Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /
RuthlessJJ Gepost door RuthlessJJ op dinsdag 09-10-2007 om 21:56:42
Hai boyz and girlz,

ik ben bezig met een article voor een nieuw magazine in de US, Mandatory Business ( van Snoop dogg and JT)
ze hebben me de opdracht gegeven om over Nederland en Hip Hop te schrijven voor hun first edition. wie jullie dope vinden is wel duidelijk geworden in de topics maar nu is me vraag wat betekend hip hop voor jullie en wat vinden jullie van the Dutch Hip Hop scene? en wat zijn vooral de verschillen en de overeenkomsten met andere landen?

alvast bedankt,
JJ
Vent
Gepost door Vent op dinsdag 09-10-2007 om 21:58:48
No way dat je als je een artikel voor die mag moet schrijven met zulke vragen aankomt voor je onderzoek

edit; maar producer/dj vent-beats ruled hier de hiphopscene samen met z'n homie bonanza neem contact met hun op voor foto's en tracks hoe je dat wil doen zoek je zelf maar uit
[ Dit bericht is gewijzigd door op 09-10-2007 @ 21:59:33 ]
Schaduw Gepost door Schaduw op dinsdag 09-10-2007 om 22:02:38
hiphop betekend voor mij een muziekstijl die ik het meest digg en waarin ik mij het best kan profileren. Ik zie hiphop niet als een levensstijl, daar ben ik te nuchter voor zoals heel veel andere Nederlanders. Verder is de Nederlandse scene al een tijd uit de kinderschoenen gestapt. Het is in 18 jaar tijd uitgegroeid tot een kwalitatief goed genre.
RuthlessJJ Gepost door RuthlessJJ op dinsdag 09-10-2007 om 22:04:09
ik heb geen tracks of fotos nodig.

interviews met artieste en producers heb ik al
maar ik wil ook gegeven en meningen van andere
alle info en meningen zijn gewoon welkom
and i dont talk bullshit

JJ
poppekontje Gepost door poppekontje op dinsdag 09-10-2007 om 22:05:14
ik vind hip hop vooral relaxed omdat het recht voor ze raap is. geen vreemde vergelijkingen om je gevoel te omschrijven en dergelijken gewoon klare taal.

en het fundamentele verschil met nederlandse hiphop in vergelijking met andere hip hop is vooral de taal vind ik.
----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
Seubie Gepost door Seubie op dinsdag 09-10-2007 om 22:06:29
De hiphop scene is de laatste paar jaren ontzettend gegroeid, verschillen met andere landen is dat opgezwolle nooit populair zal worden in engeland vanwege de taalbarriere, maar andersom natuurlijk wel, voor mij is hiphop een muziekstijl, wel mijn enige muziekstijl maar verder geen levenstijl of iets dergelijks.
Quizmaster
Gepost door Quizmaster op dinsdag 09-10-2007 om 22:11:49
het verschil is dat er steets meer nederlandse hip-hop acts opstaan die geen kopie zijn van amerika maar zelf iets neerzetten wat vet is!
----------------------------------------
Stop writing raps, and go play volley ball

http://www.myspace.com/quizmasterhiphop
Iminic
DE LAUWREAAT
Gepost door Iminic op dinsdag 09-10-2007 om 22:19:29
Quote:
poppekontje schreef op 09-10-2007 @ 22:05

en het fundamentele verschil met nederlandse hiphop in vergelijking met andere hip hop is vooral de taal vind ik.

LOL. Word.
----------------------------------------
It's a celebration, bitches, I just got back.
Mistletoe in my backpocket: kiss my ass. - Rocknesssss
Jakyman Gepost door Jakyman op woensdag 10-10-2007 om 10:49:32
oeps verkeerd gelezen hihi

Hiphop is voor mij gewoon mijn voorkeur muziek. naar optredens gaan is kapot dope en zelf optreden is natuurlijk nog veel vetter. Maar het is zeker niet zo dat ik niet naar andere soort muziek luister, want techno of drum & bass vooral vind ik soms nog wel vetter dan hiphop

dus ja
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 10:53:05 ]
Gizzle
Onid/Flowėtisch
Gepost door Gizzle op woensdag 10-10-2007 om 18:44:58
Hiphop is als ontlading en passie. En Nederhop? Groeiend als een fokkin' bonenstaak! Steeds meer nieuwe frisse tracks komen eruit voort..de wordplay van Opgezwolle bijv. of het gevoelens poetisch in kaart te brengen a la Typhoon.

----------------------------------------
Basic Instructions Before Leaving Earth'
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op zondag 14-10-2007 om 01:00:10
Hiphop groeit hier sneller dan in Amerika, we zijn iets later begonnen maar gaan nu al de commerciele kant op die ze in Amerika al bereikt hebben. En dat is kut. Thank god dat er nog underground bestaat.

Voor mij betekend hiphop een manier om me muzikaal en tekstueel te uiten. Niet persee hiphop, maar de muziek is het belangrijkst voor me. Ik leef ook totaal niet de Hip Hop lifestyle, maar hou gewoon van de muziek, de inventieve teksten en alles er omheen.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Youniverse
Bali Swangin'
Gepost door Youniverse op zondag 14-10-2007 om 12:39:49
Quote:
poppekontje schreef op 09-10-2007 @ 22:05

en het fundamentele verschil met nederlandse hiphop in vergelijking met andere hip hop is vooral de taal vind ik.


Quote:
Iminic schreef op 09-10-2007 @ 22:19
(...)
LOL. Word.


Is dat sarcasme?

Hiphop boeit me omdat het persoonlijk is, het kan zo dichtbij de essentie van een mensenleven komen. Dat is dat gevoel wat je krijgt als je naar rap van 15 jaar geleden luistert, en je naar iemand luistert die zich met volste overgave heeft vastgelegd.

Ik ben dat ook rete-melancholisch .



Rijmend zou ik willen sterven.

[ Dit bericht is gewijzigd door op 14-10-2007 @ 12:56:22 ]
MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op zondag 14-10-2007 om 12:49:07
Quote:
RuthlessJJ schreef op 09-10-2007 @ 22:04
ik heb geen tracks of fotos nodig.

interviews met artieste en producers heb ik al
maar ik wil ook gegeven en meningen van andere
alle info en meningen zijn gewoon welkom
and i dont talk bullshit

JJ


Als je Vent en Bonanze nog niet gesproken hebt, dan vergeet je een heel stuk van de nederlandse hiphop. Die 2 zijn een soort van godfathers
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
Geest Gepost door Geest op zondag 14-10-2007 om 15:21:55
Hiphop betekent voor mij gewoon ######hard smoken
 Index / Algemene zaken /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0109 sec.