Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
Jbro Gepost door Jbro op maandag 27-08-2007 om 14:55:02
http://www.speedyshare.com/287198405.html
ik vroeg me af of jullie vinden dat dit goed afgemixt is..
en of het goede kwaliteit is
ik ga me kamer helemaal behangen met isolatieschuim..
en zou dat veel verschil in de kwaliteit van me opnames maken?
SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op dinsdag 28-08-2007 om 00:24:30
ik denk dat je weinig verschil merkt als je heel je kamer geluidsdicht maakt.. sommige mensen hebben dikke kwaliteit en hebben geen centimer isolatie materiaal.. heb jou audio verder niet gechecked trouwens..

het schijnt trouwens ook slecht te zijn om te slapen in een geluidsdichte kamer.. maar ik weet niet of dat echt zo is..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
DoubleJ
Pro Producer 4 Life!
Gepost door DoubleJ op donderdag 18-10-2007 om 18:18:45
Als je echt goede kwaliteit wil moet je een voice boot maken en de mic goed postioneren dat kan heel veel uitmaken. de claps van de beat kloppen niet echt. en die tussen ruimtes van alleen je stem is een beetje te veel
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-10-2007 @ 18:21:24 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 18-10-2007 om 18:20:45
Je stem staat te hard.
zQence
zQence music productions
Gepost door zQence op maandag 22-10-2007 om 22:04:24
Okay, puur op mixage en opname gelet en niet op lyrics of rapskills....

De vocal klinkt dof in vergelijking met de beats.
De claps kunnen wel alleen die stereo enhancer moet je niet overdrijven. kijk in de hele mix uit met je reverbs.

Verder moet ik bekennen dat ik het wel lekker vind klinken qua mix.
----------------------------------------
R.Leeuwangh - Executive producer / Director
NoApologies
echt
Gepost door NoApologies op maandag 22-10-2007 om 22:11:15
.......
----------------------------------------
niet
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op dinsdag 23-10-2007 om 12:49:03
Ik zou het laag wegfilteren op de stem en compressie toevoegen.
Ik vind die claps wel ok.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
Jbro Gepost door Jbro op zondag 28-10-2007 om 14:06:54
wajooo, deze audio is heel erg oud, zouden jullie mij willen vertellen of je dit http://www.speedyshare.com/180973768.html
goed afgemixt vind, in plaats van die audio in de begin post, en trouwens ik heb al een oplossing gevonden tegen de galm enzo..

tirp
Tirp aka. Dope Assasin of Rhymes
Gepost door tirp op zondag 28-10-2007 om 14:08:18
altijd ruimte voor verbetering, maar is wel goed hoor
----------------------------------------
O.G.
Jbro Gepost door Jbro op zondag 28-10-2007 om 14:10:15
thnxx, maar wat kan ik hieraan verbeteren dan?
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 30-10-2007 om 15:24:13
goede kwaliteit is terug te horen in transparantheid van de mix en hoe knap jij gebruik hebt gemaakt van het stereobeeld. Daarbij moet het geluid niet (teveel) clippen, (ja de beats van Dr. Dre clippen en nog bewust ook) geluid moet zo klinken dat het het best overkomt. En hoe je dat allemaal moet doen. Nou voor masteren heb je geluidschirurgen met speakers van 5000,- per stuk. Afmixen zelf kan vaak al tot een voldoende kwaliteit leiden d.m.v. equalizing, compressie, panning en kleine vertragingen (zoals een chorus plugin doet, maar deze ontstemt het geluid vaak ook nog eens subtiel, waardoor er een 'natuurlijke imperfectie' ontstaat).

maargoed als je het mij vraagt is de kwaliteit van je mix nog beter dan van je rappen
----------------------------------------
myspace
Jbro Gepost door Jbro op dinsdag 30-10-2007 om 16:49:06
Quote:
Skiz schreef op 30-10-2007 @ 15:24
goede kwaliteit is terug te horen in transparantheid van de mix en hoe knap jij gebruik hebt gemaakt van het stereobeeld. Daarbij moet het geluid niet (teveel) clippen, (ja de beats van Dr. Dre clippen en nog bewust ook) geluid moet zo klinken dat het het best overkomt. En hoe je dat allemaal moet doen. Nou voor masteren heb je geluidschirurgen met speakers van 5000,- per stuk. Afmixen zelf kan vaak al tot een voldoende kwaliteit leiden d.m.v. equalizing, compressie, panning en kleine vertragingen (zoals een chorus plugin doet, maar deze ontstemt het geluid vaak ook nog eens subtiel, waardoor er een 'natuurlijke imperfectie' ontstaat).

maargoed als je het mij vraagt is de kwaliteit van je mix nog beter dan van je rappen


en hoe moet ik dit precies opvatten? dat ik goed mix en slecht rap of gewoon allebei goed? ;P
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op dinsdag 30-10-2007 om 21:28:45
haal de tips er uit en doe er wat mee, als je niet begrijpt wat ik bedoel met compressie of equalizing dan google je dat. Voorde rest is mijn mening over jou rapkunsten toch niet relevant, want das over een maand toch weer anders.
----------------------------------------
myspace
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 31-10-2007 om 17:17:29
Quote:
Skiz schreef op 30-10-2007 @ 21:28
haal de tips er uit en doe er wat mee, als je niet begrijpt wat ik bedoel met compressie of equalizing dan google je dat. Voorde rest is mijn mening over jou rapkunsten toch niet relevant, want das over een maand toch weer anders.


ik begrijp wat je met compressie en equalizing bedoelt, bedankt voor de tips
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0103 sec.