakyman Gepost door Jakyman op dinsdag 27-03-2007 om 21:17:47
ik vind het allemaal best dat die mensen dat doen.. ik vind dat jullie het ook overdrijven.. Hiphop is muziek. Ik luister deze muziek omdat ik het leuk vind, en als die politici zich ermee gaan bemoeien vind ik helemaal niet erg Ik let er gewoon niet op...
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 27-03-2007 om 21:21:31
Ik vind het slecht dat voor veel dingen hiphop als magneet wordt gebruikt voor jongeren. Het is een voor de hand liggende keuze, want hiphop leeft nu eenmaal onder (vooral) de jeugd van tegenwoordig. Als de meeste jongeren metalheads zouden zijn zou de media en alles daar omheen, die muziek en levensstijl als publiekstrekker gebruiken.

Ik vind dat de mensen(bijvoorbeeld de politie, hmh, dat met surya etc.), creatiever kunnen, en eigenlijk zouden moeten zijn in het trekken van publiek, uiteindelijk zullen ze zo ook meer succes daarin hebben.

Als ik de politie was en ik zou iets in de HMH organiseren, kijk dan naar de raakvlakken van de interesses en gedachten van de jongeren van nu, en die van de politie. De politie is er altijd geweest in het leven van de jongeren van nu. Ze/we weten niet beter. Ga dan als politie onderzoeken wat de nadelen voor de jongeren zijn als de politie er niet zou zijn, en confronteer ze ermee. Ook kun je kijken wat de overeenkomsten zijn tussen de intresses van jongeren en het werk van de politie. Niet iedereen zal dat intresseren, maar degenen die dat wel interreseert bereik je dan ook. Als je nu al jongeren bereikt met hiphop, heb je de verkeerde doelgroep voor je. Gasten die houden van hiphop, niet van politie, over het algemeen genomen.

Het heeft geen zin om met iets wat niks met politiewerk(of weinig, en vaak het tegenovergestelde) te maken heeft, personeel te werven voor deze banen.

Een organisatie die jongeren wil trekken moet niet gaan spelen met intresses die niks met het doel van de organisatie te maken heeft.

hou t gewoon echt, ik ga ook geen klassiek concert organiseren als ik wat ouderen nodig heb.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 21:23:18 ]
mixxman
Gepost door mixxman op dinsdag 27-03-2007 om 21:24:06
word naar ziek, hoewel ik me er verder ook niet echt heel erg aan erger ofzo maar het is best triest.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 27-03-2007 @ 21:25:37 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0089 sec.