Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 01:10:43
Ey, ik heb 'n vraag aan degenen die 'n grasparkiet hebben.
Vraag: mijn parkiet is nu 11 maanden oud, en zijn veertjes vallen al uit dus hij wordt ouder. Als hij uit z'n kooi wil, gaat ie als 'n mad man heen en weer springen op z'n stokjes en gaat ie opeens heel vaag op dat stokje zitten.. dus gaat ie achterwaarts leunen en dan met z'n snavel knabbelt hij aan z'n staart en fluit ie.. Loop ik naar z'n kooi toe.. hij meteen in z'n "klaar voor de start"-positie.. Doet die van jullie dat ook? Ennn.. als hij eenmaal uit z'n kooi is, wil hij er niet meer in.. dan gaat ie op z'n vaste plek, houten stoel, zitten.. gaat ie altijd met z'n snavel over het hout heen.. en dan lijkt hij op 1 of andere manier 'n schizofreen.. ene keer 'scheldt' ie.. andere keer fluit ie leuk.. en dan zomaar uit 't niets scheurt ie krijsend door de kamer heen! Hij pikt altijd in m'n hand wanneer ik 'n wil aaien/oppakken. Soms maakt ie echt van die geluid alsof ie praat, hij kan kusjes geven.. dat geluid maakt ie althans.
najah.. nog 'n vraag dan; hoe kan ik 'm leren dat ie niet bang voor me moet zijn, of voor wie dan ook?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 10:44:56 ]
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 01:23:03
Geduld..............is een schone zaak.


Als hij een beetje schuw is kun je 1st proberen hem
te gaan oppakken met een stokje (zodat ie daar oploopt).
Dan kun je hem rustig aan je laten wennen.
Dus in & uit de kooi via het stokje b.v

Als jij je wilt focussen om hem/haar te leren praten.
Is het verstandig 1st niet veel met hem te gaan fluiten.
(is makkelijker voor hem dus doet ie dat eerder).

Maar met veel tijd aan besteden & geduld kom je een heel eind.

GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 01:25:40
Quote:
Weazel schreef op 07-06-2007 @ 01:23
Geduld..............is een schone zaak.


Als hij een beetje schuw is kun je 1st proberen hem
te gaan oppakken met een stokje (zodat ie daar oploopt).
Dan kun je hem rustig aan je laten wennen.
Dus in & uit de kooi via het stokje b.v

Als jij je wilt focussen om hem/haar te leren praten.
Is het verstandig 1st niet veel met hem te gaan fluiten.
(is makkelijker voor hem dus doet ie dat eerder).

Maar met veel tijd aan besteden & geduld kom je een heel eind.



hmm. thanks man! Ik zal 'm nu niet wakker maken. Morgen ga ik de hele dag doen wat jij zei met dat stokje.. hij moet echt wennen. Want 'n paar jaar terug had ik ook 'n grasparkiet, supertam.. kom hem zo meenemen naar buiten. Op 'n dag had ie zin om ervandoor te gaan.. vloog ie weg
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op donderdag 07-06-2007 om 01:26:09
mijn vriendin heeft ook zon beest en die wilde ook per se dat die niet meer bang was voor haar...beetje geduldig doen enzo...en beetje zaadjes/pitjes op je hand lokken enzo
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 01:29:47
Quote:
Wekss schreef op 07-06-2007 @ 01:26
...beetje geduldig doen enzo...en beetje zaadjes/pitjes op je hand lokken enzo



Voedsel werkt zeker ook altijd goed.

Het zijn net mensen
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 01:44:11
dus 'n stuiver lukt ook?
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op donderdag 07-06-2007 om 10:34:11
Geweldig topic
Swike
Newskool
Gepost door Swike op donderdag 07-06-2007 om 10:37:05
Je moet dat beest eens een paar shotjes van je jointje geven, kijken wat ie doet.


Masterlijk verhaal trouwens @ openingspost.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 10:37:32 ]

----------------------------------------
He that would live in peace and at ease, must not speak all he knows, nor judge all he sees.
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 10:43:08
Swike, dan kan ik alvast 'n graf voor 'm diggen... want die longetjes kunnen die troep niet aan
hij heeft net zowat m'n fucking vinger doorboord met z'n snavel! Maar ff tegen Weazel weer.. jij zei toch dat ene met 'n stokje.. heb ik net geprobeerd.. gaat dat beest krijsen vanwege dat stokje.. issie bang voor. Zat ie er uiteindelijk op. Ik haal 'm uit de kooi, vliegt ie meteen nar z'n favoriete plekje
Kaya
in NL
Gepost door Kaya op donderdag 07-06-2007 om 10:50:49
Laat um lekker op zn favorite plekje. Zit dat beest niet zo te pesten met je stokje !
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 11:03:54
Quote:
Kaya schreef op 07-06-2007 @ 10:50
Laat um lekker op zn favorite plekje. Zit dat beest niet zo te pesten met je stokje !


Mwoh, ik heb een para-kiet gehad waarmee ik heen & weer kon schudden met zo'n stokje terwijl ie er op zat.

En nee het is niet de bedoelling hem te pesten natuurlijk.
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:04:06
Quote:
Kaya schreef op 07-06-2007 @ 10:50
Laat um lekker op zn favorite plekje. Zit dat beest niet zo te pesten met je stokje !


.. na aanleiding van Weazel's tip..
ik denk eigenlijk wel dat dat nog werkt.. hij moet gewoon nog wennen denk ik.

Lol @ Weazel.. kon ik met m'n vorige parkiet ook
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 11:05:33 ]
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op donderdag 07-06-2007 om 11:08:22
en die in na 11 maanden dood gegaan?
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:11:24
... nee?

als ze er op blijven zitten wanneer je het stokje gewoon beweegt, sullen ze het niet erg vinden lijkt mij. Van die van mij ging altijd met z'n koppie op en neer, dat betekent bijna altijd dat ze 't naar hun zin hebben
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 11:11:40
Quote:
BigSam schreef op 07-06-2007 @ 11:08
en die in na 11 maanden dood gegaan?


We hebben het niet over een honkbalknuppel.

En tevens de para-kiet moet op het stokje.
Niet het stokje op de para-kiet

Dus dat moet ie wel kunnen overleven.

@ GIANT.......kun je al zien of het een mannetje is of vrouwtje?
........................mannetjes zijn (ook hier) vaak minder kattig. (een kattige vogel?)
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:13:40
Ik kon al zien of het een mannetje was 3 weken nadat ik 'm kocht, toen werd dat plekje boven z'n snavel al 'n beetje blauw.. Toen k 'm kocht kon je het ook al 'n beetje zien. Maargoed, kattig? Als in.. egoïstisch.. bazig.. ? Dat is deze niet zo.. hij bijt alleen, meer hondig dus.
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 11:18:52
Quote:
GIANT schreef op 07-06-2007 @ 11:13
, kattig? Als in.. egoïstisch.. bazig.. ? Dat is deze niet zo.. hij bijt alleen, meer hondig dus.


Kattig als in egoistisch bazig?.........nu heb je het over een vrouw

Nee serieus vrouwtjes para-kieten zijn feller.
Mannetjes over het algemeen chill.

Maar zoals jij al zei dat blauwe dopje boven de snavel is blauwig.
Dus ja dan is het denk ik ook een mannetje.

Nog iets..............blauwe kietjes zijn ook vaak rustiger dan andere kleuren.
Groenen over het algemeen weer niet.
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:23:11
eheh.. that's fucked up dan.. want die van mij is groen!
Denk je echt dat het met de kleur te maken heeft? Want mijn vorige was blauw.. dus ik wou dit keer wel 'n nadere hebben.. of grijs/blauw/wit of gewoon die groen/gele. die gast had alleen groen/gele heb ik die maar gedaan. Maar dat is dus de reden dat ie mijn vinders opeet?
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op donderdag 07-06-2007 om 11:27:51
dat beest van mij is totaal niet tam, hij was 2 keer ontsnapt en toen vloog die de hele tijd tegen de muren aan enzo. heb ook niet echt veel moeite gedaan om hem tam te maken. had wel leuker geweest. dat pikken doet ie omdat ie in de rui is. mijn vogel en kat zijn ook te erg aan her ruien. dat duurt meestal iets van 4-5 maanden ofzo bij die parkiet van mij. dat 'schizofrene' doet die van mij ook. dat is gewoon spelen enzo. als zo'n beest geen vriendje heeft dan gaat ie gewoon tegen jou of tegen z'n spiegelbeeld peraten als er een spiegeltje hangt in z'n kooi. die van mij staat bij het raam en als in de zomer het raam open staat gaat ie ook met die vogels praten en dan wordt ie ook altijd mad enthausiast.

iig, als ik het zo lees is er niks mis met je parkiet hoor. tenzij er ook wat mis is met die van mij dan

edit: hij wordt echt niet oud na foking 11 maanden gast, die beesten worden 12 jaar oud ofzo..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 11:30:26 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 11:30:58
Quote:
GIANT schreef op 07-06-2007 @ 11:23
eheh.. that's fucked up dan.. want die van mij is groen!
Denk je echt dat het met de kleur te maken heeft? Want mijn vorige was blauw.. dus ik wou dit keer wel 'n nadere hebben.. of grijs/blauw/wit of gewoon die groen/gele. die gast had alleen groen/gele heb ik die maar gedaan. Maar dat is dus de reden dat ie mijn vinders opeet?


Ik zeg niet dat dat DE reden is maarrrrrr........
Het zou zo maar kunnen.
Ik heb het vaker gehoord & meegemaakt

Maarrrrrr.........kheb ook een groene gehad die kon praten!
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op donderdag 07-06-2007 om 11:32:26
geef hem wat suikerkorrels, vindtie heerlijk,

he he
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:41:04
Quote:
Master Of Disaster schreef op 07-06-2007 @ 11:27
dat beest van mij is totaal niet tam, hij was 2 keer ontsnapt en toen vloog die de hele tijd tegen de muren aan enzo. heb ook niet echt veel moeite gedaan om hem tam te maken. had wel leuker geweest. dat pikken doet ie omdat ie in de rui is. mijn vogel en kat zijn ook te erg aan her ruien. dat duurt meestal iets van 4-5 maanden ofzo bij die parkiet van mij. dat 'schizofrene' doet die van mij ook. dat is gewoon spelen enzo. als zo'n beest geen vriendje heeft dan gaat ie gewoon tegen jou of tegen z'n spiegelbeeld peraten als er een spiegeltje hangt in z'n kooi. die van mij staat bij het raam en als in de zomer het raam open staat gaat ie ook met die vogels praten en dan wordt ie ook altijd mad enthausiast.

iig, als ik het zo lees is er niks mis met je parkiet hoor. tenzij er ook wat mis is met die van mij dan

edit: hij wordt echt niet oud na foking 11 maanden gast, die beesten worden 12 jaar oud ofzo..


Lol.. die van mij praat ook wel eens met andere vogels..gelukkig mankeerd 'm niet! Ohja, die van mij is bang voor zichzelf.. hij wordt helemaal parra wanneer ik 'm voor 'n spiegel houd. Gaat ie eerst 'n halve minuut lang staan kijken.. en dan opeens begint ie z'n kop tegen de spiegel te rammen! o_O

weazel.. groene parkieten rule!

suikerkorrel? Mogen ze dat hebben?
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op donderdag 07-06-2007 om 11:46:30
ik heb een grasparkietje dat is aan komen vliegen zon 11/12 jaar geleden en dat beest leeft nog steeds echt bizar!!! maar goed hij was dus al tam... zat op mijn hoofd schouders enz, dronk bier, najah hij deed dus alles, kon ook praten, maar toen kregen we een nieuwe hond en die hapte naar m.. en hebben we besloten om 'm niet meer uit zijn kooi te laten en nu is dat beestje dus niet meer zo tam... hij komt wel tegen de tralies zitten als je er bij gaat staan maar kom je met je hand te dichtbij vind ie et al niet meer leuk.... wat ik dus wil zeggen is.... besteedt er veel aandacht aan dan komt et vanzelf wel... als je er nietveel aan doet zal het dus weer vervagen bij zon beestje en als je m wil leren praten dan kun je m het beste woordjes leren van 2 lettergrepen met veel klinkers erin... duss dat
----------------------------------------
bla
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:55:08
Quote:
Tanya schreef op 07-06-2007 @ 11:46
ik heb een grasparkietje dat is aan komen vliegen zon 11/12 jaar geleden en dat beest leeft nog steeds echt bizar!!! maar goed hij was dus al tam... zat op mijn hoofd schouders enz, dronk bier, najah hij deed dus alles, kon ook praten, maar toen kregen we een nieuwe hond en die hapte naar m.. en hebben we besloten om 'm niet meer uit zijn kooi te laten en nu is dat beestje dus niet meer zo tam... hij komt wel tegen de tralies zitten als je er bij gaat staan maar kom je met je hand te dichtbij vind ie et al niet meer leuk.... wat ik dus wil zeggen is.... besteedt er veel aandacht aan dan komt et vanzelf wel... als je er nietveel aan doet zal het dus weer vervagen bij zon beestje en als je m wil leren praten dan kun je m het beste woordjes leren van 2 lettergrepen met veel klinkers erin... duss dat

Hij is gewoon komen aanvliegen? ik besteed best veel aandacht aan m'n, maar hij houdt gewoon niet van me
soms praat ie wel eens.. dan zit ie op z'n plekje, en echt vet vaag.. dan ratelt ie aan 1 stuk door.. en dan maakt ie plotseling van die papegaai geluiden, heel raar. Hij praat wel, maar ik versta 't gewoon niet.
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op donderdag 07-06-2007 om 11:57:57
ja hij zat ineens in de tuin toen is me vader er naar toe gelopen en sprong die gewoon op zn schouder...
dat brabbelen doet ie van mij ook en dan hoor je er ineens een verstaanbaar woordje tussendoor hij zegt ook van kusjekusjekusjeTANYA haha echt grappig.. maar gewoon veel de woordjes die je wil leren herhalen.... maar dat beestje is dus nog jong en dan leren ze sneller dus gewoon doorgaan met lullen tegen dat beest komt goed
----------------------------------------
bla
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 11:59:59
Is goed, ik zal 'm eens flink verrotschelden!
ik maak gewoon 'n parkiet-terreur van 'm.. houdt de boefjes buiten de deur. Maar echt vet dat die parkiet gewoon in jullie tuin was en zomaar op je vader's schouder sprong da's vette shit.
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op donderdag 07-06-2007 om 12:01:59
ja tof ofnie
en oh ja mannenstemmen zijn soms wat zwaarder en moeilijker te immiteren door parkieten... want ze doen je tenslotte eigenlijk gewoon na... dus misschien moet je ook een wat hogere stem opzetten


[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 12:07:59 ]

----------------------------------------
bla
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 12:02:57
Dat was wat er hier ontbrak op deze site........
Dieren-topics!

Nu hebben we al

*Para-kieten
*Rap-tielen

Goede zaak Giant.
melle
Gepost door melle op donderdag 07-06-2007 om 12:03:15
Quote:
Swike schreef op 07-06-2007 @ 10:37
Je moet dat beest eens een paar shotjes van je jointje geven, kijken wat ie doet.


Masterlijk verhaal trouwens @ openingspost.


Hehe bij een gast die ik ken had iemand op z'n verjaardag z'n hond een paar shotjes gegeven, beest werd helemaal gek en volgende dag was ie dood.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 12:03:30
Quote:
Tanya schreef op 07-06-2007 @ 12:01
ja tof ofnie
en oh ja mannenstemmen zijn soms wat zwaarder en moeilijker te immiteren door parkieten... want ze doen je tenslotte eigenlijk gewoon na... dus misschien moet je ook een wat hogere stem opzetten


:o nooo nooo noo!! Gaat me iets te ver! XD
dus moet ik 'n beetje met 'n hoog stemmetje gaan praten? Najah ik zal 't proberen..
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op donderdag 07-06-2007 om 12:05:28
Quote:
Weazel schreef op 07-06-2007 @ 12:02
Dat was wat er hier ontbrak op deze site........
Dieren-topics!

Nu hebben we al

*Para-kieten
*Rap-tielen

Goede zaak Giant.


word nu nog Ho-nden
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
Tanya
Bla
Gepost door Tanya op donderdag 07-06-2007 om 12:08:15
by the way... dit is mijn hippy:
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.

----------------------------------------
bla
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 12:08:53
@Weazel; word!

@ Melle; .. hond dood?.. HAHAHAHAHA issie echt het hoekje omgegaan vanwege die shots?

--
Hmm.. Hippy hm?
misschien moet die eens wat shots krijgen? toepasselijke naam
[ Dit bericht is gewijzigd door op 07-06-2007 @ 12:10:19 ]
Weazel
Gepost door Weazel op donderdag 07-06-2007 om 12:10:54
@ Melle, als het waar was dan is het meer dan zo'n shotje geweest kerel.
GIANT
Troetel Turk
Gepost door GIANT op donderdag 07-06-2007 om 12:32:43
Cenk!

de week dat ik 'm kocht


zoals hij er nu uitziet
Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.



Weazel
Gepost door Weazel op zaterdag 23-06-2007 om 00:00:57
@ Giant


Leeft dat para-kietje nog?
Özcan
cum suis!
Gepost door Özcan op zaterdag 23-06-2007 om 00:06:36
Giant, best aandoenlijk, je liefde voor dat beestje, ... hehe
----------------------------------------
Sekstape van mij met je moeder
 Index / Sport, hobby en vrijetijd /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0113 sec.