Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 28-04-2007 om 09:45:41
Ik moet op een of andere website zijn wat een https:// blabla is, maar het werkt niet helemaal.
Dus als iemand mij kan vertellen wat het is?
Unexplained Gepost door Unexplained op zaterdag 28-04-2007 om 09:46:06
Secure, daar staat die s voor zover ik weet.
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 28-04-2007 om 09:46:45
Oké, dus daarom kan ik niet vanuit thuis erop.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 28-04-2007 om 09:47:14
Het protocol HTTPS staat voor HTTP Secure.

HTTPS is een uitbreiding op het HTTP-protocol met als doel een veilige uitwisseling van gegevens. Bij gebruik van HTTPS wordt de data versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander, bijvoorbeeld iemand die afluistert, onmogelijk zou moeten zijn om te weten welke gegevens verstuurd worden.

Bij afspraak geschiedt HTTPS-verkeer standaard op poort 443, toegekend door IANA.

Omdat de gegevens aan beide kanten door de tunnel heen gaan, moeten zowel de server als de client hun data versleutelen en ontcijferen. Dit kost extra rekentijd, en dat is ook de reden waarom deze versleuteling niet standaard wordt toegepast. De versleuteling wordt toegepast op basis van SSL. Vlak voor en na de versleuteling is de gegevensoverdracht identiek aan het HTTP-protocol.

HTTPS wordt veel gebruikt bij betalingstransacties per kredietkaart of bij telebankieren.

----------------------------------------
Zwolle
livio
Oldschool
Gepost door livio op zaterdag 28-04-2007 om 09:49:03
Hm, wat een eikel eigenlijk dat ik niet gewoon eerst even google.

Sanks dudes

slotje.
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0115 sec.