Index / Drop je eigen teksten / | ||
Mezz | ![]() | ![]() |
Het leven is een rap Chorus: chica, het leven is een rap fast, furious en fokking nep sure, ik wil wel met je chillen lekker gillen om tijd te killen samen met jou op de step naar een movie met Johnny Depp kijk wat ik voor jou over heb yes baby, het leven is een rap 1. ach dushi, laat ze me bashen ze kunnen me toch niet trashen ik wil niet in de gouden kooi die foute fokking teringzooi weg met die belspelpenoze met zo'n blonde bimbo gozer ik ben een jongen van de straat die praat, weet waar ie staat in de wereld van bling bling ik rap, ik zap, ik zing, doe gewoon mijn eigen ding Chorus: want chica, het leven is een rap fast, furious en fokking nep sure, ik wil wel met je chillen lekker gillen om tijd te killen samen met jou op de step naar een movie met Johnny Depp kijk wat ik voor jou over heb yes baby, het leven is een rap 2. weet je schatje, ik wil respect voor de maatschappij ons nekt de dag door nacht verkracht met pimp Wilders aan de macht laat hem checken door Bokito hip, hop, licht uit, finito zien wie dan het laatste lacht ik zal vechten voor m'n rechten met m'n teksten muren slechten ze zullen weten dat ik besta en never nooit ten onder ga Chorus: want chica, het leven is een rap fast, furious en fokking nep sure, ik wil wel met je chillen lekker gillen om tijd te killen samen met jou op de step naar een movie met Johnny Depp kijk wat ik voor jou over heb yes baby, het leven is een rap 3. ik ga m'n laatste doekoe cashen nog wat Johnny Walker stashen en dan moven uit deze hood voorgoed, de horizon tegemoet alles better dan zonder plan op de bank met Hans Kazan jij en ik dushi, want jij bent dope niet te koop, mijn ultieme hoop straks, als in een orgie van geluid de rush door onze lijven spuit dan checken jij en ik baby, samen uit | ||
038-RAZ Rage ![]() |
![]() | ![]() |
Dan is jou leven wel heel slecht ---------------------------------------- Je bent geen MC en niet technisch waardig. Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig. | ||
unDISSputed | ![]() | ![]() |
hahaha ---------------------------------------- My songs make the world go round and ur girl go down | ||
The_TJ | ![]() | ![]() |
Ik zie dat je 34 lines aan verse hebt, tegenover 24 lines aan refrein. Die verhouding is helemaal scheef. Je kan beter focussen op het scrijven van verses met standaard lengte (=16 lines), in plaats van direct proberen hele nummers te schrijven. Ook zie ik dat je lines erg kort zijn. Dat kan, ik weet niet wat voor flow je hebt, maar de meeste rappers hebben minimaal 12 lettergrepen per line. Probeer het gewoon eens te spitten met een beat eronder, en je zal direct merken wat wel werkt en wat niet. Je onderwerp is op zich wel origineel, maar je werkt het niet echt uit. Je vertelt nooit waarom het leven zo op een rap lijkt, je geeft maar een punt van vergelijking (fast, furious en fokking nep) en dat is ook nog best een twijfelachtig punt. Verder, multi's zijn verplicht. Multi's zijn meerdere rijmende klanken achter elkaar, je hebt er toevallig eentje: Quote: samen met jou op de step naar een movie met Johnny Depp OP de STEP JOHNny DEPP Nog een paar voorbeeldjes: ik BREEK je ARMpjes mn SCHEET is WARMpjes LACHend de PIJP UIT DACHT ik wel, SCHIJTLUIS Zoek ook wat minder voor de hand liggende rijmwoorden, killen/chillen heb/rap zijn saai. Dan zijn Bokito/finito en gozer/penoze veel beter. Je kan er trouwens ook nog wel wat binnenrijm ingooien. Sowieso zo veel mogelijk rijmen, je huidige rijmschema is echt te simpel. Maar uiteindelijk moet je gewoon veel oefenen en herschrijven, dan wordt rijmen steeds makkelijker. ---------------------------------------- Go Fudge Yourself - Chef | ||
Index / Drop je eigen teksten / |