Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Radio, televisie en film /
spam
do not enter
Gepost door spam op zondag 15-04-2001 om 17:00:49
Ik vraag me eigenlijk af wat jullie van DVD vinden.

Mijn vader heeft zo'n playstation 2 en daar zit dus ook zo'n dvd speler op. Ik vind het nogal tegenvallen met de kwaliteit en het geluid. Het is misschien wel wat beter, maar om daar nou zo veel geld voor uit te geven....
Een groot voordeel vind ik wel dat je zelf de taal en ondertiteling kan instellen (vooral voor mijn ouders, die in zwitserland wonen erg handig, want anders krijg je van die in het duits nagesynchroniseerde films te zien) En het is wel handig dat je niet hoeft te spoelen.

Verder vind ik het onwijs irritant dat wanneer er een krasje op de cd zit, je net zo goed die cd kan weggooien, omdat je dan een hele scene niet meer kan zien. Die DVD's zijn btw ook absurd duur. (60 piek ofzo)

Vind je zo'n DVD het geld waard, of zeg je, doe mij maar een ouderwetse videorecorder?
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Deathlock
FreeBSD Powered
Gepost door Deathlock op zondag 15-04-2001 om 22:56:17
nee, ben ik absoluut niet met je eens, maar je heb wel de verkeerde belevenservaring met DVD. Sony heeft zelf al aangegeven dat de PS2 DVD mogelijkheden alles behalve goed zijn. Ik vindt DVD qua beeld en geluid velen malen beter dan dat VHS is. Daarnaast koop je videobanden in de winkel voor rond de 50,- en DVD's rond de 60,- persoonlijk heb ik dat 10tje er graag voor over en als je een makropas heb dan kan je DVD's kopen vanaf 29,-

naar mijn mening :

DVD is here to stay!
----------------------------------------
"I have often regretted my speech, never my silence."
- Xenocrates (396-314 B.C.)
McBouncer Gepost door McBouncer op zondag 15-04-2001 om 23:51:22
Waarom zou je een half jaar of langer wachten tot films eindelijk in onze regio op dvd verschenen zijn en ze dan voor belachelijk veel geld aanschaffen als de divx ervan wel direct te downloaden is (meestal al voor de dvd in amerika in de winkels ligt) en je hooguit 4 piek voor 2 cdtjes kwijt bent mocht je hem niet direct na het kijken weer weg willen gooien.
Okee, je hebt geen ondertiteling, maar 56 gulden vind ik wel erg duur voor een paar zinnetjes tekst.

Geef mij maar gewoon een videokaart met tv-out, een grote harde schijf en een snelle internetverbinding dan komt die dvd-speler ooit nog wel eens als je goedkoop zelf dvd's kunt branden.
----------------------------------------
Is it coz I is black?
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 15-04-2001 om 23:55:23
Mja idd DVD belachelijk duur, ik doe voorlopig ook nog liever DiVX (zelfs dit maar weinig kijk niet meer veel films) Maar als DVD goedkoper word ga ik wel over denk ik. DiVX is nooit zogoed als een DVD schijfje in de speler ut is niet voor niks RIP.

-SA-
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
Fizzgig
Conjunction
Gepost door Fizzgig op zondag 20-01-2002 om 07:16:58
Euh, ik heb zelf ook een psx2, maar mij is nog helemaal niet opgevallen dat de kwaliteit minder is dan een andere doorsnee dvd speler. En wat betreft de prijs, ik reageer dan wel redelijk laat, maar bij een heleboel films zijn ze dus al flink gedaald.

Het is iig een goede vervanger van de video-band, scherper beeld, beter geluid met soms een hele zooi opties die je waarschijnlijk maar 1 keer bekijkt zolang je die dvd in bezit hebt.

Mischien hebben we over 5 jaar wel weer een nieuw medium om films te kijken, een smartcard ofsow die je in een 3d-headset plugged. Time will tell...
Bliss Gepost door Bliss op zondag 20-01-2002 om 12:16:33
Ik ben het eens met Spam wat de kwaliteit betreft.

Mijn broertje heeft ook een playstation II en daar kijken we met z'n 2 veel DVD's op die we huren bij de videotheken. 50% van de keren haperen ze (krassen op het schijfje denken wij en de vidotheek menskes) en dat is zwaar kut. Gelukkig hebben we er nog geen gekocht.
Fizzgig
Conjunction
Gepost door Fizzgig op zondag 20-01-2002 om 14:03:54
Dan heb je et dus over gehuurde dvd's... Daar wordt over het algemeen sowieso al minder voorzichtig mee omgesprongen, dus heb je sneller krasjes of vlekken dan op je eigen dvd's. Lijkt mij... Ik huur zelden dvd's ik heb liever een enorme prive collectie
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op zondag 20-01-2002 om 16:16:46
Hierbij nodig ik Spam uit om een keer te komen kijken en luisteren naar:

Terminator 2 op video (stereo, dat wel)
en daarna
Terminator 2 op DVD (DTS)

Dan zullen we eens zien of ze nog steeds vind dat er weinig verschil is tussen Video en DVD

En waarom kijk je in godsnaam DVD op een PS2.. Ik heb ook zo'n ding gehad, en na 3 dagen heb ik em mooi terug gestuurd naar de Wehkamp omdat ik de kwaliteit BAGGER vond.
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
spam
do not enter
Gepost door spam op zondag 20-01-2002 om 16:54:01
Damn wat een trage reactie nasi.
Ik weet nu zo onderhand ook wel dat DVD beter is dan video ookal ben ik nog niet helemaal tevreden over het geluid, (staat er meestal veel te zacht op) Ennuh die films hoef ik echt niet te zien hoor
----------------------------------------
if you ask me to push, then I am ready to push, but if you're pulling where I'm pushing, then why do you ask me to push? (aesop)
Yormaster
Vice-God
Gepost door Yormaster op maandag 21-01-2002 om 03:17:11
Het is ok wanneer iemand anders de DVD speler heeft en jij dus mee kan genieten en niks hebt uitgegeven.
Mooi geluid en leuke extra's meestal.
Alleen het is zo duur, maar boeie ik heb niet zo'n deejveejdeej speler
----------------------------------------
#$%
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op zondag 27-01-2002 om 16:22:37
Heb nu DVD-ROM in me PC, in combinatie met de TV-out is het een leuke extra, als je toch een nieuwe CD-ROM moet kopen.

Gister voor de grap is een DVD'tje gehuurd. Tis wel lachen. Maar niet iets waar ik een speciale speler a 450 Euro voor zou kopen. Een DVD-Rom doet 't net zo goed
----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op zondag 27-01-2002 om 20:45:17
Je moet ook geen speler van €450 kopen.. De mijne was €135, is DTS, MP3, CDR(W) compatible, regiovrij (Eindelijk kan ik mijn J-LO collectie helemaal kijken) en is nog eens lekker klein ook
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
teigetje Gepost door teigetje op woensdag 30-01-2002 om 21:54:42
Deathlock schreef:
> DVD is here to stay!

Hmja, je moet alleen niet zo stom zijn om je DVD's zo zeldzaam te willen hebben dat je ze bij Amazon gaat bestellen, en dan het stomme ongeluk hebben dat ze bij de grens invoerrechten gaan heffen. Kwam vandaag een bestelling binnen, 4 DVDs, 1 CD: invoerrechten = 25 dUro's, maakte totaal van 175 dUro

Maar goed, wel kwaliteit, oa Monty Python DVD met wel 24 seconden aan extra beelden
----------------------------------------
Code #404: User not found
bustamove Gepost door bustamove op donderdag 31-01-2002 om 13:17:02
Precies ..

Dvd is best wel een leuke uitvinding.
Het enige wat ik denk is dat je beter af bent een losse dvd speler te kopen omda er dan geen compromissen gesloten moeten worden voor de bouw er van zoals bij de ps2.

Maar tegen de tijd dat de DvD een beetje is ingeburgert zal er wel weer iets nieuws komen dat iedereen natuurlijk weer MOET hebben om mee te kunnen doen.

Dus zo blijven we aan de gang.
King-Cannabis Gepost door King-Cannabis op dinsdag 11-06-2002 om 17:17:27
Ik vind de DVD wel chill, ik heb er zelf ook 1, het geluid en de beeld zijn veel beter dan op de video, je noemt me racistish, je noemt me facistish, je noemt me seksistish, nou even realistish;)
----------------------------------------
Bijna iedereen wil zijn wat ie worden wil maar mijn wil is dat ik wil worden wat ik zijn wil
N8
Roy wears Casio watches! Be like Roy, wear Casio!
Gepost door N8 op donderdag 13-06-2002 om 12:40:40
King-Cannabis schreef:
> Ik vind de DVD wel chill, ik heb er zelf ook 1, het geluid en de beeld zijn veel beter dan op de video, je noemt me racistish, je noemt me facistish, je noemt me seksistish, nou even realistish;)

Ben jij een OP fan ofzo? Hoe weet ik dat? Nou dat zie ik aan je langen haren!
----------------------------------------
take the baton, drop it on to the head,
and now she's dead
killin' baby seals, keepin' it real
you wanna chew the beef, but you'd rather chew the veal
coz killin' babies, for you has mass appeal
Bliss Gepost door Bliss op vrijdag 14-06-2002 om 11:58:36
facistisch seksistisch realistisch moet het zijn

En ben ik nou knetter of ligt het beeld gewoon aan wat voor tv je hebt en het geluid aan wat voor geluidsinstalatie je hebt ?
Heb vorige week voor het eerst een dvd gekeken op m'n eigen spulletjes (Sex and the city het eerste seizoen enneuh... nah ik heb dan zo'n heel klein goedkoop tv'tje met 30 cm diameter ongeveer, maar wel zo'n Sony 5.1 cd/dvd speler. Dus het beeld was mja... zoals altijd, : maar het geluid was VET!
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 14-06-2002 om 12:26:27
dat ligt daaraan ja bliss

Maar dus dvd roelt echt wel.. en zal nieuwe standaard worden, als het dat niet al bijna is.
nasibal
DaFungUs!
Gepost door nasibal op vrijdag 14-06-2002 om 13:01:17
De grootte van je TV en het aantal Hz spelen een flinke rol bij DVD. Beeld- en geluidskwaliteit verschilt per film/DVD verschrikkelijk.. Ik heb b.v. de Terminator 2 L.E. die helemaal digitaal geremastered is. Dat is zeker te zien, maar vooral ook te horen.

Daarentegen is de kwaliteit van de Friends-DVD's niet helemaal om over naar huis te schrijven. Op TV is het beeld scherper dan op de DVD.

En ik blijf er bij.. films die in breedbeeld opgenomen zijn, moeten ook in breedbeeld op DVD uitkomen.
Harry Potter en Atlantis zijn hierbij de grootste mislukkingen van het jaar. Bij Atlantis wordt je zeeziek van het Pan-en-scannen...
----------------------------------------
nlhiphopper sinds 2001 :P
 Index / Radio, televisie en film /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0068 sec.