Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 ]
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 15:28:57
Hallo beste forum leden,

Ik ben bezig met het bouwen van een studio, ik heb dus een aparte ruimte waar geen geluid is. Ik heb een aankoop lijst gemaakt voor de apparatuur die ik ga halen.

Ik bezit al een goede pc, versterker, speakers, standaard. De dingen die ik nog ga kopen zijn:

- Geluidskaart
- Mic
- Mixer

Dit had ik in gedachten:

Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music (PCI;OEM) € 79,95,-
Link: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00326761

Mixer: Mackie 1402 VLZ Pro € 339,-
Link: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMKDMMS1402VLZ

Microfoon: Rode NTK € 439,-
Link: http://www.feedback.nl/?id=55&b=101103

Totale bedrag is dus 857,95
Ik ga het gebruiken voor raps dus net als (dhc, hash etc.) Mijn vraag aan jullie is dus heb ik de goede keuze gemaakt in het kiezen van deze producten of toch een andere mic? ik kan tot 900euro gaan ongeveer.

Alvast bedankt!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-03-2007 @ 15:29:51 ]
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zaterdag 31-03-2007 om 15:34:27
ik denk dat iedereen op een hip-hop forum wel weet wat rap is.. dus waarom je die voorbeelden geeft?.. daarnaast denk ik dat je beter advies kan vragen bij Feedback.. en als je toch het forum wil horen.. hit de zoekfunctie
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
De Gevallen Engel Gepost door De Gevallen Engel op zaterdag 31-03-2007 om 15:36:45
koop nog een plopschermpje, een statief en een headphone en jouw studio zal er best dope uitzien.
----------------------------------------
aapje schreef op 26-03-2008 @ 15:22
waarom mogen jongens meisjes niet slaan maar andersom wel
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 15:40:31
Plopscherm en hoofdtelefoon heb ik al, excuus dat had ik er nog niet bijgezet, een statief?

SLM040

Wie weet zou het gebruikt worden voor zang? dan neem je mischien andere mic's. Ik kijk al dagen rond op het forum en heb andere topics bekeken maar dat waren mensen met een wat minder budget. Ik hoorde op een ander forum dat de mic die ik heb uitgekozen beter is voor zang dan voor rap. Ik dacht laat ik kijken wat ze hier op het forum zullen zeggen aangezien er veel mensen zijn die er heel veel van weten.
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zaterdag 31-03-2007 om 15:42:17
aight.. dat is een goede verklaring.. alsnog raad ik je aan om met je vragen naar het personeel van feedback te stappen..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 15:45:06
Ik ga binnenkort zeker even langs Feedback, zelf ben ik er nog nooit geweest maar dat komt allemaal goed. Ik laat de topic nog wel staan hier want ik weet zeker dat mensen zoals MX enzo me kunnen helpen.

Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op zaterdag 31-03-2007 om 17:01:37
hehe bij feedback smeren ze je al heel gauw iets duurders aan, dus hoop dat je weet wat je nodig heb
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 31-03-2007 om 17:40:10
Met die spullen heb je een goeie studio....
Plus als jij je vocals ook nog laat afmixen..kom je zeker in de buurt van een proffesionele studio.

Je kan trouwens in de plaats van een mixer ook een usb audio capture ophalen dat is beter voor het geluid...een mixer verstoord je kanalen.
Ik had eerst ook een mixer...maar nu ben ik overgestapt naar die audio capture.

Dit is wat ik bedoel:

http://www.cakewalk.com/Products/PowerStudio/ROW/UA-25-full.htm


[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-03-2007 @ 17:46:58 ]

----------------------------------------
Zwolle
Finger
Gepost door Finger op zaterdag 31-03-2007 om 17:48:43
Waarom zo'n dure mic en dan zo'n goedkoop geluidkaartje?
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 18:14:08
@ KayC

Ik neem liefer een mixer en meteen een goede mixer, tijdens het opnemen is de versterker uit en de speakers ook dus heb ik daar geen last van. Maar de mixer die ik dus heb gekozen is goed voor de mic die ik ook heb gekozen? En denk je dat het de juiste keuze voor mij is? om goede kwaliteit raps op te nemen?

Afmixen is zeker een belangrijk onderdeel, heel belangrijk zelfs dat gaat natuurlijk zeker gebeuren. De studio wordt profesioneel ik ga 2windows pc's gebruiken met mooie schermen, Waarom windows? omdat programma's als adobe audition gewoon werken en je dat niet hebt op een mac. We hebben wel allemaal een eigen ibook en ipod maar dat houden we gewoon om te internetten en muziek te luisteren.

@ Finger

Omdat iedereen mij verteld dat ik gewoon een goede geluidskaart nodig heb die 24bit/96khz kan opnemen. En dat kan de geluidskaart die ik heb uitgekozen waarom dan een hele dure nemen?

En de mic werkt gewoon op de mixer toch? ik ga ervanuit dat hij met 48volt werkt ofzo haha.. en dat de mixer het gewoon aankan..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 31-03-2007 @ 18:17:50 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zaterdag 31-03-2007 om 18:21:33
En toch zou ik ook een andere kaart kopen.
Heb je monitors of gewone speakers btw?
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 18:32:41
Monitor speakers, welke geluidskaart raad je me aan dan?

En als experts zoals die MX op het forum zijn hoop ik dat hij me ff verteld of de mic die ik heb gekozen goed is voor rap. Want als ik meteen naar Feedback ga en daar ga vragen gaan ze me mischien andere dingen vertellen een aansmeren.
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zaterdag 31-03-2007 om 19:05:43
yo, ik ben er ook aardig in verdiept. studio is mijn ding
heb zelf weinig geld (te weinig), dus heb ook low-budget stuff, maar weet wel veel van high-budget stuff..

de mic die je gekozen hebt is in principe dope. naam ken ik niet, maar dat zal wel snor zitten.
maar ik had liever voor een Studio Projects mic gekozen, ( www.soundclick.com/pocog/ om kwaliteit te beluisteren ), ik heb de Studio Projects B-1, maar met jou budget kan je vast wel een betere versie van Studio Projects kopen..

kwa geluidskaart, ik heb de E-MU 4040 voor 100 pleuro en het is een heerlijk dingetje... veel homestudio's en beginnende pro-studio's gebruiken deze geluidskaart ook!

mixpaneel, wederom ken ik dat merk niet. ik kan je alleen zeggen dat je met een mixertje van 100/200 euro al alles kan wat je wil, mits je niet met 10 man per x wilt opnemen, dan moet je 1tje met meer sporen kopen.. als ik jou was zou ik even kijken op www.eurorack.com kijken, dat zijn echt chille dingen..

hoe heb je het zitten met isolatie? heb je een aparte kamer waar je studio instaat en pleur je die vol met noppenschuim en een cabine? ik ga namelijk (in mn slaapkamer) een soort half rondje maken, waar men mic tegenaan komt, gemaakt van traanplaat en noppenschuim..

Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 19:22:36
Ja de studio en de plaats van de mic is allemaal goed geregeld en er is geen geluid. Ik had namelijk gehoord hoe duurder de mixer hoe beter, op een ander forum werd mij verteld dat ik met zo een mic geen mixertje moet kopen van 150euro a 200. Ik kreeg toen de mixer hierboven als tip. We gaan gewoon per man opnemen, dus niet met veel mensen tegelijk. En deze mixer heeft microfoonvoorversterkers dat lijkt mij een pluspunt als ik een goede mic neem..

Zou je een link kunnen geven naar de geluidskaart die je me aanraadt. Ik woon in Amsterdam dus ik zou het graag willen kopen in mycom, computerland ofzo.. feedback kan natuurlijk ook want die moet ik zowiezo gaan bezoeken.

De mic die ik heb gekozen wil ik het liefst houden want die is heel goed niet heel erg gevoelig voor omgeving geluid en heeft een warm geluid. Maar toen ik ergens las dat de mic slecht is voor rap dacht ik van.. wtf.. andere mensen zeggen dat het wel goed is voor rap dus ben een beetje in de war..
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zaterdag 31-03-2007 om 20:35:27
toch moet ik je tegenspreken, tuurlijk, tussen een mixpaneel van 100 euro en eentje van 1000 euro zit verschil... maar tussen een mixertje van 100 en 400 euro bijna niks, je betaalt alleen voor merk en sporen. je kan net zo goed een mixertje van 100 euro kopen met een preamp erbij, ben je nog duurder uit dan als je een mixertje heb met een preamp erin voor 180 euro waar je genoeg aan hebt.. dan kan je altijd na een jaar nog iets beters halen

ik woon zelf in zwanenburg, dat ligt aan amsterdam(west) en ik koop m'n spullen vaak in haarlem, bij musicmaniacs(.nl), daar staat hij wel ergens op, is een kaartje voor 100 pleuro

het zou inderdaad wel kunnen dat je mic slecht is voor rap, maar toch blijf ik bij mijn Studio Projects mic, ik bedoel, op wat voor naam kan je beter afgaan? die mics worden door goede studio's gebruikt, membraam wordt gemaakt door het chinese bedrijf 797 Audio, nou is china niet zo high-end audio, maar dat bedrijf maakt al meer dan 50 jaar membraams voor bekende mic-merken.

er zijn zoveel mogelijkheden..
Nord1n
Gepost door Nord1n op zaterdag 31-03-2007 om 23:38:54
Kan jij me helpen met een lijstje maken met wat ik moet kopen bijvoorbeeld een mixer van 200euro net zo groot als die ik hierboven heb gekozen ongeveer want dat zal mooi ogen in de studio. Deze levert dan ook de stroom voor de mic toch..

En de link geven van waar ik de geluidskaart kan halen? het liefst heb ik toch een geluidskaart rond de 100euro die ik gewoon in Amsterdam kan kopen anders reis ik teveel.

En als ik dan die mixer haal van rond de 200euro heb ik dus 140euro meer ongeveer om aan de mic te geven dus kan ik een mic halen van rond de 600euro! En ik wacht nog steeds op tips van MX Fortune, maar jullie hulp is ook van harte welkom.

Mijn doel is een goede boodschappenlijstje maken hier zodat ik naar Feedback ga en het alleen maar hoef op te halen zonder veel te vragen daar want dan zeggen ze dat ik andere dingen moet halen enzo.
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zondag 01-04-2007 om 00:18:26
- Behringer XENYX 1622 FX mixpaneel
- Studio Projects microfoon (pdf file)
- EMU 4040 geluidskaart

ik persoonlijk zou voor 't bovenste gaan, zo heb je nog geld voor andere dingetjes erbij zoals kabels, isolatie, mooie tafel en een grote zak wiet.

je kan natuurlijk ook een echte proffessionele microfoon kopen, moet je gewoon ff mailtje sturen naar een goede studio zoals Zeezicht ofzo, of ze nog een mic hebben liggen die je ken overkopen veel plezier met opnemen
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 02:12:13
Dank voor de reactie's hier, ik heb besloten om die mixer te halen en die geluidskaart bij Feedback. Alleen die geluidskaart ziet er wat anders uit dan de andere ik weet niet hoe het precies in zijn werk gaat.

Dat houdt dus in dat ik 539.95euro over heb om een goede mic te kopen. Het liefst zou ik willen dat je iets voor me kan uitkiezen rond de 530euro die heel goed geschikt is voor rap en soms zang.

En de meeste kabels heb ik al, isolatie is al voor gezorgd, grote tafel ook, grote zak wiet zowiezo, en heb er ook een playstation3 staan met een hd tv onderuit op de bank lekker chillen. En zelfs 2matrassen (kunnen van pas komen als meisjes meekomen )

Als ik dus ook een mic kan regelen van die prijs hierboven die goed is geschikt dan haal ik alles meteen bij FeedBack volgende week, mischien heb ik een groter budget dan vertel ik het wel dan heb ik ongeveer 3000euro budget voor me mixer, en mic enzo dus ik laat het nog wel weten.
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 01-04-2007 om 09:14:21
Ik zou persoonlijk nog meer info inwinnen voordat je alles zo inpulsief gaat kopen,daar heb je wat meer aan.

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/

deze gasten zitten ook in amsterdam en hebben erg veel verstand van studio shit. ik zou zeggen rustig aan met kopen vergelijk de sound van verschillende mics endergelijke.

http://www.musiciansfriend.com/product/PreSonus-Firepod-Studio-Package?sku=247107
je heb ook complete pakketen.

ow ja en hoe oud ben je?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 11:37:19 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 12:48:26
Hoezo wil je mijn leeftijd weten?

Ik laat jullie nog weten of mijn budget vergroot dan weet ik precies wat ik allemaal moet gaan halen en hoeveel geld ik ervoor heb. Maar de mixer en geluidskaart zijn goed (maar snap niks van de geluidskaart.. die uitgangen enzo..) Ik moet nu alleen nog maar een goede mic.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 12:48:49 ]
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 01-04-2007 om 12:50:23
ik vraag me af hoe je aan dat geld komt,daarom wilde ik je leeftijd weten.En je gaat een studio bouwen maar je weet niets van die geluidskaart(uitgangen)Ik ben benieuwd hoe jij alles aan gaat sluiten..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 12:52:36 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 12:57:51
Omdat je me leeftijd zo graag wil weten, ik ben 22jaar ik ben van plan de spullen te kopen ik ken iemand die alles komt aansluiten dus dat is ook geen probleem .

Dank je wel voor de website (amsterdamse winkel), maar ben toch van plan om alles meteen bij Feedback te halen dan ben ik er ook meteen vanaf. Dus ik heb nu mijn mixertje en geluidskaart, nu nog een goede mic die ik ook bij Feedback kan halen. Ik ben op dit forum gekomen omdat ik zeker weet dat jullie me kunnen helpen met het kopen van alle spullen.

Als ik bij Feedback ga vragen dan smeren ze me allemaal dure dingen aan. Maar mischien gaan een paar vrienden nog geld erbij leggen en dan hebben we een budget van rond de 3000euro dat is een heel leuk bedrag om een goede mic te kopen en een mixer, al vind ik 2000euro genoeg om iets te halen.

aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 01-04-2007 om 12:59:06
nou succes verder met je studio..
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 01-04-2007 om 13:00:09
ik vind het allemaal zelfs een beetje veel, heb je al ervaring met rappen? als je nu gaat beginnen kan je beter wat goedkoper gaan want misschien bak je er helemaal niets van..

en dat over dat feedback dure spullen aansmeert is onzin.. toen ik mijn mic daar ging halen had ik eerst een duurdere in gedachten.. dat hebben ze me afgeraden omdat ze een goedkopere hadden die beter zou zijn.. scheelde me 80 euro.. die mensen hebben er echt wel verstand van.. en als je nou gewoon nog iemand meeneemt die er ook verstand van heeft dan weet je zeker dat ze niet met je ouwehoeren
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
Saizen
Duku
Gepost door Saizen op zondag 01-04-2007 om 13:07:24
je koopt gewoon de nt1a met een goedkope mixer. Dan ga je thuis je texten op nemen ze goed luisteren tot je ze uit je hoofd kent en als je tevreden ben over je tracks huur je een studio af neem je alle tracks perfect op en heb je een album.

Maja dat doe ik dus.

Oja dan heb je voor 170+30+ geluidskaart wel leuk geluid.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 13:08:47 ]
Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zondag 01-04-2007 om 13:21:14
Quote:
Saizen schreef op 01-04-2007 @ 13:07
je koopt gewoon de nt1a met een goedkope mixer. Dan ga je thuis je texten op nemen ze goed luisteren tot je ze uit je hoofd kent en als je tevreden ben over je tracks huur je een studio af neem je alle tracks perfect op en heb je een album.

Maja dat doe ik dus.

Oja dan heb je voor 170+30+ geluidskaart wel leuk geluid.

je mag hier ook wel je album opnemen
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 13:52:33
Nee rappen is oke, ik kan rappen en de jongens met wie ik samenwerk kunnen ook heel erg goed rappen. Ik wil niet ergens anders opnemen ik wil gewoon mijn eigen studio'tje, zoals jullie weten heb ik al een mixer en een geluidskaart gevonden ben alleen nog opzoek naar een mic die er goed bij past van rond de 530euro.

Dus hulp is zeker nog welkom!!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 16:18:49 ]
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 16:58:55
UP!!
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op zondag 01-04-2007 om 17:30:17
Ik ben best nieuwsgierig naar wat tracks van jou en je mannen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 17:56:21
Ja oke ik zet dan ff een demo tape maar ik moet nu weten welke mic ik ga halen. ik kan voor de mic tot 600euro geven nieuw budget!

aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op zondag 01-04-2007 om 18:05:59
Kijk s hou je nog een euro over ook.
http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=2564
----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 18:11:25
haha thanx gozer ik zat ook op die website, raad je me deze aan?

http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1013

Die vind ik wel mooi en dan kan die playstation3 wel een tijdje wachten. Die zal zeker geschikt zijn voor rap en af en toe zang van een meisje bijvoorbeeld.

Wat denken jullie!?

Lijstje:

Mic 998,-: http://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=1013

Mixer 339,-:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMKDMMS1402VLZ

Geluidskaart 99,-:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=70EM880306001

Wat vinden jullie ervan goed samengesteld om te gaan halen of toch een andere geluidskaart ik kan daarvoor tot 200euro uitgeven.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 18:26:36 ]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 01-04-2007 om 18:41:15
Inderdaad, die geluidskaart heb je goed gekozen.

Je mic, je moet niet alleen op feedback kijken of bij van dijk, want bij sommige bedrijven zijn ze goedkoper. Gewoon even zoeken.

De mixer lijkt mij een goede keuze, ahoewel ik je ook die van 399 die ik bij feedback zag staan kan aanraden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 18:41:40 ]

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zondag 01-04-2007 om 18:46:35
Je hebt geld teveel ofniet, zeg me waar je woont en dan kom ik weleens in de nacht bij je langs
----------------------------------------
Zwolle
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 01-04-2007 om 18:47:41
hehehee lol

maar Nourdin? http://www.ciao-shopping.nl/Interne_geluidskaarten_5009_3-160_tot_200_euro~o4-r1


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 18:55:57
Dopoloog welke mixer bedoel je van 399euro die je me wou aanraden geef is ff link van feedback. Mischien dat ik em dan haal in plaats van die ik nu heb.

En die geluidskaart site vind ik vaag is er niet iets gewoon bij mycom of andere zaak hier in amsterdam of feedback.

En de mic is zwaaar dope he

Kay C

Je bent welkom gozer, als je in de buurt bent ben je al geklaard je komt nooit in de buurt van de studio
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 18:56:37 ]
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zondag 01-04-2007 om 18:57:27
Quote:

Je bent welkom gozer, als je in de buurt bent ben je al geklaard je komt nooit in de buurt van de studio


Oh zullen we wedden van wel.
----------------------------------------
Zwolle
revo
Daarom
Gepost door revo op zondag 01-04-2007 om 19:13:44
Je papt het goed aan zo te lezen
Mijn microfoon met mixer doet het bij me vader wel maar niet hier
zal zeker aan de geluidskaart liggen dan
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 01-04-2007 om 20:09:31
Quote:
Nord1n schreef op 01-04-2007 @ 18:55
Dopoloog welke mixer bedoel je van 399euro die je me wou aanraden geef is ff link van feedback. Mischien dat ik em dan haal in plaats van die ik nu heb.

En die geluidskaart site vind ik vaag is er niet iets gewoon bij mycom of andere zaak hier in amsterdam of feedback.

En de mic is zwaaar dope he



Over site: Dat is een site waarbij je kan kijken wat je dan kan krijgen in je prijsklasse.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=PHAM844D

deze bedoelde ik betreft mixer


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 21:14:38
wow die is groot zeg en te druk denk ik, en heel veel aansluitingen voor mic's ik denk dat ik dat helemaal niet nodig heb..

Deze: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMKDMMS1402VLZ
Ziet er wat rustiger uit en die kan ik denk ik goed snappen..

En de geluidskaart is goed genoeg toch? En de mic is meesterlijk voor zang en rap? Want ik hoor op veel website's dat iedereen de mic heel goed vindt en dan weer negatieve reactie's.. ik wil gewoon vette tracks kunnen maken met goede kwaliteit. En dan hoor ik dat je een preamp nodig hebt van 500euro, je gebruikt toch de mixer daarvoor

Ik ben hopeloos
[ Dit bericht is gewijzigd door op 01-04-2007 @ 22:12:48 ]
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 01-04-2007 om 23:16:16
? waarom zou je dat nemen?

Je kan beter eens naar een studio gaan en kijken wat hun hebben.
Dan weet je zeker dat je goede shit haalt.

maar;

Ik vind preamp echt niet nodig.

een goede geluidskaart + een goede mic + mixer +
biedt uitkomst. Een versterker voor je mixer kan wel goed zijn, maar die had je al geloof ik.


----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Nord1n
Gepost door Nord1n op zondag 01-04-2007 om 23:22:25
Ja dat klopt een versterker met monitor speakers heb ik al in mijn bezit die is aangesloten op mijn mixer. Binnenkort laat ik jullie weten wat mijn budget precies is dan kan ik een mooi lijstje samen stellen en dan richting Feedback gaan.

Poco
Marquez Music
Gepost door Poco op zondag 01-04-2007 om 23:48:50
neem nou gewoon een behringer eurorack xenyx, dan ben je voor 200 300 euro klaar met een preamp van 500 euro erin, damnit
Nord1n
Gepost door Nord1n op maandag 02-04-2007 om 00:54:14
hoe bedoel je met een preamp van 500euro erin, laat deze topic maar even, ik up em wel even als ik precies weet wat mijn budget is.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 02-04-2007 om 11:15:31
Wat voor monitors heb je staan?


Nord1n
Gepost door Nord1n op maandag 02-04-2007 om 13:08:45
Gewoon normale met goede kwaliteit maar ik ga ook nieuwe halen binnenkort.
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 02-04-2007 om 13:15:34
'Gewoon normale', oooh die, ja die zijn goed...

Beter geef je je geld uit aan een goede set actieve/passieve monitors, je kunt wel duur materiaal kopen, maar als je vervolgens niet eens hoort in welke kwaliteit je afmixt heeft het vrij weinig zin.

KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op maandag 02-04-2007 om 13:27:31
Quote:
livio schreef op 02-04-2007 @ 13:15
'Gewoon normale', oooh die, ja die zijn goed...

Beter geef je je geld uit aan een goede set actieve/passieve monitors, je kunt wel duur materiaal kopen, maar als je vervolgens niet eens hoort in welke kwaliteit je afmixt heeft het vrij weinig zin.



Word, ik moet binnenkort ook maar nieuwe monitors ophalen, maak nu gebruik van gewone computer monitors.
----------------------------------------
Zwolle
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 02-04-2007 om 13:30:08
Tsja, dat zijn wekkerradiospeakers, zonder lage tonen etc

Met een fatsoenlijke koptelefoon kom je ook een heel eind, scheelt je in ieder geval een paarhonderd euro.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op maandag 02-04-2007 om 13:31:26
Quote:
livio schreef op 02-04-2007 @ 13:30
Tsja, dat zijn wekkerradiospeakers, zonder lage tonen etc

Met een fatsoenlijke koptelefoon kom je ook een heel eind, scheelt je in ieder geval een paarhonderd euro.


Ja klopt, ik heb wel een goeie koptelefoon alleen niet geluidsdicht dus dat moet ik ook nog ophalen en dan is bijna alles perfect.
----------------------------------------
Zwolle
 Index / Studio- en audiotechniek /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.