Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Tommes
Gepost door Tommes op zondag 30-09-2007 om 15:12:06
Ben pas begonnnen met beats maken met FL
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=756034

graag reacties en tips graag
----------------------------------------
Kampen Baby..
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op zondag 30-09-2007 om 16:14:54
Hey!

Heb al je beatz ff getjekt en het valt me al meteen op dat ze nogal hard in volume staan. Denk dus aan je waarden.

Verder,
Ik hoor her en der wat standaard fruity baslijntjes, waar op zich nix mis mee is, maar probeer die zelf wat te editen, dus wat varieren door ze in stukken te knippen en ze op andere plaatsen te laten terugkomen.
Ik hoor in je beatz dat je houdt van een nogal duistere achtergrond. Een beat bestaat uit meer dan alleen een baslijntje en een drumgedeelte.
Kernwoord hier is dus weer: variatie!
Denk ook aan je fx levels. Een standaard reverbje op je drums is niet altijd voldoende. Varieer met wat delay, of omgekeerde delay. FL biedt daar genoeg ruimte voor.

Luck!

Interactie
De Q7!
Gepost door Interactie op zondag 30-09-2007 om 16:54:51
Bottom line is dus: duidelijk dat dit je eerste beats zijn, want je gebruikt standaard fruityloops samples en shit. Veel oefenen en probeer je samles uit andere tracks te halen. Veel oude nummers hebben de meesterlijkste samples voor dope beats, alleen heb ik zelf het probleem dat ik nooit goeie bassamples kan vinden..
----------------------------------------
DJ's noemen we kittens want ze spinnen als katten
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0076 sec.