Deze site is tegenwoordig een archief over Nederlandse hiphop vroeger en krijgt geen updates meer. Zowel de site als forum zijn te tof geweest om niet online te houden.
Index   -   Actieve onderwerpen   -   Beleid   -   Zoeken   
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 4 ]
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op zondag 21-10-2007 om 16:14:07
Ok ik heb een beetje research gedaan nadat ik ergens las dat sommige rappers hun ziel aan de duivel verkocht zouden hebben voor succes en dit ook in hun tracks laten doorschijnen.
Zo werd er ook gezegd dat Bone Thugs N' Harmony in een booklet van een bepaalde CD een "magische spreuk" zouden hebben geprint, die alleen in spiegelschrift te lezen is. Dus ik ging op zoek naar die betreffende CD en kwam tot een paar andere interessant ontdekkingen met behulp van wikipedia.

Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


Klik op dit plaatje om op ware grootte te zien.


* There are a few differences in the art on the actual CD between releases. Newer versions of the second release (i.e. the one containing "Tha Crossroads" have a different pattern on the CD bearing the number 9 (or 6) on the CD eight times. There are also several symbols appearing on it resembling characters in the Hindi alphabet.

* If you look carefully at the cover art, there is a figure in one of the building windows wearing sunglasses, likely representative of Eazy-E.

* Inside the cover, in white letters on a black field, are the words "Eric Wright RIP 11523". This appears on several other albums, including posthumously released Eazy-E albums. "11523" is the number of days Eazy spent on earth (approximately 31 and a half years).

* One page in the leaflet contains a message written backwards (mirror-image) with all the words run together.

E.1999 Eternal St.
Cleveland, OH. 00999
1-900-622-6636 ext. 8

There is no such address as E. 1999 Eternal St., nor is 00999 Cleveland's zip code. The phone number (1-900-62BONE6) was their fan club number at the time of the album's release. The opening line, "I found myself without morals..." appears on the posthumous Eazy-E album, Str8 Off Tha Muthaphuckin Streets of Compton, on the inside of the insert behind the CD, written on one of the folds.

* There is a map featured in the leaflet, though it does not correspond to any real place. The names on the map are all relatively significant:
o National Ave. comes after 665th Ave., making it 666th Ave.
o Cleveland Blvd.
o Wallace Drive - Reference to Wallace (Wally) Laird III, who died and was paid tribute in "Crossroad" and "Tha Crossroads".
o E. 1999 - Comes after E. 99th Street and is the name of the album.
o Eternal - Name of the album.
o 1st Street - Possible reference to "1st of Tha Month".
o Heller Drive - Jerry Heller founded Ruthless Records with Eazy-E.
o N. Eazy Street / S. Eazy Street - Reference to Eazy-E.
o Selthur St. - Ruthles(s) backwards, i.e., Ruthless Records.
o Wrightwoods Dr. - Eazy-E's real name is Eric Wright
o Young Street - Dr. Dre's real name is Andre Young (he was a member of N.W.A with Eazy-E)
o O' Shea Avenue - Ice Cube's real name is O' Shea Jackson (he was a member of N.W.A with Eazy-E)
o W. Compton Blvd. / E. Compton Blvd. - Reference to Compton, California, where Eazy-E hailed from.
o Crenshaw Blvd. - Street in Compton, California.

* In conjunction with the backward Ouija Curse, one can follow the map. The directions are as follows:

"I FOUND MYSELF WITHOUT MORALS WHERE IT ALL BEGAN"

Start at the X. (X marks the spot) It is on S. Eazy Street--Eazy started Bone's career.

"LOOKING ON THE PLACE WHERE WE ALL WANT TO LIVE"

Face Eternal (we all want to live eternally). This could also be interpreted as meaning "we all want to live on easy street", thus you look down S. Eazy Street.

"I STOPPED TO SEE FOREVER NOT WANTING TO SEE WRONG I CONTINUED"

Travel to Eternal (forever), and turn right (opposite of wrong). Symbol here: B.

"I CONTINUED I STOPPED NOT RIGHTLY TO CLAIR MY HEAD FOR A MOMENT"

Stop at St. Clair Street ("clair my head". Turn left ("not rightly". Symbol here: 1.

"AND TRAVELED ON THREE WEEKS"

Go up three streets to E.98th Street. Symbol here: D.

"AT THE THIRD WEEK I LOOKED TO MY HEART TO SEE LOVE"

Face left toward the heart symbol on the map. Another interpretation is to face your heart, which in the human body is on the left side.

"AND SO I FOLLOWED SO MANY BATTLES I FOUGHT PAIN IN MY LEFT HAND LOOKING FOR PEACE IN MY RIGHT EXTENDED OUT"

Travel down E.98th Street till you get to Truce Blvd. (peace). Symbol here: E.

"I HAVE WALKED AWAY FROM MY HEART AND CROSSED THE LAST DAY"

Follow up Truce across E.1999 (the last day). You are walking right, which would be away from your heart (which is on your left in your body). Symbol here: M.

"I LOOKED RIGHT INTO THE VALLEY OF EVIL"

Turn right on Valley Blvd. Symbol here: 0.

"AND FOUND THE HOME OF THE BEAST TO NO MY ENEMY"

Go down Valley Blvd until National Ave. (which would be 666th Avenue, and 666 being the sign of the devil, National Ave. would be the home of the beast.) Symbol here: N.

"I HAVE DONE WRONG THROUGH TO THE LAND OF THE HEARTLES"

Turn left (wrong, not right) on National Ave. to the "land of the heartles(s)", which is a term Bone uses for Cleveland, i.e. Cleveland Blvd. Symbol here: R.

"I CAN DO WRONG NO MORE"

Turn right at Cleveland Blvd. (don't do wrong, do right).

"I SEE THE DEVIL AND HE BINDS ME BUT ARENT DEVILS MERELY ANGELS TEARING AWAY YOUR GUILT"

You would see the Devil in his home, Hell. Turn down Heller Drive. Sybmbol here: 4.

"I STOPPED ON THE LAST DAY OF THE LAST MONTH OF THE LAST YEAR"

Travel down to E. 1999 (the last day of the last month of the last year, at least in some Apocalyptic beliefs). Symbol here: 1.

"AGAIN I HAV FOUND MY HEART MY LIFE MUST BE RIGHTEOUS AND A PLACE UNKNOWN SO I CAN REST MY SOUL WHERE IT ALL BEGAN"

Look to your left (your heart is on your left). There is an arrow pointing down to E.98th Street. Travel on to that street, which is also known at Wrightwoods Dr. Wright is a play on words of righteous. There is a ? at the area of the map where you now find yourself: a place unknown. Wright is Eazy-E's real last name (Eric Wright), thus, you rest your soul where it all began, with Eazy-E.

The symbols, in order of appearance, (and excluding the "x" in the beginning) are: B 1 D E M 0 N R 4 1. Each of these letters corresponds to a key on a telephone. The code spells out a phone number, 213-360-6741, which at one time may have greeted callers with a special message.

* Behind the CD in the jewel case is an image of the group with an overlay of a circular pattern flanked by skeletal hands in the corners. The image is representative of a Ouija board, with the words "Invoke" and "Suppress" found around the circle and one hand possessing a very long index finger extending into a smaller circle, probably representing the planchette (pointer) used in spelling out words on a Ouija board. Written along the left and right folds of this insert (one what is the opposite side of the long, thin edge of the CD where the album name and artist are usually printed) are the following: "Don't Give Props To The Devil" (left) and "Believe in the Last Day" (right). This style of hidden text is repeated on Eazy-E's posthumous album, Str8 Off Tha Muthaphuckin Streets of Compton, which bears the phrases: "Thou shalt not kill" and "You find yourself without morals."
* In "Da Introduction" the first part of the song contains a recording played backwards. This segment is part of Bizzy's verse from the song "Thuggish Ruggish Bone" off of the Creepin' On Ah Come Up album. It contains the following:

[Shatasha]: "It's the thuggish ruggish Bone . . ."
[Bizzy]: "Gotta give it on up to the Glock Glock, pop pop, better drop when them buckshot blow. The Bone in me never no ho', so, no creepin' up outta the ziplock. So, Sin, sip gin, and Lil' Mo Heart run up, nut up, and flipped in, then slipped in the clip then, that's takin' the bloody victims. Ever if ya test nuts...."

* The track "Mr. Ouija 2" also contains a backwards message. It says "...Wish Bone, and Flesh. They came here from Cleveland, Ohio, on a bus. They met Eazy-E in Los Angeles. Eazy had to listen to their music or send them staight back to Ohio. Well, the playas in Bone thugs-n-harmony..."

* The title of the song "Down '71 (The Getaway)" refers to Interstate '71, a large and highly-traveled highway that runs through most of Ohio and the center of Cleveland.

* The single, "Tha Crossroads", won a Grammy, went double-platinum, and tied with The Beatles' 32-year-old record (1964's "Can't Buy Me Love" for the fastest rising single on the pop charts.

* The song "Buddah Lovaz" is sung to the tune of a song by the Isley Brothers entitled "Choosey Lover" (from the 1983 album "Between the Sheets". The opening lines to that song are, "I'm so glad you chose me, baby baby..." ("Buddah Lovaz": "I'm so glad you showed me, Krayzie, Layzie..."
______________________________________________

Het is veel text maar zeker interessant om te lezen.
Er zit duidelijk een hele gedachte achter de Cd's en misschien vinden veel mensen dit overdreven, maar ik geloof best dat deze gasten hun ziel hebben verkocht aan de duivel in ruil voor succes in het leven. Hiervoor zitten genoeg indicaties in de raptexten en de covers en die dingen zullen niet voor niets ontstaan zijn.

Waarschijnlijk ontketent dit weer een hele discussie, omdat de gemiddelde nuchtere nederlander niet in de duivel gelooft. Maar toch.. Ik vind het een interessant onderwerp en kon het jullie natuurlijk niet onthouden.
Naast dit voorbeeld van Bone Thugs N' Harmony zijn er nog talloze voorbeelden van rappers die iets met de duivel te maken zouden hebben. Onder andere Eazy E, waar ook in dit verhaal talloze keren naar verwezen wordt.
Maar daarover misschien later meer...
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Tha_Bre
Ondertitel
Gepost door Tha_Bre op zondag 21-10-2007 om 16:22:47
Klopt, ik heb mijn ziel ook aan de duivel verkocht.

Kreeg er wel twee pakken Fristi voor, rustig.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-10-2007 @ 16:23:23 ]

----------------------------------------
I ain't in this just to rhyme great
Dopoloog
Onbedwaald present
Gepost door Dopoloog op zondag 21-10-2007 om 16:24:01
Zitten we boeiende dingen tussen in deze lap tekst.

Quote:
Tha_Bre schreef op 21-10-2007 @ 16:22
Klopt, ik heb mijn ziel ook aan de duivel verkocht.


haha, beetje een gothic style
----------------------------------------
Vriendjen genoeg, je moest perse op hem kruipen slet.
Liefdes verdriet maakt meer kapot dan dat je het op een zuipen zet
Tivo
strictly hiphop
Gepost door Tivo op zondag 21-10-2007 om 16:24:38
Wel harde shit..

Alleen waarom zouden Mc's zo een lange theorie achter iets stoppen om iets duidelijk te maken.
poppekontje Gepost door poppekontje op zondag 21-10-2007 om 17:38:21
zodat de duivel er ook iets aan heeft dat het album wijd versprijd word.

Ik zou trouwens ook best me ziel willen verkopen aan de duivel ik ruil voor een hele boel vaardigheden. Alleen ik weet niet hoe.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 21-10-2007 @ 17:39:16 ]

----------------------------------------
www.joeyvankoningsbruggen.nl
livio om 22:17:37 :
Joey is een baas.
@Koningsbruggen
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op zondag 21-10-2007 om 17:49:14
Quote:
poppekontje schreef op 21-10-2007 @ 17:38
zodat de duivel er ook iets aan heeft dat het album wijd versprijd word.

Ik zou trouwens ook best me ziel willen verkopen aan de duivel ik ruil voor een hele boel vaardigheden. Alleen ik weet niet hoe.


Just to let u know : Alles heeft zijn prijs...
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op zondag 21-10-2007 om 17:49:18






zijn er nog wel meer maar kan ik ff niet vinden
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op zondag 21-10-2007 om 19:00:37
damn da van jay-z iswel super schocking
----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
rame
Gepost door rame op zondag 21-10-2007 om 19:01:00
En nep..
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op zondag 21-10-2007 om 19:03:00
nep? hoe weetje da?
----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
rame
Gepost door rame op zondag 21-10-2007 om 19:05:36
Omdat het nogal nep klinkt.

Luister eens wat een onzin die gast uitkraamt.
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op zondag 21-10-2007 om 19:22:59
die vids waren al eerder gedropt, die man is kkaaaaankkeerdom, dat je t maar ff weet. die van jay-z is geen jayz song maar van mfdoom(waarom die t deed, god knows, of mss de duivel). mfdoom heeft cuts van lucifer genomen en daarmee een vage mix gemaakt.
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
Arihasj
skip mijn eigen intro's
Gepost door Arihasj op zondag 21-10-2007 om 19:24:29
Blaxtar doet er ook aan mee
----------------------------------------
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang
Wu, Tang, Wu, Tang, Wu, Tang, it's on your brain
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op zondag 21-10-2007 om 19:45:31
Of die "backwards message" nu door Jay-Z is gemaakt of dat hij er niks mee te maken heeft, hij heeft hoe dan ook iets te maken met duivelse dingen, die je op het eerste oog niet opvallen als je oppervlakkig naar zijn muziek luistert.
Kijk maar eens deze video en luister vooral ook naar wat hij rapt!


----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
melle
Gepost door melle op zondag 21-10-2007 om 20:46:22
Quote:
FreakyFreek schreef op 21-10-2007 @ 19:22
die vids waren al eerder gedropt, die man is kkaaaaankkeerdom, dat je t maar ff weet. die van jay-z is geen jayz song maar van mfdoom(waarom die t deed, god knows, of mss de duivel). mfdoom heeft cuts van lucifer genomen en daarmee een vage mix gemaakt.


Was toch Dangermouse?
Die heeft iig een mixalbum gemaakt van the Black Album van Jay-z en The White Album van the Beatles.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
JaQue Gepost door JaQue op zondag 21-10-2007 om 22:19:34
jay-z en nas zitten bij de illuminati dat is een feit, klees er veel over en ze laten wel erg veel tekens zien, maar dan moet t je wel opvallen natuurlijk.

en die all seeing eye is al helemaal onschuldig maar t zegt heel veel
Liquid
Gepost door Liquid op zondag 21-10-2007 om 22:33:19
Dangermouse had in ieder geval een remix van the Black Album gemaakt en daarop stond een nummer die hij expres zo had gemaakt dat als je hem reversed draait, er een ''duivelse'' tekst in terug te vinden is.
----------------------------------------
It's called the American Dream because you have to be asleep to believe it.
Jakyman Gepost door Jakyman op zondag 21-10-2007 om 22:41:38
Ik heb mijn ziel verkocht aan satan
en ik hoop dat het het nog wel waard was, want to nu toe heb ik er nog geen baad van

van per vers, hij ook al
rame
Gepost door rame op zondag 21-10-2007 om 23:31:43
Grappig dat mensen hier in geloven..

De ROC heeft er een gedachte achter maar dat ze satanisten/whatever zijn, WHAHAHA! HA! HAHA!
livio
Oldschool
Gepost door livio op zondag 21-10-2007 om 23:37:17
Ik poepte laatst een drol in de vorm van een vraagteken!

SLM040
Wat nou!? Geen kusje!!?
Gepost door SLM040 op zondag 21-10-2007 om 23:51:43
al die ''verborgen boodschappen'' zijn natuurlijk een geweldige publiciteits stunt.. bewust of onbewust..
----------------------------------------
Thomas schreef op 06-03-2008 @ 21:52
hihi, piemel, hihihi vagina! oooh noh! hihi
BasiK_013
RealistiK Records
Gepost door BasiK_013 op maandag 22-10-2007 om 01:39:48
ik snap nogsteeds niet heel die iluminatie ding , wie kan mij het uitlegge zonder linkjes te sture met site met lappe tekste in het engels
----------------------------------------
Stop me niet in een Hokje Tenzij er een Mic Staat
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 22-10-2007 om 09:43:27
http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati

MuSS070
KNVB MAFIA!
Gepost door MuSS070 op maandag 22-10-2007 om 09:44:10
Even offtopic, maar is dat nou Joran vd Sloot in het publiek die je ziet bij het 1e filmpje van die gek? Als er nog 33 seconden over zijn.

Verder vind ik dit soort theorieen niet zo interessant.
----------------------------------------
life is just life, who the hell gives a fuck
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 22-10-2007 om 09:47:32
Nee. Die Joran is net iets minder mismaakt.

Welk nummer van Jay Z zou dit om gaan dan? Wat een onvoorstelbare bullshit.

aprofourz
Ojajoh?!
Gepost door aprofourz op maandag 22-10-2007 om 11:01:02
Quote:
livio schreef op 21-10-2007 @ 23:37
Ik poepte laatst een drol in de vorm van een vraagteken!




----------------------------------------
http://soundcloud.com/aprofourz
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 22-10-2007 om 11:49:48
Quote:
King_Nas schreef op 21-10-2007 @ 19:45
Of die "backwards message" nu door Jay-Z is gemaakt of dat hij er niks mee te maken heeft, hij heeft hoe dan ook iets te maken met duivelse dingen, die je op het eerste oog niet opvallen als je oppervlakkig naar zijn muziek luistert.
Kijk maar eens deze video en luister vooral ook naar wat hij rapt!



Het lijkt er eerder op dat de tekst TEGEN illuminatie is gericht? En die vorm met hun handen moet de diamant van Roc-a-Fella voorstellen, dus ik zie niks raars.

EDIT:

De video nu helemaal aandachtig bekeken, en ik ben tot de conclusie gekomen dat die kleine stukjes tekst die ze laten horen niet echt bewijzen dat ze in Illuminati zitten. Plus, Illuminati is een club van belangrijke figuren in de wereld, onder andere Bush (volgens de "kenners", en veel van de personen waar het over gaat zijn tegen Bush. En die handshake lijkt voor mij op een normale handdruk, ik weet niet wat er zo bijzonder aan is?

De Freemasons, of Vrijmetselaars zijn allang onafhankelijk onderzocht en blijken gewoon normale mensen te zijn die bijeenkomen, niks om je over op te winden.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 12:00:51 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
FreakyFreek
Teringhond & Co.
Gepost door FreakyFreek op maandag 22-10-2007 om 12:09:44
idd man shit is best ver gezocht en stupid als de madder
----------------------------------------
http://www.wijzenuithetoosten.nl
livio
Oldschool
Gepost door livio op maandag 22-10-2007 om 12:25:54
Quote:
Twister schreef op 22-10-2007 @ 11:49
De Freemasons, of Vrijmetselaars zijn allang onafhankelijk onderzocht en blijken gewoon normale mensen te zijn die bijeenkomen, niks om je over op te winden.


Ik ken toevallig een aantal mensen die vrijmetselaar zijn. Het is gewoon een groep intellectuelen die samenkomen, discusseren over zaken. Zie het maar als een praatgroep, echt weer zo ontzettend bekrompen om over iets dat onbekend is zo hysterisch te doen.
Mensen zouden eens wat vaker een boek of de krant moeten lezen en wat verder kijken ipv klakkeloos overnemen wat er op internet wordt gezegd. En alles maar voor waar aan te nemen.

Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 22-10-2007 om 12:47:49
wat een gigantische hoop stierenpoep
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 22-10-2007 om 12:53:45
in da vinci code ken je veel nice shit hierover lezen
is iig meer de moeite waard dan in clips rotzooi uitvogelen
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 13:41:46
Quote:
livio schreef op 22-10-2007 @ 12:25
(...)

Ik ken toevallig een aantal mensen die vrijmetselaar zijn. Het is gewoon een groep intellectuelen die samenkomen, discusseren over zaken. Zie het maar als een praatgroep, echt weer zo ontzettend bekrompen om over iets dat onbekend is zo hysterisch te doen.
Mensen zouden eens wat vaker een boek of de krant moeten lezen en wat verder kijken ipv klakkeloos overnemen wat er op internet wordt gezegd. En alles maar voor waar aan te nemen.



Als jij een paar mensen kent die vrijmetselaar zijn, dan weet je ook dat ze nadrukkelijke zwijgplicht hebben over de dingen die gebeuren op zulke bijeenkomsten. En leden van de lagere orde van de vrijmetselarij weten sowieso niets over wat er gebeurt in de hogere orde.
Vrijmetselarij zet zichzelf neer als een levenshouding die gezamenlijk creatief denken wil bevorderen. Maar er steekt meer achter. Kijk verder dan je neus lang is.
In een boek van ex-vrijmetselaar Jim Shaw, vertelt hij dat hij bij een belangrijke bijeenkomst was, waarbij men wijn dronk uit menselijke schedels en ze een eed moesten afleggen door te zeggen: "Mag de wijn die ik nu drink een dodelijk gif in mij worden, als ik ooit willens en wetens de eed geweld aan zou doen". Toen stapte een van de leden, gekleed als een skelet, uit de schaduw en omhelsde de kandidaten. De top van de vrijmetselarij wordt volledig geregeerd door de Illuminatie. Aan de ingewijden wordt gezegd dat iedereen buiten de Orde "barbaren, vandalen en heidenen"zijn.
Albert Pike (oa. mede-oprichter van de Ku Kux Klan), een van de invloedrijkste leden van de vrijmetselarij uit de laatste eeuwen, schrijft in zijn boek "Morals en Dogmas" : dat Lucifer, de drager van het licht is, Lucifer is god.
De lagere ordes zijn daadwerkelijk van goede trouw en streven naar een betere wereld, maar het zijn de hogere ordes die zich van de reguliere vrijmetselarij hebben losgemaakt en veel belangrijke politici als leden tellen.
Zo zijn er nog meer aanwijzingen dat de vrijmetselarij niet zo onschuldig is als je op het eerste moment denkt. En dat het eigenlijk een groep is die Lucifer, de duivel, aanhangt.
Doe zelf maar je research en je komt er snel genoeg achter dat er meer aan de hand is. Maarja.. Ignorance is bliss.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 13:42:24 ]

----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Vent
Gepost door Vent op maandag 22-10-2007 om 13:58:24
gast jij bent para
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 14:01:54
Quote:
Vent schreef op 22-10-2007 @ 13:58
gast jij bent para


Geloof wat je wilt geloven. Maar er is maar 1 waarheid...
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
melle
Gepost door melle op maandag 22-10-2007 om 14:02:33
De werkelijkheid is een stuk saaier dan alle spannende theorieën vrees ik.
----------------------------------------
[url]www.soundcloud.com/wnm[/url]
Re-iLL
Gepost door Re-iLL op maandag 22-10-2007 om 14:04:35
de enige lucifer die ik erken, is diegene die me joint aansteekt
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 22-10-2007 om 14:12:58
Altijd als het over dit soort dingen gaat krijg je een wellus-nietus discussie, onderbouwd met vergezochte shit die ze ergens op het internet hebben gevonden. Een vriend van mij gelooft deze theorieën ook, en al het bewijs dat hij mij geeft is te vaag om echt mee te tellen.

Waarschijnlijk tonen Bone Thugs 'n Harmony gewoon expres van die boodschappen om te provoceren, en zo zal het met veel soortgelijke dingen ook zijn.

En even over die vrijmetselaars geloven in lucifer onzin, die gast die dat boek schreef praat sensationistische onzin om zijn boek te verkopen. Je kan namelijk niet vrijmetselaar worden (alleen bij hoge uitzondering) als je niet in God gelooft.

EDIT:

O ja, er zijn wel groepen die zich hebben afgesplitst van de reguliere vrijmetselaars, maar die zijn klein en worden niet erkend als echte vrijmetselaars.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 14:14:25 ]

----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Xflipit
Listen To Me
Gepost door Xflipit op maandag 22-10-2007 om 14:18:37
dus Nas en jay z zijn lid van die groep?
----------------------------------------
Sean is a rapper but rapping is lame.
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 14:30:10
Quote:
Twister schreef op 22-10-2007 @ 14:12
Altijd als het over dit soort dingen gaat krijg je een wellus-nietus discussie, onderbouwd met vergezochte shit die ze ergens op het internet hebben gevonden. Een vriend van mij gelooft deze theorieën ook, en al het bewijs dat hij mij geeft is te vaag om echt mee te tellen.

Waarschijnlijk tonen Bone Thugs 'n Harmony gewoon expres van die boodschappen om te provoceren, en zo zal het met veel soortgelijke dingen ook zijn.

En even over die vrijmetselaars geloven in lucifer onzin, die gast die dat boek schreef praat sensationistische onzin om zijn boek te verkopen. Je kan namelijk niet vrijmetselaar worden (alleen bij hoge uitzondering) als je niet in God gelooft.

EDIT:

O ja, er zijn wel groepen die zich hebben afgesplitst van de reguliere vrijmetselaars, maar die zijn klein en worden niet erkend als echte vrijmetselaars.


En dat zeg jij... Ik zie in jou stuk text helemaal geen argumenten die jouw mening onderbouwen.
En hoe de fok kun jij zeggen dat de schrijver van dat boek sensationele onzin schrijft? Niet iedereen in deze wereld is zo op geld belust dat hij een boek schrijft waarvan de verhalen uit zijn duim zijn gezogen.
Overigens kun je wel vrijmetselaar worden als je niet in God gelooft. Alles wat nodig is, is een verklaring dat je in 1 of ander godsbeeld gelooft, maakt niet uit van welke godsdienst. Dus wat jij zegt is gewoon niet waar.
En als je terug gaat in de geschiedenis zie je waar de oorsprong ligt van de "echte" vrijmetselaars.

Ook dat Bone Thugs N' Harmony provocatie probeert uittelokken is zo uit de lucht gegrepen. Zoek die dingen maar eens een beetje uit en je merkt al snel dat er een achterliggende gedachte speelt.

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, hoe ik die dingen zie en dat niet alles zo onschuldig lijkt als het is.
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 14:32:35 ]

----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 22-10-2007 om 14:46:18
Quote:
King_Nas schreef op 22-10-2007 @ 14:30
(...)

En dat zeg jij... Ik zie in jou stuk text helemaal geen argumenten die jouw mening onderbouwen.
En hoe de fok kun jij zeggen dat de schrijver van dat boek sensationele onzin schrijft? Niet iedereen in deze wereld is zo op geld belust dat hij een boek schrijft waarvan de verhalen uit zijn duim zijn gezogen.
Overigens kun je wel vrijmetselaar worden als je niet in God gelooft. Alles wat nodig is, is een verklaring dat je in 1 of ander godsbeeld gelooft, maakt niet uit van welke godsdienst. Dus wat jij zegt is gewoon niet waar.
En als je terug gaat in de geschiedenis zie je waar de oorsprong ligt van de "echte" vrijmetselaars.

Ook dat Bone Thugs N' Harmony provocatie probeert uittelokken is zo uit de lucht gegrepen. Zoek die dingen maar eens een beetje uit en je merkt al snel dat er een achterliggende gedachte speelt.

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken, hoe ik die dingen zie en dat niet alles zo onschuldig lijkt als het is.


Ik speculeer alleen wat, geen reden om je zo op te winden. Plus, ik zei toch niet dat ze in een zelfde God moesten geloven? Gewoon God. Een Godsbeeld, noem jij het, ook goed.
Ik hoef geen argumenten te geven tot jij mij kan overtuigen met de jouwe. Waarom zou ik iets beargumenteren wat er niet is?
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 15:33:04
Quote:
Twister schreef op 22-10-2007 @ 14:46
(...)

Ik speculeer alleen wat, geen reden om je zo op te winden. Plus, ik zei toch niet dat ze in een zelfde God moesten geloven? Gewoon God. Een Godsbeeld, noem jij het, ook goed.
Ik hoef geen argumenten te geven tot jij mij kan overtuigen met de jouwe. Waarom zou ik iets beargumenteren wat er niet is?


Ok, daarover zijn we het dus eens dat ze in een bepaalde god moeten geloven, maakt niet uit welke. En dat is ook het speciale aan de vrijmetselarij. Mensen van verschillende achtergronden komen samen in vrede, harmonie en vriendschap en noemen elkaar broeder.

Nu las ik een erg interessant stuk over de kwestie Nas - Jay-Z in verband met de Illuminati. Ik heb het vertaald aangezien de schrijver ervan erg interessant punten neerzet.

_______________________________________________

Jay-Z en Nas + Illuminati

" Ik volg de carriere van Nas and Jay-Z al vanaf het begin. Jay-Z was mijn favoriet in de nek aan nek race met Nas, maar nadat hij commercieel ging, begon ik hem te haten, maar dat terzijde. Als je het een en ander weet over deze 2 mc's en je echt luistert naar hun lyrics en ze probeert te begrijpen, merk je dat ze 2 slimme niggas zijn. Ik bedoel ze hebben veel kennis, op gebied van boeken, religies, bepaalde "cults"... vooral Nas. We hebben allemaal gezien hoe Nas gedurende zijn carriere veranderde, de meesten noemen hem een hypocriet, inclusief ik, maar ik denk deze nigga heeft een ongekende dorst naar kennis.. en hij groeit terwijl hij leert. Dit verklaart dat hij van een "christen" zijnde gaat naar .. het dragen van kufi's.. tot aan het worden van een vrijmetselaar.

Als je Jay-Z bestudeert, dan weet je over zijn anti-godse stelling name.. en de message tussen de regels door in zijn texten. Ik ga hiervoor niet honderden zinnen aankaarten, maar slechts een paar. "If jehova witnessed bet h'ed never testify".. in de track "D'evils".. of .. "Never prayed to god I prayed to gotti" "Raise hell till its heaven" Of in de track Lucifer.. "lord forgive, he got the dark forces in him" Jay-Z is al op deze tour bezig sinds hij de hiphop-wereld betrad. Hij is een vrijmetselaar sinds hij rocafella heeft opgestart, met het dynasty symbool als een pyramide. Toen ging hij zichzelf J-Hova (jehova) noemen. Vrijmetselaars zien zichzelf als goden.. en voelen zich superieur tegenover de rest van de wereld.

Het hele gebeuren met de vrijmetselaars is dat ze machthebbende, rijke personen recruteren.. zodat een groot gedeelte van de muziek industrie daarmee down is. Ik wist dit al jaren dat dit in de rap speelde .. en er zijn veel bekende gasten in de rap-game die zich met deze stuff bezighouden.. Nas, 2Pac, Jay-Z, Ra.. maar de twee gasten die anti-iluminati waren, waren 2Pac en Nas... 2pac maakte een track "killuminati" en Nas disste Jay-Z met "Ether" waarin veel verwijzingen naar de vrijmetselarij in stonden.

Ether heeft een paar betekenissen. Het wordt beschreven als een gebied in het heelal en als een chemische vloeistof.. als je die inhaleerd, is het als een sterke drug..waardoor je gaat trippen, het scheidt je verstand van je lichaam. Mensen die het gebruiken krijgen visioenen over god, de duivel, galaxy, euphoria.. en men zegt dat vroeger toen mensen bezeten waren.. de priesters, de bezetenen met ether drogeerden omdat men geloofde dat dit het kwaad van binnen doodmaakte.. dat is waarvan de titel van Nas disstrack komt.

"ether, that shit to make your soul burn slow"

Als je een vrijmetselaar wordt en je krijgt je eerste graad.. moet je door een hoop rituelen.. en uiteindelijk je naam op een blaadje schrijven.. er zijn veel theorien die zeggen, dat je hiermee je ziel aan de duivel verkoopt.. en dat je hiermee een goeie toekomst krijgt.. Ik denk dat is wat Nas bedoelde met:

"I love you cause your my brother, you traded your soul for riches"

Ik heb altijd al geloofde de strijd tussen Jay en Nas ging verder dan slechts een lyricaal ding.. Nas was erg pro-god .. en Jay was het tegenovergestelde.. aan de ene kant had je dus een gast die zichzelf J-Hova noemde... aan de andere kant Nas met de benaming "Gods Son"..betekent: Gods zoon, door God gezonden om het kwaad de vernietigen.. Ik zag het meer als een spirituele strijd tussen de twee rappers.




Daarom was ik zo geshockeerd toen ze de strijd bijlegden.. en niet alleen dat.. maar toen ze elkaar on stage ontmoeten en elkaar de hand gaven.. met een handgreep die bekend is uit de vrijmetselarij.. om de hele wereld te laten weten wat er aan de hand is (degene die het herkende wisten het meteen, en zij zijn degenen die ertoe deden)

Dan plotseling verwisselt Nas zijn kruis ketting voor een Egyptische ketting..het land waar Iluminati ontstaan is.. met de pyramides enz. In een track die daarna is uitgebracht praat hij over "I slow dance with the devil" en "annuet coeptip, the plan and the message" ... wat is er gebeurd met zijn moeder dansend met Jezus, bekend uit de track "dance" van Gods Son.

_____________________________________________

----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
Twister
1988 Editie
Gepost door Twister op maandag 22-10-2007 om 15:42:33
Het is even interresant als vergezocht. Je wilt niet weten hoeveel handshakes er zijn die daar op lijken... Maar dat neemt niet weg dat het mooi verhaal is.
----------------------------------------
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit
Stoeprand
WHITE TRASH!
Gepost door Stoeprand op maandag 22-10-2007 om 15:44:11
Het is een interresant verhaal om te lezen.
----------------------------------------
Door de razernij voel ik haast geen pijn
Als ik langzaam met een mes door mijn aders snij
spelbreker
No Probz
Gepost door spelbreker op maandag 22-10-2007 om 16:18:47
ja als je écht écht feiten zou hebben king_nas, dan zou dit een shocking statement zijn
gebaseerd hierop klinkt het meer als een theorie allemaal, wat doordat het slechts bij 1 iemand hier bekend is bijna wel een mythe lijkt


heb je meer?
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 16:19:41 ]
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 16:35:22

Er zijn wel meer gasten die deze theorie aanhangen en proberen het fijne ervan te onderzoeken. Maarja aangezien ik vooralsnog geen echte feiten ontdekt heb, blijft het een theorie...
Hoewel voor mij zijn feiten niet altijd een voorwaarde om ergens van overtuigt te zijn, maar het versterkt natuurlijk wel.

In elk geval ben ik nog bezig de zaak tot op de bodem uit te zoeken.
Het is echt een interessant thema

----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op maandag 22-10-2007 om 16:40:44
Quote:
King_Nas schreef op 22-10-2007 @ 15:33



heb heel het verhaal niet gelezen maar die foto is kk nep haha,
hoe kan je nu zijn nagel zien van zijn duim, (recht van voren
kijk maar naar de foto eronder, die stand van ze duim is onmogelijk,
lijkt net of hij zijn duim verbrijzeld heeft ofzo en die daar nu gewoon hangt,
of toch de werk van de duivel? haha
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
deking
Dr. Cooper
Gepost door deking op maandag 22-10-2007 om 16:44:36
sommige mensen hebben sowieso rare dingen met lichaam, die kunnen dingen heel raar buigen zoals andere dat niet kunnen. Zou of dat kunnen zijn, of het is nep
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op maandag 22-10-2007 om 16:46:01
dat kan niet, haha als dan zou je duim in het midden naar links moeten kunnen buigen,
dat kan niemand of er moet geen bot in zitten,
kan mij echt niet vertellen dat hij een speciale gave heeft om zijn duim zo apart te doen,
photoshop is koning in het land der illusies
[ Dit bericht is gewijzigd door op 22-10-2007 @ 16:46:19 ]

----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
King_Nas
New York State Of Mind
Gepost door King_Nas op maandag 22-10-2007 om 16:46:39
Ja dat had ik ook gelezen dat die foto nep was.
Probleem is ik kan de originele foto niet vinden.
En er stond ergens een link naar youtube van een filmpje waarop dezelfde handshake te zien was, maar vreemd genoeg staat dat filmpje niet meer op youtube, met hiervoor de volgende reden:
"This video is no longer available due to a copyright claim by Viacom International Inc."
----------------------------------------
"Du machst nichts, was ich nicht gestern schon gut gemacht hab"
BigSam
Vitamine-E
Gepost door BigSam op maandag 22-10-2007 om 16:49:29
waarom zou het moeten gephotoshopt worden als het echt gebeurd is?
dit verhaal is bij deze al ongeloofwaardig, ik geloof wel snel in zulke theorien maar deze is zwaar nep (bij die foto iniedergeval)
deze shit geloof ik dan weer wel, niks met rappers te maken, maarja ik zou het toch checken
----------------------------------------
Ik zit vast in een lift
 Index / Algemene zaken /   [Pagina: [1] 2 3 4 ]
© 1998 - 2024 NLhiphop.nl. Alle rechten voorbehouden - All rights reserved. Parsed in 0.0095 sec.