Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
n00t
Gepost door n00t op maandag 13-08-2007 om 23:14:03
Bijna elke rapper voegt een extra echo toe aan de laatste (rijm)woorden in een zin. Ik zou graag eens willen weten hoe jullie dit doen.. Zet je er nog gewoon een echo achter, kopieer je hem, pruts je wat met je delay.. Laat maar eens horen hoe jullie dat doen, ben benieuwd!
SimonS
SimonSays
Gepost door SimonS op maandag 13-08-2007 om 23:19:50
gewoon een 2e soms 3e spoor.. waarin ik het dan nog een keer zeg/ schreeuw/ zing etc
----------------------------------------
joahh
n00t
Gepost door n00t op maandag 13-08-2007 om 23:27:17
Quote:
SimonS schreef op 13-08-2007 @ 23:19
gewoon een 2e soms 3e spoor.. waarin ik het dan nog een keer zeg/ schreeuw/ zing etc


En neem je dat dan opnieuw op of kopieer je dat stukje uit je 1e spoor?
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op maandag 13-08-2007 om 23:41:27
Dit noemt men de "adlibs" of in dit geval ook "2e stem".

Wanneer je het stukje zou kopieren uit je 1e spoor, hoor je hetzelfde stukje maar dan harder.
Als je echter het stukje opnieuw opneemt zorgt het ervoor dat je een extra stem toevoegt en klinkt het - naast dat het harder is - ook anders.
Het hangt trouwens af van je stem en van je tekst of je, hoe hard je en waar je je adlibs moet plaatsen.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op dinsdag 14-08-2007 om 16:51:49
aight, je kunt de dubbs idd kopieren ...maar ik persoonlijk, zweer erbij om een extra spoor te recorden en dan de woorden die je wilt accentueren mee te rappen, klinkt wat natuurlijker en kun je meteen addlips (achtergrondgelach en weet ik veel wat) toevoegen
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Tony
Onverbeterlijk
Gepost door Tony op dinsdag 14-08-2007 om 22:42:23
ik doe mijn backups altijd met een hardere delivery en ook handig is om je multi's/rijm goed na te drukken. het hoeft niet alleen op rijm, soms kan je een stukje van je volgende line meepakken, beetje spelen en zoeken.
Quisha
Son of the soul
Gepost door Quisha op donderdag 23-08-2007 om 11:12:41
Dit is zeker handig om te weten man.

Thnx
----------------------------------------
"Don't mind your competitiors, just do what you wanna do and what feels good!"
Droverdose
Dr.overdose
Gepost door Droverdose op vrijdag 31-08-2007 om 07:11:17
de 2e stem in een breed stereo veld zetten met een mooie chores is ok wel eens mooi
----------------------------------------
myspace.com/droverdose
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op vrijdag 31-08-2007 om 10:35:46
ja kan het ook gewoon niet doen, want soms is het niet nodig/ongepast en als je de accenten te hard zet gaat het er alleen maar kutter van klinken. dus.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.