Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
dap
038
Gepost door dap op donderdag 13-09-2007 om 16:13:33
DEN HAAG - VVD-fractieleider Mark Rutte heeft Tweede Kamerlid en voormalig minister Rita Verdonk uit de fractie gezet. De VVD-politica neemt 24 uur de tijd om zich te beraden of ze in de Kamer blijft als eenmansfractie of de politiek helemaal verlaat.

De Telegraaf en het AD citeerden donderdag een toespraak die Verdonk in besloten kring heeft gehouden. Daarin zou zij kritiek hebben geuit op de koers van de VVD.

De VVD-fractie heeft geen vertrouwen meer in Kamerlid Rita Verdonk als collega, zei VVD-leider Mark Rutte donderdagmiddag. De fractie heeft er evenmin vertrouwen in dat het "nog goed komt".

Verdonk is gevraagd haar Kamerzetel in te leveren. Doet ze dat niet, dan zal Rutte haar uit de fractie zetten. Hij zegt daarvoor het mandaat van de fractie te hebben gekregen.

Schade

"Verdonk heeft door uitspraken in de media de partij te vaak schade berokkend", aldus Rutte. Volgens hem is het een besluit van de fractie. Rutte ging de vraag uit de weg of daarover unanimiteit bestond.

Volgens Verdonk zou zij verkeerd zijn geciteerd. "Zij heeft het wel degelijk zo gezegd." Maar het is volgens Rutte een optelsom van gebeurtenissen. "Zij heeft te vaak grote fouten gemaakt."

Verdonk was in november goed voor ruim 600 duizend voorkeursstemmen. Maar een politicus heeft de persoonlijke verantwoordelijkheid om professioneel te opereren, stelde hij. Rutte sprak over "buitengewoon onhandige uitspraken" die volgens hem niet getuigen van de professionaliteit die een politicus moet hebben.

Verbijsterd

"De komende 24 uur moet ik een hele zware beslissing nemen, daar neem ik goed de tijd voor", zei Verdonk na afloop van de crisisfractievergadering. "Ik had dit helemaal niet verwacht. Ik ben Rutte helemaal niet afgevallen. Ik ben verbijsterd."

Verdonk wees erop dat de meerderheid van de fractie een besluit heeft genomen op basis van "allemaal dingen die uit het verband zijn gerukt". Volgens haar is haar toespraak eerder deze week verkeerd weergegeven en richtte zij zich daar vooral op het in haar ogen slechte kabinetsbeleid.

Wilders

Ze benadrukte dat ze zeker niet overstapt naar de Partij voor de Vrijheid, de fractie van Geert Wilders. Vrijdag maakt ze haar toekomstplannen bekend. "Het gaat over mijn toekomst, maar ook om ongeveer 620 duizend voorkeursstemmen."

'Moedig besluit'

Volgens fractieleider Jules Maaten van de VVD in het Europees Parlement heeft Rutte "een moedig besluit genomen". "Een teken van leiderschap. We moeten nu gewoon Rutte steunen".

Maaten heeft de indruk dat Rita Verdonk zich nooit echt heeft gerealiseerd dat ze de verkiezing van partijleider niet heeft gewonnen. "En er kan maar één kapitein op het schip zijn."

Maaten vermoedt dat een eventuele Lijst Verdonk in de Tweede Kamer om de kiezersgunst concurreert met de PVV van Geert Wilders en niet met de VVD.
Aigyptos
WAT
Gepost door Aigyptos op donderdag 13-09-2007 om 17:16:10
Mooi besluit, verder is er weinig op te zeggen iig. Verdonk zat vaker te zieken, en Rutte was nou eenmaal de leider, dus ze had gewoon rustiger aan moeten doen. Dat deed ze niet, dus nu is ze weg. Niets mis mee dus.
----------------------------------------
LOL QUE?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op donderdag 13-09-2007 om 17:17:56
het verbaasde me toch wel, deze uitspraken vond ik nou niet zo heel erg (zeker vergeleken met wat ze eerder heeft gezegd)

maarja, ik zit er verder niet mee, hoe kleiner de rol van Verdonk wordt hoe beter
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
030-Ak
Gepost door 030-Ak op donderdag 13-09-2007 om 20:23:08
Rutte gaat spijt krijgen,

D_Original
Sjawel Sjeweet
Gepost door D_Original op donderdag 13-09-2007 om 20:51:57
Ik denk wel dat de VVD hier stemmen mee kwijtraakt.
Nu maar hopen dat ze geen eigen partij begint.
----------------------------------------
boys dragen uggs, afgezakte skinny jeans
voelen zich hip hop in een played out urban scene
livio
Oldschool
Gepost door livio op donderdag 13-09-2007 om 20:52:47
Politiek in Nederland is echt 1 grote grap, met Wouter Bos als prins carnaval.

Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op donderdag 13-09-2007 om 21:18:02
Gangsta.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Outshining Gepost door Outshining op donderdag 13-09-2007 om 23:52:14
Als hij het niet had gedaan had hij zijn gezag niet laten gelden en nu hij het wel heeft gedaan gaat de partij stemmen kwijtrakennnnnnnnn. Statements come with losses, braaaaaat.
----------------------------------------
Sabr
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op vrijdag 14-09-2007 om 00:28:32
Quote:
V.I.P. schreef op 13-09-2007 @ 17:17
het verbaasde me toch wel, deze uitspraken vond ik nou niet zo heel erg (zeker vergeleken met wat ze eerder heeft gezegd)


Het gaat toch om het toaal van de fouten/uitspraken die ze heeft gemaakt/gedaan ?
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op vrijdag 14-09-2007 om 00:46:54
Quote:
Ziek schreef op 14-09-2007 @ 00:28
(...)

Het gaat toch om het toaal van de fouten/uitspraken die ze heeft gemaakt/gedaan ?


ja dat is wel zo, maar ik denk toch dat de VVD beter af was als Verdonk er nog bij is
en de laatste tijd heeft ze zich heel aardig gedragen
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
BattleCat
Je weet toch.
Gepost door BattleCat op vrijdag 14-09-2007 om 00:49:21
Ik vind het zo'n flauwekul dat je blijkbaar als politicus geen eigen publieke mening mag hebben.
Je moet maar vinden wat de meerderheid van de partij vindt.
Het is helemaal niet erg als iemand wat anders vindt, als de discussie maar open blijft en er geen dingen op persoonlijk vlak worden gebruikt.
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op vrijdag 14-09-2007 om 00:52:06
Beter, oprotte met die stinkhoer!
----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op vrijdag 14-09-2007 om 07:24:46
Quote:
BasiK_013 schreef op 14-09-2007 @ 00:52
Beter, oprotte met die stinkhoer!


ah ik wachte al op die reactie
----------------------------------------
argh
livio
Oldschool
Gepost door livio op vrijdag 14-09-2007 om 09:47:23
Valt me altijd op dat zoveel meningen worden gebaseerd op alleen de dingen die in de pers komen.

Outshining Gepost door Outshining op vrijdag 14-09-2007 om 10:53:23
Quote:
livio schreef op 14-09-2007 @ 09:47
Valt me altijd op dat zoveel meningen worden gebaseerd op alleen de dingen die in de pers komen.


Je kan moeilijk alles bij de bron checken, ga d'r maar aan staan.
----------------------------------------
Sabr
Prow
Rechtvoorjeraaprap
Gepost door Prow op vrijdag 14-09-2007 om 11:32:11
she will be back

zij laat zich echt niet zomaar uit de politiek zetten, dat weet ik zeker. veder vind ik t niet slim dat zij zo tegen haar partijidealen inging. een andere mening hebbe is best maar waarom lid zijn van een partij waar je zelf niet helemaal achterstaat?
----------------------------------------
Geen nextlevelshit ik kom de game direct uitspelen met dit
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op vrijdag 14-09-2007 om 11:36:11
maar ze gaat dus volgens mij een eigen partij oprichten,
net als geertje deed, gaat stemmen kosten,
maakt me verder geen reet uit want ik stem toch groen links
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op vrijdag 14-09-2007 om 12:12:00
VVD gaat hier veel kiezers mee verliezen denk ik. En Verdonk gaat ook wel eigen partij oprichten denk ik, ... ala de wat rechtere kant van de VVD...maar zoals iemand eerder al zei: NL politics is one big joke
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
lay-on
Zeg maar Leon.
Gepost door lay-on op vrijdag 14-09-2007 om 12:21:16
tja het is me allemaal wat è

ik mocht/mag Rita wel joh , teminste iemand die beslissingen durft te nemen ongeacht de reactie's van andere, wordt gewaardeert komt ook terug in opinie peilingen

De VVD is een bijzonder incapabele partij als je beseft dat ze absoluute stemmentrekkers als Wilders (7 zetels ) en Verdonk (27) laten lopen ( volgens peilingen vanochtend)

tel die 34 zetels op bij de 15 die ze zelf nog over zouden hebben en de VVD had de grootste van het land kunnen zijn IPV een nietszeggende oppositie partij met een licht sociaal gehandicapte fractievoorzitter
----------------------------------------
De dandy van die rapshit
dap
038
Gepost door dap op vrijdag 14-09-2007 om 13:00:52
Partij Verdonk groter dan VVD'
Uitgegeven: 14 september 2007 11:29
Laatst gewijzigd: 14 september 2007 12:13

HILVERSUM - Als Rita Verdonk besluit een eigen partij op te richten, dan zou ze kunnen rekenen op 27 zetels. Haar partij zou daarmee in een klap groter zijn dan de VVD.
ANP

Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws.

De VVD zou volgens de peiling zeven zetels kwijtraken aan de voormalige VVD-minister. Ook Geert Wilders (PVV) lijkt dan veel stemmen te verliezen aan Verdonk (van negen naar zeven zetels).

Onvrede

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november kreeg Verdonk meer stemmen dan lijsttrekker Mark Rutte. Zij alleen was goed voor negen zetels, een belangrijke reden voor de onvrede die zij bleef tentoonspreiden en die uiteindelijk tot haar gedwongen vertrek leidde.

Verdonk moet nog bekendmaken of ze alleen doorgaat in de Tweede Kamer, of dat zij haar zetel teruggeeft aan de VVD
dap
038
Gepost door dap op zaterdag 15-09-2007 om 11:31:52
wat een vertoning op ned1..
strijker
Van 0 tot 10
Gepost door strijker op zaterdag 15-09-2007 om 12:06:49
Er zitten wel mooie betogen tussen. Die gast over die kat en het vlees bijv

Maar als er een eerlijke spreker tussen zou zitten, zou hij gewoon zeggen waar het op neer komt: Rita is in potentie de grootste individuele stemmentrekker in Nederland. En daarom willen ze haar niet kwijt. Dus kiezen ze praktisch en geven ze Rita wat ze wil? Of kiezen ze principieel en gooien ze hun eigen ruiten in?
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0091 sec.