Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
LayD Space
Gepost door LayD Space op maandag 08-10-2007 om 21:45:58
Heyhey

Ik vroeg me dus af he, wie hier allemaal een aquarium heeft?
zo ja, wat voor maten is die? En wat voor vissen hou je erin.


Ik heb een 60 bij 30 bij 35 bak, met tropische vissen erin.

1 Betta Splendens mannetje (die zojuist mijn 5de keizertetra heeft vermoord)
1 Aziatische Waaierhand garnaal
2 Khuli's (zwart geel gestreepte waterslangetjes)
3 Black Molly's 1 mannetje en 2 zwangere vrouwtjes
4 Keizertetra's (net is nummer 5 vermoord dus)
5 Otocinclus en niet die affinis maar die andere moeilijke naam..


ja dus dat... Ik vind het wel leuk zo'n aquariumpje.. Kan er urenlang naar staren..
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 08-10-2007 om 21:51:34
das dan zout water toch?

We hebben een aquarium van 1.20 bij 0.60 bij 0.40.
Vrij groot dus,

zoet water, van die maanvissen hebben we, alge eters, en verderest weet ik de namen niet echt, maar idd wel mooi.

260 liter water zit erin
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-10-2007 @ 21:55:59 ]
LayD Space
Gepost door LayD Space op maandag 08-10-2007 om 23:40:06
nee niet zot gewoon kraanwater die 3 weke gefiltert is met plantjes en dus die biologische ding blabla.. Het staat op 25 graden..
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op maandag 08-10-2007 om 23:53:17
Ja ik heb ook een aquarium, zelfde maten als LayD hierzo.
Ik heb deze nu denk een jaar of 3/4, veel verschillende soorten vissen erin gehad.
Maar ik ben er nu eigenlijk voorlopig wel klaar mee.
Laatste tijd veel gekut gehad met ziektes en irritante vissen, veel tijd en geld er in gestoken maar zit weinig verbetering in.
Ik denk er dan ook over om 'em leeg te halen en er nu voor een tijdje mee te stoppen.
Dan begin ik als ik zin heb wel weer eens helemaal overnieuw, waarschijnlijk ook met een nieuwe (grotere) bak.

Maar áls het gezellig is in je bak, mooie vissen en alles gaat z'n gangetje dan is wel tof natuurlijk.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 08-10-2007 @ 23:54:42 ]

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
LayD Space
Gepost door LayD Space op maandag 08-10-2007 om 23:56:32
jep, me bakkie gaat helemaal goed joh!

het lijkt wel of e planten elke dag 10 cm groeien en me visjes vinden het ook allemaal best met elkaar.. geen ziektes enzo.. Me garnaal is trouwens gisteren verveld echt vet is dat haha.. Dacht eerst dat ie dood was toen ik die ding zag liggen toen dacht ik hh maar hij is helemaal doorzichtig toen dahct ik ohja die dinge vervellen natuurlijk.. nu is die echt groot geworden maar de kleuren zijn wel mooier..


Heb ook 2 zwangere black molly's nu kome duizend vissen uit die dingen
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 09-10-2007 om 00:04:35
Haha een vervelde garnaal, gruwelijk. Zelf nooit gehad maar dat ziet er inderdaad mooi uit ja.
En wat je zegt over die planten, zeker in het begin groeien die dingen onmenselijk hard.
Ik had afgelopen zomer ook net voordat ik op vakantie ging nieuwe voedingsbodem en plantjes en shit erin gegooid,
toen ik terug kwam kon ik die planten tussen m'n tl-buis uit knippen. Kan snel gaan.
En black molly's, platy's, barbeeltjes, etc. blijf ik toch het leukste vinden.
Je hebt weet ik hoeveel kleuren en ook weinig gekut met andere vissen.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 00:11:09
ja precies..

ik vind mn black molly's de leukste samen met mn betta.. de rest boeit me eigenlijk niet zo..


Alleen.. mn mannetje molly die zwemt de héle godganse dag achter 1 vrouwtje aan.. wtf kan ik daar aan doen? Ik vind t zielig voor haar t enige wat ze doet in haar leven is wegzwemmen bij die kkmongool die de hele dag achter dr aan zwemt en zn afro laat zien (zo grappig die rugvin is echt groot mang die vissen zijn echt net negers dikke lippen, zwart, ze vreten als de kk, afrovin, en de hele dag achter bitches aanzitten...
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 09-10-2007 om 00:20:35
Aii bekend verhaal haha. Ja ik zou niet weten wat daar tegen te doen is eigenlijk.
Ik had precies hetzelfde en toen heb ik 3 extra vrouwtjes gekocht volgens mij.
Hadden ze ook beetje afwisseling enzo, maar 't hosselen werd er niet bepaald minder op.
Maar word up over dat negergehalte, had zelf 2 mannetjes en heb ze maar Melvin & Marvin genoemd. Je moet wat.
Die Betta ken ik trouwens niet, eens checken of ik die ergens tegen kom, ben wel benieuwd.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 00:21:45
Betta splendens, echt een PRACHTIGE vis

nederlandse benaming is Siamese Kempervis
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
Rem
Tourist
Gepost door Rem op dinsdag 09-10-2007 om 00:24:51
Oo een kempvis! Ja die zijn gruwelijk, ik kon die benaming helemaal niet.
Geef je ze ook levend voer trouwens? Dat is te grappig namelijk.
----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 00:31:53
hm vond t zielig mar ik dnek dat ik t toch maar wel ga doen..

k pleur dr wel af en toe vliegen in die vinden die keizertetra's wel lekker.. Dat vind ik dan weer niet zielig want die kk vliegen vernaggelen mijn slaaprust. Meestal zit ik ze heel sadistisch uit te lachen..
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
pindakaas
Gepost door pindakaas op dinsdag 09-10-2007 om 00:35:03
'k heb een klein aquarium denk dat het zo'n 30x25x20 is. Zitten een paar kleine tropische vissen, geen idee wat voor soort het zijn. De filter is volgens mij iets te groot, want elke keer als die aan staat zie ik ze altijd zwemmen voor hun leven, zodat ze niet opgezogen worden door die filter, is eigenlijk wel grappig om te zien :p. Valt me trouwens mee dat ze nog leven en niet dood zijn gegaan aan een hartaanval.



ja bel de dierenbescherming maar
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 00:36:00 ]
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 00:38:25
ehm.. als je m kwijt wilt (vind t inderdaad beetje zielig voor die visjes..) ofzo wil ik die diertjes bést wel in bescherming nemen hoor..


hoe groot zijn je vissen, en hoeveel vissen heb je erin zitten???


30 cm bakjes zijn meer voor goudvissen en net geboren visjes als veilig onderkomen tot ze groot genoeg zijn om in een grote bak met andere vissen te kunnen..

Volwassen tropische visjes horen niet thuis in zo een bak
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 00:41:09 ]

----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
pindakaas
Gepost door pindakaas op dinsdag 09-10-2007 om 00:48:33
Nah ze zijn eigenlijk niet echt van mij maar van me broertje, kheb even gekeken, zitten weer vier nieuwe in, zou toch zweren dat er eerst meer in zaten, hij heeft zeker nieuwe gekocht (edit: dus het zijn baby visjes). O en de filter staat uit

Bij ons "vakantie huis" naast m'n oma's huis indonesië, hebben we veel grotere aquaria met veel grotere vissen erin, 't zijn van die vissen met zo'n bepaald schubben patroon die lijken op arabische letters, zijn best wel duur geloof ik, ben alleen even vergeten hoe ze heten.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 00:56:29 ]
KRStarr
Back in business
Gepost door KRStarr op dinsdag 09-10-2007 om 00:59:31
Post eens fotos dan. Vroeger hadden we ze wel..schildpadden...daarna weer Subtropische guppies.
----------------------------------------
BBRRAAPPPP!!!!
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 01:55:23
ik had vanacht trouwens écht een dope droom over mn aquarium..

al me vissen waren verveelvuldigt, enme pa had een 2 bakken aan elkaar aquarium gekocht voor me met in 1 bak schildpadden (stuk of en die andere dus vissen en die hadden weer verschillende kamertjes waar ze in konden enzo was echt vet dope.. en even later in de droom zat er opeens een schip half in/op me aquarium.. het schip 'rustte' op mijn aquarium ofzo.. alleen de onderkant pastte erin nja je snapt wel wat ik bedoel.. daarvoor was t aquarium echt té dope..

maargoed.. oh pindakaas waarschijnlijk zijn die baby visjes dan opgegeten ofzo
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
L2N
twezus
Gepost door L2N op dinsdag 09-10-2007 om 02:06:54
ik heb een aquarium, met ook een paar speciale vissen
ik heb:
-3 westduitse akkervisjes(ze chillen em dood)
-een paar zuidarabische bomba-haaien
- 2 ghaneze pokblarisen
- en nogwat sliegong's
----------------------------------------
L2's bradda's en bradderinnen: zix finger dax freakyfreek kadee livio dge xflipit jspr thomas bigsam mofo ozcan muss maffedodo sjaakie brandt bj iminic rvr gizzle freshss melle ouweschoolgast aprofourz gaucho saku/angelix ottogast deekte g0ldfinger leyla
LayD Space
Gepost door LayD Space op dinsdag 09-10-2007 om 02:26:45
als ik n groot aquarium neem do eik er ook haaien in..d ie zijn echt zo fokking dope
----------------------------------------
ja.. leven is een ding die je moet leven..
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0106 sec.