Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Drop je eigen audio /
Jbro Gepost door Jbro op dinsdag 16-10-2007 om 19:27:35
http://www.speedyshare.com/211446446.html
het loopt niet helemaal lekker maar ik wil er toch graag feedback op
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 17-10-2007 om 12:56:18
voed me
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op woensdag 17-10-2007 om 14:23:58
Je flowt redelijk offbeat afentoe, verder mag je tekst wel iets beter uitgewerkt worden, overall best dope, dope stem ook, alleen afentoe klink je wta onzeker in je spits, verder best netjes. En die pauze's die je afentoe inlast zijn klote xD
werk dus aan je flow, je tekst en wat aan delivery hier en daar!

Feed mij ook dan ft dge. xD
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
sungshik
mens
Gepost door sungshik op woensdag 17-10-2007 om 14:27:10
heuj!
dit klinkt raar!
heb je die beat zelf gemaakt?
het lijkt wel een driekwartsmaat of zo.
je flow loopt er in ieder geval niet echt lekker op.
stemgebruik is wel in orde, net als de kwaliteit van je opname.

edit: trouwens, als je soundclick (of zshare) gebruikt zijn er, denk ik, meer mensen die het luisteren.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 17-10-2007 @ 14:28:38 ]

----------------------------------------
bomba.
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 17-10-2007 om 14:31:48
Quote:
Hakan2 schreef op 17-10-2007 @ 14:23
Je flowt redelijk offbeat afentoe, verder mag je tekst wel iets beter uitgewerkt worden, overall best dope, dope stem ook, alleen afentoe klink je wta onzeker in je spits, verder best netjes. En die pauze's die je afentoe inlast zijn klote xD
werk dus aan je flow, je tekst en wat aan delivery hier en daar!

Feed mij ook dan ft dge. xD

thnx voor feed en die pauzetjes zijn omdat het zegmaar 2 verschillende coupletten zijn
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op woensdag 17-10-2007 om 14:35:33
Ja maar in couplet 2 neem je ook even pauze dacht ik
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 17-10-2007 om 14:36:39
nee eerst komt het 1e couplet dan een kleine pauze en dan het 2e couplet en dan weer een kleine pauze en dan 2 keer het refrein
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 17-10-2007 om 14:54:29
Quote:
sungshik schreef op 17-10-2007 @ 14:27
heuj!
dit klinkt raar!
heb je die beat zelf gemaakt?
het lijkt wel een driekwartsmaat of zo.
je flow loopt er in ieder geval niet echt lekker op.
stemgebruik is wel in orde, net als de kwaliteit van je opname.

edit: trouwens, als je soundclick (of zshare) gebruikt zijn er, denk ik, meer mensen die het luisteren.


die beat is van soundclick en ik vond hem wel heel dope..
Hakan2
De gangsterkid
Gepost door Hakan2 op woensdag 17-10-2007 om 15:17:24
Die beat stoorde ik me inderdaad ook al aan, die kicks komen steeds te vroeg naar mijn idee xD
----------------------------------------
Hakan de gangsterkid, kijk hoe whack ik spit.
Jbro Gepost door Jbro op woensdag 17-10-2007 om 16:59:37
heemm... raar ik merkte het niet
Jbro Gepost door Jbro op donderdag 18-10-2007 om 17:32:18
iemand nog feed?
Youniverse
Bali Swangin'
Gepost door Youniverse op donderdag 18-10-2007 om 18:04:25
Aardig. Soms wat al te simpele woorkeuze maar voor de rest zie ik er wel potentie in. Probeer het onderwerp nog wat spannender te maken en origineler te zijn..

Keep it up!
Master Of Disaster
Gepost door Master Of Disaster op donderdag 18-10-2007 om 18:06:41
3 kwartsmaat beat
4 kwartsmaat flow

vandaar dat offbeat ding wat mensen omschrijven
----------------------------------------
Wie ben je wel niet dat je denkt?!
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 18-10-2007 om 18:12:49
Uit eigen ervaringen kan ik mededelen dat je je bij rap beter kan beperken tot vierkwartsmaat. Het is wel mogelijk om bijvoorbeeld op een driekwartsmaat te rappen, maar dat vergt toch wel een goed gehoor en een erg goed ontwikkeld ritmegevoel bij de rapper.. De meeste rappers zijn niet in staat tot rappen op andere maatsoorten dan vierkwart. De rappers met een muzikale (die dus meer muziek hebben gemaakt dan 'beats') achtergrond zijn vaak wel in staat tot zulke dingen..

Edit: Als je je toch waagt aan een driekwartsmaat beat dan zul je, zoals je nu merkt, altijd opmerkingen krijgen dat je offbeat spit. Ik heb zelfs eens moeten aanhoren dat de beat zelf offbeat zou zijn. Erg jammer dat mensen die er blijkbaar niet veel vanaf weten zulke dingen gaan beweren..
[ Dit bericht is gewijzigd door op 18-10-2007 @ 18:15:35 ]
Jbro Gepost door Jbro op donderdag 18-10-2007 om 18:26:38
Quote:
Youniverse schreef op 18-10-2007 @ 18:04
Aardig. Soms wat al te simpele woorkeuze maar voor de rest zie ik er wel potentie in. Probeer het onderwerp nog wat spannender te maken en origineler te zijn..

Keep it up!


thnxx
Jbro Gepost door Jbro op donderdag 18-10-2007 om 18:42:31
Quote:
Marsman schreef op 18-10-2007 @ 18:12
Uit eigen ervaringen kan ik mededelen dat je je bij rap beter kan beperken tot vierkwartsmaat. Het is wel mogelijk om bijvoorbeeld op een driekwartsmaat te rappen, maar dat vergt toch wel een goed gehoor en een erg goed ontwikkeld ritmegevoel bij de rapper.. De meeste rappers zijn niet in staat tot rappen op andere maatsoorten dan vierkwart. De rappers met een muzikale (die dus meer muziek hebben gemaakt dan 'beats') achtergrond zijn vaak wel in staat tot zulke dingen..

Edit: Als je je toch waagt aan een driekwartsmaat beat dan zul je, zoals je nu merkt, altijd opmerkingen krijgen dat je offbeat spit. Ik heb zelfs eens moeten aanhoren dat de beat zelf offbeat zou zijn. Erg jammer dat mensen die er blijkbaar niet veel vanaf weten zulke dingen gaan beweren..


Shit man, ik snap er geen ene fuck van. Ik dacht, dat als ik het laatste woord van mijn zin op de snare rapte, het goed op het ritme was
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 18-10-2007 om 18:45:11
Ja die reactie van mij was niet echt als reactie op jouw track, heb hem niet geluisterd.. Maar ik zie commentaar op dat je offbeat rapt enzo.. En even later hoor ik van MOD dat het een driekwartsmaat beat is..
Dat commentaar van mij was even een uitwerpsel tegen de mensen die zeggen dat jij offbeat rapt enzo..
Jbro Gepost door Jbro op donderdag 18-10-2007 om 18:49:08
oke maar een driekwartsmaat beat is dus moeilijk om op te rappen?
sungshik
mens
Gepost door sungshik op donderdag 18-10-2007 om 19:07:02
Quote:
Jbro schreef op 18-10-2007 @ 18:49
oke maar een driekwartsmaat beat is dus moeilijk om op te rappen?

ik heb het nog nooit gedaan, maar je kan dan in principe twaalf lettergrepen (want je hebt twaalf kwartnoten) per regel doen (zonder versnellingen) in plaats van zestien bij een vierkwartsmaat.
je moet je tekst daar dus anders op schrijven.
lijkt me nog wel interessant om een keer te proberen eigenlijk.
----------------------------------------
bomba.
Jbro Gepost door Jbro op donderdag 18-10-2007 om 19:47:09
Quote:
sungshik schreef op 18-10-2007 @ 19:07
(...)
ik heb het nog nooit gedaan, maar je kan dan in principe twaalf lettergrepen (want je hebt twaalf kwartnoten) per regel doen (zonder versnellingen) in plaats van zestien bij een vierkwartsmaat.
je moet je tekst daar dus anders op schrijven.
lijkt me nog wel interessant om een keer te proberen eigenlijk.


bedankt, dit is handig om te weten
Marsman Gepost door Marsman op donderdag 18-10-2007 om 19:47:30
De tekst schrijven op een driekwatsmaat is niet zo moeilijk in princiepe, maar je moet het ritme wel echt aanvoelen, anders krijg je het er niet goed op..
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zaterdag 20-10-2007 om 11:49:01
jongens, ik heb nog niet echt naar deze beat geluisterd, maar, 3/4 maat wil niet zeggen dat je hoeft te kijken voor 12 keer een 4 /4 maat voor 16 keer een 3/4 maat. in een 3/4 maat zitten gewoon 3 tellen. ik kan eigelijk niet ontdekken wat hier nou 3/4 maat aan is? na toch even geluisterd te hebben.
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 20-10-2007 om 12:06:33
Ik heb het nu ook eens geluisterd.. Is inderdaad geen 3kwartsmaat. Eerder 2 tellenritme..
Skiz
Big Pimpin'
Gepost door Skiz op zaterdag 20-10-2007 om 12:12:07
denk niet zo moeilijk man tis gewoon 4 kwarts maat
----------------------------------------
myspace
Marsman Gepost door Marsman op zaterdag 20-10-2007 om 12:13:44
Ik denk niet moeilijk, maar als je naar de sample luistert in het begin (meer heb ik ook niet gehoord) hoor je duidelijk twee tellen. Dat zal dan waarschijnlijk de verwarring veroorzaken bij mensen die denken dat het driekwarts is.

En inderdaad, als je twee keer twee tellen achter elkaar gooit heb je 4 tellen.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 20-10-2007 @ 12:14:33 ]
 Index / Drop je eigen audio /
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0093 sec.