Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op maandag 21-07-2003 om 00:53:12
Vandaag is het 21 juli: Nationale Feestdag in België. Vandaag wordt ook gevierd dat koning Albert(o) II 10 jaar op zijn troon zit.


wat vinden jullie van monarchie? Ik vind het veel te duur: een hele familie betalen om af en toe op tv te komen en dure auto's te kopen met belastingsgeld....
Als het aan mij lag kwam er een President: is veel goedkoper en wordt (behalve in de VS) democratisch verkozen!

Hoe zit het met de monarchie in Nederland? Willen jullie ook een Republiek? of vinden jullie dat de koningen en koninginen rustig op hun troon mogen blijven zitten?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 22-07-2003 om 19:48:15
Quote:
LRF schreef op 21-07-2003 @ 00:53:12
wat vinden jullie van monarchie? Ik vind het veel te duur: een hele familie betalen om af en toe op tv te komen en dure auto's te kopen met belastingsgeld....
Als het aan mij lag kwam er een President: is veel goedkoper en wordt (behalve in de VS) democratisch verkozen!

Hoe zit het met de monarchie in Nederland? Willen jullie ook een Republiek? of vinden jullie dat de koningen en koninginen rustig op hun troon mogen blijven zitten?


Een president kost ook veel geld. Om over presidents verkiezingen nog maar te zwijgen.
Verder zijn de VSA bij lange na de enige natie die geen democratisch gekozen president hebben.
Verder hoort de monarchie bij de cultuur van je land. en zie ik in "Maar de meeste andere landen hebben geen koningshuis" geen goed argument om het af te schaffen.
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Loki
Dope Dingo
Gepost door Loki op dinsdag 22-07-2003 om 19:52:19
Daarnaast heb je bij een president om de 4 jaar een andere monchool die de hele boel verklooit en heeft het koningshuis hier in nederland iig niet zo heel veel directe macht. En in België wordt de hele koning zelfs ff totaal machteloos gemaakt alstie eens een nieuwe wet niet wil goedkeuren, om die wet toch maar erdoor te krijgen.
----------------------------------------
En daar waai ik in mijn ballonvermomming met alle winden mee
limon
Gepost door limon (Oldschool) op dinsdag 22-07-2003 om 20:05:18
LRF: jij denkt dat Bush democratisch is gekozen? Nee man! Dat draait alleen maar om geld. Hij krijgt campagne geld van bijv. grote Oliemaatschappijen in ruil voor een bepaald beleid op dat gebied. Met behulp van het campagne geld wordt de bevolking overgehaald. Er zijn namelijk genoeg mensen die 'overhaalbaar' zijn.
----------------------------------------
Voorzitter van de Typhoon-fanclub
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 22-07-2003 om 20:40:40
Quote:
LRF schreef op 21-07-2003 @ 00:53:12
Als het aan mij lag kwam er een President: is veel goedkoper en wordt (behalve in de VS) democratisch verkozen!


ik zeg toch dat Amerika geen democratisch verkozen president heeft
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 22-07-2003 om 20:49:32
Quote:
Loki schreef op 22-07-2003 @ 19:52:19
Daarnaast heb je bij een president om de 4 jaar een andere monchool die de hele boel verklooit en heeft het koningshuis hier in nederland iig niet zo heel veel directe macht. En in België wordt de hele koning zelfs ff totaal machteloos gemaakt alstie eens een nieuwe wet niet wil goedkeuren, om die wet toch maar erdoor te krijgen.


waarom heb je dan een koning nodig ik denk dat iedereen het achterlijk vindt dat omdat Boudewijn de wet van abortus niet wilt tekenen hij voor 1 dag zot verklaard wordt!
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 22-07-2003 om 20:51:12
Quote:
Loki schreef op 22-07-2003 @ 19:52:19
En in België wordt de hele koning zelfs ff totaal machteloos gemaakt alstie eens een nieuwe wet niet wil goedkeuren, om die wet toch maar erdoor te krijgen.


Dat kan in Nederland theoretisch ook, gebeurd alleen nooit.
De Koningin heeft eigenlijk alleen maar macht als ze de (in)formateur aanstelt
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
Mip
Gepost door Mip op dinsdag 22-07-2003 om 21:22:39
jep, koningin heeft maar weinig macht hier in NL

ik vind het best zo, van mij mag ze blijven
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 22-07-2003 om 21:41:34
van mij ook maar moet ze dan echt zoveel verdienen?
creech
Limited Edition
Gepost door creech op dinsdag 22-07-2003 om 21:50:54
Wat maakt jou het nou uit waar Nederlands belastinggeld aan wordt uitgegeven ?
En verder heet zoiets status enzo. Ik vraag me ook af welk deel daarvan zijn voor eten en drinken etc en wat daarvan "zakgeld" is
----------------------------------------
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bull jou kom holnaai.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op dinsdag 22-07-2003 om 21:55:41
ik heb het niet alleen over Nederlands belastingsgeld, het Belgische gaat ook naar een koning maar ik kan er nog met leven dat hij betaald wordt, hij moet toch nog iets doen! ik kan er niet zo goed tegen dat de rest van zijn familie ook geld krijgt! en die doen dan niks! van mij mag Fabiola gerust eutanasie krijgen, niemand gaat haar missen
SmrildA Gepost door SmrildA op donderdag 31-07-2003 om 17:05:44
Hey mensen,
De Koning houdt Vlaanderen en Walonië aan elkaar.De koning weg, dan een president die Vlaanderen onafhankelijk wilt, iedereen stemt daar op, lap. Miserie. Want wat gebeurt er dan met Brussel? De Franstaligen naar Walonië en de Nederlandstaligen naar Vlaanderen? Nee. Dan kreig je het effeckt Palestina. En dat wil ik niet. En jullie ook niet hoop ik. En nog iets. Dan kan de NATO weer opdraaien voor dat arm, zeer klein landje Vlaanderen, ha ja, alle industrie zit zowat in Walonië (samen met het toerisme). Nee nee. BELGIË AAN ELKAAR!


SmrildA
Schaduw Gepost door Schaduw op donderdag 31-07-2003 om 21:19:34
Het is ook zo (buiten de campagnes om) dat de president voor z'n leven lang word onderhouden door de staat. Dus na 5 presidenten zijn de kosten al hoger als 1 koningshuis.
LRF
Antwaarpe!
Gepost door LRF op vrijdag 01-08-2003 om 00:14:17
ja? kdacht van niet, naja, als ik ooit ervoor mag zorgen dat Belgie een president krijgt ipv een koning dan wordt die niet zn hele leven lang betaald! enkel ik krijg dat dan
Schaduw Gepost door Schaduw op vrijdag 01-08-2003 om 17:21:58
In de VS is dat wel zo, Frankrijk ook en volgens mij de italianen ook.
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0084 sec.