Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op zondag 01-07-2007 om 23:14:51
En als je nou een groot omhulsel maakt voor de aarde die plaats je om de aarde heen en daar bouw je een nieuwe maatschappij , die laat je dan die snelheid de andere kant op draaien en dan kunnen we zelf bepalen waaneer het dag en nacht is.
----------------------------------------
hate when wack rappers say they hate wack rappers
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 01-07-2007 om 23:15:43
of je doet geen moeite en gaat gewoon onder de zonnebank
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op zondag 01-07-2007 om 23:19:34
Quote:
Jakyman schreef op 01-07-2007 @ 23:14
(...)

ik wil echt niet lullig doen hoor, maar de aarde draait met een snelheid van 900 km/u

sterker nog een snelheid van (30 * 3600 = ) 108000 km/h
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 01-07-2007 om 23:20:47
ok van t gezeik af te zijn:

Jouw snelheid ten opzichte van het aardoppervlak. Deze ken ik niet. Hij is niet constant, is waarschijnlijk meestal kleiner dan 150 km/h, en verandert met een zekere regelmaat, maar ook met onregelmatige bijdragen.
De snelheid waarmee jouw plaats op de Aarde rond de as van de Aarde draait. De Aarde heeft een diameter van 12.756 km en draait rond zijn as (ten opzichte van de sterren: de siderische periode) in 23 uur en 56 minuten. De snelheid hangt af van je positie op Aarde. Aan de evenaar draait de Aarde met 1670 km/h of 0,46 km/s. Hoe verder je van de evenaar vandaan gaat, hoe langzamer de draaisnelheid wordt, en het is nul aan de polen. Op 51 graden breedte (noord of zuid, dat maakt niet uit) is de draaisnelheid aan het oppervlak pakweg 1050 km/h. De richting van deze snelheid draait in ongeveer een dag 360 graden rond, en is op elk moment dus in een richting tegengesteld aan die van ongeveer 12 uur geleden.
[303]

De snelheid waarmee de Aarde rond het gezamelijke zwaartepunt met de Maan draait. De Maan draait rond de Aarde op een gemiddelde afstand van 384.400 km in (ten opzichte van de sterren) 27,32 dagen, dus met een gemiddelde snelheid van 1,0 km/s (3600 km/h). De zwaartekracht van de Maan trekt de Aarde aan, net zoals de Aarde aan de Maan trekt, en daarom draaien de Aarde en de Maan rond hun gezamelijke zwaartepunt. Omdat de Aarde veel meer massa heeft dan de Maan is de baan van de Aarde rond dat zwaartepunt veel kleiner dan de baan van de Maan. De snelheid van de Aarde rond het zwaartepunt is pakweg 45 km/h en zijn richting draait in ongeveer een maand 360 graden rond.
De snelheid waarmee de Aarde en Maan samen rond het zwaartepunt van het Zonnestelsel draaien (wat bijna hetzelfde is als het midden van de Zon). De Aarde en Maan draaien eens per 365,24 dagen rond de Zon, op een gemiddelde afstand van 1 AE (150 miljoen km) met een gemiddelde snelheid van 29,8 km/s (107.000 km/h). Die snelheid is op elk moment dus in een richting tegengesteld aan die van ongeveer 6 maanden geleden. De snelheid varieert gedurende een jaar over ongeveer 3 procent (sneller in januari, langzamer in juni).
De snelheid waarmee de Zon (en de rest van het Zonnestelsel) ten opzichte van de nabije sterren beweegt. Deze snelheid is momenteel ongeveer 20 km/s of 72.000 km/h, maar deze kan onder invloed van de zwaartekracht van andere sterren waar de Zon in de toekomst dicht langs heen vliegt veranderen.
[87]

De snelheid waarmee het Zonnestelsel en de nabije sterren rond het midden van de Melkweg bewegen. De Zon is ongeveer 30.000 lichtjaren van het centrum van de Melkweg en draait rond dat centrum in ongeveer 200 miljoen jaar, met een gemiddelde snelheid van ongeveer 230 km/s (800.000 km/h). De Zon heeft er al ongeveer 23 van die rondjes op zitten. Onze Melkweg is een spiraalstelsel met een diameter van pakweg 100.000 lichtjaar en lijkt tenminste vier spiraalarmen te hebben. De Zon ligt tussen de Sagittarius-Carina-arm en de Perseus-arm.
[16]

De snelheid waarmee onze Melkweg beweegt ten opzichte van het zwaartepunt van de Lokale Groep van melkwegstelsels. De Lokale Groep heeft een diameter van ongeveer 3 miljoen lichtjaar en bevat twee grote melkwegstelsels en ongeveer 20 kleinere. De twee grote melkwegstelsels zijn onze eigen Melkweg en de Andromedanevel (M 31) op een afstand van 2,2 miljoen lichtjaar. De Andromedanevel kan vanaf het noordelijke halfrond gezien worden. Een paar van de kleinere melkwegstelsels in de Lokale Groep zijn: M 32, M 33 en NGC 205. Sommige van de kleinere melkwegstelsels dicht bij onze eigen Melkweg zijn de Grote en Kleine Magelhaense Wolken (op ongeveer 150.000 lichtjaar afstand), die vanaf het zuidelijke halfrond gezien kunnen worden. De Melkweg beweegt met een snelheid van ongeveer 40 km/s (144.000 km/h) naar het centrum van de Lokale Groep. Deze snelheid kan in de toekomst onder invloed van de zwaartekracht van voornamelijk de Andromedanevel veranderen.
De snelheid van de Lokale Groep ten opzichte van de 3-kelvin-achtergrondstraling in het Heelal. Een heel klein deel van de straling die net na de Oerknal gevormd werd kan nu nog in alle richtingen gemeten worden, en lijkt op de warmtestraling die komt van iets met een temperatuur van 3 kelvin. Die 3-kelvin-achtergrondstraling is in alle richtingen bijna even sterk, afgezien van een kleine afwijking die het best te verklaren is als het gevolg van het dopplereffect vanwege de snelheid van de Zon ten opzichte van de straling. De snelheid van de Zon ten opzichte van de 3-kelvin-achtergrondstraling is nu 369 km/s of 1.328.000 km/h (volgens http://articles.adsabs.harvard.edu/cgi-bin/nph-iarticle_query?1996ApJ...470...38L). Hieruit valt de snelheid van de Lokale Group ten opzichte van de achtergrondstraling te schatten. Men schat daarvoor ongeveer 600 km/s (2.200.000 km/h), maar die snelheid kan in de toekomst veranderen onder invloed van de zwaartekracht van andere groepen van melkwegstelsels waar onze Lokale Groep dicht bij komt.

Al deze snelheden zijn in verschillende richtingen. De bewegingen die steeds rond gaan
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op zondag 01-07-2007 om 23:24:05
hehe ok het ging ook meer om het idee.
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 01-07-2007 om 23:26:25
naja het is tog het grote ''space'' topic..
Kadee
Gepost door Kadee op zondag 01-07-2007 om 23:52:18
geluk is a state of mind, niets meer niets minder...
http://www.binnenlandsefunk.nl
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op zondag 01-07-2007 om 23:53:30
ze zeggen dat blowen je reactie tijd vertraagd, maar damn, jij spant de kroon
Kadee
Gepost door Kadee op zondag 01-07-2007 om 23:55:22
wou ik nog effe kwijt
http://www.binnenlandsefunk.nl
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op zondag 01-07-2007 om 23:57:06
Quote:
Re-iLL schreef op 01-07-2007 @ 23:53
ze zeggen dat blowen je reactie tijd vertraagd, maar damn, jij spant de kroon

hij smoked kilo's
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op maandag 02-07-2007 om 01:01:17
Quote:
Re-iLL schreef op 01-07-2007 @ 23:20
De snelheid waarmee jouw plaats op de Aarde rond de as van de Aarde draait. De Aarde heeft een diameter van 12.756 km en draait rond zijn as (ten opzichte van de sterren: de siderische periode) in 23 uur en 56 minuten. De snelheid hangt af van je positie op Aarde. Aan de evenaar draait de Aarde met 1670 km/h of 0,46 km/s. Hoe verder je van de evenaar vandaan gaat, hoe langzamer de draaisnelheid wordt, en het is nul aan de polen. Op 51 graden breedte (noord of zuid, dat maakt niet uit) is de draaisnelheid aan het oppervlak pakweg 1050 km/h.

best wel vreemd eigenlijk dat iedereen in Nederland op elk moment zich verplaatst met een snelheid van ong 1000 km/h en je merkt er helemaal niks van.
Hyreme
Gepost door Hyreme op maandag 02-07-2007 om 01:19:17
ik wel, ben nogal misselijk of is dat omdat ik teveel heb gegeten
Pupils dilate like columbine killers with slow watches
LayD Space
Gepost door LayD Space op maandag 02-07-2007 om 01:28:24
It's in ma name..

en in mn longen...
ja.. leven is een ding die je moet leven..
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op maandag 02-07-2007 om 01:29:23
Whut momenteel zwaar hahah...net met wat maten buiten gechillt, iedereen cypheren/freestylen hahah te dope!
BBRRAAPPPP!!!!
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op maandag 02-07-2007 om 13:19:09
Alles op aarde heeft altijd een duidelijk begin en een eind. Als er iets is wat het heelal geschapen heeft ( Een god, gassen, maakt niet uit) kan dat niet zomaar uit het niets ontstaan en Moet dat dus eeuwig zijn.

Kun jij je dat voorstellen , Eeuwig?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-07-2007 @ 13:22:57 ]

De dandy van die rapshit
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 02-07-2007 om 13:24:20
nee, en ben blij dat ik zolang niet leef, iedereen en alles gaat dan om je heen dood. Lijkt me zwaar kut
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op maandag 02-07-2007 om 13:31:28
nee in het "aardse leven dat we leiden" (zo dat klinkt interessant alijd al eens willen zeggen) bestaat er ook denk ik geen eeuwig maar is er ooit "niets" geweest en zo ja hoe kan niets omslaan in iets, of is er iets eeuwigs?
De dandy van die rapshit
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 02-07-2007 om 13:32:44
das DE grote vraag van het leven
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op maandag 02-07-2007 om 13:33:15
en dat op de Maandag ochtend
De dandy van die rapshit
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 02-07-2007 om 13:35:04
Maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit niets is geweest, alles ontstaat uit iets, maar was dat iets waar alles mee begonnen is uit ontstaan he?
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op maandag 02-07-2007 om 13:38:35
als het begonnen is met iets betekent dat dat er iets eeuwigs is en dat kunnen "wij" ons denk ik niet voorstellen omdat alleen hier een begin en een eind heeft,

als er wel ooit niets is is er spontaan iets ontstaan en dat kan ik dan ook weer niet bevatten,

maar anyway, KAN er iets eeuwig zijn?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-07-2007 @ 13:40:16 ]

De dandy van die rapshit
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op maandag 02-07-2007 om 17:22:27
kun je je voorstellen dat je na de dood gewoon weg bent? niet meer kan denken en bewegen..
dat is gaar jonge dat je gewoon niks meer kan en dus het besef kwijt bent
maar waar ben je dan? ,,, :S
joahh
eldizzy
Gepost door eldizzy op maandag 02-07-2007 om 19:11:10
heheh het onderwerp is volkomen aan de "platte" horizon verdwenen maar space m lekker verder in het topic, daar is het topic immers voor

even ingaand op SimonS

Als je dood bent, ben je gewoon nog hier alleen dat in een andere (belevings)wereld. K heb gehoord dat in de volgende wereld een boem goede economie is voor Nederland..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 02-07-2007 @ 19:17:03 ]

krabbel krabbel
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op dinsdag 03-07-2007 om 18:41:35
misschien, maar stel je bent helemaal weg, weetje hoe gaar dat is
joahh
ieke
Gepost door ieke op dinsdag 03-07-2007 om 20:50:51
Ja ik zit er ook heel erg mee, waar je heen gaat als je dood bent. Want ik liep heel vaak te zeggen van, ja ik pleeg nog eens zelfmoord als er dit of dit gebeurd. En toen op een nacht droomde ik dat ik zelfmoord ging plegen, maar ik kon het gewoon niet, omdat ik niet wist waar ik heen ging..
We zijn capabel tot rijmwerk, flijm scherp als een sabel. Ik zet mijn merk op dit tijdperk, tis formidabel.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 03-07-2007 om 20:57:04
Ik begrijp sowieso nog niet waarom de techniek nog niet zover is dat ze mensen weer tot leven kunnen wekken want je lichaam is toch een grote machine met allemaal logische verklaarbare processen.

Het is net als met een computer als die kapot is vervang je alle kapotte onderdelen voo werkende en je computer doet het weer.

Waarom kan je dan niet met mensen? er gaat blijkbaar als je dood gaat iets kapot wat niet te vervangen is maar wat?
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op dinsdag 03-07-2007 om 22:22:39
Een computer wordt in een fabriek of handmatig in elkaar gezet. Elk onderdeel apart hoort al te werken.

Een mens ook wil je zeggen?

Maar goed dat mensen doodgaan en dat je er weinig aan kunt doen. Zeker niet leuk maar wel noodzakelijk.
AceInc
Breaking Atoms
Gepost door AceInc op dinsdag 03-07-2007 om 22:42:42
Ik bedoel niet met tot leven wekken dat je iemand die al dood is weer zo in zn ouwe leventje terug kan brengen maar elk mensen bestaat uit miljoenen processen als je al die processen weer werkend krijgt moet het toch in theorie mogelijk zijn om die processen als een geheel te laten werken.

lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op vrijdag 28-09-2007 om 14:29:18
Zit in een volwaardige space dus vandaar de vraag

"Kennen wij nog taboe's in Nederland ( zo ja welke) of is alles al doorbroken" ?

Leef je uit!
De dandy van die rapshit
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op vrijdag 28-09-2007 om 14:33:06
Wiet/hasj vind ik nog steeds een (te) groot taboe in nederland.
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op vrijdag 28-09-2007 om 14:39:06
Maar ook dat is allang niet meer het taboe dat het ooit geweest is

-edit- zeker in nederland niet als je het vergelijkt met andere (westerse) landen
[ Dit bericht is gewijzigd door op 28-09-2007 @ 14:40:09 ]

De dandy van die rapshit
Thomas
Gepost door Thomas op vrijdag 28-09-2007 om 14:43:49
Ja maar ik denk dat je softdrugs moet vergelijken met alcohol.. En dat zou het zelfde taboe moeten hebben.
Ik denk niet dat er veel verschil tussen die 2 zit. En ik denk niet dat je het met andere landen moet vergelijken, maar met de gevaren moet afwegen.

En ik bedoel, het is sowieso fucking betuttelend van de overheid qua wiet/hasj. Zou het zelfde zijn dat je niet meer dan 5 biertjes in huis mag hebben.
Mutz
Gepost door Mutz op vrijdag 28-09-2007 om 14:46:53
idd @ thomas, ik hoor veels te vaak mensen om me heen zeggen dat ze fel tegen drugs zijn (wiet en hasj enz.), maar dat ze zich in het weekend wel helemaal klem zuipen om het zo maar te zeggen. beetje hypo
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op vrijdag 28-09-2007 om 14:50:05
er heerst echt totaal geen taboe meer op blowen.

Als ik op straat loop met een blowtje wordt er namelijk totaal niet meer van opgekeken door het gros van de mensen.

Voor- en tegenstandershoud je altijd en ook de overheid heeft nog wel eens een vinger in de pap, maar dat wil niet zeggen dat het een taboe is.

Harddrugs is ook geen taboe meer, omdat niemand er meer van opkijkt dat het gebeurd op feesten en dergelijke. Ook al is het verboden.
life is just life, who the hell gives a fuck
Thomas
Gepost door Thomas op vrijdag 28-09-2007 om 15:02:08
Hehe zoveel mensen reageren zo negatief als ze horen dat je wel es een jointje rookt. Als je zegt dat je wel es een biertje drinkt krijg je nooit zon reactie.
Maargoed, dat is eigenlijk wat ik bedoelde.. En misschien is het niet echt een taboe, maar alleen dat veel mensen nogal controversieel zijn qua (soft) drugsgebruik.
Jos de Boss
Jops
Gepost door Jos de Boss op vrijdag 28-09-2007 om 15:23:07
@ muss, ik denk dat dat ook verschilt qua plaats waar je bent, in den haag heb je er mischien weinig last van, hier in wijk trouwens ook niet zo maar ik denk dat je echt wel plaatsen hebt waar je heel raar wordt aangekeken als je met een jointje over straat loopt
Jos de Boss
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 28-09-2007 om 16:12:02
ik ben 99% van de tijd gelukkig.
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op vrijdag 28-09-2007 om 20:22:33
om de stelling te vertalen naar wat muss zegt

waar kijken wij nog van op?
De dandy van die rapshit
poppekontje Gepost door poppekontje op vrijdag 28-09-2007 om 20:26:01
spontane vriendelijkheid.
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op vrijdag 28-09-2007 om 23:20:46
hamertje tik, recht op de kop
Youniverse
Bali Swangin'
Gepost door Youniverse op zaterdag 29-09-2007 om 11:44:20
Quote:
poppekontje schreef op 28-09-2007 @ 20:26
spontane vriendelijkheid.

Bingo. Spontane vriendelijkheid en oprechte kwetsbaarheid zijn zeldzaamheden. Natuurlijk ken je genoeg uitzonderingen maar het grote deel lijkt zich schijnbaar onbewogen in een narcosestaat voort te bewegen in het keurslijf wat onze maatschappij heet.

Er lijkt een taboe te heersen op het feit waarom ieder zo met zn eigen dingetje bezig is en zich instinctief terugtrekt voor een ander. ' Zo is de wereld' zou je kunnen antwoorden, ' die wereld maak jezelf' antwoord ik dan. Daarom geniet ik zo van opeens een vet gesprek met iemand hebben...hoppa: weer een vooroordeel over iemand wat wegsmelt.

Maar ik dwaal af, punt was dat ik het toaal eens ben met Poppekontje.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: 1 [2] ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0133 sec.