Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / [arch] Computers en Techniek /
Mip
Gepost door Mip op zondag 22-06-2003 om 11:00:33
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor kabel moet je gebruiken, software, zitten hier nog systeemeisen aan vast?
Het voornaamste wat ik wil doen is van oude tape bandjes mp3's maken zodat ik ze op cd ken zetten..

Tell me, I wanna know it all!
dap
038
Gepost door dap op zondag 22-06-2003 om 12:05:47
kabeltje van je stereo naar pc .. meestal tulp stekkers naar jack aansluiting. voor het bewerken heb je wel veel diskruimte nodig en het liefst snelle pc. Software: cooledit 2 of het gratis audacity (voor windows / linux).
teigetje Gepost door teigetje op zondag 22-06-2003 om 12:13:36
Ligt eraan wat je aan uitgangen hebt op je stereo toren. Meestal kun je wel met tulp uitgangen (rood+wit) koppelen aan je audio-in op je geluidskaart (meestal een 3.5mm plug, net als koptelefoons). Vervolgens stereo op tape zetten en spelen en als het goed is heb je dan al geluid op de audio-in van je computer.

Als het tegenzit heb je geen tulp uitgang op je stereo en moet je het via de koptelefoon uitgang naar audio in op je geluidskaart doen. Hiervoor zijn volgens mij de kabels wel iets zeldzamer, en de geluidskwaliteit lijkt mij (theoretisch) minder.

Er zijn vast ook wel mooiere oplossingen met specifieke geluidskaarten (van die SB apparaten met tulp in op je pc) maar bovenstaande is volgens mij hetgeen wat makkelijk haalbaar is voor iedereen. Met slechts 1 kabeltje.

Softwarematig kun je volgens mij zelfs opnemen met de soundrecorder die onder accessoires->entertainment zit in Windows. Verder hoor ik hier net dat er op Tucows een gratis programma genaamd Goldwave staat waarmee je ook op kunt nemen.
----------------------------------------
Code #404: User not found
dap
038
Gepost door dap op zondag 22-06-2003 om 12:53:24
Goldwave is dacht ik niet gratis (officieel dan). Maar veel normale geluidskaarten hebben geen tulp aansluitingen hoor .. dat wordt toch van tulp (stereo) naar pc (jack aansluiting).

Als je dat echt niet hebt moet je net zoals teig zegt via je koptelefoon uitgang doen maar dat is vaak erg bagger.
creech
Limited Edition
Gepost door creech op zondag 22-06-2003 om 13:48:07
Kop telefoon uitgangen willen nog wel eens voor een lelijk signaal (vage ruis) zorgen.
Jack-jack snoeren zijn redelijk goed verkrijgbaar.
Desnoods kan je de uitgang naar je boxen gebruiken om een signaal van je versterker te halen. je moet dan alleen even oppassen dat je de line-in van je geluidskaart niet overstuurt
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Mip
Gepost door Mip op maandag 23-06-2003 om 11:23:34
Hm snelle computer zit er zowiezo niet in..
moet maar aan een tulp of jack stekker zien te komen..
dap
038
Gepost door dap op maandag 23-06-2003 om 11:37:25
tulp ingangen zitten al op je stereo, jack ingang op je geluidskaart... kabeltje tulp - jack is in elke audiozaak te krijgen. Is heel normaal
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 28-08-2003 om 17:42:19
je kan ook de microfoon van je pc naast je casetterecorder leggen ?
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 28-08-2003 om 19:09:41
je weet toch die kabels die je gratis krijgt bij je diskman/md/mp3 speler? geen idee hoe ze heten, maar die gebruik je om je diskman/md/mp3 speler op je versterker aan te sluiten. deze zijn meestal erg kort, maar zoiets kun je ook kopen (of maken) voor je pc... en die sluit je aan op je Line out van je pc en je Aux, Tuner of CD van je versterker.
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 28-08-2003 om 19:12:01
oh wacht... bedoel je andersom? geluid van je stereo op je pc krijgen?
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
SpooK!
Gepost door SpooK! op donderdag 28-08-2003 om 19:38:49
check ff of je wavelab kan krijgen, wavelab lite wordt vaak gratis bij soundblasters erbij gedaan, in ieder geval bij mijn SB audigy platinum

daarmee kan je het geluid gelijk tweaken tot het lekker klinkt
 Index / [arch] Computers en Techniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.