Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Studio- en audiotechniek /
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op woensdag 05-09-2007 om 17:37:35
Ik vroeg me nou af, is een Mixer nou echt nodig om te hebben? Als je goeie mic hebt, Plopfilter en alles past?
Of zit ik nou fout..?
Zoja, vertel me dan aub ff waar een mixer voor nodig is...
----------------------------------------
EK Music Productions©
Densar Gepost door Densar op woensdag 05-09-2007 om 18:57:37
Een mixer of klopper is een apparaat om fijne of vloeibare ingrediënten mee te mengen. Een ander woord voor mixer is mengmachine. De mixer wordt onderscheiden van een staafmixer die een mes heeft en werkt als een blender die men in de hand houdt.




EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op woensdag 05-09-2007 om 19:00:41
Quote:
Densar schreef op 05-09-2007 @ 18:57
Een mixer of klopper is een apparaat om fijne of vloeibare ingrediënten mee te mengen. Een ander woord voor mixer is mengmachine. De mixer wordt onderscheiden van een staafmixer die een mes heeft en werkt als een blender die men in de hand houdt.



----------------------------------------
EK Music Productions©
Densar Gepost door Densar op woensdag 05-09-2007 om 19:14:37
what the fuck is er onduidelijk aan het woord mixer dan

mixen (ov.ww.)
1 (ingrediënten) mengen => vermengen
2 (verschillende geluidsopnamen) op één geluidsband overbrengen

livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 05-09-2007 om 19:17:02
Een mixer kan erg makkelijk zijn als je bepaalde geluiden wilt sampelen. Of als je een mic met fantoomvoeding hebt, moet er wel een versterker in zitten.
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op woensdag 05-09-2007 om 20:23:50
idd dat wat livio zegt..

Ik weet niet of jij in je setup een mixer nodig hebt?

Persoonlijk kan niet zonder beide mixers 1 voor de mics en 1 voor de rest van mn randapp. Handig voor finetuning.. en de directe doorlink naar mn 8-tracker

Wat is je setup?
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op woensdag 05-09-2007 om 21:25:14
MXL2006, Plopfilter + Men pc

Meer heb ik niet, die mxl en plop heb ik vandaag besteld
----------------------------------------
EK Music Productions©
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 06-09-2007 om 00:19:40
Als er bij je mxl een pre-amp (voor de voeding) zit heb je ook geen mixer nodig zou ik zeggen. wordt dan pas interessant als je meerdere mics hebt of misschien nog wat randapp.

antwoord op je vraag zo?

Zag net op de site van Feedback je mic staan.. als t idd die aanbieding is, heb je dus nog wel een aparte pre-amp nodig.. Je kunt dan kiezen voor 2 opties;

1. Als je echt een mixer wil hebben, koop er dan 1 waar je ook fantoomvoeding op hebt.. Voor beginnelingen zijn er wel leuke Behringer dingen te koop. Kies dan iig voor de Xenyx serie.. Die zijn vooralsnog het meest ruisvrij!

2. Wil je gewoon lekker muziek maken en vind je de aanschaf van een mixer eigenlijk nog niet van toepassing, zoek dan ff een goeie pre-amp.. Op de site van feedback staan er genoeg!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 00:26:26 ]
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 06-09-2007 om 00:20:29
Is die mxl een usb-mic ?

Als je ooit nog eens beats wilt gaan bakken, kun je via een mixer erg eenvoudig je platenspeler/cdspeler/televisie/gitaar/nintendo weet ik veel wat je wilt gebruiken erop aansluiten.
RapZuchtig
"Zinnige Zinnen"
Gepost door RapZuchtig op donderdag 06-09-2007 om 10:16:54
een mixer kan handig zijn idd, maar ik zou ook kiezen voor een usb preamp audio interface.

ik zelf werk met de mobile pre usb interface van m-audio,
hier kun je rechtstreek je mic's op aansluiten.. en je in en uitgaande volume bepalen.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 10:18:46 ]

----------------------------------------
Zieke Zuiden
SpaAndersNiemand
Gepost door SpaAndersNiemand op donderdag 06-09-2007 om 10:35:57
word @ rapzuchtig

Ik zal zelf echter voor Firewire interface kiezen. Dat is naar mijn ervaring stabieler.

Of mixers gesproken. Het is wel handig om een mixer/controller te hebben zodat je Cubase hardware matig achtig kan afmixen.
Maar dat moet je zelf weten.
----------------------------------------
www.andersniemand.nl
RapZuchtig
"Zinnige Zinnen"
Gepost door RapZuchtig op donderdag 06-09-2007 om 10:45:07
Quote:
SpaAndersNiemand schreef op 06-09-2007 @ 10:35
word @ rapzuchtig

Ik zal zelf echter voor Firewire interface kiezen. Dat is naar mijn ervaring stabieler.

Of mixers gesproken. Het is wel handig om een mixer/controller te hebben zodat je Cubase hardware matig achtig kan afmixen.
Maar dat moet je zelf weten.


idd. firewire zou nog beter zijn, verder mix ik alles software matig af.. maar zou een goede optie kunnen zijn
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 10:48:06 ]

----------------------------------------
Zieke Zuiden
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op donderdag 06-09-2007 om 10:59:46
oke ben nog al nieuw met al die namen van al dat spullen, maar die pre-amp waar is die voor nodig dan?
En mij is vertel dat als je met een mixer effecten erin wil pleuren, echo's, andere stemmen en afmixen dat je dan al een super dure mixer nodig hebt.

MXL 2006
Ik zie hier trouwens ook geen kabels bij, wat voor kabels moet ik hier nog bij hebben ?^^
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 11:03:56 ]

----------------------------------------
EK Music Productions©
aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op donderdag 06-09-2007 om 12:15:22
Als je het nou gewoon bij feedback zelf vraagt????en je er wat meer in gaat verdiepen,wat je nodig heb,waarvoor je het gaat gebruiken enz enz.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 06-09-2007 @ 12:18:07 ]

----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
EK-Productions
EK Music Productions©
Gepost door EK-Productions op donderdag 06-09-2007 om 12:20:56
daar heb ik niet besteld, Ik heb besteld bij winkel hier in de buurt, daar was die mxl 90, zonder iets. maarja kreeg net tel dat ze die mxl 2006 nie kunnen bestellen om een bepaalde reden.. dus nu heb ik ff op feedback gekeken, en nu kom ik op deze 3 mic's uit

MXL 770 http://www.feedback.nl/?id=55&b=MXL770&a=&treeID=
MXL 990 http://www.feedback.nl/?id=55&b=MXL990&a=&treeID=
MXL 2006 http://www.feedback.nl/?id=55&b=M2006&a=&treeID=

Bij die MXL770, staat waar jullie het al over hadden de "FET pre-am"p" Dus wat is nu een geschikte keuze? K haal eerste alleen MIC & Plop
----------------------------------------
EK Music Productions©
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 06-09-2007 om 12:51:11
Quote:
EK-Productions schreef op 06-09-2007 @ 12:20
daar heb ik niet besteld, Ik heb besteld bij winkel hier in de buurt, daar was die mxl 90, zonder iets. maarja kreeg net tel dat ze die mxl 2006 nie kunnen bestellen om een bepaalde reden.. dus nu heb ik ff op feedback gekeken, en nu kom ik op deze 3 mic's uit

MXL 770 http://www.feedback.nl/?id=55&b=MXL770&a=&treeID=
MXL 990 http://www.feedback.nl/?id=55&b=MXL990&a=&treeID=
MXL 2006 http://www.feedback.nl/?
id=55&b=M2006&a=&treeID=

Bij die MXL770, staat waar jullie het al over hadden de "FET pre-am"p" Dus wat is nu een geschikte keuze? K haal eerste alleen MIC & Plop


Als ik het goed zie heeft alleen de mxl770 een pre-amp. Dus als ik alleen deze 3 opties zou hebben, zou mij voorkeur naar de 770 gaan.

Toch lijkt het me handig dat je, je ff laat informeren bij feedback, wat voor jou de meeste geschikte keus zou zijn. Dan heb je 1st hand info ipv ons hier te vragen op een forum. Want uiteindelijk zal je dr zelf mee moeten gaan werken!

Succes!
 Index / Studio- en audiotechniek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0104 sec.