Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op donderdag 12-04-2007 om 12:56:16
Ik zit hiet met de volgende situatie; MXL 990 condensatormic + ESI Maya 44 geluidskaart, met ingebouwde fantoomvoeding. Dit werkt allemaal prima, maar iedereen weet dat een ingebouwde fantoomvoeding van een PCI kaartje niet zo super zal zijn. Daarom ben ik van plan om de stroomvoorziening te upgraden, en deze tussen de MXL en de geluidskaart te stoppen.

ik dacht er eerst aan om een mixer te kopen, met ingebouwde fantoomvoeding. Veel mensen hebben dit, en zijn hier tevreden over. Maar ik heb mijn twijfels, tussen een mixer of een Pre-Amp. Ik heb ongeveer 120 euro te besteden, en van dat geld heb je niet zo’n super goede mixer, maar een pre-amp voor dat geld zal betere kwaliteit voor de mic zorgen. Mijn geluidskaartje heeft al 4 ingangen, waar mijn boxen, headphone en mic nu op aangesloten zitten. Dus ik heb eigenlijk geen sporen te kort.

Is het een slimme beslissing om in plaats van een mixer een goede pre-amp te kopen voor datzelfde geld, als je kijkt naar de opnamekwaliteit? Ik neem vooral op thuis, maak bijna geen beats, en ik heb zelf al 4 sporen in mijn geluidskaart zitten. Dus in mijn ogen is een mixer een beetje overbodig (ik heb al sporen genoeg), en levert een pre-amp voor hetzelfde geld een betere fantoomvoeding.

Heb ik hier de juiste conclusie getrokken, en is het slimmer om een pre-amp te kopen? Graag hoor ik jullie meningen.. Alvast bedankt.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 12-04-2007 om 12:57:16
Volgens mij hoort dat hier: https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=17724&m=30&p=3
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
n00t
Gepost door n00t op donderdag 12-04-2007 om 13:17:09
Quote:
Stoeprand schreef op 12-04-2007 @ 12:57
Volgens mij hoort dat hier: https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=17724&m=30&p=3


Lezen, ik zeg niet dat iets niet werk.. ik vraag wat de beste keuze is voor een aankoop.
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op donderdag 12-04-2007 om 13:18:36
Dan hoort het hier: https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=20100&m=30&p=1
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op donderdag 12-04-2007 om 13:19:49
doe niet zo moeilijk stoeprand, niet alles hoeft in 1 topic geplaatst te worden.

Helaas kan ik je niet helpen n00t, weet er weinig tot niks vanaf
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
n00t
Gepost door n00t op donderdag 12-04-2007 om 13:24:48
Quote:
Arihasj schreef op 12-04-2007 @ 13:19
doe niet zo moeilijk stoeprand, niet alles hoeft in 1 topic geplaatst te worden.

Helaas kan ik je niet helpen n00t, weet er weinig tot niks vanaf


Idd.. maar oke. Iemand een idee?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op donderdag 12-04-2007 om 13:25:15
gewoon gaan pre ampen.. niet zo moeilijk doen.. je kan je ook altijd nog laten adviseren door de verkopers bij de audioshop
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
n00t
Gepost door n00t op donderdag 12-04-2007 om 13:49:23
Quote:
SLM040 schreef op 12-04-2007 @ 13:25
gewoon gaan pre ampen.. niet zo moeilijk doen.. je kan je ook altijd nog laten adviseren door de verkopers bij de audioshop


Ik doe wel moeilijk.. kan het geld maar een keer uitgeven.. En btw, ik koop via Peterverspuy of Feedback, dus bij de audioshop langsgaan zal niet lukken.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 12-04-2007 om 14:06:52
Zekerste weten een pre-amp aanschaffen,
voor dat geld heb je alleen mixers van chinese afkomst ( nooit garant voor een goeie kwaliteit)
en voor 120 euro heb je zo een goeie pre-amp...

Maar ik vraag me af of jij hier wel baat bij hebt,
met het feit dat jij je hebt laten vertellen dat een geluidskaart niet
perfect opneemt, wat volgens mij helemaal niet waar is.
Bijna alle professionele studio's vind je een Edirol geluidkaart (firewire uitvoering)
die de zang microfoons voorziet van fantoomvoeding.

Regel is hier wel dat het snoer van je mic naar je geluidskaart zo kort mogelijk is.
en niet langs allemaal bedrading komt( meestal loopt de ingang daarom ook voorlangs om je geluidskaart.)

Edit:

Quote:
(gevonden op internet)


Ik ben zelf ook aan het kijken voor een "budget" fs systeem. Ik heb al enkele fora nagezocht op ervaringen met de maya 44 en de verschillende software die er verkrijgbaar is. Het lijkt alsof het systeem met de maya 44 bij de ene wel redelijk tot zelfs erg goed werkt en bij de ander juist heel slecht. Meestal blijkt echter dat de maya 44 (op een systeem met voldoende specs voor de software) wel goed kan werken mits je de software goed instelt. In het forum van djdecks.be zijn er een aantal topics over de werking van de maya en de instellingen. Dit geldt echter ook voor de meeste andere softwarefora.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 12-04-2007 @ 14:13:18 ]

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
n00t
Gepost door n00t op donderdag 12-04-2007 om 18:37:01
Quote:
Quizmaster schreef op 12-04-2007 @ 14:06

Maar ik vraag me af of jij hier wel baat bij hebt,
met het feit dat jij je hebt laten vertellen dat een geluidskaart niet
perfect opneemt, wat volgens mij helemaal niet waar is.
Bijna alle professionele studio's vind je een Edirol geluidkaart (firewire uitvoering)
die de zang microfoons voorziet van fantoomvoeding.

Regel is hier wel dat het snoer van je mic naar je geluidskaart zo kort mogelijk is.
en niet langs allemaal bedrading komt( meestal loopt de ingang daarom ook voorlangs om je geluidskaart.)


De kwaliteit is prima, die ik nu heb, maar een pre-amp staat stoerder, en aangezien ik wat centjes over heb kan ik me dat wel veroorloven nu. En als de kwaliteit verbetert, heb ik dat er wel voor over.

De ESI Maya44 presteerd nu goed, ik heb een snelle PC (AMD64) en een korte kabel (1,5m ongeveer), dus dat zit allemaal goed. De ESI Maya44 presteerd wat hij aankan, en dat is best aardig. Maar ik heb het gevoel dat het beter kan.. En als ik dat met een Pre-amp kan bereiken (die @ feedback ongeveer 90 euro kosten zie ik nou) heb ik dat er wel voor over.

Maar als de kwaliteitsverbetering niet zoveel voorsteld.. ben ik wel tevreden met wat ik nu heb. De kwaliteit is uitstekend, maar hogere kwaliteit staat op mijn verlanglijstje.

Bedankt voor je reactie, alvast.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 12-04-2007 om 18:43:20
Vst's aanschaffen is denk ik eerder een goed plan,
Crysonic, T-racks en Blue Tubes horen zowio op je pc te staan.
(hier kan ik je ook wel aan helpen)
Verder is het leren afmixen denk ik....

----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0074 sec.