Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
Safire
Gepost door Safire op woensdag 10-10-2007 om 20:36:30
Voor mijn studie journalistiek moet ik onderzoek doen naar welvaartsbeleving van jongeren. Ik hoop dat jullie me willen helpen door een paar vragen/stellingen te beantwoorden. Mocht je willen reageren op iemands antwoorden, ga je gang! Juist in discussies komen de beste antwoorden naar voren

1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!

----------------------------------------
Computer games don't affect kids. If Pacman affected us we'dd all be walking in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music....
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 10-10-2007 om 20:45:59
Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Voor mijn studie journalistiek moet ik onderzoek doen naar welvaartsbeleving van jongeren. Ik hoop dat jullie me willen helpen door een paar vragen/stellingen te beantwoorden. Mocht je willen reageren op iemands antwoorden, ga je gang! Juist in discussies komen de beste antwoorden naar voren

1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
modaal
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Kleding,eten en opleiding. Ervaar ik wel als vanzelf sprekend ja. Nee zou ik niet anders willen zien dat zou me een klaploper maken.
3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
Um nee het is cliche maar geld hoeft niet gelukkig te maken. Daarbij blijkt uit onderzoek dat rijkere kinderen een mindere band met hun ouders hebben, hoewel die van mij ook niet goed is maar dat terzijde. Ik zou een leuk huis kopen ofzo maar voor de rest geen verwenpraktijken anders denken je koters dat later ook alles aan komt waaien.
3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Ja. Uitgaan cd's wiet sigaretten enz.
Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Nee natuurlijk niet. Zelfde als zeggen dat alle moslims radicaal zijn ofzo.
2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Indien ze het kunnen betalen wel anders niet.
3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Hoeft niet natuurlijk. Maar geld maakt je leven makkelijker en behoed je voor financiele zorgen en minder zorgen maakt je gelukkiger dus in die zin zou het kunnen helpen je gelukkiger te maken als je ook gezond ben, gelukkig in de liefde blablabla
4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Jezus wat is dit voor een vraag. Natuurlijk niet en waarom niet kan elk mens met een hersencel wel bedenken. Ik vind alleen dat je niet hoeft te gaan bedelen dat ligt wel aan jezelf( in de meeste gevallen).
5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Bullshit. Jeugd is al veel te verwent en dit zorgt ook voor een slechte instelling waarmee je het later niet red.

Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
D-on Gepost door D-on op woensdag 10-10-2007 om 20:57:09
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin? Boven modaal
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?Basisgoederen, denk aan voedsel, onderkomen en zo nu en dan wat luxegoederen. Ja, al zou ik begrijpen dat wanneer ze minder te besteden hebben ik het zelf zou moeten betalen. Nee
3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?Het is zoals het is, ik pas me wel aan aan de situatie.
4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?Op het moment zit ik tussen bijbanen in. Grotendeels alle luxegoederen

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend. Deels waar, maar het referentiekader van jongeren is ook verschillend tussen de bedeelden en minder-bedeelden
2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.Normaal wel, niet vanzelfsprekend
3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger. ' Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maak ik geld,' om maar even te quoten.
4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd. Dit verschilt per individu, kan je niet allemaal over 1 kam scheren
5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat! Ik vind dat je zelf voor je eigen brood moet zorgen, maar wanneer je ouders jou kunnen voorzien en jij zelf nog je hele leven lang kan en zal werken. en dus waarschijnlijk de oude dag van je ouders zult betalen, is er niks mis mee om ietwat langer te 'parasiteren' op je ouders.

Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 10-10-2007 om 20:58:53
Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Voor mijn studie journalistiek moet ik onderzoek doen naar welvaartsbeleving van jongeren. Ik hoop dat jullie me willen helpen door een paar vragen/stellingen te beantwoorden. Mocht je willen reageren op iemands antwoorden, ga je gang! Juist in discussies komen de beste antwoorden naar voren

1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?

Modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend?
Zou je dit anders willen zien?

Ze betalen mijn busgeld, als ik ga fietsen, mag ik het busgeld houden. Zakgeld, en mijn kleren ( geen kleedgeld ). Verderest geven ze me af en toe geld voor uit eten als ze in een goede bui zijn, ze betalen alles mochten ze op dezelfde party zijn ( Kermis hier in 't dorp bijvoorbeeld , denk aan bier en attracties ) Verder krijg ik in de vakantie 250 euro vakantiegeld, met de kermis 150 euro voor 4 dagen, en in de vakantie tussendoor ook vaak geld wanneer in goede bui.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?

Ja, je wilt natuurlijk ook die iPod 80 gig van je ouders uit 't niets, een pc'tje. Ook die dikke auto waar je vader in rijd etc. En natuurlijk 't grote huis is chill, maar word er niet ongelukkiger van. Ik zou gewoon dikke kleren kopen, ik heb nou wel paar dure kleren, maar dan alles dik in stijl, hou daarvan.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

/

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

Ja heb een bijbaantje, werk nu 1.5 jaar in de supermarkt, ts fucked up maar moet geld verdienen toch? En woon in een dorp en er is niet veel te doen, reiskosten na stad kosten me gelijk weer een uur per keer werken. Ik betaal eigenlijk alle sociale dingen zelf, uitgaan, uit eten ( soms mijn ouders dus ), ff na stad broodje eten, dat soort dingen, ook concerten etc.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.

Nee absoluut niet, ze zitten er natuurlijk tussen, maar had vroeger vriend die echt écht rijk was, dik 5 miljoen huis, en die waren helemaal niet verwend, sommige dingen hou je sowieso als je meer geld hebt, maar echt verwend niet.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.

Vind ik wel, kan het zelf voor geen mogelijkheid betalen, die opleiding neemt tijd in beslag, waardoor een baan waarmee ik genoeg zou verdienen onmogelijk is. Ik snap het als ouders niks te makken hebben, een kind een lening af moet sluiten, gelukkig zit ik niet in deze positie.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.

Word, bullshit na mensen die zeggen van niet. Je hebt minder zorgen, en misschien dat je ouders meer weg zijn, maar aan mijn ouders beleef ik nu ook niet de meeste lol. Natuurlijk weet ik het niet écht hoe het is om rijk te zijn, dus echt zeker weet ik 't niet.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.

Niet iedereen is weggelegd voor een hoge opleiding, niet iedereen is slim ( ik toevallig wel, nja slim, kan HAVO met gemak aan ) Aan de andere kant denk ik wel dat als iedereen zijn goede best doet, dat hij ook met MBO een goede baan kan krijgen.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

Nee, bijbaantje leert je goed met je geld om te gaan.

Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 10-10-2007 om 21:06:18
Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?

modaal

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?

€7,50 zakgeld per week, m'n kleren, cadeautje/geld met Sinterklaas, overgangsrapport/diploma en verjaardag. Vind ik standaard dingen. Ze hadden ook kleedgeld kunnen geven maar dat geef ik dan toch niet uit, dus dat kost ze alleen maar meer.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
3. Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?

Soms wel, zou wel iets meer geld willen hebben, maar ik heb er zelf voor gekozen om nog niet te werken tot ik wist wat ik leuk vond dus mijn eigen fout. Binnen het gezin heb ik er dus geen last van, maar persoonlijk wel. Maar nu krijg ik dik betaald voor m'n stage dus dat is wel chill. Ik zou een groter en duurder drumstel hebben als we 'rijk' waren.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

Nee, maar nu dus via me stage wel lekker betaald. Me eerste maandloon is voor de helft opgegaan, namelijk aan een nieuw bekkensetje, nieuwe bekkenstandaard en nieuwe drumstokjes voor mijn drumstel. waarschijnlijk laat ik in totaal van 3 maanden stage geld over van 1,5 of 2 maanden. Dat gaat op mijn spaarrekening.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Stelling 1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.

Niet persé, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Hoe vaak zie je dat kinderen van rijke ouders mad ongelukkig zijn omdat papa altijd op zakenreis of op kantoor is en mama carriëre probeert te maken? Bijvoorbeeld. Ik ben mad verwernd, want ik ben overlaaaaden met liefde. Dat is altijd meer waard als geld.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Stelling 2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.

Ja, ik heb geen keuze dat mijn ouders meebetalen aangezien mijn studie financiëring belachelijk laag is omdat mijn ouders teveel verdienen.. wat totaal nergens op slaat in mijn ogen maargoed. Als ik mijn zorgverzekering betaal (en mijn zorgtoeslag heb ontvangen) speel ik net aan quite. Maar mijn ouders geven me zakgeld, eten, onderdak, kleren en uiteraard hun onvoorwaardelijke liefde. En ik hoef geen kostgeld te betalen omdat ik geen werk heb.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Stelling 3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.

Ja, dat is uit onderzoek gebleken (HAVO Nederlands examen 2005/2006). Je hebt dan minder zorgen, zorgen maken ongelukkig, dus vandaar. Maar het ligt er maar net aan hoe de rest van je leven verloopt uiteraard. Hoeveel kinderen ontsporen die uit een gezin komen met bijna niets? En hoeveel met fucking veel geld thuis? Kijk de cijfers er maar op na. Het is echt zo dat geld gelukkiger maakt. Maar niet gelukkig.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Stelling 4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.

Dat ligt er maar net aan. Sommige mensen doen domme dingen en eindigen in die positie, voor sommigen is het geen keuze. Die worden genaaid door andere mensen bijvoorbeeld, of worden geboren in een gezin dat zo arm is dat er geen geld is om naar school te gaan. Zoals in derde wereld-landen.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Stelling 5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

Als je ouders jou van alles toeschuiven hoeft het niet. Dat ligt dus aan de ouders.

Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36
Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!

Graag gedaan =D


EDIT: @ deking: wat heeft armoede met opleideingsniveau te maken? ik ken mensen die al hun geld in universitaire opleidingen hebben gestoken, 3 afkortingen voor hun naar hebben staan en op straat leven. Ook ken ik mensen die geen enkele school hebben afgemaakt, maar een eigen bedrijf zijn gestart, en nu in een villa wonen en het fucking breed hebben. duis beetjs kromme redenering bij stelling 4..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:11:51 ]

----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
getinspired
Gepost door getinspired op woensdag 10-10-2007 om 21:19:07
1.modaal gezin
2. Mijn ouders betalen mn schoolgeld, schoolboeken, verder soms de kapper bijvoorbeeld, verder niet veel grote bedragen.
3a. Als ik uit een boven modaal gezin kwam zou ik daar niet mee 'te koop' lopen. En ik ben ook niet jaloers op rijke gezinnen, ik heb het zelf niet slecht, ben tevreden met hoe ik het nu heb
4. Ja bijbaan bij een kledingwinkel, ik betaal zelf kleding en mn telefoonrekening. Rijlessen ook deels zelf betaald.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders hoeven niet altijd perse verwend te zijn, heeft met opvoeding te maken hoe die ouders ermee omgaan. Over het algemeen, vind ik, zijn ze wel minder snel tevreden.
2. Zeker niet normaal, ik zie dat wel als een gift zeg maar. Het is mijn opleiding dus ik had het ook zelf kunnen betalen.
3. Als je veel liefde hebt, ben je veel gelukkiger. Met geld kun je wel veel dingen kopen, maar als je geen mensen hebt omdat mee te delen, is dat geen fuck aan. op lange termijn heb je niks aan geld.
4. Mensen die arm zijn hebben daar niet altijd zelf voor gezorgd, soms overkomt het je, door werkloosheid en samenloop van omstandigheden. Als je denkt aan schulden etc. hebben die mensen er wel zelf voor gezorgd.
5. Je leer veel van een bijbaantje, leer je met geld omgaan en weet je hoe het is om geld te verdienen. Rijk of arm, een bijbaan vind ik nuttig, niet alleen om het geld.

Astu
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:20:02 ]

----------------------------------------
je wilt wat lekkers op je bord, maar geen spetters op je schort. voorgerecht, nagerecht, complimenten van de kok.
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 21:19:14
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal
Boven modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Ik krijg 100 euro in de maand van mijn moeder en mijn stiefvader betaalt mijn opleiding (.. en ik mijn studiematerialen)

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
Hoe ik het zou vinden als mijn gezin minder welvarend was? Deze vraag (geldt eigenlijk voor alle 3 de 3b vragen) kun je alleen beantwoorden als het gezin ooit minder welvarend is geweest. Het scheelt trouwens ook enorm of je van welvarend naar minder welvarend of van minder welvarend naar welvarend bent gegaan en hoe kapitalistisch/ materialistisch je bent ingesteld.. maar goed, dat even ter zijde.
Mijn moeder heeft mij alleen opgevoed en hoewel ze aanvankelijk hoofd IC verpleegkundige was, werd ze arbeidsongeschikt en viel qua inkomen zwaar terug. Ik had daar als kind geen last van, het enige wat mij boeide was buiten spelen met mijn vriendjes en vriendinnetjes. Op dat moment hechtte ik ook veel minder waarde aan materialisme.
Als mijn moeder en stiefvader minder te besteden hadden gehad had ik in ieder geval die 100 euro in de maand niet aanvaard. Ik zou het af en toe jammer hebben gevonden maar ik eis niet het onmogelijke.
Hoe ik het zou vinden als we minder welvarend zouden worden? Ik ben bijna afgestudeerd, ik zou het gezin ondersteunen en zorgen dat ik ze dat kan geven wat mij ook is gegeven.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Yep. Schoolboeken/ materialen/ kleding/ pc, laptop en al dat soort dingen + ziektekostenverzekering + telefoonabbo + het steunen van CARE.. and so on.


Stellingen (graag goed onderbouwen):
1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Bull, het is maar net hoe rijke ouders omgaan met die welvarendheid en hoe graag zij willen dat hun kind later fatsoenlijk met geld om kan gaan en hier verantwoordelijkheid in kan dragen.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Moeilijk, enerzijds ben ik geneigd ja te zeggen, anderzijds nee want ik kan me best voorstellen dat ouders die afhankelijk zijn van een uitkering het zich niet kunnen permitteren. Indien mogelijk; ja. Zoniet.. beroep op IB doen, simpel.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Nope, geld kan een middel zijn/ is een middel dat bijdraagt aan, niet het geluk zelf.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Het overgrote deel niet. Als je wordt geboren in een arm gezin is dat niet iets waar je zelf voor zorgt. Als het noodlot toeslaat en je bent alles kwijt is dat ook geen keuze. Ik vind het moeilijk te geloven dat het een keuze is. Ik denk zelf dat het in veel gevallen een feit is vanaf de geboorte (maar dan praat ik over derdewereld landen) of hier in Nederland.. onvoorziene gevolgen van bv. verslavingen.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Bull, jongeren dienen zelf verantwoordelijkheid te leren dragen voor hun inkomsten + verantwoordelijk om te leren gaan met geld. Het klinkt misschien raar maar ik vind dat wanneer je je kinderen dat stuk verantwoordelijkheid niet bijbrengt je het kind in de opvoeding wezenlijk tekort doet.

Edit: Leest makkelijker, I hope.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:22:29 ]

----------------------------------------
Sabr
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 10-10-2007 om 21:23:40
mensen lezen stelling 3 niet goed zie ik al..
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op woensdag 10-10-2007 om 21:25:25
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
Modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Me ouders betalen m'n onderdak, kleding (helft van de keren), geld voor eten halen op school ofzo. Ik zie het best ven vanzelfsprekend en zou het niet anders willen zien.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
Ik ben zowiezo niet een jalours type dus jalours ben ik niet en een boven modaal inkomen kan ik me eigenlijk niet voorstellen, waarschijnlijk zou ik dan meer kleding en schoenen kopen.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Ik loop krantjes (yeahh) en betaal soms m'n kleding.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Nee, ik ken sommige mensen die best wel rijk zijn maar die zijn meestal veel gieriger dan de minder beleelden.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Ik zit nog op de middelbare school dus best normaal dat m'n ouders dat betalen.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Nee, dingen zoals vrienden en een goede gezondheid zijn niet te koop en bepalen vaker hoe gelukkig je bent dan hoe nieuw je iPod is of welke kleding je draagt.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Nee, het ligt ook best wel aan de omgeving waar je in opgegroeid bent, om het even cliche te maken, mensen in Afrika proberen nu geld te verdienen en doen er waarschijnlijk meer aan dan ik maar het is voor hun gewoon bijna onmogelijk.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Je zult toch ooit zelf geld moeten verdienen dus dit is best wel onzin.
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 21:25:54
Quote:
Master Of Disaster schreef op 10-10-2007 @ 21:23
mensen lezen stelling 3 niet goed zie ik al..


Geld maakt gelukkig/ geld maakt gelukkiger. Dat bedoel je?
----------------------------------------
Sabr
038-RAZ
Rage
Gepost door 038-RAZ op woensdag 10-10-2007 om 21:28:15
Quote:
Outshining schreef op 10-10-2007 @ 21:25
(...)

Geld maakt gelukkig/ geld maakt gelukkiger. Dat bedoel je?

Geld maakt gelukkig
Met veel geld ben je veel gelukkiger
----------------------------------------
Je bent geen MC en niet technisch waardig.
Je rapt ziek,. en ik bedoel het echt niet aardig.
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 21:30:37
Quote:
038-RAZ schreef op 10-10-2007 @ 21:28
(...)
Geld maakt gelukkig
Met veel geld ben je veel gelukkiger


Al waren er 80 wetenschappelijke onderzoeken die dat zouden bevestigen zou dat voor mij nog steeds niet opgaan.
Tuurlijk draagt geld bij aan geluk. Wanneer je kunt voorzien in primaire en secundaire behoeften is dat heel heel mooi, minder zorgen door meer geld is helemaal geweldig maar om nou te zeggen ik word gelukkiger naarmate ik meer geld heb? Nee.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:30:57 ]

----------------------------------------
Sabr
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op woensdag 10-10-2007 om 21:35:18
Quote:
Outshining schreef op 10-10-2007 @ 21:30
(...)Tuurlijk draagt geld bij aan geluk. Wanneer je kunt voorzien in primaire en secundaire behoeften is dat heel heel mooi, minder zorgen door meer geld is helemaal geweldig maar om nou te zeggen ik word gelukkiger naarmate ik meer geld heb? Nee.


dat betekent toch hetzelfde als 'geld maakt gelukkiger..'
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 10-10-2007 om 21:39:29
Geld kan je helpen om gelukkiger te worden. Het kan je ook minder gelukkig maken. Net zoals helemaal geen geld je ook heel gelukkig kan maken of zwaar depressief ,geldt voor veel geld ook. Toch kan je wel stellen dat veel geld je in deze samenleving over het algemeen gelukkiger zal maken, omdat je gewoon minder zorgen hebt en dat is een feit. Ik bedoel als ik nu een paar miljoen zou krijgen dan zou ik echt wel rlxter door het leven gaan en dus ook gelukkiger zijn. Al kan je in een hutje op de hei ook heel gelukkig zijn als je dat zou willen, maar geef mij dan maar gewoon luxe. Of het je gelukkiger maakt hangt puur af in wat voor een situatie je zit. Ik kan me voorstellen dat een enorm geld bedrag na het verliezen van een geliefde ofzo je geen fock intereseert.Gaat echter alles zn gangetje dan zal het je wel degelijk gelukkiger maken.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:44:08 ]

----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 21:43:10
Quote:
Master Of Disaster schreef op 10-10-2007 @ 21:35
(...)

dat betekent toch hetzelfde als 'geld maakt gelukkiger..'


Nee.
----------------------------------------
Sabr
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op woensdag 10-10-2007 om 21:46:44
Misschien is het wel een standaard puberale opmerking van mij, maar ik kan het simpelweg niet geloven dat ik niet gelukkiger zou zijn met meer geld. Ik heb zo vaak dat ik gewoon geld te weinig heb om iets te gaan doen, en mits ik die dingen wel kan doen, ben ik gelukkiger. Ja gezondheid blabla is ook belangrijk, maar geld toch zeker ook, hoe focked up 't ook is.
Nieroth
Coneijn, Kip & Dirk zijn bazen!
Gepost door Nieroth op woensdag 10-10-2007 om 21:47:25
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
Onder modaal.

2. Wat betaalde jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Eigenlijk niks. Ja vond ik vanzelfsprekend aangezien er gewoon niet meer geld was.
Nee, de wil was er wel, maar de middelen gewoon niet, denk niet dat ik er slechter van ben geworden om voor (bijna) alles zelf te betalen.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
Soms, meer geld had het allemaal gewoon makkelijker gemaakt, minder problemen.
Denk dat ik niet veel anders zou doen, maar dat weet ik niet, dat ligt aan hoe m'n ouders waren omgegaan met mij en het hogere inkomen denk ik.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Vanaf m'n 12e gewerkt (folders toen enzo), tot ongeveer mijn 19e. Sindsdien zit ik in de ziektewet (wajong).
En aangezien ik nu op mezelf woon (en geen ouders meer heb), betaal ik alles zelf daarvan.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Niet per definitie, ligt erg aan de ouders zelf.
Denk wel dat kinderen van rijke ouders sneller verwend zijn/worden, omdat er gewoon meer mogelijkheid toe is.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Normaal is (sowieso een "vaag" begrip) hier vooral afhankelijk van de financiële situatie thuis denk ik. Ik vind het niet vreemd als ouders betalen voor hun kinderen om een goede opleiding te krijgen, maar vind het ook niet vreemd als de kinderen zelf (een deel) betalen.
Denk wel dat financiële ondersteuning bij studie in principe goed is, zolang er ook iets met de studie wordt gedaan dan.
Zodra je als ouder krom ligt voor je kind zijn/haar opleiding, en je kind loopt volledig de kantjes eraf, dan vind ik het ook normaal dat je als ouder zegt dat niet meer te doen.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Geluk hang niet van geld hebben af denk ik, meer van het niet hebben.
Als je veel geld hebt denk ik niet dat je er echt gelukkiger van wordt, als je heel weinig geld hebt is de kans daarentegen wel groter dat je ongelukkiger wordt, mede door eventuele schulden en bijhorende zorgen.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Nee, veel (verborgen) armoede in Nederland komt voort uit ziekte's/aandoeningen, van mensen die simpelweg niet kunnen werken.
Als je chronisch ziek bent en niet meer kan werken dan leef je van een bijstand uitkering. In principe kan je daarvan rondkomen, totdat bv. een wasmachine of koelkast kapot gaat, eens in de zoveel tijd heeft een mens gewoon grote onverwachte uitgaven. Die kan je niet opvangen op zo'n niveau, en zonder goede ondersteuning hierbij denk ik zeker niet dat het de schuld van die persoon is dat er op een gegeven moment geen geld meer voor huur/eten is.
Wel zijn er natuurlijk ook mensen die gebruik maken van uitkeringen, en er voor kiezen niet te gaan werken, die mensen kiezen er ook voor om gewoon minder geld te hebben natuurlijk.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
In principe zou het niet hoeven nee, maar het is naar mijn mening wel een stuk beter om je kinderen iig voor eigen spullen (radio/tv/computer) zelf te laten betalen.
Dan is de keuze aan het kind zelf of hij/zij wil gaan werken om ook zulke spullen te krijgen. Waarde van geld leren kennen is denk ik heel belangrijk, vooral op jongere leeftijd al.
Er komen steeds meer jongeren in schulden, omdat de waarde van geld onderschat wordt tegenwoordig, mede dankzij alle "makkelijke" leningen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 21:53:30 ]

----------------------------------------
Doutzen Kroes naakt.
mixxman
Gepost door mixxman op woensdag 10-10-2007 om 21:49:23
Nou dat is gewoon een waarheid. Zie jij op tv wel eens iemand zeggen:Jezus heb ik gewonnen? Hou je geld lekker zelf mij een beetje ongelukkig proberen te maken he!

Natuurlijk niet en daaraan kan je zien dat iedereen het rlxt vind om veel geld te hebben. En als je gewoon normaal door blijft leven alleen wat luxer zal het een ieder gelukkiger maken.
----------------------------------------
HEIDI, HEIDi, HEIDI, HEIDi, Ho
Masahiro
Gepost door Masahiro op woensdag 10-10-2007 om 21:50:07
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
alles, ja dat vind ik vanzelfsprekend. en nee, ik heb het liever op deze manier.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
niet jaloers. ik zou hetzelfde blijven doen; vrij weinig.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
nee. ik betaal niks zelf.

op de stellingen ga ik niet in, ik vind ze echt tering dom. no offense natuurlijk.
Thomas
: 9
Gepost door Thomas op woensdag 10-10-2007 om 21:59:10


1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?

Onder Modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?

Kleedgeld, huis en inwoning. Uitjes en vakanties zelf betalen. Vind het zo goed.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?

Niet jaloers op anderen, we hebben het goed met elkaar.
Wel wat luxer kunnen leven, geen gedoe om geld. Dat zou wel fijn zijn.


4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

Ja, ik werk ongeveer 5 uur per week bij een boekhandel. Ik betaal zelf wel veel.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.

Onzin, het gaat erom hoe je er mee omgaat.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.

Ja, op zo'n leeftijd heb je nog niet de middelen om zelf een opleiding te betalen. Vervolg opleiding vind ik een ander verhaal.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Hoeft niet, kan wel. Als je veel geld hebt heb je sowieso een stuk minder zorgen.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Bullshit, veel kinderen en veel kosten zijn vaak de reden dat mensen minder geld hebben. Ze hebben wel zelf voor die kinderen gezorgt, maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het dan ook je eigen schuld is dat je niet veel geld hebt.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Ach ja, veel mensen denken er wel zo over. Maar ik denk dat je juist voor je eigen geld moet zorgen, en je eigen werkervaring moet krijgen.

Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!

No prob safire.
Vent
Gepost door Vent op woensdag 10-10-2007 om 22:09:53
Quote:
Outshining schreef op 10-10-2007 @ 21:19
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal
Boven modaal

outshining is rijhijjjk!
Seubie Gepost door Seubie op woensdag 10-10-2007 om 22:18:41
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
Modaal
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Kleding, Eten, inwoning en school gedoe. Ja dat vind ik redelijk vanzelfsprekend, zou het nooit zelf bij elkaar kunnen sprokkelen. nee ik vind het prima zo.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
Nee hoor, ik heb het prima zo en zo leer je tenminste nog wat te doen voor je geld.
En dan zou ik meer spullen kopen.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Ja, ik loop sinds mijn 12e folders en heb een tijdje gewerkt als ijsschepper en afwasser.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Niet per definitie, maar het komt vaak voor.
2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Ja, omdat jij dit zelf nooit kan veroorloven, en jij het later voor jou kinderen ook gaat betalen.
3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Nee, ligt puur aan de andere leefomstandigheden, als die net zo goed zijn ben je met veel geld wel gelukkiger denk ik.
4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Nee, soms komt het door overmacht dat is nooit van buitenaf te beoordelen.
5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Nee, je moet leren dat niet alles je aan komt waaien.


aub
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 22:21:05
Quote:
Vent schreef op 10-10-2007 @ 22:09
(...)
outshining is rijhijjjk!


Erwh, Vent! Ik reageer eigenlijk alleen heel eerlijk op de vraag.
----------------------------------------
Sabr
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 10-10-2007 om 22:25:29
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?

Middeninkomen

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?

eten. meer hoeft niet


3b. Als je uit een modaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

Jawel, iedereen is gelijk. Snap nooit waarom " parlementsleden niet met schoonmakers kunnen omgaan" of " winkelbediendes met directeuren"

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

ja zeker wel!, ik betaal telefoonrekening, ziektekosten en alle reutemeteut..behalve mijn eten en woonkosten...

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.

Ik ben het hier mee eens, met de duurste merken lopen en showen. De nieuwste bmw's die niet in geld uit te drukken zijn en denken dat ze alles kunnen.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.

Na de middelbare school wil je dat gewoon niet meer. Je moet onafhankelijk zijn van je ouders, dus ook je studie moet je zelf betalen

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.

Het leven is makkelijker, gelukkiger word ik er niet op

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.

Het ligt er aan, aan de situatie en omstandigheden. Dus het kan ja en nee zijn.
Nee; door ziekte
ja; als je niet wilt werken

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

Jazeker wel, want als het geld op is en geen werkervaring heb, dan ben ik benieuwd waar je aan de bak komt in deze maatschappij?

----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 22:27:26
Quote:
Dopoloog schreef op 10-10-2007 @ 22:25

3b. Als je uit een modaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

Jawel, iedereen is gelijk. Snap nooit waarom " parlementsleden niet met schoonmakers kunnen omgaan" of " winkelbediendes met directeuren"


Iedereen is gelijk? Ik wil niet mierenneuken but.. no. Gelijkwaardig hooguit.
----------------------------------------
Sabr
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op woensdag 10-10-2007 om 22:29:31
Quote:
Outshining schreef op 10-10-2007 @ 22:27
(...)

Iedereen is gelijk? Ik wil niet mierenneuken but.. no. Gelijkwaardig hooguit.


dan is toch iedereen gelijk?
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Doopro
Gepost door Doopro op woensdag 10-10-2007 om 22:30:31

1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
modaal
2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend?
kleren, eten. Ja ik ben 14 jaar oud mi gado
Zou je dit anders willen zien?
nee joh

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
natuurlijk wil ik rijk zijn, maar ik heb het goed nu.
leven alsof ik een kind van puff diddy was.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
krantenwijk.
dingen "erbij" ipod, xbox blabla.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Ja dat vind ik wel, alle rijke ouders geven hun kinderen zoveel als ze willen en daardoor gaan ze geen andere dingen gewend zijn.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Ben ik het wel en niet mee eens, als je een achterstand hebt en je niet weet waarvoor je eigenlijk op school zit/heb gezeten kan je ook geen inzet tonen, laat staan betalen

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Ja, geld maakt geluk in mijn ogen $$

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Nee zeker niet mee eens, genoeg argumenten voor deze stelling.
ik zal er ff eentje vertellen:
Sommige mensen krijgen echt geen kansen om ALS ze werk willen zoeken echt werk te krijgen ook.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

ja mee eens, waarom moeite gaan doen dan
Iedereen die mee werkt, alvast super bedankt!!
----------------------------------------
ik weet wat jij niet weet
Vent
Gepost door Vent op woensdag 10-10-2007 om 22:30:58
Quote:
Outshining schreef op 10-10-2007 @ 22:21
(...)

Erwh, Vent! Ik reageer eigenlijk alleen heel eerlijk op de vraag.

Wat betekent Erwh?
Outshining Gepost door Outshining op woensdag 10-10-2007 om 22:36:35
Quote:
Dopoloog schreef op 10-10-2007 @ 22:29
(...)

dan is toch iedereen gelijk?


Is het wenselijk dat iedereen gelijk is? Dat laat geen ruimte voor verschillen op welk gebied dan ook. Gelijkwaardigheid wil alleen zeggen dat iedereen in waarde gelijk is en dat er ruimte is voor onderlinge verschillen.

@ Vent: Helemaal niks!

----------------------------------------
Sabr
Vent
Gepost door Vent op woensdag 10-10-2007 om 22:36:57
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op woensdag 10-10-2007 om 23:15:43
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?

Een boven boven modaal gezin.

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?

Ze betalen alles, en zo hoort het. Anders slap ik ze.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?

Ik zou niks vinden, behalve mijn ouders in het mortuarium, werken bitches. Als mijn ouders weinig te besteden hebben komt dat omdat hun al dat geld aan mij besteden zo als het hoort.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?

Hahahahahahahahahahahahahaha.

Nee hou je bek.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.

Dit is een typische stelling van iemand die arm is en jaloers, jaloers kreng.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.

Uhmmmmm JA!

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.



4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.

W00rd gewoon je ouders of iemand anders slappen tot dat je die dikke vette flappen krijgt.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!

Als je beetje normaal kon schrijven, kon je mijn autobiografie schrijven.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 10-10-2007 om 23:17:39
*zucht* iemand doet hier een serieus onderzoek voor school maarja, je hebt altijd van die mensen die denken dat ze grappig zijn..
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op woensdag 10-10-2007 om 23:19:19
Zuchten is voor gothics wat doe je hier?
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 10-10-2007 om 23:22:57
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-10-2007 om 23:23:44
Quote:
Safire schreef op 10-10-2007 @ 20:36

1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
Boven modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Niets meer. Ze hebben wel altijd alles betaald voor me. Ik vond dit absoluut niet vanzelfsprekend.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
Dat zou dan jammer zijn, maar er zijn veel belangrijkere dingen in mijn leven.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Fulltime baan, betaal practisch alles zelf.
Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Nee, zolang iemand zich de waarde van geld beseft hoeft iemand niet verwend te zijn. Ik vind dit overigens een ontzettend achterlijke stelling. Ik ken best wel wat vermogende mensen en er zijn genoeg kinderen die altijd zelf alles voor elkaar hebben moeten boksen.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Wat d-on zei vond ik wel fraai: 'normaal wel, niet vanzelfsprekend'

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Geld heeft zijn voordelen, maar of dat in mate van geluk is uit te drukken denk ik niet.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Dat zou kunnen, maar dat is nogal erg kort door de bocht.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Onzin.
Dionysus
Dio_Deus is niet meer...
Gepost door Dionysus op woensdag 10-10-2007 om 23:24:47
k vind die shit van tha bre eigenlijk nog grappig ook
----------------------------------------
wat nu? wat nu?
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-10-2007 om 23:25:32
Quote:
Tha_Bre schreef op 10-10-2007 @ 23:15
Als je beetje normaal kon schrijven, kon je mijn autobiografie schrijven.


Dat zou heel erg knap zijn vriend.

Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op woensdag 10-10-2007 om 23:29:19
Knap lelijk ja.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-10-2007 om 23:30:06
Moet je me eens uitleggen hoe je een autobiografie voor iemand anders schrijft.

Zjoerd
Gepost door Zjoerd op woensdag 10-10-2007 om 23:30:17
Quote:
Tha_Bre schreef op 10-10-2007 @ 23:29
Knap lelijk ja.

-waar maak ik me druk om, ontopic-
[ Dit bericht is gewijzigd door op 10-10-2007 @ 23:31:36 ]
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op woensdag 10-10-2007 om 23:35:43
Quote:
livio schreef op 10-10-2007 @ 23:30
Moet je me eens uitleggen hoe je een autobiografie voor iemand anders schrijft.



Wat een dijenkletser Livio, ik heb mij versproken of vertypt en daardoor zag jij de mogelijkheid mij een loer te draaien.

Geweldig mijn beste vrind, wat een humor in dit topic, wat een humor. Eerst ging ik de doerak uit hangen en nu ben jij de bengel, hilarisch!
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
livio
Oldschool
Gepost door livio op woensdag 10-10-2007 om 23:40:15
En zo is dat. Lachen man.
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op woensdag 10-10-2007 om 23:44:05
*zucht* Livio iemand probeert hier een serieus onderzoek te houden voor school, dit kan echt niet hoor... Normen en waarden.
----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Rem
Tourist
Gepost door Rem op woensdag 10-10-2007 om 23:52:28
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
Boven modaal.

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Mijn ouders betalen mijn onderkomen (ik woon thuis) en mijn opleiding.
Eerlijk gezegd weet ik niet beter dan dat het zo gaat. Vanzelfsprekend vind ik het daarentegen niet, ik ben blij dat ze het doen.

3a. Als je uit een ondermodaal/modaal gezin komt: Ben je jaloers op jongeren die het rijk hebben thuis? Wat zou jij doen als jouw gezin een boven modaal inkomen had?
N.v.t.

3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
Moeilijk te zeggen. Het zou een andere situatie schetsen, maar ik denk dat je je vanzelf aanpast aan de situatie waarin jijzelf leeft.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Ja, ik heb een bijbaan. Ik betaal eigenlijk alles zelf op mijn opleiding en onderkomen na.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Nee. Dit heb je ook zelf in de hand, het hoeft absoluut niet zo te zijn dat je ouders het goed voor elkaar hebben zodat jij zelf met alles weg komt zonder er voor op te draaien. Als je een goed besef van geld en het omgaan daarmee hebt is deze stelling volstrekt nutteloos.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Nee vind ik niet. Wat ik al zei, ik er blij om dat het in mijn geval wel gebeurt maar zo niet dan so be it.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Het is natuurlijk wel zo dat geld in veel gevallen een stuk zekerheid in je leven kan brengen. Maar om te spreken van geluk is moeilijk, ik denk dat geld mee kán wegen in je mate van geluk maar dit hoeft absoluut niet zo te zijn.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Deze stelling is wel erg kortzichtig. Tuurlijk zijn er mensen die zichzelf de vernieling in hebben gewerkt en daardoor arm zijn, maar er zullen ook legio van situaties zijn waarin dit niet het geval is.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Absoluut niet mee eens. Mensen die teren op het geld van anderen, ik heb daar geen goed woord voor over.

----------------------------------------
So don't get any big ideas. They're not going to happen
You'll go to hell for what your dirty mind is thinking
Beatzcollective
Gearjunkie
Gepost door Beatzcollective op donderdag 11-10-2007 om 18:58:05
1. Kom je uit een boven modaal, modaal of onder modaal gezin?
boven modaal

2. Wat betalen jouw ouders voor jou? Vind je dit vanzelfsprekend? Zou je dit anders willen zien?
Mijn ouders betalen niets, ik vind dit vanzelfsprekend omdat ik al aan het werk ben. En of ik dit anders had willen zien? Nee, ben graag verantwoordelijk voor mijn eigen ding


3b. Als je uit een bovenmodaal gezin komt: Hoe zou je het vinden als je gezin minder welvarend was? Hoe zou je er mee omgaan als jouw ouders weinig te besteden hebben?
Ik weet wat het is om het even niets te hebben. Maar ik ben geen persoon die zn handje komt ophouden als het even niet mee zit.

4. Heb je een bijbaantje? Wat betaal je zelf allemaal?
Ik werk fulltime (afgestudeerd) en betaal dus alles zelf.

Stellingen (graag goed onderbouwen):

1. Jongeren met rijke ouders zijn verwend.
Ligt aan de opvoeding. Aangezien ikzelf uit een boven modaal gezin kom had ik vroeger nooit iets te klagen. Mijn ouders daarentegen hadden het vroeger ook niet breed en dat hebben ze aan hun kinderen meegegeven.

2. Het is normaal dat je ouders jouw opleiding betalen.
Niet mee eens. Je ouders kunnen bijspringen wanneer dat nodig is.

3. Als je veel geld hebt, ben je veel gelukkiger.
Ligt eraan of je veel waarde aan geld hecht. Persoonlijk vind ik geld geen maatstaf voor geluk.

4. Mensen die arm zijn hebben daar zelf voor gezorgd.
Wat versta je onder arm? Arm mbt geld of arm mbt geluk?
Zowel de geld als geluk kwestie kan veel oorzaken hebben.

5. Als je rijke ouders hebt hoef je zelf geen bijbaantje te nemen. Je ouders hebben toch geld zat!
Niet mee eens. Hoe kan je dan eigenlijk in de maatschappij functioneren, hoe leer je verantwoordelijk te zijn en met geld om te gaan? Ik denk dat dit stappen zijn waar je de rest van je leven mee te maken hebt/krijgt.
The_TJ Gepost door The_TJ op donderdag 11-10-2007 om 19:55:24
Apart dat veel mensen vinden dat hun ouders niet verantwoordelijk zijn voor het betalen van hun vervolgopleiding. Ik neem aan dat zij wel zonder enige vragen stufi aannemen. Wel de overheid en dus de hele maatschappij laten betalen voor je studie, maar je ouders ontzien, ik zie de logica niet helemaal. Laat staan de zogenaamde zelfstandigheid waar de mondjes zo over van lopen. Ik vind het vanzelfsprekend dat je ouders je studie betalen, studeren behoort immers fulltime te zijn. Uiteindelijk hebben je ouders er ook baat bij dat jij studeert en een goede baan krijgt, zowel qua gemoedsrust als financieel op hun oude dag.
----------------------------------------
Go Fudge Yourself
- Chef
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op donderdag 11-10-2007 om 20:08:32
niet alle ouders kunnen even makkelijk het geld opbrengen voor een studie die peperduur zijn, dus zo vanzelfsprekend is het nou ook weer niet.
D-on Gepost door D-on op donderdag 11-10-2007 om 20:14:07
Ik ben het bijna volledig met The_TJ eens. Dat studie/onderwijs gewoon een deel van de opvoeding is en die dus moet worden gefinancieerd door de ouders. Maar als die dat niet op kunnen brengen, ben je op jezelf of de overheid/andere instanties aangewezen.
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op donderdag 11-10-2007 om 20:19:53
er staat: stellingen graag goed onderbouwen. dus niet 'nee!' of 'onzin!' of 'ja' invullen, maar ook vertellen waarom je dat vind.
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
D-on Gepost door D-on op donderdag 11-10-2007 om 20:22:45
jij bent als opzichter toegewezen tot dit topic(?)
----------------------------------------
En dat is hoe de vork in de steel zit.
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0143 sec.