Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op dinsdag 08-05-2007 om 23:52:07
“Nederland’s Grootste Nachtmerrie”

Vorige maand stelde de SGP kamervragen over de videoclip ‘Het land van’ van de rapper Salah Edin. De Marokkaanse Nederlander zou met zijn clip aanzetten tot radicalisering. In de clip verplaatst Salah Edin zich in de huid van Mohammed B.. Ook op zijn debuutalbum, “Nederland’s Grootste Nachtmerrie” brengt Salah Edin zeer uitgesproken teksten ten gehore. Zo vindt hij dat Bin Laden stalen ballen heeft en twijfelt hij aan de Holocaust. Maar kan een Marokkaan in ons land net zo ver in zijn vrijheid van meningsuiting gaan als Theo van Gogh deed?

Iemand deze aflevering gezien vandaag?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-05-2007 @ 23:53:05 ]

----------------------------------------
Zwolle
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 09-05-2007 om 00:01:45
nee en dat vind ik wel jammer eigenlijk,
is ie ergens trug te kijken??
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op woensdag 09-05-2007 om 00:06:52
Quote:
BigSam schreef op 09-05-2007 @ 00:01
nee en dat vind ik wel jammer eigenlijk,
is ie ergens trug te kijken??


Vandaag nog niet denk ik, meestal de dag erna op www.premtime.nl

Ik heb het trouwens ook niet gezien, morgen maar ff kijken dan.

----------------------------------------
Zwolle
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 09-05-2007 om 01:13:06
Hij staat er al ff checken....
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op woensdag 09-05-2007 om 01:14:22
Quote:
Bru-Taal1989 schreef op 09-05-2007 @ 01:13
Hij staat er al ff checken....


ff checken dan maar.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2007 @ 01:14:42 ]

----------------------------------------
Zwolle
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op woensdag 09-05-2007 om 11:49:50
heb een stukje gezien..vind dat salah er maar vreemde denkbeelden op nahoud eigenlijk..
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Dadre
Dus dat
Gepost door Dadre op woensdag 09-05-2007 om 11:52:23
Zoals ik in andere topic al zei, hoe kan je de Holocaust niet erkennen.
----------------------------------------
Professioneel webdesign, tegen redelijke prijs.
http://www.websitenow.nl
Monn-E
Vitamine E
Gepost door Monn-E op woensdag 09-05-2007 om 12:35:33
Directe link: http://player.omroep.nl/?aflid=4516954
----------------------------------------
Vitamine E:
Twitter
Mizou
OWJAHJOH??!
Gepost door Mizou op woensdag 09-05-2007 om 12:40:33
prem is dope!
damn ik zag laatst aflevering over overvecht zuid zag er ook niet best uit
----------------------------------------
www.serife.nl
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 09-05-2007 om 14:55:51
salah is appart,
bin laden een man met stalen ballen,
een man met stalen ballen die zich verstopt ja
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op woensdag 09-05-2007 om 15:12:26
word.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op woensdag 09-05-2007 om 15:31:59
Quote:
BigSam schreef op 09-05-2007 @ 14:55
salah is appart,
bin laden een man met stalen ballen,
een man met stalen ballen die zich verstopt ja


Verzetstrijders in de tweede wereldoorlog hadden zichzelf ook verstopt, maakt ze dat minder heldhaftig dan ze zijn?
Nee, je redenering klopt daarom voor geen meter.

Ik heb hem geen 1 keer horen zeggen dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, hij zegt dat hij het simpelweg niet weet, en dat hij er ook geen mening over heeft.
Hij predikt geen haat, hij keurt de daad van Mohammed B af, maar hij probeert zichzelf in de gedachtens van Mohammed B te plaatsen.
----------------------------------------
Zwolle
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op woensdag 09-05-2007 om 15:34:06
khad t ook gezien, interessant. maar salahs ideeen zijn niet voor mensen die kort door de bocht gaan, je moet gwoon chille en nadenken..
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op woensdag 09-05-2007 om 15:34:10
@kayC
nee ok, dat is waar,

maar toch als ie echt dapper was zou ie zelf gaan,
bijv die vliegtuigen besturen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2007 @ 15:36:07 ]

----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op woensdag 09-05-2007 om 16:56:46
Quote:
FreakyFreek schreef op 09-05-2007 @ 15:34
khad t ook gezien, interessant. maar salahs ideeen zijn niet voor mensen die kort door de bocht gaan, je moet gwoon chille en nadenken..


beetje een waardeloze opmerking...je insinueert dat iedereen die het niet met hem eens is, mensen zijn die kort door de bocht gaan...

de dingen die hij gisteren bij prem verkondigde zijn op het verknipte af. Waarom zo doorgaan op Theo van Gogh's dood en die Tilburgse Imam die moslims opriep zich af te zetten tegen de nederlandse maatschappij links laten liggen...dit om maar gewoon een voorbeeld te noemen hoor. Hij mag natuurlijk een mening hebben en die uiten maar ik vind het extreem en van zijn kant kort door de bocht...
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 09-05-2007 om 17:41:29
Ik vind het toch wel een beetje eng.
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 09-05-2007 om 18:00:28
hehe...hij heeft wel vage ideen, maar dat is ook wel weer interessant. Gewoon een moslimrapper die zich een beetje afzet tegen het westen lijkt me.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op woensdag 09-05-2007 om 18:00:49
of onwetenden opjut..
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 09-05-2007 om 18:02:13
tja dat kan ook, maar is dat niet een beetje de kritiek die rappers in amerika ook krijgen? Misschien wel rappers in het algemeen?
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 09-05-2007 om 18:02:55
Dus dat (@ ozcan). Hij kan wel het weten, maar duizenden anderen weten het niet en halen een hele andere strekking uit zijn teksten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2007 @ 18:04:07 ]
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op woensdag 09-05-2007 om 18:03:18
Check deze Koefnoen parodie op Premtime. Die gozer is echt goed.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2007 @ 18:10:01 ]

----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 09-05-2007 om 18:05:17
Quote:
Wekss schreef op 09-05-2007 @ 16:56
(...)

beetje een waardeloze opmerking...je insinueert dat iedereen die het niet met hem eens is, mensen zijn die kort door de bocht gaan...


Het niet eens zijn met iemand is iets heel anders dan niet eens luisteren naar iemand en zijn ideeen direct afdoen als extremisme, of het aanwakkeren van radicalisering. Ik denk dat Freek bedoelt dat Salah Edins teksten bedoelt zijn om mensen aan het denken te zetten en dus niet voor mensen die kort door de bocht gaan. (dat zegt hij ook, vandaar dat ik het denk)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-05-2007 @ 18:06:34 ]

----------------------------------------
Jonkonize!
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 09-05-2007 om 18:07:35
Want gelukkig is iedereen binnen de doelgroep zo ontzettend goed in nuanceren...
RijmPiet
Hoe wou je dat doen?
Gepost door RijmPiet op woensdag 09-05-2007 om 18:08:01
ik zeg ook niet dat het gaat werken
----------------------------------------
Jonkonize!
dap
038
Gepost door dap op woensdag 09-05-2007 om 18:10:47
haha @ koefnoen

en prem is nog steeds een oetlul
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op woensdag 09-05-2007 om 18:16:39
Quote:
KayC schreef op 09-05-2007 @ 15:31
(...)

Verzetstrijders in de tweede wereldoorlog hadden zichzelf ook verstopt, maakt ze dat minder heldhaftig dan ze zijn?
Nee, je redenering klopt daarom voor geen meter.

Ik heb hem geen 1 keer horen zeggen dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, hij zegt dat hij het simpelweg niet weet, en dat hij er ook geen mening over heeft.
Hij predikt geen haat, hij keurt de daad van Mohammed B af, maar hij probeert zichzelf in de gedachtens van Mohammed B te plaatsen.

Word zo zie ik het ook.
----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 09-05-2007 om 18:17:01
'Wat schetst mijn verbazing, Michiel de Ruyter, jij hebt heel veel slaven vrijgekocht'

'Ja, nou moet ik ook wel zeggen, die waren zo goedkoop, daar kon je ze niet voor laten liggen'


hahaha tering zo droog.
dap
038
Gepost door dap op woensdag 09-05-2007 om 18:18:22
'je bent alleen de papegaai nog vergeten'

'nee hoor die staat naast me'

en zo is het maar net
Sabel
Jongen spuugt kraai
Gepost door Sabel op woensdag 09-05-2007 om 18:20:54
Ik vond dat stukje in kampen interessanter.
----------------------------------------
FREEEEEEEEEESTAILOOOOOOOOOOOOOO
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op woensdag 09-05-2007 om 18:58:27
Quote:
BigSam schreef op 09-05-2007 @ 15:34
@kayC
nee ok, dat is waar,

maar toch als ie echt dapper was zou ie zelf gaan,
bijv die vliegtuigen besturen


Als nederland in oorlog verzeild raakt en het op een miraculeuze manier toch nog weet te winnen kan ik je op het hart drukken dat Dick Berlijn de commandant der nederlandse strijdkrachten geprezen wordt voor zijn overwinning, ik denk dat niemand zal zeggen waarom hij zelf niet midden in een gevecht heeft plaatsgenomen.

Verder vind ik dat het te veel opgehyped word, maar wat wil je dan ook, mensen met een afwijkende standpunt worden tegenwoordig snel als ''eng'' beschouwd.
Nogmaals hij ontkent de holocaust niet, hij vind alleen dat we tegenwoordig zo worden dood gegooid met wat de Nazi's hebben gedaan, en dat er met regelmaat wordt vergeten welke andere vreselijke dingen er in deze wereld gebeuren. Wat dat betreft heeft hij wel een punt.

Mensen moeten eens proberen om begrip te tonen voor mensen met andere denkbeelden, en niet meteen conclusies trekken over iemand.
----------------------------------------
Zwolle
Bru-Taal1989
Gepost door Bru-Taal1989 op donderdag 10-05-2007 om 00:43:09
Reactie van salah edin, over uitspraken holocaust bij Lijn 5 Dus Dat.
Dus Dat Uitzending
Zoals al duidelijk werd in de uitzending is het allemaal creatief geknipt.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-05-2007 @ 00:43:44 ]

----------------------------------------
[url]http://www.last.fm/user/Bru-Taal/[/url]
dap
038
Gepost door dap op donderdag 10-05-2007 om 10:28:29
beetje slap excuus, je weet dat ze knippen en dat ze dit altijd doen... doe dan geen uitspraken die knipsensatiegevoelig zijn
cml.exe
Gepost door cml.exe op donderdag 10-05-2007 om 10:48:03
Vind het zoiezo dom om jezelf te plaatsen in een andere personage en zo de actualiteit in te gaan.
----------------------------------------
Nooit geschoten is altijd mis
Liquid
Gepost door Liquid op donderdag 10-05-2007 om 11:11:32
Quote:
KayC schreef op 09-05-2007 @ 18:58

Als nederland in oorlog verzeild raakt en het op een miraculeuze manier toch nog weet te winnen kan ik je op het hart drukken dat Dick Berlijn de commandant der nederlandse strijdkrachten geprezen wordt voor zijn overwinning, ik denk dat niemand zal zeggen waarom hij zelf niet midden in een gevecht heeft plaatsgenomen.


Bin Laden is geen bevelhebber van een land dat aangevallen werd. En als Dick Berlijn bevel geeft om een paar duizend onschuldigen expres te vermoorden die niks te maken hebben met een of andere oorlog aan de andere kant van de wereld, dan zal ik hem in ieder geval niet prijzen. Daarnaast vind ik het toch zeker opmerkelijk dat iemand die anderen opstookt zichzelf te offeren zodat hij in het paradijs met 72 maagden komt, zelf kennelijk niet zo snel naar het paradijs wilt.


Quote:
Nogmaals hij ontkent de holocaust niet, hij vind alleen dat we tegenwoordig zo worden dood gegooid met wat de Nazi's hebben gedaan, en dat er met regelmaat wordt vergeten welke andere vreselijke dingen er in deze wereld gebeuren. Wat dat betreft heeft hij wel een punt.


Opzich snap ik zijn punt, maar omdat andere vreselijke dingen niet worden herdacht, moeten we de Holocaust ook maar vergeten? Wat is dat voor een kromme logica? Ik vind het ook hypocriet dat we op 4 mei massaal stil zijn maar dat we geen fuck geven om bijvoorbeeld de burgerslachtoffers in Irak. Maar als je om die reden dan de Holocaust gaat 'boycotten' ben je net zo erg.


----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 12-05-2007 om 12:33:22
Aangifte PREMtime na bedreiging op straat

Tv-maker Prem Radhakishun van het NPS-programma PREMtime heeft aangifte gedaan van bedreiging. Afgelopen week werden hij en zijn cameraploeg bedreigd door straattuig in de Rotterdamse wijk Hillesluis. Prem wilde verslag doen over bewoners die klagen over terreur door jeugd op straat. Want ondanks lovende berichten van de politie en de gemeente Rotterdam over toegenomen veiligheid, zouden jongeren zich in de wijk in Rotterdam-Zuid nog steeds schuldig maken aan drugshandel en geweld.

Prem ondervond aan den lijve wat de bewoners met de straatterreur bedoelen. Hij en de cameraploeg voelden zich ernstig geïntimideerd toen een groep Noord-Afrikaanse jongens dreigde de camera te vernielen en de auto van het programma in brand te steken. Volgens een woordvoerder van de NPS konden alleen nog onder politiebegeleiding de interviews worden afgemaakt.

De politie vindt de reactie van Prem en de NPS ''wat overdreven'' en stelt dat de sterke arm toch al bij een deel van de opnames aanwezig zou zijn. Een woordvoerder benadrukt dat de wijk Hillesluis de laatste tijd echt wel vooruit is gegaan, maar dat de politie er nog wel ''een en ander heeft te doen''.
----------------------------------------
Zwolle
tirp
Tirp aka. Dope Assasin of Rhymes
Gepost door tirp op zaterdag 12-05-2007 om 12:34:38
hij zoekt t ook op
----------------------------------------
O.G.
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op zaterdag 12-05-2007 om 14:51:23
Quote:
KayC schreef op 12-05-2007 @ 12:33
De politie vindt de reactie van Prem en de NPS ''wat overdreven'' en stelt dat de sterke arm toch al bij een deel van de opnames aanwezig zou zijn.


Dat maakt het alleen maar erger.
Is toch te gek dat je van tevoren al weet dat er politie nodig is.
Het moet gewoon mogelijk zijn om een programma te maken zonder dat daar politie aan te pas hoeft te komen.
Die marokkanen zijn ook lomp, voor de camera springen en zeggen 'niet filmen', loop dan gewoon weg.
Liquid
Gepost door Liquid op zaterdag 12-05-2007 om 14:54:32
Haha idd, altijd helemaal naar de camera toelopen en zo gevaarlijk mogelijk ''doe die camera uit kankerlijer, ik wil niet gefilmd worden'' roepen
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
KayC
Back in Town!
Gepost door KayC op zaterdag 12-05-2007 om 15:01:07
Inderdaad, ze willen niet gefilmd worden maar ze staan wel te springen voor de camera.
----------------------------------------
Zwolle
dap
038
Gepost door dap op dinsdag 15-05-2007 om 21:39:20
nu op ned 3
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0124 sec.