Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Muziek /
Murdock
alias Murstratus
Gepost door Murdock op woensdag 19-09-2007 om 09:30:27

Revu maakt de balans op met gerenommeerde deskundologen. Welke platen zijn de beste? We vroegen 24 ervaringsdeskundigen om hun toptien in te leveren.


klik hier voor de uitslag van REVU & de deskundigen

Mijn mening:

Extince is de juiste nr. 1 inderdaad, maar ik denk wel met Opgezwolle dicht achter hem. Vooral Sticks van Opge vind ik momenteel de beste mc van Nederland. Duvelduvel, Jiggy Dje, Typhoon, Raymzter & U-Niq zouden ook mijn keuzes zijn met daarbij aangevuld Kiddo Cee, Salah Edin & Terilekst.. en misschien nog wel meer eheh. Maar ik vind wel terecht dat die Lange Frans & Baas B zowat nergens vermeld worden, want tenslotte valt dat onder Nederpop eh!
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-09-2007 @ 09:32:15 ]

----------------------------------------
www.dendubieus-en-obskuur.nl
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 19-09-2007 om 09:58:19
ag ja wel voorspelbaar ik vind persoonlijk dat er betere rappers rondlopen dan extince en dat er dus ook betere albums zijn.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
SketchR
KABEEEMMM!
Gepost door SketchR op woensdag 19-09-2007 om 10:10:08
Het is dat Ex zijn status als grondlegger heeft, anders had Opgezwolle zoiezo dik bovenaan gestaan.
----------------------------------------
Kabeeemmm!
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op woensdag 19-09-2007 om 11:16:30
https://forum.nlhiphop.nl/showtopic.php?id=21922&m=75&p=2

heb het gepost in een topic waar we al bezig waren over albums, gisteren ergens.

No offence, maar past daar toch goed bij, zonder nieuw topic.
SBU
Lieve kale dude - Godcomplex
Gepost door SBU op woensdag 19-09-2007 om 12:01:01
Edit:
Owja, ik kwam hier eigenlijk direct weer op terug. Niet dicht...

Inhoudelijk is dit toch anders.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-09-2007 @ 12:34:45 ]

----------------------------------------
Leyla! : ik wilde even zeggen dat ik jou een eindbaas vind omdat je zomaar voor niks en in je vrije tijd een goede website en forum opzet als nlhh
V.I.P.
California dreamin'
Gepost door V.I.P. op woensdag 19-09-2007 om 15:20:28
het is een beetje het standaard lijstje, jammer
----------------------------------------
I've tried Shakespeare, respect due dere
But did is de stuff I like
Bigfoot
Wack
Gepost door Bigfoot op woensdag 19-09-2007 om 16:55:50
Jezus wat een kutlijst, spraakwater bovenaan? THC, DJVT? jezus... en hoezo is wie is ut het beste nummer van duvel? de meeste media aandacht oke, maar verder hebben ze veeeel betere nummers

beetje nep dit, en diggy dex en jiggy hadden er zowiezo tussen moeten staan (weet niet hoe oud die lijst is)
----------------------------------------
argh
SpooK!
Gepost door SpooK! op woensdag 19-09-2007 om 17:34:07
Opdat ik de bijna duizend woorden niet voor niets heb getypt, bij deze mijn lijstje en argumentatie:


1 Opgezwolle – Vloeistof
2 Osdorp Posse – Afslag Osdorp
3 Extince – Binnenlandse funk
4 Opgezwolle – Eigen wereld
5 Jiggy Djé – Noah’s ark
6 U-Niq – Rotterdam
7 Raymzter – Rayalistisch
8 DAC – Professioneel Chillen
9 Vaardigheid – Vers van de pers
10 Osdorp Posse – Osdorp Stijl

Opgezwolle – Vloeistof (2003)
Met hun demo ‘Spuugdingen op de mic’ (2001) levert de groep al een fraai visitekaartje af en wordt de grote Zwolse vernieuwing ingezet. Met Vloeistof vestigen drie mannen uit Zwolle zichzelf als de nieuwe koningen van de Nederlandse hiphop. Een supersterk debuut, wát een beats, en wát een raps, wát een bangers. Uitverkochte zalen zijn het vervolg. Opgezwolle is met hun eigen unieke sound op alle fronten next level en is tot nu toe onovertroffen.

Osdorp Posse – Afslag Osdorp (1995)
Met de geboorte van deze schijf is de Osdorp Posse volwassen geworden en bevinden zowel rapper Def P als beatbakker Seda zich op de top van hun kunnen. Qua opnametechniek de eerste OP plaat die klinkt als een professioneel album en inhoudelijk zeer sterk. Def P (s)preekt over uiteenlopende onderwerpen en gaat moeilijke onderwerpen als prostitutie, alcoholisme, echte liefde, pijn en zelfrespect niet uit de weg. Een nummer als ‘Godvoordomme’ over het geloof zou geen enkele rapper anno 2007 nog op durven nemen, maar Def P deed het in 1994. Terecht een van de best verkochte Nederhop albums aller tijden.

Extince – Binnelandse Funk (199
Na jaren van ogenschijnlijke alleenheerschappij van de Osdorp Posse is daar het debuutalbum van Extince, met een totaal ander geluid dan we tot nu toe hoorden in de Nederhop. Ander stemgeluid, warme speelse beats en lekkere nonchalante flows. Inhoudelijk een stuk een minder diep dan we gewend waren de Osdorp Posse, wat het album voor de fans van de rauwe Osdorp stijl moeilijk te verteren maakte. Tegelijkertijd zorgt Extince voor een verbreding van het aanbod en heeft hij Nederlandse hiphop een stuk toegankelijker gemaakt voor een breder publiek. Qua flow zet de Exter met dit album de nieuwe standaard die zich bijna tien jaar later nog steeds staande houd. Dat Extince zijn vingers niet brandt aan moeilijke thema’s is geen gemis. We hebben nou eenmaal niet altijd zin in zware kost en vinden het ook gewoon lekker om muziek te luisteren ‘tijdens huishoudelijke klusjes’, en daar is dit album uitermate geschikt voor.

Opgezwolle – Eigen Wereld
“Om het maar meteen te verklappen: De cd is op alle fronten bovenste plank. Beatcreator Delic overtreft zichzelf op de beats, die lekker melodieus en vol klinken. De combinatie van verassende samples en het bekende synthesizer geluid ligt lekker fris in het gehoor. Delic heeft een geheel eigen sound en slaat met dit album weer nieuwe wegen in.

Ook qua tekst gaat dit album een stukje verder dan de vorige Opgezwolle albums. Toen Opgezwolle net kwam kijken waren het voorral de vette beats plus flows met vette multirijms die ze in het oog deden springen. Maar gaandeweg zijn de rappers gegroeid en op Eigen Wereld worden meer dan ooit tevoren serieuze en persoonlijke onderwerpen aangesneden. Voorral Sticks komt serieuzer uit de hoek, wat opvallend goed bevalt.”
(bron: mijn recensie van het album op https://www.nlhiphop.nl/article.php?id=217)

Jiggy Djé – Noah’s Ark (2006)
Krachtig solo debuut van een van de voormannen van D.A.C. Jiggy Djé noemt zichzelf de Keyser Punchline en houdt zijn naam in ere op dit album, vernoemd naar zijn toekomstige kleine. Ondanks dat veel nummers op het album gaan over hoe goed meneer Djé zichzelf vind, laat hij hier en daar toch ook wat meer van zichzelf zien in nummers als ‘ik ben alleen’ en ‘De eerste dag.’ Alle beats op het album zijn van de hand van Terilekst en de samples (bijna) allemaal van Nederlandse bodem.

U-Niq – Rotterdam (2006)
De eerste Nederlandstalige raps van U-Niq hoorde ik op de b-kant van de Zoete Inval single van Extince. In een interview gaf U-Niq aan dat hij voorral vanwege de ‘gunstige markt’ was overgeschakeld naar de Nederlandse taal. De overstap is hem goed afgegaan. Qua rijmschema’s/flow is U-Niq (in het Nederlands) niet de beste rapper ooit, maar dat compenseert hij ruimschoots met zijn overtuiging en echtheid. Rotterdam is een mooi album van een rapper die wat van het leven heeft gezien en wat te vertellen heeft. De beats van Concrete en Soulsearchin’ zijn ook een dik compliment waard.

Raymzter – Rayalistisch (2003)
2001 is het jaar van de grote vernieuwing in de Nederlandse hiphop scene. Met acts als Opgezwolle, D-Men en Raymzter in de finale van de grote prijs is het duidelijk dat een nieuwe generatie rappers de dienst zal gaan uitmaken. Raymzter valt op door zijn maatschappijkritische raps die hij op fanatieke en overtuigende overbrengt naar het publiek. Ik zie hem daar voor het eerst en ben instant-fan. Twee jaar later is zijn debuutalbum een feit. Als je hem alleen live gezien hebt is het even wennen aan hoe hij op een album klinkt (een stuk kalmer dan on stage) maar het is evengoed een scherp album geworden.

DAC – Professioneel Chillen (2005)
Een leuk en gevarieerd album waarop de jongens uit Amersfoort hun eigen lat een stuk hoger leggen dan op de voorganger DiDACtici. Bevat een van de mooiste Nederlandstalige hiphop nummers ooit gemaakt, namelijk ‘Ik meen het echt’ van Grootmeester Jan over zijn broertje die zelfmoord heeft gepleegd. Dit blijft een kippenvel nummer voor me.

Vaardigheid – Vers van de pers (1996)
Een van de ‘oude generatie’ rapgroepen die met een vernieuwende sound kwam die zich losmaakte van het Osdorp Posse geluid. Tevens het eerste album dat Amersfoort als hiphop stad op de kaart zette.

Osdorp Posse – Osdorp Stijl (1992)
Hekkensluiter in mijn top 10 omdat dit toch de cd, of in mijn tijd het casettebandje, was waar het voor mij mee begon aan het einde van de basisschool. Als kind heb ik dit album kapot gedraaid. Tegenwoordig luister ik het album eigenlijk nooit meer, maar hij mag niet ontbreken in een top 10 vanwege de nostalgische waarde.
Ghibli
hhfl
Gepost door Ghibli op woensdag 19-09-2007 om 20:13:09
Extince extince exctine, wat is er nou zo vet aan binnenlandse funk dan he, damn. zet hem nu maar eens op.
en vitamine e dat er mensen zijn die die cd noemen zegt al genoeg over die mensen daar. afgetrapte kut Ep is het ! .
Buitenwesten en Noah's Ark ??!! kom op he... echt wel grappige cd s hoor maar toch geen top 5 .

1. Eigen wereld (is gewoon de beste nlhiphop cd tot nu toe)
2. Vers van de pers. (af)
3. Afslag osdorp. (zo worden ze niet meer gemaakt')
4. Nuclear family. (1e) (je hoeft niet te skippen cd)
5. Ut zwarte aap. (ik heb hem kapot gedraaid en ik heb nog niemand gezien die live zo vet als hem is)
6. Aap-O-Theek (paar te erge tracks)
7. Nederhop groeit (daar was ik toen extince Nederland op slot had')
8. Door Merg & Brain (nl classic)
9. Onkruid (geen uitleg nodig)
10. Tussen Licht & Lucht (omdat zendeghi er op staat)
----------------------------------------
het enige wat je hebt in het leven is je leven
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 19-09-2007 om 20:18:06
vind djvt wel terecht dat ie in de lijst staat. enige volledige nl hiphop album wat ik heb. maar zal wel de enige zijn die het terecht vind xD. maarja mijn stylo jwz xD.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 19-09-2007 @ 20:18:15 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
NovaChe
NovaChe.nl Hiphop
Gepost door NovaChe op woensdag 19-09-2007 om 21:10:35
Quote:
7. Nederhop groeit (daar was ik toen extince Nederland op slot had')


Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 19-09-2007 om 21:19:35
volgens mij 'weet' de gemiddelde member hier beter dan de helft van die zogenaamde kenners.
Ziek
gombeat
Gepost door Ziek op woensdag 19-09-2007 om 22:32:29
Denken te weten is iets anders dan weten, en uiteindelijk is het waar je ook voor valt. In de context van toen zullen albums heel goed zijn geweest terwijl ze nu weinig zouden doen.
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op donderdag 20-09-2007 om 01:34:00
door merg en brain had er idd wel ingemogen..maar extince onbetwist ja
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Prism
Gepost door Prism op donderdag 20-09-2007 om 01:57:42
Quote:
Ghibli schreef op 19-09-2007 @ 20:13
3. Afslag osdorp. (zo worden ze niet meer gemaakt')

God zij dank.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-09-2007 @ 01:59:32 ]
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op donderdag 20-09-2007 om 09:57:26
mochten wel wat andere dingen bij
maar ja wie ben ik omdat te zeggen
heb zowiezo meer een neiging om naar de ouwere dingen te gaan
vind de lijst wel aardig
veel mensen houden van die opgezwolle en ex

----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op donderdag 20-09-2007 om 09:58:52
Quote:
Eppo schreef op 20-09-2007 @ 09:57
mochten wel wat andere dingen bij
maar ja wie ben ik omdat te zeggen
heb zowiezo meer een neiging om naar de ouwere dingen te gaan
vind de lijst wel aardig
veel mensen houden van die opgezwolle en ex

ik vind extince dus echt weer niks,
doe mij maar osdorp
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op donderdag 20-09-2007 om 10:11:31
ik hou ook niet egt van extince
vind um zowiezo een piemel
maar binnenlandse funk kan ik nog wel waarderen
maar ik ben ook meer van de osdorp
nou ja maakt ook nie uit he
zon lijstje zegt niets
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
prime
P.R.I.M.E.
Gepost door prime op donderdag 20-09-2007 om 11:04:55
de posse deel 1
westklan taal van de straat
homegrown 1
extince binnenlandse funk
extince vitamine E
----------------------------------------
betta believe that
Wekss
ja das waar! Ja..ja, das waar!
Gepost door Wekss op donderdag 20-09-2007 om 12:01:07
extince is een baas! lekker puh
----------------------------------------
www.FLOWFUSIE.NL voor al jullie moeders!
Eppo
de Hersendode
Gepost door Eppo op donderdag 20-09-2007 om 12:11:45
DR DOOM is een baas
----------------------------------------
jews, moslims, christians, what the fuck's the diffrence
we all want money drugs and bitches
tirp
Tirp aka. Dope Assasin of Rhymes
Gepost door tirp op donderdag 20-09-2007 om 13:05:28
Quote:
Wekss schreef op 20-09-2007 @ 01:34
door merg en brain had er idd wel ingemogen..maar extince onbetwist ja


jullie site is gaaf, wanneer music uploads erop ?
----------------------------------------
O.G.
dap
038
Gepost door dap op donderdag 20-09-2007 om 18:18:09
Quote:
Vijftien jaar Nederhop. En het papieren blad Nieuwe Revu maakt de balans op. De conclusie lijkt duidelijk. Prins Extince is koning van de Nederrap. De man die al twintig jaar flowt als een boot op de Rijn steekt met kops en schouders uit boven de rest. Terwijl types als Osdorp Posse, toch de eerste nederrapperts compleet zijn vervallen in hun eigen kansloze ellend. Hebben niks meer in de melk te brokkelen net als die vervelende domineezoon Gertjan 'Brainpower' Mulder. Knuffelturk Ali B. en ijsblokjesgooier Lange Frans doen er uiteraard al helemaal niet toe. Dat wisten wij ook wel.

Verder valt op dat nederhop een provinciale aangelegenheid is. Natuurlijk zien we wat rappers uit 010 of 020 maar de taalkunstenaars komen toch vooral uit suffe plaatsen als Oosterhout, Amersfoort, Zwolle en Almere. Je weet tog. Download de complete muzieklijst hierrr.
Brandt
Nextschool
Gepost door Brandt op donderdag 20-09-2007 om 18:30:54
ik mis toch idd het diggy dex album, die ik veel vaker (tegen eigen verwachting in) heb geluisterd dan die van jiggy,

Semmie Gepost door Semmie op woensdag 03-11-2010 om 20:05:16
1. Fakkelteit - Sticks & Delic
2. Tussen Licht & Lucht - Typhoon
3. Eigen Wereld - Opgezwolle
4. Ut Zwarte Aap - Jawat
5 Buitenwesten - Kubus
6. Spuugdingen op de Mic - Opgezwolle
7. Ozmoses - Blaxtar
8. Aap-O-Theek - Duvelduvel
9. Ark de Triomf - Jiggy Djé
10. Winne Zonder Strijd - Winne
[ Dit bericht is gewijzigd door op 03-11-2010 @ 20:07:49 ]
MaffeDodo
1312
Gepost door MaffeDodo op woensdag 03-11-2010 om 20:10:57
wat een sicke topickick
----------------------------------------
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
wknvhv
maximale_overgave
Gepost door maximale_overgave op woensdag 03-11-2010 om 23:25:52
ik heb net de hele discografie van Spacekees binnen is gewoon 5gig aan albums en shit eerste album van Jiggy Dje \ zit er tussen het is echt een compleet bij elkaar geplakt iets geniaal gewoon bambambam.
allemaal mixtapes van DAC etc etc etc.
gewoon KAOLO HARD
Borderline
Revolution Of The Open Mind
Gepost door Borderline op donderdag 04-11-2010 om 00:03:32
0118-VIER - Harde Schijf
Dutchman - Openlijk Dichten
Excellent - Ex-Calibur
Fresku - Fresku
Justus - Horen, Zien En Schrijven
Kamer Van Cokehandel - De Kamer
Kas - Alles Uit De Kas
Lost Rebels - Revolutie
Manu - Vloek Op De Overvloed
N7N - Kwaad Tegen Kwaad
Opgezwolle - Spuugdingen Op De Mic
Risskant - Voedingswijzer
Tim - De Hoogste Tijd
VSOP - Huiswerk
Zwarte Schapen - Horen, Zien & Strijden
[ Dit bericht is gewijzigd door op 04-11-2010 @ 00:07:08 ]
 Index / Muziek /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0086 sec.