Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op zaterdag 14-04-2007 om 17:28:44
In begin den tijde probeerde ik ze te vermijden
ze te misleidde maar ondertussen verleidde
ik ze anoniem misschien verdien
ik niet mijn pseudoniem de babbelaar

maar zie me als de projectontwikkelaar
in het ontwikkelen van complexe structuren
die meer verduren dan woningcomplexen
die in reflexen gebreken vertonen

ongewone taferelen fundamentele benodigdheden
die bij vele _ontbreken
jochies die de boel faken dus gewoon weg bedonderen
maar ik zal ze overdonderen verwonderen

met een woordenschat die groter is
dan goliath deze bijbelse reus
kom ik glorieus als david
die zijn goliath doodde zoals een havik


Dit zijn wat zinnen die ik in elkaar heb geflanst ik denk er aan de laatste vier nog beetje aan te passen.
Maar ik benieuwd wat jullie er van vinden en alsjeblieft serieuze reacties.
----------------------------------------
De louter rijm
mixxman
Gepost door mixxman op zaterdag 14-04-2007 om 17:33:13
rijm is wat simpel maar je gebruikt wel binnenrijm dus dat is een goed punt. probeer wat meer klankrijm te gebruiken en ook wat meer met lettergrepen te werken om de zogenaamde multies te krijgen waardoor het gewoon lekkerder is. Alleen je moet niet gaan overdreven met multies maar ze maken je tekst gewoon lekkerder. Het formuleren gaat je wel aardig alleen sla je wel een paar keer de plank mis net als met de rijm trouwens die soms in 1x weg is waardoor het geheel niet lekker loopt. Je zinnen zijn ook wat kort en probeer ook dingen als metaforen enzovoort te gebruiken om je tekst aantrekkelijker te maken.


Nog een keer gelezen je formulatie is trouwens nog best wel krom omdat je nog vrij beperkt ben in je rijmskills denk ik. Hierdoor ga je de inhoud laten leidden door rijm en dit moet je proberen te voorkomen, maar dat is gewoon een kwestie van veel rijms schrijven en die skills zo omhoog werken.

Toch vind ik het op de 1 of andere manier wel wat hebben weet alleen niet waarom.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-04-2007 @ 17:39:40 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Jappie
De louter rijm
Gepost door Jappie op zaterdag 14-04-2007 om 17:34:25
oke bedankt mixxman
----------------------------------------
De louter rijm
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0072 sec.