Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen teksten /
Afro Gepost door Afro op zondag 05-08-2007 om 18:55:21
Heb het schrijven weereens opgepikt. Doe het nu in een schrift, want dat vind ik chiller. Dit is een stukje van de velen (laatste 5 regels erbij gegooid):

Quote:
en ik brag niet over straatleven, dat ik gevreesd was
omdat ik levels won in GTA San Andreas
schrijf wat ik denk, voel, dingen die ik meemaak
of ik gereed sta, klaar voor de start
voor de toekomst die me opwacht
en iedereen doet mee met die hele westside
haat en nijd, omdat ze zogenaamd de best zijn
terwijl, de eastside meer levert voor de mensheid
Talib, Nas, Wu-Tang Clan, voorgeschoteld
en zelfs Tupac is opgegroeid in het oosten
geloof me, het zit allemaal tussen de oren
Nederland is één grote kudde geworden
zonder een schrijntje twijfel
wordt elke hype gezien als een product van de Bijbel
en iedereen doet mee, omdat het et gevoel geeft
dat je geboorte eraan toe deed (2x?)
en racisme is een wederkerend iets
de auto- en allochtoon leert het niet
nooit, al ben je wit, geel/zwart als Anduele Pryor
et komt nou eenmaal van beide kanten
of is het woord 'kaaskop' een bijdehante schijngrapje
één blik van één of andere Nederlander en
hij is beslist een racist
ben een man die vastzit als een file
emotioneel onder druk, Typhoon ziet et
voel dat het kut is, dit is voor een ieder
die het allemaal kut vindt
kansloos als Kokmeijer op een medische keuring


Ik ben er zelf erg tevreden over. Ben dus benieuwd of jullie bepaalde verbeterpunten enzo zien. Ik heb al eerder kritiek gekregen op dit forum, en die kritiek heeft me zeker geholpen. Wees dus aub even niet lui, en post je kritiek/mening Bij voorbaat dank.

For the record: ik ben zelf buitenlander die in R'dam-west woont. Enne, ja het is een beetje played onderwerp, maar dit keer anders beschreven.
----------------------------------------
Me leven is een bus, ik de chauffeur, en m'n moeder de rij-instructeur
E-Masta
I Ain't Afraid To Die, I'm Afraid To Live
Gepost door E-Masta op vrijdag 10-08-2007 om 21:33:21
je rap begrijp k niet eigenlijk ?
----------------------------------------
Hip Hop is dead....
Afro Gepost door Afro op dinsdag 14-08-2007 om 00:04:07
Misschien dan handig om te vertellen, wát je precies niet snapt
----------------------------------------
Me leven is een bus, ik de chauffeur, en m'n moeder de rij-instructeur
Killyric
topicalmaster
Gepost door Killyric op dinsdag 14-08-2007 om 07:00:38
ik vind het over het algemeen op niets slaan ...
geen verhaallijn ofzo (allen daar als over west en east praat, maar 't slaat niet aan).
probeer je harder uit te drukken, meer gevoel insteken alsof het leeft. En ook betere concepten en punches in verwerken ,wordplays zaten er ook niet in.

pz
----------------------------------------
Gent is de shit .. 9000 !
Chaze
Moment van inslag
Gepost door Chaze op vrijdag 17-08-2007 om 23:02:33
Ik vind de 1e twee regels erg grappig en ik denk dat ik je tekst wel begrijp en vind het wel een lekkere tekst alleen soms begrijp ik je rijm niet maar dat is misschien iets persoonlijks. Maar wat je schrijft voel ik !

Ik begrijp de rijm in de regel over anduele pryor en de zin die daar op volgt niet (maar zoals ik al zei misschien zijn het dingen die je moet horen of ik simpelweg niet zie)
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-08-2007 @ 23:03:47 ]

----------------------------------------
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger Those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the lord when i lay my vengeance upon thee!
Afro Gepost door Afro op zaterdag 18-08-2007 om 03:21:38
@ K: thanks voor je feedback, man. Ik zal het zeker in beraad nemen, en kijken wat ik ermee doe.


Quote:
Chaze schreef op 17-08-2007 @ 23:02
Ik vind de 1e twee regels erg grappig en ik denk dat ik je tekst wel begrijp en vind het wel een lekkere tekst alleen soms begrijp ik je rijm niet maar dat is misschien iets persoonlijks. Maar wat je schrijft voel ik !

Ik begrijp de rijm in de regel over anduele pryor en de zin die daar op volgt niet (maar zoals ik al zei misschien zijn het dingen die je moet horen of ik simpelweg niet zie)


Jij ook bedankt voor de feedback. De voetballiefhebbers weten dat Pryor een voetballer van Vitesse is, en hun clubkleuren zijn geel/zwart vandaar Maybe te vergezocht voor sommige mensen.

Met 'het' bedoel ik dus het discrimineren/generaliseren zelf, aangezien ik van mening ben dat het dus van beide (zowel de autochtonen als de allochtonen) kanten komt.

Begrijp wel dat maybe et één en ander niet duidelijk is, maar dat is idd. omdat ik dingen beschrijf zoals ik ze denk/voel. Zal voortaan wel beetje kijken of het duidelijk genoeg is, zonder van mijn gedachtes af te wijken.


----------------------------------------
Me leven is een bus, ik de chauffeur, en m'n moeder de rij-instructeur
McWebcam
abcdef
Gepost door McWebcam op woensdag 22-08-2007 om 10:47:15
In 1 woort : Gatverdamme!
 Index / Drop je eigen teksten /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0082 sec.